Лекція №2 Тема. Основні принципи класичного танцю. Мета




Скачати 48,92 Kb.
Дата конвертації23.04.2017
Розмір48,92 Kb.
Лекція. Лекція №2

Тема. Основні принципи класичного танцю.

Мета. Ознайомити студентів з основними принципами класичного танцю біля станка та на середині залу.

Вступ. Вступна частина.

План

1. Принципи побудови комбінуваньу класичному танці.

2. Методика та принципи побудови екзерсису біля станка.

3. Методика та принципи побудови екзерсису на середині залу.

Висновки.

Література.

Запитання.

Вступна частина.
«Роби фігури з такими жестами, які досить показували б те, що коїться в душі фігури, інакше твоє мистецтво не буде гідний похвали». Жест служить одним з основних засобів акторської виразності. Доцільний і внутрішньо виправданий жест, доповнюючи або замінюючи слово, допомагає яскравіше розкрити внутрішній зміст образу та його ставлення до совершающемуся дії; «... в мистецтві Терпсихори руки замінюють часом людську мову мистецтва драми» – писав Леонардо да Вінчі.

У кожному виді мистецтва техніка виконання і художнє виконання танцю має велике значення. Ці якості можуть бути досягнуті лише в результаті послідовної і систематичної підготовчої навчальної роботи. Щоб бути гарним і виразним, рух має бути правильним, вільним, невимушеним. Оволодіння танцювальними рухами дається лише в процесі систематичного тренування, тіло дитини набуває стрункості, стає більш міцним і гнучким, а рухи його - гармонійними і закінченими.


1. Принципи побудови комбінувань

Визначення мети і завдань вправи. Поступовість викладання матеріалу, відповідність програмним вимогам. Логічність поєднання окремих елементів у одній комбінації. Підбір музичного оформлення, його відповідність завдання та характеру вправи. Технічне опанування комбінації.



2. Методика та принципи побудови екзерсису біля станка

Визначення мети і завдань екзерсису, обсягу програми, врахування раціональності м’язового навантаження. Визначення нового матеріалу та його поєднання з раніше засвоєними рухами. Логічність побудови комбінацій, змістовна насиченість в загальному контексті екзерсису.



3. Методика та принципи побудови екзерсису на середині залу

Визначення мети, завдань екзерсису, обсягу програми. Значення зв’язуючих вправ, танцювальних елементів у комбінаційних сполученнях на середині залу. Велике adajio як сполучення рухів, спрямованих на розвиток музичності, акторської майстерності, технічності виконання класичного танцю.



Висновок

Вправи класичної системи дуже послідовні, кожне з них має свою певну задачу. Вправи класичної системи не тільки тренують тіло дитини, вони збагачують його і запасом рухів, які стають виразним засобом танцю. Помилково думати, що тренаж класичного танцю необхідний лише майбутнім класичним танцівникам і танцівницям. Він дає розвиток і навички, вкрай потрібні для всякого роду сценічних танців. У системі хореобразованія він залишається основою основ, і на викладання його доводиться звертати дуже пильну увагу.


Які б нововведення ні привносив в хореографію час, які б сучасні напрямки не з'являлися в танці, класичний екзерсис є стрижнем, на основі якого розвиваються інші танцювальні екзерсиси.
Займаючись тренажів, учень розігріває суглобово-зв'язковий апарат, попереджаючи цим розтягування і вивихи при розучуванні і виконанні складних танцювальних рухів.
Класичний екзерсис біля станка важливий для танцівників, перш за все тим, що виробляє правильну постановку і стійкість корпусу, який при екзерсизі повинен триматися на опорній нозі з прямою підтягнутою спиною. Як вказує професор А. Я. Ваганова, «правильно поставлений корпус - основа для будь-якого па». «Правильно поставлена ​​спина дає абсолютну свободу руху». Тому завдання класичного танцю - домогтися належної постановки корпусу і спини.
Класичний екзерсис біля станка розвиває і зміцнює також весь суглобово-м'язовий апарат тіла, дає правильну постановку голови, рук і ніг, виробляє точність, свободу, еластичність і координацію рухів. Крім того, заняття біля станка значною мірою допомагають звільнитися від наявних фізичних недоліків: сутулості, перекосу плечей, опущення шийного хребця, клишоногості і т.п. Разом з тим вправи екзерсису сприяють розвитку сили, витривалості і спритності, а також зібраності уваги, тобто якостей, необхідних для драматичного актора.

Література

1. Античні думки про мистецтво. В зб.: Естетичне вчення Платона («Закон»). М.:-1991.-308с.


2. Балет: Енциклопедія. / Гол. ред. Ю. М. Григорович. М.:-1981.-623с.
3. Бахрушин О.А. Історія російського балету. М 1973 с.314
4. Бєлов М. Естетичне виховання засобами хореографічного мистецтва. М.: -1953. - 46с.
5. Борзов А.А. Народний танець на самодіяльній сцені. М.: -1986.
-274с.
6. Ваганова О. Я. Основи класичного танцю. З-П.:-2002.-192с.
7. Васильєва Є. Танець. М.:-1968.-248с.

Запитання.

1.Мета і завдання класичного танцю в навчальних закладах різного типу.

2.Основні принципи класичного танцю.

3.Планування занять, визначення обсягу програм.

4.Складання програми для першого року навчання.

5.Складання програми для другого року навчання.

6.Складання програми для третього року навчання.

7.Принципи формування репертуару на лексичному матеріалі класичного танцю.



8. Видатні педагоги класичного танцю. Їх педагогічні принципи.

Питання для контрольної перевірки знань

  1. Мета і завдання класичного танцю в навчальних закладах різного типу.

  2. Фактори, що враховуються при відборі дітей для занять хореографією.

  3. Основні принципи класичного танцю.

  4. Планування занять, визначення обсягу програм.

  5. Складання програми для першого року навчання.

  6. Складання програми для другого року навчання.

  7. Складання програми для третього року навчання.

  8. Принципи формування репертуару на лексичному матеріалі класичного танцю.

  9. Партерний екзерсис. Значення партерного екзерсису для розвитку фізичних можливостей дітей.

  10. Видатні педагоги класичного танцю. Їх педагогічні принципи.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка