Конспект уроку з інформатики у 10 класі Тема Створення інформаційного бюлетеня та буклета




Скачати 68,57 Kb.
Дата конвертації01.10.2018
Розмір68,57 Kb.
Тернопільська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 11 Тернопільської міської ради

КОНСПЕКТ УРОКУ

З інформатики

у 10 класі

Тема

Створення інформаційного

бюлетеня та буклета

(Підсумковий урок по темі Publisher)


Провели:

вчитель інформатики та математики

Затильна Галина Леонідівна

Тернопіль - 2012

Тема: Створення інформаційного бюлетеня чи буклету.

Мета: узагальнення знань учнів щодо створення публікації на основі шаблону, зокрема буклету та бюлетеня; сформувати навички створення, збереження, відкриття та друку публікацій.0

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож.
Хід уроку

I. Організаційний момент

Доброго дня. Сідайте. Список відсутніх на столі, отже розпочинаємо роботу.



II. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Повторимо вивчене на попередніх уроках. Для узагальнення та систематизації отриманих знань створимо карту пам’яті. Розпочну я. Ключове поняття – ПУБЛІКАЦІЯ. Що це таке? (відповідь учня)



Публікація  — це оприлюд­нення деяких відомостей. Цим терміном називають також єдину за формою та вмістом опубліковану роботу.

Що необхідне для створення публікації? (ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ)

Що саме відноситься до засобів створення? Програми, необхідних для створення видання, які можна умовно поділити на групи: програми опрацювання зображень, які використовують­ся в програмах підготовки комп’ютерних публікацій, програми поліграфіч­ного дизайну та програми власне настільної видавничої системи.

Програми  опрацювання  зображень  (зокрема  растрової  графіки) дозволяють створювати та опрацьовувати  ілюстративний матеріал: перет­ворювати  у  цифрову  форму  готові  зображення  з  деякого  матеріального носія  та  готувати зображення  відразуу цифровому форматі. До таких  прог­рам  відносять:  Adobe Photoshop.

Для розробки самостійних графічних продуктів, таких як фірмові знаки, логотипи,  візитки,  оголошення,  афіші,  запрошення,  листівки,  застосову­ються програми поліграфічного дизайну (зокрема опрацювання векторної графіки). Наприклад Corel DRAW.

Програми  власне настільної  видавничої  системи  призначено  для  роз­робки друкованих видань: газет, книг, журналів, брошур, багатосторінкових документів за допомогою персонального комп’ютера. Вони включають засоби опрацювання графіки та поліграфічного дизайну. До програм видавничої системи можна віднести: Publisher, Microsoft Word.

Відповідно настільною видавничою системою з якою ми працюємо є Publisher.


Програми  настільної  видавничої  системи містять різні об’єкти.

Публікацію ми створили. Що з нею ми повинні зробити? (РОЗПОВСЮДИТИ)

Тому нам потрібен СПОСІБ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ.

За способом розповсюдження публікації можна поділити на? (друковані та електронні).

Розрізняють такі друковані видання: книжки, журнали, газети, брошури, бюлетені, буклети,  листівки  тощо.  Кожне  з  них  має  своє  призначення,  автора  ма­теріалу і відповідно — певну структуру, формат видання та правила розповсюдження.



Буклет (фр. bouclette — завиток) — переважно багатокольорова аркуше­ва роздруківка, складена в два або кілька згинів. До такого виду друкованої продукції найчастіше звертаються туристичні агенції, виробники промислових і продовольчих товарів, організації та установи у рекламних цілях, в період  відзначень ювілеїв,  подій  чи  проведення  інших  знакових  заходів. Буклет має багатосмужну структуру, як правило.

Інформаційний  бюлетень  (лат.  bulla документ  з печаткою,  італ.  bulletino —  записка, листок) — видання, яке випускається з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користу­вачів.  Інформаційний  бюлетень,  як  правило,  складається  з  підбірки актуальних тематичних відомостей, оформлених у вигляді статей.

Що ви розумієте під електронними публікаціями? (Електронними  публікаціями  називають  розповсюдження  відомостей за допомогою електронних носіїв, таких як диски чи флеш-пам’ять, або за допомогою Інтернету.)

(Створили на магнітній дошці карту знань.)
Карта створена – теоретичний матеріал повторено.
Сьогодні незвичайний урок – урок-подорож, і я пропоную вам організувати туристичну мандрівку. Народна мудрість каже: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».

(Відео про Париж, Лондон).

Чому саме до цих країн ми завітали? Франція та Великобританія, Париж і Лондон, мови цих країн вивчають учні вашого класу. І хотілось би побачити те про що ви говорите на уроках іноземної мови.

Щоб здійснити не віртуальну а реальну мандрівку в ці країни нам недостатньо побачити їх на екрані адже не завжди комп’ютер чи інтернет є поряд. Необхідно щось таке, що стане у пригоді під час мандрівки. Такими помічниками можуть стати інформаційний бюлетень чи буклет.

Розпочавши вивчення даної теми кожен з вас обрав ту країну, яку хотів би відвідати або вже і побував у ній.

Але не слід забувати про свій рідний край, про тих хто хоче краще пізнати Україну, тому частина учнів готували інформацію про Україну та рідне місто.

Починаємо віртуальну мандрівку вибраними країнами.

Розподілимо роботу таким чином. Перед уроком я переглянула ваші інформаційні бюлетені та буклети, всі ви непогано попрацювали але за браком часу свої роботи презентуватимуть для всіх окремі учні. Крім цього ви будете про черзі виконувати тестові завдання по темі «Об’єкти Паблішер» на комп’ютерах.

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно – гігієнічних норм. І звичайно ми їх зараз повторимо.

Для цього продовжте речення:


  1. Не можна перебувати в комп'ютерному класі без …(учителя).

2. Очі повинні бути від монітора на відстані …(50 см).

3. Руки повинні бути ….. (чистими і сухими) .

4. Починати роботу за комп’ютером тільки з …..(дозволу вчителя).

5. Безперервна тривалість роботи на комп’ютері для учня 10 класу не повинна перевищувати …(на першій годині — 30 хв, на другій — 20 хв)

Перша зупинка – Англія. Інформаційний бюлетень про цю країну представить __________________

Буклети про Лондон покажуть ______________

______________

Наступна наша подорож до Франції. З інформаційним бюлетенем виступає __________________

А от буклети про Париж покажуть ______________

______________

А тепер послухайте про Україну, але не статистичні дані, які вам відомі з уроків географії чи історії, а чи знаєте Ви, що…?

Слово за _________________________________

А тепер Буклети: Тернопіль і Тернопільщина ____________________

____________________

А зараз хвилинку уваги, всі дивимось на екран: фізкульт-хвилинка.
V. Контроль і самоконтроль знань, умінь і навичок

Кожен з вас отримав роздруковані вимоги до створення публікацій, про які ми говорили на попередньому уроці дві графи: в перші – кількість балів, яку можна поставити за ту чи іншу частинку роботи, в другій виставляєте ви бали але не просто так а обмінявшись з сусідом зробленою вами публікацією і в ваші таблички виставлять вам бали ваші товариші. За останнє завдання ви ставите собі той бал, який отримали за тести. В кінці здаєте мені для оцінювання вашої роботи.

- наявність назви;

- зміст;


- яскраве фонове оформлення;

- короткий виклад основного тексту;

- доцільність застосування малюнків;

- наявність назв малюнків;

- відповідність змістовної частини обраній темі;

- автор (реквізити).


Чи доцільно використовувати публікації при створенні рекламних буклетів і бюлетенів?

А тепер я пропоную вам послухати __________________________ ще про одну можливість програми Publisher. Будь ласка. Створення веб-сайту.



А на завершення уроку створимо з вами спільно ще один інформаційний бюлетень. А який? Дивіться. Розпочну як і на початку уроку – я. Отже.

Як ми готувались до уроку

Виберіть який з етапів підготовки Вам найбільше сподобався?

  • Вибір теми

  • Збір інформації

  • Робота над створення

  • Презентація публікації

  • Чи відкрили ви для себе щось нове


VII. Домашнє завдання

Створити дома буклет про рідну школу


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка