Конспект профорієнтаційного заняття для учнів 9 класу " Вибір професії або задача з багатьма невідомими"



Дата конвертації11.03.2019
Розмір1,22 Mb.
ТипКонспект
Конспект профорієнтаційного  заняття для учнів 9 класу

Вибір професії або задача з багатьма невідомими”

Мета. Підвищити рівень поінформованості підлітків із питань профорієнтації, ознайомити з вимогами до людей відповідних спеціальностей та з умовами роботи, показати важливість та позитивні сторони “улюбленої роботи”, допомогти учням визначити власні інтереси, нахили.

Завдання:

  1. Подати інформацію про світ професій, їхню класифікацію (за Є. А. Клімовим), вимоги до спеціалістів.

  2. Продіагностувати професійні інтереси, нахили та профпридатність учнів.

  3. Перевірити рівень засвоєння інформації.

Лозунг

Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде”.

К. Д. Ушинський
Хід заняття

1.Гра-розминка “Незакінчені речення

Перший учасник називає своє ім'я та позитивні риси характеру на першу букву імені. Зрозуміло, щоб якості не повторювалися. Це  допоможе учням побачити позитивні сторони однокласників, проаналізувати себе і продемонструвати свої якості.



2.Повідомлення теми і завдань заняття.

Хід бесіди.

У житті кожної людини є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших завдань – вибрати справу до душі за покликанням, тобто професію.

Вибір професії недаремно називають другим народженням людини. Адже наскільки правильно зроблено вибір професії залежить суспільна цінність людини, її радість і щастя. З цього приводу відомий український педагог і психолог К.Д. Ушинський писав: “Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде”. Для свідомого і самостійного вибору професії необхідні знання і наявність багатьох можливих варіантів вибору, уявлення про те, яких особистісних якостей, здібностей вимагає та чи інша професія, які можливості вони забезпечують для професійної кар’єри і чи є попит на спеціалістів за тією чи іншою професією на ринку праці.

Тому тема заняття: «Вибір професії або задача з багатьма невідомими».

Сьогодні:



  • З’ясуємо рівень поінформованості учнів із даних питань;

  • Ви отримаєте інформацію про світ професій, про їх класифікацію, особливості професій та вимоги до спеціалістів;

  • Продіагностуємо ваші професійні інтереси, нахили.

3.Вправа «Мої очікування»

Учні на стікерах записують свої очікування від заняття. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті ближче до «Берега надії», вирушаючи у подорож морем до «Берега реалізованих сподівань».



4.Повторення правил роботи в групі.

5.Мозковий штурм.

Хід гри


Учасники об’єднуються у дві групи. Кожній підгрупі видається ватман, маркери і завдання для обговорення. Після того як обидві підгрупи закінчать обговорення і захистять свої «проекти», підводиться загальний підсумок. Робиться акцент на необхідності отримати професію, підкреслюється, скільки позитивного, нового і приємного дарує людям професія; наголошується що вибір професії – це особиста справа кожного.

Тема 1. Які фактори впливають на вибір професії?

Тема 2. Наскільки важлива робота в житті людини?

Інформаційне повідомлення



  • Здібності та професії;

  • Класифікація професій http://cacoo.com/diagrams/3t8evHiDzkbSUpWg/edit



6.Діагностична методика для визначення спеціальності на основі самооцінки

Хід проведення

Вчитель читає за порядком запитання. Учні відповідають на них «так» чи «ні». Якщо учні вагаються, то викреслюють число взагалі. Коли на всі питання дані відповіді, можна приступити до обробки результатів. (Додаток 1).

7. Гра «Світ професій»

Хід проведення

Учні об’єднуються у групи. Кожна група заповнює таблицю:

Тип професії

Професії даного типу

Вимоги до професій










У таблиці наперед вказаний один із типів професії людини – людина, людина – природа, людина – знакова система, людина – художній образ, людина – техніка. Інші колонки учні заповнюють самостійно. Спікер захищає проект.

8. Гра «Чорний ящик»

Хід гри


Вибираються три учасника. Їм пропонується вибрати один із трьох ящиків. Ніхто з учнів не знає, що знаходиться в коробках. Решта учнів може підказувати, яку коробку обрати. Коли учні зроблять свій вибір, починається обговорення.

Запитання для обговорення



  • Чому ви обрали саме цей ящик?

  • Що ви відчували, коли відкривали ящик?

  • Чому вам не вистачало для прийняття рішення?

9. Підсумки

Для прийняття рішення (будь-якого) потрібно мати достатньо кількості інформації, а ви її не мали. Тому ви робили свій вибір, керуючись тільки власною інтуїцією та порадами оточуючих.



Коли ви приймаєте рішення, яку професію вам обрати, потрібно враховувати інтереси, нахили і потреби ринку праці.

Хочу

Можу

Потрібно

(інтереси, нахили)

(здібності, стан здоров’я )

(потреби ринку)

У вас ще є час визначитися. В цьому вам допоможе сайт в Інтернеті http://proforientator.info.