Легке й серйозне у житті та у мистецтві



Дата конвертації20.11.2018
Розмір9,32 Kb.

Тема уроку --------------------------------------------------------------------------------------------------- Легке й серйозне у житті та у мистецтві

  • Розділ
  • ---------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Музика в діалозі з сучасністю

Микола Андрійович Римський-Корсаков

  • Микола Андрійович Римський-Корсаков
  • (1844-1880)

Тихвін.

  • Тихвін.
  • Будинок
  • де народився
  • М.Римський-Корсаков
  • “Я родился в городе Тихвине 6 марта 1844 года... Дом наш стоял почти на краю города, на берегу Тихвинки, на другой стороне которой, против нас находился тихвинский мужской монастырь”, — так починає свій життєвий опис “Літопис мого музичного життя” Микола Андрійови Римський-Корсаков

М.Римський-Корсаков в роки навчання в морському училищі

  • М.Римський-Корсаков в роки навчання в морському училищі

М.А.Римський-Корсаков за 30 років творчої діяльності написав 15 опер. Найбільш врожайними були останні 14 років життя композитора (1894-1908) – створено 11 опер і серед них такі неповторні шедеври, як «Садко», «Царева наречена», «Казка про царя Салтана», «Кощей Безсмертний», «Золотий півник».

  • М.А.Римський-Корсаков за 30 років творчої діяльності написав 15 опер. Найбільш врожайними були останні 14 років життя композитора (1894-1908) – створено 11 опер і серед них такі неповторні шедеври, як «Садко», «Царева наречена», «Казка про царя Салтана», «Кощей Безсмертний», «Золотий півник».

Симфонічна творчість Римського-Корсакова в порівнянні з оперною не настільки багатопланова. Образна конкретність музичного мислення композитора визначила його схильність до програмного й жанрового симфонізму. Звідси перевага таких типів і форм, як увертюра (фантазія), симфонічна картина, сюїта. Верхові добутки Римського-Корсакова для оркестру — «Іспанське капричіо» (1887) і симфонічна сюїта «Шехерезада» (1888). Істотне місце у творчій спадщині Римського-Корсакова займає камерно-вокальна лірика. Написав 79 романсів, у тому числі вокальні цикли «Навесні», «Поетові», «Біля моря».

  • Симфонічна творчість Римського-Корсакова в порівнянні з оперною не настільки багатопланова. Образна конкретність музичного мислення композитора визначила його схильність до програмного й жанрового симфонізму. Звідси перевага таких типів і форм, як увертюра (фантазія), симфонічна картина, сюїта. Верхові добутки Римського-Корсакова для оркестру — «Іспанське капричіо» (1887) і симфонічна сюїта «Шехерезада» (1888). Істотне місце у творчій спадщині Римського-Корсакова займає камерно-вокальна лірика. Написав 79 романсів, у тому числі вокальні цикли «Навесні», «Поетові», «Біля моря».

Увертюра (фр. ouverture - початок, відкриття) - інструментальна п'єса, що виконується перед початком якої-небудь вистави (опери, балету та ін.)

  • Увертюра (фр. ouverture - початок, відкриття) - інструментальна п'єса, що виконується перед початком якої-небудь вистави (опери, балету та ін.)
  • Симфонічна музика - музична творчість, що охоплює різні види і форми творів, написаних для симфонічного оркестру: симфонії, симфонічні поеми, концерти для інструментів соло і оркестру, сюїти, увертюри.
  • Словник музичних термінів

Сюїта (фр. suite), циклічна музична форма, складена з кількох контрастуючих частин.

  • Сюїта (фр. suite), циклічна музична форма, складена з кількох контрастуючих частин.

М.Римський-Корсаков

  • М.Римський-Корсаков
  • Симфонічна сюїта “Шехерезада”
  • Слухання
  • фрагменту

Зачерпну я у долоні

  • Зачерпну я у долоні
  • Кришталевої води.
  • По траві пройду босоніж,
  • Залишу свої сліди.
  • Колиска майбуття
  • Слова і музика В.Дроботенка
  • Свіжий вітер заколише
  • У колисці майбуття
  • І ніколи не залишить
  • У продовж мого життя.
  • Виконання

Приспів:

Білі хмари, мов вітрила,

  • Білі хмари, мов вітрила,
  • Кличуть в зоряний політ,
  • Виростайте, руки-крила,
  • І несіть в незнаний світ.
  • Лиш надія не згасає,
  • Що повернемося знов –
  • Нас в житті оберігає
  • Віра й батьківська любов.

Приспів:

  • Приспів:
  • Візьму з собою пісню поля,
  • Що мати вчила з ранніх літ
  • І на зорі шукати долю
  • Піду за мріями у світ.

Урок завершено

  • Урок завершено
  • Дякуємо за роботу



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка