Кримські гори



Сторінка1/5
Дата конвертації11.03.2019
Розмір4,48 Mb.
ТипКонспект
  1   2   3   4   5



Конспект

відкритого уроку у 8 – му класі

на тему: «Кримські гори»

2010 рік


Вчитель: Бойко О. В.

Добротвірська ЗОШ I-III ст.



Тема: Кримські гори.

Мета: Сформулювати знання про особливості географічного положення Кримських гір та їх природних умов; закріпити навички складання характеристики природних умов гірських районів; удосконалити практичні навички з тематичними картами атласу.

Обладнання: підручник, фізична карта України, атлас України, рельєфна карта Криму; начальні картини, де зображено краєвиди, рослинність, тваринний світ Кримських гір та Південного берега Криму; гербарій, макети печери і обриву, опорні схеми, програмні слайди з озвученням.

Тип уроку – комбінований.

Хід уроку


  1. Організація учнів до уроку.

  2. Перевірка виконання учнями домашнього завдання.

На перших партах 6 учнів одержують тести з теми Українські Карпати (тести додаються, додаток №1)

  1. Перевірка раніше засвоєних знань.

(Метод – пошукова бесіда.)

На даному етапі ми вивчаємо природні комплекси.



  • Що таке природній комплекс?

  • Які природні комплекси ми вже вивчили на території України?

Зразок правильної відповіді

(На території України є три фізико-географічні країни і ти природні зони. Ми вже вивчили I фізико-географічну країну – Південний-захід Східноєвропейської рівнини, де є зони : 1) мішаних та широколистих лісів, 2) лісостеп, 3) степ. Також вивчили другу фізико-географічну країну – Українські Карпати (показ їх на карті)) Отже ми підійшли до вивчення природного комплексу – Кримські гори. Ось перед нами рельєфна карта і ми бачимо форму цих гір. Але про Кримські гори ми вже дещо знаємо. Вивчаючи природні компоненти України ми торкалися і цієї частинки. Давайте згадаємо все це.



  • Де знаходяться Кримські гори відносно України?

  • Яка крайня точка там знаходиться? (м.Сарич - 44˚23́ пн.ш. )

  • Яке їх розташування відносно екватора і північного полюса, якщо їх перетинає паралель 45˚ пн.ш.

  • Яка найвища точка (Роман-Кош 1545м.)

  • В якому напрямку завжди змінюються природні компоненти в горах?(Від підніжжя до вершини, тобто висотна поясність)

  • Що особливого ми виявили вивчаючи клімат України?

(Що гори у помірному кліматичному поясі, а Південний берег Криму – у субтропічному.)

  • Що таке морський бриз?

(Вітер який змінює свій напрям двічі на добу)

  • Що таке селеві потоки?

(Після дощу з гір можуть зриватися потоки грязі і дрібного каміння)

  • Що вам відомо про карстові форми рельєфу?

(Демонструю макет печери і обриву)

Збір тестів, які виконували учні на перших партах.



  1. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів та повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Кримські гори.(Запис у зошити) Перед вами стоїть завдання – поглибити свої знання про Кримські гори і удосконалити вміння складати характеристику природних комплексів.

  1. Сприйняття і усвідомлення учнями нового матеріалу.

а) Словникова робота.

У вас на партах є опорні схеми, зверніть увагу на словничок. Аналіз нових слів та запис їх у зошит.



б) Слово вчителя

Перлиною на березі Чорного моря називають Кримські гори, природним музеєм… Ось перед вами краєвиди цих місць(розгляд люстрацій). Сюди ринуть потоки людей, щоб відпочити, підлікуватись. Також часті гості тут туристи. Багато письменників, художників , композиторів дарували свої творіння цій землі.

Діти відшукували в літературі ці поетичні вислови. Один із них ми послухаємо (читає учениця)

Що мала природа найкраще й величне

То все тут з’єднала: далекії гори,

Химерні та ніжні тумани вечірні,

Блакитнії скелі, блакитнеє море,

Блакитно зелені гаї й понад ними

Безхмарнеє небо, ясне та прозоре.

Із цілого світу природа зібрала

Квітки та рослини, щоб тут закрасити,

Й ці сосни прозорі, мов ранок осінній,

Квітчасті й барвисті трояндові віти,

Магнолії пишні, стрункі кипариси,

Гнучким виноградом усе це повите.

Н. Кибальчич

в) Перегляд слайдів з озвученням.


Кримські гори простягаються на півдні Кримського півострова на 180 км із заходу на схід від мису Фіолент, що поблизу Севастополя, до мису Іллі, що біля Феодосії.

Ширина гірської системи становить приблизно 60 км. На півночі до передгір’їв прилягають степові простори Криму. Південний берег Криму омивається водами Чорного моря. Південне положення Кримських гір щодо помірного поясу та геологічна історія розвитку визначають основні особливості їх природних умов.





  • Геологічна будова

Кримські гори піднялися в результаті альпійського горотворення подібно до Альп, Карпат та Кавказу. Тоді виникла складчасто-брилова система Гірського Криму.

Кримські гори складені сланцями і пісковиками тріасового і юрського віків. У процесі вивітрювання цих порід утворилися своєрідні форми: останці, скелі та стовпи.



Утворення Кримських гір супроводжувалося вулканічними процесами. Свідченням підводного вулканізму, що був характерний для юрського періоду, є гірський масив Карадаг. На Південному березі Криму вулканічними породами складені гори-лаколіти Аюдаг, Кастель. Кримські гори – яскравий приклад взаємозв'язку між рельєфом і будовою надр.



  • Рельєф

У рельєфі Кримських гір виділяють 3 гірських пасма: Головне (найвище), Внутрішнє і Зовнішнє. Вони розділені поздовжніми зниженнями та річковими долинами на окремі гірські масиви (яйли): Байдарську, Ай-Петринську, Ялтинську, Бабуган, Чатирдаг, Демерджі та Карабі. Їх середні висоти – 700-1200 м, а найбільша на Головному пасмі (г. Роман-Кош) має висоту 1545 м. Гірські пасма поступово знижуються в північному напрямку. Їх північні схили довгі й пологі, а південні – стрімкі. Такі пасма з асиметричними схилами називають куестами.


  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка