Конспект уроку ( 9 клас) Тема: Розробка ескізних малюнків композицій для оздоблення виробу технікою геометричного різьблення. Мета




Скачати 441,44 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір441,44 Kb.
Конспект уроку ( 9 клас)

Тема: Розробка ескізних малюнків композицій для оздоблення виробу технікою геометричного різьблення.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з варіантами оздоблення обробних дощок. Навчити учнів створювати композиції з елементів геометричного різьблення.

Розвиваюча: розвивати зорове сприймання,відчуття єдності змісту і форми, відповідності форми призначенню, логічне мислення, винахідливість.

Виховна: прививати любов до українських традицій. Виховувати точність, акуратність, наполегливість.

Дидактичні засоби: Взірці обробних дощок, варіанти обробних дощок (фотоальбом), посібник К. Кавас «Самовчитель різьбяра», плакат «Елементи різьблення», ноутбук з відеопроектором, екран.

Засоби навчання: Формат А4, олівець, лінійка, циркуль.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: розповідь, демонстрація, демонстрація відеослайлів, музичний супровід.

Міжпредметні зв’язки:

  1. Образотворче мистецтво,

  2. Геометрія,

  3. Музичне мистецтво,

  4. Креслення.

Хід уроку

I . Організаційний етап .

  1. Привітання. Підготовка до уроку.

  2. Призначення чергових.

  3. Перевірка присутніх.

  4. Перевірка готовності учнів до уроку (формат А4, креслярський інструмент).


II. Установчо-мотиваційний етап.

На попередніх заняттях ми вивчали елементи геометричного різьблення. Ви навчились різьбити основні фігури ( демонстрація плакату «Елементи різьби»): зубчики, вітейки, тригранні виїмки, чотирипроменеві зірки, розетки( сяйво, ромб). Цими елементами оздоблюють багато ужиткових виробів: шкатулки, підрамники, меблі, дерев’яний посуд. Ви також будете оздоблювати предмет кухонного вжитку.



III. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

Оголошення теми та мети уроку.

Тема: Розробка ескізних малюнків композицій для оздоблення виробу технікою геометричного різьблення.

Епіграф уроку:

Життя без праці – злодійство, праця без мистецтва – варварство.

(Д. Рескін )



План

1. Форма обробної дошки.

2. Розробка оздоблення дошки.

Вчитель. Сьогодні ми приступаємо до вивчення нового розділу «Проектування та оздоблення виробів технікою геометричного різьблення». У процесі вивчення цього розділу ви повинні будете оздобити предмет кухонного вжитку – обробну дошку. Ця дошка використовується для нарізання хліба, м’ясних, овочевих та інших харчових продуктів. Також цей виріб може бути прикрасою для оселі, коли зворотній бік прикрасити різьбою.

(Демонстрація обробної дошки)

Вчитель. Ви у 8 класі вже розробили форму і виготовили обробну дошку. При цьому необхідно було врахувати такі правила:


  1. Величина дошки повинна відповідати величині продукту, який буде нарізатися (хліб, риба, овочі, м'ясо).

  2. Повинна бути ручка з отвором , щоб взяти і повішати виріб на стіну.

  3. Форма повинна бути симетричною, але в деяких випадках асиметричною, якщо вона передає, наприклад, форму листка (метод біоніки).

  4. Товщина дошки 20-25 мм., щоб не була дуже важка.

(Демонстрація дошки у формі листка)

Далі необхідно розробити ескіз оздоблення обробної дошки. При цьому слід врахувати такі правила:



  • Найбільші елементи ( розетки: сяйво, ромб) необхідно розміщувати посередині дошки.

  • Потрібно дотримуватися симетрії з лівого і правого, а також верхнього і нижнього боків.

  • Можна поєднувати декілька елементів в одну композицію. Наприклад, розетки «сяйво» і два напівромби, або «сяйво» і орнамент з тригранних виїмок.

  • Малі елементи ( тригранні виїмки, зубчики і тощо) повинні зв’язувати між собою великі елементи ( розетки: «сяйво», ромб, квадрат). Розмір цих елементів не повинен перевищувати 7-10мм.

  • Розетки «сяйво», ромб, квадрат не робити дуже великими (діаметр кола не більше 30-40мм.).

Вчитель. Давайте переглянемо ряд слайдів обробних дошок виготовлених майстрами- різьбярами.

(Демонстрація слайдів різних варіантів обробних дошок)

Далі вчитель проводить пояснення у поєднанні з демонстрацією ескізів оздоблення геометричною різьбою ( Посібник К. Кавас «Самовчитель різьбяра», фотоальбом учнівських робіт , ескізи оздоблення обробних дощок.

IV. Практична робота.

Тема. Розробка ескізу оздоблення обробної дошки.

Вступний інструктаж.

Завдання: самостійно розробити ескіз оздоблення обробної дошки, використовуючи посібники К.Кавас «Самовчитель різьбяра», фотоальбом учнівських робіт, ескізи оздоблення обробних дощок.



Звучить тиха музика.( Обробки українських народних пісень у виконанні сучасних гуртів).

Самостійна робота учнів.

На форматі А4 учні самостійно розробляють ескізи оздоблення обробної дошки.

Поточний інструктаж.

Індивідуальні рекомендації щодо виконуваних робіт.



Заключний інструктаж.

  1. Перевірка виконаних робіт.

  2. Помилки при виконанні робіт. Рекомендації щодо їх виправлення.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Вчитель. Ви непогано попрацювали на сьогоднішньому уроці. Хочу відмітити роботу окремих учнів.

Демонстрація кращих робіт.

VI. Домашнє завдання.

Завершити ескізи оздоблення обробної дошки.





База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка