Лекція №14 Тема. Поняття про транспорт, лісові дороги та їх технічні елементи. Класифікація лісових доріг



Сторінка1/2
Дата конвертації13.04.2017
Розмір0,61 Mb.
ТипЛекція
  1   2
Лекція. Лекція № 14

Тема. Поняття про транспорт, лісові дороги та їх технічні елементи. Класифікація лісових доріг.

Мета. Ознайомити студентів із видами транспорту деревини та його особливостями, автомобільними лісовими дорогами і їх елементами.

Вступ. Транспорт є невід’ємною частиною лісозаготівельного виробництва, основою його стабільного функціонування. Вивезення деревини на лісових підприємствах здійснюється в своїй переважній більшості по автомобільних дорогах як загального призначення так і лісових. Лісові дороги, на сьогодні-ній день, мають важливе значення, оскільки використовуються не тільки для вивезення деревини, але також і для проведення різного роду лісогосподарських заходів. Добре розвинена мережа лісових доріг неабияк сприяє розвитку туристично-рекреаційної індустрії. Все це потребує серйозного ставлення до створення мережі транспортного освоєння лісових масивів.

План.

1. Основні поняття про транспорт

2. Класифікація транспорту деревини за типом ходової частини і рухомого складу.

3. Лісові дороги, їх класифікація, розрахунок транспортних вимірників.

4. Основні технічні елементи лісових доріг.

5. Особливості транспортного освоєння лісових масивів



Зміст лекції.

1. Основні поняття про транспорт



Транспорт – галузь матеріального виробництва з переміщення вантажів і пасажирів (в процесі перевезення створюється оподатковувана додаткова вартість).

Основні технічні елементи транспорту: рухомий склад (тягові і причіпні транспортні засоби), шляхи сполучення, навантажувально-розвантажувальні механізми, склади, споруди і інших використовувані пристрої.

Розрізняють транспорт загальний (для перевезення людей і вантажів загального призначення) і промисловий (входить до складу підприємства і є складовою частиною виробничого процесу). Транспорт деревини належить до промислового.

В технологічному циклі лісопромислового виробництва транспорт є проміжною ланкою, яка забезпечує безперервність виробництва і збуту лісопродукції. Заготовлену в лісі деревину первинними шляхами підвозять до верхніх складів, звідки її доставляють до пунктів первинної переробки – нижніх складів. Далі деревинна сировина по дорогах загального користування (ЗК) поставляється на деревообробні підприємства чи експорт.



В межах загальних витрат за весь період освоєння лісосировинної бази питома вага затрат на побудову транспортної мережі і придбання рухомого складу сягає 75 %.

Трудомісткість транспорту складає 15...18 % загальних трудовитрат, а питома вага в собівартості продукції – понад 30 %.

2. Класифікація транспорту деревини за типом ходової частини і рухомого складу.



3. Лісові дороги, їх класифікація, розрахунок транспортних вимірників



Дорога – це інженерна споруда, створювана для руху по ній рухомого складу з метою перевезення вантажів і пасажирів.

Лісові дороги (ЛД) прокладають вздовж лісових масивів, від лісових масивів до доріг загального користування, виробничих цехів підприємств, територіальних лісництв.



Лісовозні дороги проектуються як технологічні і поділяються на:

  1. Магістралі – основні ділянки лісових доріг, що експлуатуються протягом усього року чи значної частини строку діяльності підприємства; зв’язують освоюваний лісовий масив з нижнім складом, дорогою загального користування чи пунктом споживання;

  2. Вітки – шляхи, що примикають до магістралей і використовуються для транспортування деревини з окремих ділянок лісового масиву, з строком експлуатації більше одного року (зазвичай 5...10 років);

  3. Вуси – тимчасові лісові шляхи, що примикають, як правило, до віток і використовуються для вивезення деревини з лісосік з строком експлуатації до одного року (зазвичай 2...3 місяці).

Колісні трелювальні трактори можуть доставляти деревину безпосередньо до віток (вуси в такому разі не будують).

Лісогосподарські дороги – постійно діючі, в т.ч. протипожежні, осушувальні, квартальні просіки (ІІІ кат.) тощо.

Мережу лісовозних і лісогосподарських доріг необхідно споруджувати як єдину, узгоджену з загальною мережею доріг місцевого значення.

Для оцінки експлуатаційних показників лісовозної дороги або окремих її ділянок існує система транспортних вимірників.

1.Вантажооборот дороги


Каталог: data -> users
users -> Тема. Метод архітектурної біоніки. Біотектонічне моделювання Мета
users -> Лекція №2 Тема морально-етичний закон християнства декалог (десять заповідей божих) Мета лекції
users -> Лекція. Лекція №1 Тема. Тема лекції. Фактори, що враховуються при відборі дітей для занять хореографією. Мета
users -> Лекція Тема Використання новітніх технологій навчання природознавства в початковій школі Мета
users -> Положення народознавчої роботи у сучасному українському днз мета заняття: поглибити знання студентів про особливості народознавчої роботи в умовах сучасного дошкільного навчального закладу. Питання для обговорення
users -> Історія української етнографії (електронний збірник статей І матеріалів)
users -> Лекція №3 Тема № святі тайни в християнстві мета лекції
users -> Тема Політична влада Мета заняття: з’ясувати поняття «влада», «політична влада»
users -> Тема історичні знання україни-руси в IX – XIII ст. Початки літописання в Руси-Україні IX – X ст. «Повість врєменних літ»
users -> Тема. Постулат и квантово


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка