Конспект вебінару №3 Методичні ключі до вивчення драматургії в школі (8-11 класи)



Дата конвертації11.03.2019
Розмір17,8 Kb.

Київ. 07 грудня 2018 року. 19.00 Гузь Ольга Олександрівна Слайд-конспект вебінару №3

Методичні ключі до вивчення драматургії в школі (8-11 класи)

Дивних багато у світі див, найдивніше із них – людина. Софокл. «Антігона»

Кропивницький академічний український музично-драматичний театр імені Марка Кропивницького. Театр корифеїв

Загадка №1. Де це знаходиться і яке призначення цієї споруди?

Відповідь на загадку №1:

  • Цей спуск створили італійські майстри ще у ХІХ столітті. Спочатку тут був винний льох, потім військовий склад, пізніше тут зберігали продовольчі товари. За ініціативи міських активістів за адресою Воєнний спуск, 18 в Одесі було створено перший в Україні підземний театр. Його «заховали» у внутрішньому дворику двоповерхового будинку. Театральна зала розрахована на 120 глядачів.
  • Прем'єра відбулася 30 жовтня 2018 року.

Одеський оперний театр

Коли й з чого починався театр? Чому символом театрального мистецтва є трагічна й комічна маски?

Діонісії – основа виникнення давньогрецького театру

Давньогрецький театр

Драма. Трагедія. Комедія. Театр

  • Драма – один із трьох родів літератури, призначений для сценічного втілення, зображує дійсність безпосередньо через висловлювання та дію самих персонажів. Генетично драма пов'язана із народними обрядовими дійствами.(Драма – з грец. «дія».)
  • Трагедія – (грец. передсмертна пісня козла) драматичний жанр, в основі якого лежить невирішуваний конфлікт, герой потрапляє у безвихідну ситуацію й у боротьбі з силами зла часто гине.
  • Комедія – (грец. «весела процесія») драматичний твір з вирішуваним конфліктом, що зав'язується з метою висміювання негативних суспільних та людських якостей., здебільшого має щасливий кінець.
  • Театр – (грец. «місце видовища») — вид сценічного мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави. Театр як мистецтво називають також й театральним мистецтвом

Загадка №2. Хто такий рабдух? Навіщо він був потрібен в античному театрі?

 У грецькому театрі була спеціальна посада - рабдух , в чиї обов'язки входило лупити палицею по хребту глядачів, які бушували під час вистав. Пізніше ця посада трансформувалася в рабдона – жезлоносця, суддю на різноманітних змаганнях.

Маски давньогрецького театру

У Давній Греції відвідування театру – справа державна! Загадка №3. Як з цим пов'язана дієта? Що тоді називали «сидіти на дієті»?

Відповідь до загадки №3:

Як створити мотиваційну інтригу на прочитання тексту (перегляд спектаклю чи екранізації твору)?

  • Мотиваційні побажання (Мольєр. «Міщанин-шляхтич»)
  • Колективне читання драматичних творів (читка)
  • Сторітеллінгові історії
  • Мотиваційне відео (наприклад, грецькі плачі, «Урок» Йонеско, заповнена зала перед спектаклем «Ревізор» в театрі сатири, Експрес-уроки з Ольгою Ніколенко тощо)
  • Слідкування за театральною афішою міста, в якому ти живеш
  • Відвідування театру з вчителем, батьками й однокласниками
  • Рекомендації перегляду фільмів-спектаклів та екранізацій (як спонукати учнів не просто взяти до уваги цю інформацію, а й скористатися нею, використання груп у соцмережах)
  • Літературні вітальні, паради героїв п'єс,
  • Колективне створення афіш-анонсів, буктрейлерів
  • Використання імпровізованого кінозалу в класі

Що має знати вчитель, щоб учень зрозумів сутність месиджу драматурга? щоб відчув необхідність спілкування з театральним мистецтвом упродовж всього життя?

Драматургія в шкільному вивченні: трагедія «Прометей закутий» Есхіла. 8 клас

«Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра. Ключ до розуміння- «світла трагедія» (8 клас)

  • «Ромео і Джульєтта» фільм Франко Дзеффіреллі 1968 року

Опорна схема «Основні конфлікти трагедії «Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра» - ключ до розуміння твору

«Міщанин-шляхтич» Мольєра. Коли потрібно сміятися? (8 клас)

Генрік Ібсен. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Коли учні адекватно реагують на текст? (9 клас)

  • Фрагмент «Нора-білочка» - ключ

Хто ж є Пігмаліоном у «Пігмаліоні» Бернарда Шоу, або Загадки інтелектуальної драми… (9 клас)

«Ревізор» Миколи Гоголя. Що криве – дзеркало чи «рожа»? (9 клас)


Система образів комедії «Ревізор» Миколи Васильовича Гоголя

 


Головні персонажі

 

Другорядні персонажі

 

Епізодичні персонажі

 

Антон Антонович Сквозник-Дмухановський, городничий.

 

Іван Олександрович Хлестаков, чиновник із Петербургу.

 

 


Анна Андріївна й Марія Антонівна, дружина й дочка городничого.

Лука Лукич Хлопов, доглядач шкіл.

Амос Федорович Ляпкін-Тяпкін, суддя.

Артемій Филипович Земляника, попечитель богоугодних закладів.

Іван Кузьмич Шпекін, поштмейстер.

Петро Іванович Добчинський і Петро Іванович Бобчинський, міські поміщики.

Осип, слуга Хлестакова.

Християн Іванович Гібнер, повітовий лікар.

Федір Андрійович Люлюков, Іван Лазаревич Растаковський, Степан Іванович Коробкін, відставні чиновники, почесні особи в місті.

Дружина Хлопова.

Степан Ілліч Уховертов, дільничний пристав. Свистунов, Пуговицин, Держиморда – поліцейські.

Абдулін, купець.

Февронія Петрівна Пошльопкіна, слюсарша.

Жінка унтер-офіцера.

Мишко, слуга городничого.

Слуга трактирний.

Гості, купці, міщани, просителі.

 

Секрети популярності гоголівського «Ревізора»

«Тев’є-молочар» Шолома-Алейхема – комічна трагедія чи трагічна комедія? ( 9 клас, за вибором)

Трагедія «Гамлет» Вільяма Шекспіра як художнє свідчення кризи ідеалів Ренесансу (10 клас)

«Синій птах» Моріса Метерлінка – п'єса для дітей чи для дорослих? Символи – ключі до розуміння

«Фауст» Йоганна Вольфганга Гете – вічна книга. Конфлікт розуму й серця

Опорно-смислові схеми в уроці–діалозі (за трагедією «Фауст» гете)

Ключові запитання до аналізу трагедії “Фауст” Й.В. Гете


* Чому знайомство з Фаустом відбувається вночі в тісному кабінеті середньовічного вченого? Як це пов’язане з гетевською концепцією пошуку істини в творі?

* Що і чому є головною причиною розколу душі Фауста? Які художні засоби допомагають зрозуміти його життєву трагедію?

* З яких точок зору Гете подає погляд на науку? Поясніть сенс наукової опозиції в творі?

* З якою пропозицією з’являється перед Фаустом Мефістофель і чому вчений її приймає?

Складіть опорно-смислову схему «Сутність контракту Фауста з Мефістофелем». Порівняйте цей контракт з угодою між Богом і дияволом.

* У чому полягає сенс перебудови художнього простору й часу в поемі-трагедії? Яке смислове навантаження сцен відьомського шабашу на Брокені та Вальпургієвої ночі?

* Через які випробування проходить Фауст? Особливу увагу зверніть на стосунки Фауста з Маргаритою.

* Коли й чому Фауст вигукує «Зупинись, мить, ти – прекрасна!» Витлумачте сенс цієї фрази.

* Чому Фауст, продавши душу дияволу, після смерті потрапляє не до пекла, а до раю. Що і чому виступає рятівною силою його душі?

* Хто ж одержав перемогу у суперечці Бога з Мефістофелем про людину? Наскільки гетевська концепція світу й людини відповідає ідеалам доби Просвітництва?


«Матінка Кураж та її діти» Бертольда Брехта – драма-пересторога епічного театру

Театр абсурду: «Гостина старої дами» Фрідріха Дюрренматта

«Носороги» Ежена Йонеско

27 березня відзначають Міжнародний день театру. Це свято встановив у 1961 році  IX конгрес Міжнародного інституту театру (МІТ) – організації, діяльність якої спрямована на зміцнення миру і дружби між народами та на розширення творчої співпраці всіх діячів світу.

27 березня відзначають Міжнародний день театру. Це свято встановив у 1961 році  IX конгрес Міжнародного інституту театру (МІТ) – організації, діяльність якої спрямована на зміцнення миру і дружби між народами та на розширення творчої співпраці всіх діячів світу.


Каталог: wp-content -> uploads -> 2018
2018 -> Міністерство освіти І науки україни миколаївський національний університет
2018 -> Тема дослідження традиційної культури та народної творчості українців етнологами київської
2018 -> Робоча програма навчальної дисципліни теорія міжнародних відносин та геополітика частина І окр
2018 -> Програма навчальної дисципліни Політична історія україни Ступінь бакалавра
2018 -> Музеєзнавство академічна характеристика дисципліни


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка