«Контроль якості знань, умінь і навичок учнів, як структурна одиниця системи навчання»




Скачати 12,56 Kb.
Дата конвертації11.11.2016
Розмір12,56 Kb.

«Контроль якості знань, умінь і навичок учнів, як структурна одиниця системи навчання»

  • Педагогічний всеобуч

Контроль знань

  • спосіб перевірки навчання і діяльності учнів педагогом. Взаємоконтроль і самоконтроль учнів – це самостійна діяльність учнів, яка полягає в тому, що наявний у них рівень знань, умінь і навичок з певного предмета порівнюється з еталонним рівнем, вимогами навчальних програм, він сприяє їх активізації на уроках.

Функції контролю

  • обліково-контрольна (інформаційна) – педагог фіксує результати навчання, судить про успішність кожного учня, його недоліки і досягнення у навчанні;
  • контрольно - коригуюча – педагог вносить корективи у методику навчання, перерозподіл годин в межах теми;
  • навчальна – педагог акцентує увагу учнів на головних питаннях, поглиблює знання учнів, закріплює їх;
  • мотиваційна (виховна) – стимулює учнів до подальшої навчальної роботи, поглиблення своїх знань, розвиває уміння самоконтролю та самооцінки;
  • атестаційна – характеризує рівень навченості учня з предмета, є компонентом атестації роботи педагога.

Класифікація методів контролю

  • За метою: поточний, проміжний, вихідний (контроль теоретичних знань, контроль практичних знань і навиків).
  • За організацією: аудиторний, поза аудиторний (практичне водіння на транспортних засобах, пробні кваліфікаційні роботи в умовах виробництва тощо), фронтальний, індивідуальний.
  • За характером: усний, письмовий, практичний, програмований, тестовий.

Структура поточного контролю

  • Усний: опитування колоквіум.
  • Письмовий: контрольна, самостійна роботи, реферат, диктант, задачі, вправи.
  • Практичний: лабораторна робота, розрахунково-практична робота, робота під час виробничого навчання.
  • Тематичне оцінювання

Тестовий контроль

Тест

  • Тест – система прийомів для виявлення та оцінювання знань, умінь та навичок. Характеризується відносною простотою процедури, безпосередньою фіксацією результатів, короткочасністю, наявністю встановлених норм.
  • Тестові оцінки мають відносний характер. Використовуються з 1864 року (запровадив американський психолог Дж. Кеттел).
  • Тестування комп’ютерне – використання комп’ютерної техніки для виявлення й оцінки знань учнів з метою контролю, що здійснюється через діалог у системі «учень - комп’ютер».
  • Для тематичної перевірки знань учнів:
  • - у процесі експрес-контролю 15-20 тестових завдань;
  • - при підсумковій перевірці знань та умінь з того чи іншого навчального курсу 60-120 тестових завдань.

Класифікація тестів:

  • За процедурою створення:
      • стандартні;
      • не стандартні.
  • За засобами пред’явлення:
    • бланкові;
    • практичні;
    • комп’ютерні.
  • За спрямованістю:
  • За характером дій:
    • вербальні;
    • невербальні.
  • За змістом:
    • тести з простими завданнями;
    • тести з складними завданнями.
  • За цілями використання:
    • попередній (на початку вивчення теми);
    • тест прогресу (в процесі навчання);
    • діагностичний тест (мета – проблеми і коригування);
    • контрольний (за всю тему).
  • За формою:
    • закритого типу;
    • відкритого типу.

Види тестів:

  • Закриті тести (з вибором відповіді)
  • з фіксованою відповіддю;
  • з альтернативною відповіддю;
  • тести на відповідність;
  • тести на встановлення вірної послідовності;
  • вибірковий або варіативний тест;
  • розподільний тест.
  • Відкриті тести:
  • тести з пропусками;
  • тести на доповнення;
  • тести з короткими відповідями;
  • тести з відповідями у вигляді мікротворів.

Переваги і недоліки тестування

  • - Переваги:
  • фронтальне опитування, економія часу, швидка перевірка, оперативна корекція знань, диференціація знань, можливість самоперевірки, зниження рівня психологічної тривожності під час контролю знань.
  • - Недоліки:
  • не розвивається зв’язне мовлення, велика ймовірність відповідей навмання, не можливо простежити логічного мислення учня, позбавляють розвитку творчих здібностей.

Контрольні роботи – письмові, графічні й практичні роботи, за допомогою яких здійснюється перевірка знань, умінь і навичок учнів.

  • Письмові контрольні роботи застосовуються під час вивчення різних загальноосвітніх і спеціальних предметів;
  • Графічні – під час вивчення всіх (крім фізкультури) предметів;
  • Практичні – під час вивчення фізики, хімії, біології, математики, інформатики.
  • Контрольні роботи проводяться після вивчення теми чи розділу, курсу, директорські – за семестр, навчальний рік.

Опитування

  • – складова частина перевірки знань, що здійснюється у формі постановки запитань, які формуються так, щоб стимулювати розумову діяльність тих, хто навчається, залучити їх до аналізу і узагальнення.
  • Опитування має на меті контроль знань, закріплення вивченого матеріалу.

Диктант

  • – вид письмової навчальної роботи. Використовується для тренування і перевірки навичок в тій чи іншій галузі.
  • Диктанти тренувальні і контрольні.
  • Деякі форми диктантів використовують не тільки під час вивчення української мови, але і інших предметів: математики, фізики, хімії, спец технології, матеріалознавства тощо.

Технічні диктанти

  • Фразеологічний диктант – диктант, який використовують для перевірки знань якихось визначень. Допускається диктувати початок фрази, учні записують тільки її кінець.
  • Графічний диктант – диктант, який використовують для контролю розуміння векторних діаграм, графічних зображень процесів і елементів схем.
  • Цифрові і буквені – диктанти, які використовують для контролю знань умовних позначень, одиниць вимірювання, величин параметрів, обладнання, процесів, простих розрахунків.

Картки-завдання для програмованого контролю

  • Типи карток-завдань:
  • вибіркова відповідь із 2-х «так», «ні»
  • вибіркова відповідь із 2-х відповідей по суті
  • вибіркова відповідь із 3-4 відповідей
  • вибіркова відповідь із кількох питань і кількох відповідей
  • кількісна задача
  • самостійне конструювання відповіді.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка