Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім на тему: «Ім’я це ти, це він, це Я»




Скачати 68,93 Kb.
Дата конвертації14.11.2018
Розмір68,93 Kb.
Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім на тему:

«Ім’я це ти, це він, це Я»
Програмовий зміст. Продовжувати формувати уявлення про власне ім’я, що воно вказує на індивідуальність, статеву та національну належність, закріпити знання про права дітей: «Право на ім’я». Вчити усвідомлювати, що прізвище та по-батькові вказують на її належність до роду. Вправляти в словотворенні на прикладі підбору пестливої та повної форми імені. Допомогти дітям в самоусвідомленні та само прийнятті свого імені. Розвивати пізнавальний інтерес. Сприяти вихованню доброзичливого ставлення до себе і оточуючих.
Матеріал: лялька, «Декларація прав дитини», свідоцтво про народження, пробірки з запахами, матеріал для розвитку тактильних відчуттів, музичні інструменти, картки з іменами дітей, кольорові олівці, фломастери, кольорові хустинки, візитки.

Використана література: «Декларація прав людини», Прищепа Т.І.«Соціалізація дошкільників в умовах ДНЗ» , матеріали сайту «Фестиваль педагогических идей «Открытый урок» (адреса: http://festival.1september.ru/)

Хід заняття.

Організація дітей. Привітання.

Добрий день, Сонце!

Добрий день, Земля!

Добрий день, друзі!

Добрий день, Я!

Вихователь пропонує дітям відгадати загадку:

Нас не було – воно було,


Нас не буде – воно буде,
Ніхто ні в кого його не бачив,
А у всіх воно є.

І у мами є, і у тата є, 


У дочки є, у внучки є, 
Щоб його взнати,
Треба вголос назвати.

  • Щоб розгадати загадку, я вам пропоную покликати своїх друзів (вихователь спонукає покликати один одного по імені).

  • А зараз покличте ось цю ляльку.

  • Діти, чому ви не можете покликати ляльку? (немає імені). Чи може бути лялька без імені? А людина? Вам зустрічались люди, в яких зовсім не було імені?

  • А знаєте чому? Чи хотіли б ви дізнатися?

  • Право на ім'я - це перше право дитини. Воно записане в «Декларації прав дитини».(Вихователь показує книгу). Звучить воно так: «Дитині з народження має належати право на ім'я». Прізвище, ім'я, по-батькові записується у документ, який називається «Свідоцтво про народження» (розгляд свідоцтва про народження).

  • Хто дає дитині ім'я?

  • Коли дають ім'я дитині?

  • Що таке ім'я?

  • Отже, ім’я – це власна назва людини, яка дається при народженні. У деяких народів малюкові дають відразу ж кілька імен, наприклад, Жан-Клод, Марія-Антуанетта. А стародавні слов'яни давали імена, беручи за основу якусь прикмету чи рису характеру. Наприклад, неспокійним і неслухняним дітям давали такі імена: Гам, Крикун, Стома. Добрим і лагідним дітям - Веселик, Любим, Добриня. Ще називали дітей, пов'язуючи імена з назвами рослин. Назвіть ці імена. (Малинка, Ромашка, Роза, Камелія, Мальва). Також давали імена, які мали певне значення: Любомир – люблячий мир, Людмила – людям мила, Добриня - що робить добро – таке ім’я накладає відповідальність на людину, яка його носить. Досі вважається, що ім'я людини може впливати на характер і навіть на подальшу долю носія. Існує повір’я, що дітей треба називати іменами, які притаманні землі, де вони народились, тоді доля їхня буде щасливою. Українськими іменами є: Віра, Богдан, Борис, Дарина, Володимир, Калина, Людмила, Ярослав, Світлана, Орися. Імена дітям батьки дають з любов’ю, і самі діти повинні любити своє ім’я.

- Давайте з вами спробуємо дослідити і полюбити своє ім’я.

1. Дослідження власного імені:

а) який у нього запах (вихователь дає дітям пробірки із запахами меду, лимона, ванілі, хвої і пропонує співвіднести своє ім’я з якимось із них).

б)яке на смак (уявляють, що відкусили манюсінький кусочок).

в)яке на дотик (використовується матеріал для розвитку тактильних відчуттів).

г)який звук підходить (вибрати музичний інструмент).

д)якого кольору ваше ім’я (знайти табличку зі своїм іменем і розфарбувати її.

- Кому сподобалось своє ім’я? Чому?

2.- Кожна людина любить, щоб до неї звертались по імені ніжно, ласкаво.

Психологічний прийом «Обгортання». Вихователь пропонує дітям взяти кольорові хустинки, обгорнутися ними, начебто обняла мама, закрити очі і уявити , як мама шепоче ласкаве ім’я.

- Відкрийте очі і скажіть, як вас ласкаво називала мама? (Діти називають ласкаву форму свого імені).

- Давайте тепер завжди один до одного звертатися ласкаво. А чому ви мене називаєте Оксана Олександрівна?

- Вірно, таке звертання відображає поважне ставлення до старших і називається «повне ім’я». А як утворюється «повне ім’я»?

- Так, до ім’я додають ім’я батька. А чи змінюється саме ім’я, коли додається по-батькові?

Дидактична вправа «Назви себе по дорослому».(Діти називають своє повне ім’я). Вихователь пропонує по черзі пройтися по кімнаті, як по подіуму і показати, як вони будуть «носити» своє ім’я в майбутньому, допомогти відчути любов, повагу і значимість. (- Іде Ольга Іванівна,…).

  • Діти, а у нас у групі є декілька Максимів, Оленок, Катрусь. Чи знаєте ви як називають таких людей? (Якщо діти затрудняються, вихователь знайомить із поняттям «тезки», пропонує навести приклади).

  • Як ми можемо їх розрізняти?

  • Так, за прізвищем, а також за рисами обличчя, манерою одягатися, за голосом.

(Дидактична гра «Схоже – відмінне»).

  • Отже, кожен з вас є особливою, важливою, неповторною людиною, кожного є за що любити і поважати.

  • А зараз я пропоную вам створити «іменні» карточки – візитки. (Діти пишуть на карточках своє ім’я в тій формі, яка їм більше подобається (звичайне, ласкаве, повне), при потребі вихователь допомагає). Тим, хто полюбив своє ім’я, пишається ним, я прошу приколоти свою візитку.

  • То ж давайте повернемося до нашої загадки, чи можете ви тепер її відгадати? Якою буде відгадка?

  • А ще я пропоную дати ім’я нашій ляльці, щоб вона не залишилася безіменною. (Педагог вислуховує пропозиції дітей, схвалює тих хто пропонує назвати ляльку своїм іменем, спільно вибирають ім’я).

Підсумок

Інтерактивна технологія «Незакінчені речення»:

  • Права дитини записані у... («Декларації прав дитини»)

  • Перше право дитини - право на... (ім'я)

  • Імена дітям дають... (батьки) Дитину називають по імені, а дорослого... (по імені і по-батькові)

  • Прізвище, ім'я, по-батькові записують у... (Свідоцтво про народження)

  • Рома, Василь, Андрій, Сашко, Юра - це імена... (хлопчиків)

  • Світланка, Катруся, Маринка, Даринка - це імена... (дівчаток).

  • Людей з однаковими іменами називають … (тезки).

  • Своє ім’я потрібно… (любити, поважати, цінувати, пишатися).




  • Я рада, що ви полюбили своє ім’я. Бажаю дорожити ним все життя і прикрашати його добрими ділами. (Вихователь може запропонувати дітям разом з батьками дізнатись значення їх імен, оформити книжечку про себе).


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка