Контрольна робота №1 Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки. Тести І варіант Початковий І середній рівень




Скачати 194,65 Kb.
Дата конвертації10.03.2017
Розмір194,65 Kb.
Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Контрольні роботи

з української літератури

5 клас

Недлінська В.А.

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 1

Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.

Тести

І варіант



Початковий і середній рівень

  1. Бога Сонця звали:

а) Перун; б) Сварог; в) Дажбог.

2. Як зупинила Берегиня військо потвор («Берегиня»)?

а) здійняла догори руки;

б) загнала у воду;

в) перетворила на каміння.

3. Яке стихійне явище описується в легенді «Зоряний віз»?

а) потоп; б) посуха; в) ураган.

4. Чим стали сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі»?

а) перлинами; б) сріблом; в) водою.

5. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)?

а) чи вміє битися;

б) чи на коні їздить;

в) чи вміє кашу варити.

6. Яке звання мав Морозенко («Ой Морозе-Морозенку»)?

а) полковник; б) сотник; в) козак.

7. Казки поділяються на групи: …

8. Який гостинець принесла Маруся пану (Мудра дівчина»)?

а) ворону; б) горобця; в) ластівку.

9. Якого кольору була хата в Оха та його дружина й діти («Ох»)?

а) синього; б) зеленого; в) червоного.

10. У що перетворив перстень «Ох» («Ох»)?

а) у гречку; б) у рис; в) у пшоно.

11. У казці «Летючий корабель» із в'язки дров утворилося:

а) багатство; б) худоба; в) військо.

12. «Летючий корабель» - це казка:

а) соціально-побутова;

б) про тварин;

в) фантастика.

Достатній рівень


  1. Продовжити визначення.

Легенда – це …

Розкрити зміст запитань.



  1. Чим відрізняється Карпо від Силуна («Як виникли Карпати»)?

3. Чому пан випробовував Марусю завданнями, які не можна було виконати («Мудра дівчина»)?

Високий рівень

Написати невеликий твір «У казках мудрість народна».

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 1

Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.

Тести

ІІ варіант



Початковий і середній рівень

  1. У що перетворив військо потвор Білобог («Берегиня»)?

а) у скелі; б) на жаб; в) у гниль.

  1. Хто супроводжує Дажбога під час об'їзду неба («Дажбог»)?

а) верховні судді;

б) комети;

в) сестри-богині.


  1. Скількох чоловіків устигла напоїти дівчина зі свого глечика («Про зоряний віз»)?

а) 5; б) 7; в) 8.

  1. Як звали хлопця, що служив у Силуна («Як виникли Карпати»)?

а) Петром; б) Михайлом; в) Карпом.

5. Що робили запорожці, коли йшли з косами («Прийом у запорожців»)?

а) сіно косили;

б) у комиші лежали;

в) сіно складали.

6. З якою метою поїхав Морозенко до Вишневецького («Ой Морозе-Морозенку»)?

а) битися;

б) викупити козаків;

в) на переговори.

7. Казки, в яких відбуваються неможливі події, діють незвичайні істоти, називаються…

8. Кого запрягла Маруся в ґринджоли («Мудра дівчина»)?

а) коня; б) вола; в) цапа.

9. Де сів відпочити батько («Ох»)?

а) на пеньку;

б) на траві;

в) на деревині.

10. Хто утворився з голуба («Ох»)?

а) парубок; б) заєць; в) квітка.

11. На що перетворився черствий чорний хліб, що був у торбі парубка («Летючий корабель»)?

а) на паляниці; б) на каравай; в) на сухарі.

12. «Про правду і кривду» - це казка:

а) фантастична;

б) соціально-побутова;

в) про тварин.

Достатній рівень

1. Продовжити визначення.

Міф – це …

Розкрити зміст запитань.

2. Як поводився Морозенко в останні хвилини життя («Ой Морозе-Морозенку»)?

3. Хто в казці «Про правду і кривду» уособлює добро, а хто - зло?

Високий рівень

Написати невеликий твір «Козаки – захисники рідної землі».



Українська література

5 клас

Контрольна робота № 2

Світ фантазій, мудрості: літературні казки.

(І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик)

Тести


І варіант

Початковий і середній рівень



  1. Ховаючись від собак Лис Микита («Фарбований лис») вскочив у:

а) діжку; б) сіни; в) за паркан.

2. Звали тепер Лиса Микиту – цар ...

3. До роковин царювання Микити звірі готували:

а) великий банкет;

б) змагання;

в) великий концерт.

4. За те, що їх ошукали, звірі:

а) розірвали Лиса на шматки;

б) повиривали на ньому шерсть;

в) побили Лиса.

5. Мова персонажів – це ...

6. Усі Хухи («Хуха-Моховинка») не люблять:

а) засухи; б) холоду; в) вологи.

7. Хуха-Моховинка найчастіше була кольору:

а) темного; б) зеленого; в) бурого.

8. Кого із казкових героїв В.Симоненко порівнює зі змією («Цар Плаксій і Лоскотон»)?

а) Нудоту; б) Плаксія; в) Макаку.

9. Як називалася країна царя Плаксія?

10. Доповнити текст «А ... ... з´їв себе із переляку».

11. На що перетворилися кровопивці-сльозівці після смерті Плаксія?

а) черв´яків; б) жаб; в) п´явок.

12. Недороль, Недорадник – це персонажі казки:

а) «Фарбований Лис»;

б) «Хуха-Моховинка»;

в) «Цар Плаксій та Лоскотон»;

г) «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Достатній рівень


  1. Установити відповідність.

1. «Хуха-Моховинка» А. І.Франко
2. «Незвичайні пригоди Алі в країні Б. В.Королів-Старий

Недоладії»
3. «Фарбований Лис» В. В.Симоненко
4. «Цар Плаксій та Лоскотон» Г. Г.Малик



  1. Що в характері Лоскотона приваблювало людей («Цар Плаксій та Лоскотон»)?

  2. Рима – це ...

Високий рівень

Написати невеликий твір на тему «Незвичайна істота Хуха-Моховинка».



Українська література

5 клас

Контрольна робота № 2

Світ фантазій, мудрості: літературні казки.

(І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик)

Тести


ІІ варіант

Початковий і середній рівень

1. Зробившись царем, Лис Микита («Фарбований Лис») жив:

а) як у Бога за дверима;

б) добував їжу разом з іншими звірами;

в) крав курей на торговиці.

2. Звали тепер Лиса Микиту – цар ...

3. Найбільше боявся Микита, щоб:

а) не залишитися голодним;

б) не попасти під дощ;

в) щоб звірі його не побили.

4. Мова автора – це ...

5. Лис видав себе, коли:

а) пішов дощ і змив фарбу;

б) задзявкав по-лисячому;

в) почав битися.

6. Плач Хух («Хуха-Моховинка») нагадує:

а) тріск дерев;

б) плюскіт хвиль;

в) стогін вітру.

7. Про своє нещастя Хуха розповіла:

а) козам; б) їжакам; в) зайчатам.

8. Скільки було дітей у царя Плаксія («Цар Плаксій та Лоскотон»)?

а) троє; б) шестеро; в) восьмеро.

9. На що були схожі очі у Плаксія?

а) кавуни; б) м´ячі; в) фари.

10. Від чого помер Цар Плаксій?

а) від хвороби;

б) потрапив у аварію;

в) від сміху Лоскотона.

11. Короля країни Недоладії («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії») звали ...

12. Хто прийшов Алі на допомогу в підземеллі:

а) Недопопелюшка; б) Недочеревик; в) Недоладько.

Достатній рівень

1. Установити відповідність.

1. «Хуха-Моховинка» А. Г.Малик

2. «Фарбований Лис» Б. В.Симоненко

3. «Незвичайні пригоди Алі в країні В. І.Франко

Недоладії»

4. «Цар Плаксій та Лоскотон» Г. В.Королів-Старий

2. Строфа – це ...

3. Чому країну Сльозолий («Цар Плаксій та Лоскотон») В.Симоненко назвав саме так?

Високий рівень

Написати невеликий твір на тему «Лоскотон – народний улюбленець» за казкою В.Симоненка («Цар Плаксій та Лоскотон»).

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 3

Із народної мудрості: загадки, прислів´я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу.

Тести

І варіант



Початковий і середній рівень

1. Загадки поділяються на групи: ...

2. Поезія Л.Глібова «Хто сестра і брат?» - це:

а) байка;

б) загадка;

в) акровірш.

3. Про давньоруських князів Святослава, Володимира, Ярослава Мудрого розповідається у творі:

а) «Про правду і кривду»;

б) «Микита Кожум´яка»;

в) «Повість временних літ».

4. Казав: «Іду на ви» давньоруський князь:

а) Володимир; б) Ярослав; в) Святослав.

5. Похвалу книгам висловлено в літописному оповіданні:

а) «Три брати – Кий, Щек і Хорив і сестра їхня Либідь»;

б) «Святослав укладає мир із греками і повертається до Києва»;

в) «Початок великого будівництва в Києві».

6. Про Київську Русь та її князів розповідає у своєму творі «Княжа Україна»:

а) Іван Франко;

б) Олександр Олесь;

в) Галина Малик.

7. За часів правління Ярослава Мудрого Україна («Княжа Україна»):

а) занепала; б) розцвіла; в) була знищена .

8. Скількох парубків послав князь до Микити («Микита Кожум´яка О.Олеся)?

а) 9; б) 12; в) 15.

9. Репліка – це ...

10. Кого, крім парубків, посилав Князь до Микити?

а) дітей; б) князівну; в) дідів.

11. Яку звістку приніс гонець під час розмови Микити з дітьми?

а) загинув князь;

б) захворіла княгиня;

в) князівну вкрав змій.

12. З яким деревом порівнюється Микита:

а) дубом; б) ясенем; в) осикою.

Достатній рівень

1. Особливості прислів´я такі ...

Дати відповіді на запитання.

2. Чому літописи вважаються й історичними документами і художніми творами?

3. Чи хотів би ти бути схожим на Микиту Кожум´яку? Чому?

Високий рівень

Написати невеликий твір на одну з тем:

1. «Прислів´я – золоті зерна народної мудрості».

2. «Яким я уявляю свого давнього друга – русича».



Українська література

5 клас

Контрольна робота № 3

Із народної мудрості: загадки, прислів´я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу.

Тести

ІІ варіант



Початковий і середній рівень

1. Прислів´я об´єднують у тематичні групи: ...

2. Поезії Л.Глібова «Що за птиця?», «Хто вона?» - це:

а) акровірші; б) загадки; в) байки.

3. Літопис «Повість временних літ» був написаний у:

а) Х столітті; б) ХІІ столітті; в) ХІV столітті.

4. Вибрав християнську віру для свого народу:

а) Олег; б) Володимир; в) Святослав.

5. Дуже любив читати книги і сприяв їх поширенню:

а) Ярослав; б) Святослав; в) Володимир.

6. У якому літописному оповіданні розповідається про бій русичів із печенігами?

а) «Святослав укладає мир»;

б) «Володимир вибирає віру»;

в) «Початок великого будівництва у Києві».

7. Ярослав Мудрий заповідав своїм дітям («Княжа Україна»):

а) розбудовувати Київ;

б) торгувати з іншими країнами;

в) жити в згоді.

8. Чий це портрет («Микита Кожум´яка О.Олеся)?

... Чулий, добрий,

І розумний, і хоробрий,

І всіх любить нас, либонь,

А зачепиш – як огонь!
а) князя; б) Микити; в) змія.
9. Хто вплинув на рішення Микити битися зі змієм?

а) діти; б) діди; в) парубки.

10. Ремарка – це ...

11. З якою зброєю вийшов боротися зі змієм Микита?

а) булавою; б) мечем; в) рушницею.

12. Гіпербола – це ...

Достатній рівень

1. Особливості драматичного твору: ...

Дати відповідь на запитання.

2. Чому Кожум´яка переміг змія?

3. Хто з історичних осіб вам сподобався найбільше і чому?

Високий рівень

Написати невеликий твір на одну з тем:

1. «Яким я уявляю свого давнього друга – русича».

2. «Прислів´я – золоті зерна народної мудрості».

Українська література

5 клас

Контрольна робота № 4

Рідна Україна. Світ природи.

Тести

ІІ варіант



Початковий і середній рівень

1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах” С.Васильченка):

а) обшарпана школа;

б) рідна домівка;

в) гущавина біля хати.

2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?

а) жандарми; б) женці; в) чумаки.

3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?

І сонце спатоньки лягає

І синє море: покриває

Рожевою пеленою,

Мов мати дитину.

а) „Садок вишневий коло хати”;

б) „За сонцем хмаронька пливе”;

в) „Думка".

4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?

Блакить мою душу обвіяла

Душа моя сонця намріяла…

а) персоніфікацію; б) епітет; в) метафору.

5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?

а) зламав ногу;

б) провалився на льоду;

в) поранився.

6. Як загинув лось?

а) загризли вовки;

б) потонув у крижаній воді;

в) убив дядько.

7. Вона – не тільки тема вірша

Або картини, -

В ній є висоти незміримі

Й святі глибини.

Ці рядки з поезії М.Рильського:

а) „Люби природу не як символ”;

б) „Осінь – маляр із палітрою пишною”;

в) „Дощ”.

8. Що намалював Олесь на уроці замість горщика («Дивак» Г.Тютюнника)?

а) дерево; б) дятла; в) будинок.

9. Що не сподобалося Олесеві в дідових діях під час поїздки по солому?

а) занадто багато набирає соломи;

б) хльоскає коней батогом;

в) швидко їде.

10. За що Сіроманець ненавидів Чепіжного („Сіроманець” М.Вінграновського)?

а) підстрелив його;

б) переслідував його;

в) перебив зграю і вовченят.

11. Чим пригостив вовка Сашко?

а) пиріжками з печінкою;

б) хлібом;

в) м’ясом.

12. Де Сашко допоміг сховатися Сіроманцеві?

а) в клуні; б) далеко в лісі; в) у норі на глинищі.

Достатній рівень

Дати відповідь на запитання.

1. Як Сашко двічі врятував вовка від мисливців („Сіроманець” М.Вінграновського)?

2. Чому ровесники називали Олеся диваком („Дивак” Г.Тютюнника)?

3. Установити відповідність.



1. «Перша колискова” А. П.Тичина
2. «Чарівники» Б. Т.Шевченко
3. «Гаї шумлять” В. М.Вінграновський
4. «Садок вишневий коло хати» Г. Є.Гуцало
5. «Бабусин дощ» Ґ. М.Рильський

Високий рівень

Написати невеликий твір на одну з тем:

1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».

3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.



Українська література

5 клас

Контрольна робота № 4

Рідна Україна. Світ природи.

Тести

І варіант



Початковий і середній рівень

1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:

а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;

б) був у кирилівського дяка;

в) коли був на природі.

2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?

Поклала мати коло хати

маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

а) „За сонцем хмаронька пливе”;

б) „Садок вишневий коло хати”;

в) „Думка".

3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстиляє

І сонце спатоньки зове…

а) метафора; б) епітет; в) персоніфікація.

4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:

а) „Гаї шумлять”;

б) „Не бував ти у наших краях”;

в) „Блакить мою душу обвіяла".

5. Про трагічну загибель тварини від рук браконьєра розповідається у творі:

а) „Лось” Є.Гуцала;

б) „Дивак” Г.Тютюнника;

в) „Сіроманець” М.Вінграновського.

6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?

а) дядько;

б) працівники заповідника;

в) хлопчики.

7. … Золотий вечірній гість

Впав бадьоро, свіжо, дзвінко

На закурені будинки…

Ці рядки з поезії М.Рильського:

а) „Люби природу не як символ”;

б) „Дощ”;

в) „Осінь – маляр із палітрою пишною”.

8. Чим мотивував Олесь хлопчикам свою відмову ламати лід («Дивак» Г.Тютюнника)?

а) він ще молодий;

б) можна провалитися;

в) не хоче замочити ніг.

9. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла?

а) розплакався;

б) пішов з уроку;

в) сидів мовчки.

10.Стає на захист хижака і намагається його вилікувати герой твору:

а) „Лось” Є.Гуцала;

б) „Дивак” Г.Тютюнника;

в) „Сіроманець” М.Вінграновського.

11. Куди загнав вовк Чепіжного („Сіроманець” М.Вінграновського)?

а) в ліс;

б) по шию в озеро;

в) на галявину.

12. Де жив Сіроманець після втечі в кузні?

а) в лісі; б) на полігоні; в) на глинищі.

Достатній рівень

Дати відповідь на запитання.

1. Як вовк врятував Андрійка („Сіроманець” М.Вінграновського)?

2. Чим відрізняється від однолітків Тарас („В бур’янах” С.Васильченка)?

3. Установити відповідність.

1. «Сіроманець” А. С.Васильченко
2. «Дивак» Б. Є.Гуцало
3. «Лось» В. М.Вінграновський
4. «В бур´янах» Г. Г.Тютюнник
Високий рівень

Написати невеликий твір на одну з тем:

1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».

2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».



3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка