Курс лекцій та практикум міністерство освіти І науки україни



Сторінка1/23
Дата конвертації06.11.2016
Розмір7,76 Mb.
ТипПротокол
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23

ЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БІЗНЕС-КОЛЕДЖ

Стратегія підприємства. Базовий курс лекцій та практикум


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БІЗНЕС-КОЛЕДЖ

С. В. Харченко




Стратегія підприємства

Базовий курс лекцій та практикум





Черкаси-2010

Видання здійснено за фінансової підтримки громадської

організації «Рада батьків Черкащини»

УДК 658.2(075)
Рекомендовано до друку рішенням Розповсюдження та

методичної ради Черкаського тиражування без офіційного

державного бізнес-коледжу дозволу ЧДБК заборонено
Протокол № 3 від 31 березня 2010 року


Укладач: Харченко С. В.

Стратегія підприємства

Базовий курс лекцій та практикум

Черкаси, - 2010 р. – 212 с.



Рецензент: Шірінян Л. В., к.е.н, доцент Черкаського національного університету
ім. Б. Хмельницького


Базовий курс лекцій та практикум з предмета «Стратегія підприємства» розкриває у відповідності з освітньо-професійною програмою теоретичні і методологічні основи розробки стратегії підприємства та забезпечення її реалізації. Розкрито сутність, характерні риси та види стратегії підприємства, підходи до аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства, альтернативність вибору стратегії підприємства та особливості його здійснення, ефективність впровадження стратегії підприємства з урахуванням необхідних змін.


Призначений для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації денної та заочної форми навчання, а також для всіх тих, хто цікавиться особливостями стратегічного планування на підприємстві в сучасних умовах.

Затверджено на засіданні кафедри © С. В. Харченко, 2010



економіки та підприємництва
Протокол № 6 від 23.03.2010 року




З М І С Т
ВСТУП до курсу «Стратегія підприємства» 3

МОДУЛЬ 1. Теоретичні засади розробки стратегії підприємства 5

Тема 1. Стратегія підприємства: поняття, еволюція концепції 5

Тема 2. Місія та цілі підприємства 19

Тема 3. Стратегічний контекст підприємства 31

Тема 4. Оцінювання зовнішнього середовища підприємства 43

Тема 5. Аналіз стратегічного потенціалу підприємства 58
МОДУЛЬ 2. Методичні засади розробки стратегії розвитку підприємства 71

Тема 6. Стратегії бізнесу 71

Тема 7. Стратегія диверсифікації діяльності підприємства 83

Тема 8. Стратегія зовнішнього розвитку підприємства 96

Тема 9. Корпоративна стратегія підприємства 105

Тема 10. Матричні методи формування корпоративної

стратегії підприємства 119
МОДУЛЬ 3. Обґрунтування вибору стратегії підприємства, форми та методи забезпечення її реалізації

Тема 11. Альтернативність у стратегічному виборі 131

Тема 12. Декомпонування корпоративної стратегії підприємства 143

Тема 13. Загальна характеристика функціональної стратегії 152

Тема 14. Стратегічні аспекти у функціональних сферах

діяльності підприємства 161

Тема 15. Сучасний стан та перспективи розвитку стратегічного

управління в Україні 172

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 187

ДОДАТКИ 189

АЛФАВІТНО-ПРЕДМЕТНИЙ ПОКАЖЧИК 202

СЛОВНИК ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ 203

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ 209

КРОСВОРД 210


ВСТУП до курсу «Стратегія підприємства»




В дійсності, саме вони і правлять світом.

Економіка – це моє. А я лише хочу взяти своє.
Джон Мейнард Кейнс про економістів
«Стратегія підприємства» не випадково стала навчальною дисципліною. Вона відіграє важливу роль у набутті теоретичних знань та професійних навичок і досвіду у галузі прийняття стратегічних рішень щодо умов, можливостей та перспектив роботи підприємства. Стратегія - це невід’ємна частина або навіть головна складова успіху діяльності на ринку. Ринкова економіка характеризується слабкою передбачуваністю умов росту і розвитку підприємства. Тому екстраполяційне довгострокове планування (від досягнутого рівня) вже не може бути інструментом корегування росту і розвитку підприємств. Щоб упевнено керувати процесами на підприємстві, достовірно прогнозувати тенденції зміни даних процесів з урахуванням динамічних умов ринку, необхідно вивчати та аналізувати стратегію як важливу складову інструментарію вирішення різнопланових проблем у процесі функціонування і розвитку підприємства.

Фахівець з економіки фірми повинен розуміти стратегічний контекст діяльності підприємства і добирати форми та методи його забезпечення. Питання і проблеми, які виникають в зазначеній сфері, потребують підготовки фахівців стратегічного типу мислення, здатних визначати актуальні проблеми розвитку організацій, приймати оптимальні рішення, пов’язані з майбутнім функціонуванням підприємства, постійно узгоджувати поточну діяльність із стратегічними цілями, забезпечити адаптацію підприємства до змінюваного зовнішнього середовища шляхом формування та реалізації ефективних стратегій діяльності.

Особливістю предмета є те, що в ньому мало рутинних процедур і багато творчості. Оскільки не існує єдиної для всіх підприємств стратегії, управлінець повинен забезпечити фірмі перевагу перед конкурентами, а значить керівництво повинне шукати нові оригінальні шляхи в управлінні.

Мета дисципліни: засвоєння теоретичних засад стратегічного планування, оволодіння навичками та інструментарієм стратегічного аналізу і формування стратегій підприємства.

Завдання дисципліни: освоєння інструментарію розробки стратегій підприємства і вибору стратегічних альтернатив; розвиток навичок стратегічного мислення і практичного застосування методологічного апарату дисципліни; оволодіння методом кейс-аналізу, навичками аналітичного обґрунтування розв’язання стратегічних проблем.

Предмет: стратегічний процес на підприємстві.

Базовий курс лекцій та практикум включає: опорний конспект лекцій з курсу, контрольні запитання для самоконтролю, тестові та практичні (творчі) завдання, теми доповідей та рефератів, дискусійні та проблемно-орієнтовані питання, список рекомендованої та використаної літератури, додатки, алфавітно-предметний покажчик, словник основних термінів та понять, корисні посилання в мережі Інтернет, кросворд. Така структура посібника-довідника покликана сформувати різнобічне уявлення про процес стратегічного планування на підприємстві, різновиди стратегій та особливості їх застосування, формування місії, цілей та «стратегічного набору»; аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища; визначення мотивів до зміни діючої стратегії; здійснення стратегічного вибору; функції керівництва та функціональних підрозділів при розробці та виконанні обраної стратегії; проведення моніторингу за реалізацією стратегії та оцінка її ефективності.

Автор буде вдячний за зауваження та рекомендації щодо подальшого покращення змісту, структури та викладу матеріалу з курсу «Стратегія підприємства».



МОДУЛЬ 1. Теоретичні засади розробки стратегії підприємства


Каталог: biblioteka -> 10 zip
biblioteka -> Систематизований бюлетень нових надходжень квітень – травень 2012 р
biblioteka -> Систематизований бюлетень нових надходжень лютий – березень 2012 р
biblioteka -> Національне виховання учнів: регіональний аспект (з досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів Рівненської області) Частина ІІ рівне – 2012 ббк 74. 200
biblioteka -> Управління освіти,молоді та спорту Коломийської райдержадміністрації Джурківський нвк «зош І-ІІ ст. Днз» Шкільна бібліотека Доповідь на тему
biblioteka -> Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу І. Загальні положення
biblioteka -> Націанальна академія педагогічних наук України двнз «Університет менеджменту освіти» Управління освіти І науки Рівненської обласної державної адміністрації Рівненський
10 zip -> С. В. Харченко Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка Опорний конспект
10 zip -> Навчальний посібник Міністерство освіти і науки України Черкаський державний бізнес-коледж


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка