Література доби Відродження



Скачати 130,07 Kb.
Дата конвертації29.11.2018
Розмір130,07 Kb.
ТипКонкурс
Літературна гра

«Доба відродження»

9 клас


Тема: Література доби Відродження.

Мета: підсумувати вивчену тему у цікавій для дітей ігровій формі; привчати учнів самостійно і швидко приймати правильні рішення, логічно мислити, робити висновки та узагальнювати; вчити дітей працювати з наукової літературою, довідковим матеріалом; виховувати любов до книги, до читання художніх творів.

Тип уроку: урок перевірки знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: літературна гра.

Обладнання: кросворди; збірки творів діячів доби; репродукції картин митців доби Відродження; портрети Шекспіра, Петрарки, Сервантеса.

Хід гри

Серед учнів класу заздалегідь обирають дві команди по 5 або 7 учнів. Решта – вболівальники. Конкурси оцінює журі ( з учнів класу або присутніх на уроці вчителів).



Учитель-ведучий. Сьогодні на уроці ми спробуємо перевірити, наскільки глибокими є знання, уміння і навички учнів аналізувати твори світової літератури періоду Відродження. Але форма цього уроку не зовсім звична. Це – гра. У нас є дві команди, і я прошу команди по черзі представитися, оголосивши свою назву, і пояснити її.

Конкурс 1. «Розминка»

Учитель почергово дає запитання кожній команді. Якщо команда не дає правильної відповіді, суперники мають право заробити додатковий бал.



  1. Ця країна є батьківщиною Відродження. (Італія)

  2. Яким було справжнє прізвище Петрарки і чому він його змінив? (Петракко, бо захоплювався античністю)

  3. Що таке «шекспірівське питання» і чому воно виникло? (Питання про авторів творів В.Шекспіра, мало відомостей щодо його життя і творчості)

  4. Якими словами закінчується драма «Ромео і Джульєтта»? («Сумніших оповідей не знайдете, ніж про любов Ромео і Джульєтти»)

  5. Назвіть спільні риси античного театру і театру доби В.Шекспіра. (Спеціальні приміщення, відсутність декорацій; жіночі ролі виконують чоловіки; почесні громадяни займають місце у перших рядах.)

  6. Назвіть п’ять найвідоміших трагедій В.Шекспіра. («Гамлет», «Отелло», «Король Лір», «Макбет», «Ромео і Джульєтта».)

  7. Справжнє ім’я Дульсінеї Тобоської. (Альдонса Лоренсо)

  8. Які назви мали дві частини збірки сонетів Петрарки? («На життя донни Лаури», «На смерть донни Лаури»)

  9. Хто з митців доби Відродження у 1613 році видав збірку «Повчальні новели»? (Сервантес)

  10. Назвіть і розтлумачте назву провідної ідейної течії доби Відродження. (Гуманізм – «людяність»)

  11. Знайдіть відмінні риси між античним театром і театром доби В.Шекспіра. (Багато героїв в англійському театрі, майже відсутній хор, немає масок)

  12. Назвіть хоча б по одному представникові літератури доби Відродження, крім вивчених на уроці: у Франції (П’єр Ронсар, Франсуа Рабле), Італії (Джованні Боккаччо), Німеччині (Еразм Роттердамський), Іспанії (Лопе де Вега), Англії (Томас Мор).

Конкурс 2. «Естафета»

Кожній команді підготовлено по 2 картки, на яких розміщена інформація у двох колонках. Потрібно знайти відповідність з’єднати стрілками. Учасники по черзі виконують завдання, поступово заповнюючи картки.




Гамлет Гертруда

Ромео Лаура

Клавдій Данте

Дульсінея Офелія

Беатріче Смаглява леді

Вільям Дон Кіхот

Франческо Джульєтта

Дайте Дон Кіхот

Петрарка Декамерон

Боккаччо Божественна комедія

Шекспір Канцоньєре

Сервантес Макбет

Петрарка Річард ІІІ

Шекспір «Африка» (поема)


Конкурс 3. «Дуель»

Кожна команда готує запитання суперникам. Вони по черзі ними обмінюються. Час для відповіді – 30 с.



Орієнтовні запитання:

  1. Скільки сонетів написав В.Шекспір? (154)

  2. Який митець доби Відродження народився у м. Елькала де Енарес? (Сервантес)

  3. Сюжет якого твору був запозичений з поеми Артура Брука? («Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра)

  4. Яке прізвисько і чому отримав Сервантес в Італії? (Великий манко, втратив руку, був хоробрий)

  5. Яка важлива для життя і творчості Петрарки подія відбулася з ним у квітні 1327 року? (Зустріч із Лаурою)

  6. Що діячі доби Відродження, на противагу середньовічним, ставили в центр всього світу? (Не Бога, а людину)

  7. Хто є автором промови «Про гідність людини», що її вважаються маніфестом доби Відродження? (Італійський філософ Піко Делла Мірандолла)

  8. Чому Петрарку можна вважати першим альпіністом у Європі? (Здійснив сходження на гірську вершину Мон-Ванту)

  9. Хто з митців доби Відродження і за що сидів у в’язниці? (Сервантес, за неправдиве звинувачення у приховуванні та розтраті зібраних у громади грошей)

  10. Що означає в перекладі «Канцоньєре»? (Книга пісень).

Конкурс 4. «Конкурс капітанів»

Капітанові кожної команди пропонується кросворд з теми «Література доби Відродження».




  1. 2 3










    10




    1







    4










    9



















    5




    7 8





































































































































































































































































    6

    11
    Прізвище митця доби Відродження.

  2. “Батьківщина” Відродження

  3. Повне ім’я іспанського драматурга доби Відродження.

  4. Ім’я коханої, оспіваної у сонетах Петрарки.

  5. Прізвище одного з ворогуючих, родів у трагедії Шекспіра.

  6. Інша назва Ренесансу.

  7. Ім’я героїні твору Шекспіра.

  8. Місто, де відбуваються події трагедії Шекспіра.

  9. Ім’я одного з поетів доби Відродження.

  10. Кличка коня Дон Кіхота.

  11. Місто, куди вислали Ромео.

Відповіді.

1.Сервантес; 2. Італія; 3. Лопеде Вега; 4. Лаура; 5. Монтеккі; 6. Відродження; 7. Джульєтта; 8.Верона; 9. Франческо; 10. Росинант; 11. Мантуя.

Капітани працюють самостійно.

Тим часом проводять конкурс уболівальників (правильна відповідь уболівальника принесе обраній команді 1 бал.)



Запитання для конкурсу вболівальників:

  1. Перекладіть з французької мови слово «ренесанс» (Відродження)

  2. Місто, де народився В.Шекспір. (Стретфорд-на-Ейвоні)

  3. Де Сервантес був у рабстві? (В Алжирі.)

  4. Як називався театр, у якому працював В. Шекспір? («Глобус»)

  5. Скільки сонетів містить найповніша редакція збірки Ф. Петрарки? (365)

  6. Перекладіть з іспанської мови “Росинант”. (Шкапа)

  7. Назвіть перекладачів сонетів Ф. Петрарки українською мовою. (Дмитро Павличко, Дмитро Паламарчук.)

  8. Який вихід пропонує брат Лоренцо Джульєтті, коли вона прокидається у склепі? (Іти в монастир.)

  9. Коли Сервантес написав продовження “Дон Кіхота”? (У 1615 р., за рік до смерті.)

  10. Що таке сонет? Назвіть його жанрові особливості.

Конкурс 5. “Знавці”

За наведеним фрагментом твору потрібно впізнати автора, назву твору, героя й епізод, коли ці слова промовляють. (Фрагменти цитують по черзі кожній команді.)



  1. “Була у нього ключниця років за 40 і небога, що й 20 ще й не мала, а ще хлопець-челядинець." (Сервантес “Дон Кіхот", розділ перший, про Дон Кіхота.)

  2. Я вами дихаю, для вас палаю,

я народивсь для вашого єства.

Без вас мені нема й не треба раю...

(Ф. Петрарка, сонет до Лаури, переклад Д. Павличка.


  1. В життя моє лиш смуток увійшов.

Я кличу смерть, щоб ту зустріти знов,

що краще був би не стрічався з нею.

(Ф. Петрарка, сонет на смерть Лаури, переклад Д. Пала­марчука.)


  1. Своїм плащем мене прикриє ніч.

Та як не любиш ти, - нехай знаходять...

Хай краще смерть від лютої злоби,

ніж довгий вік без ніжності твоєї.

(В. Шекспір “Ромео і Джульєтта”, Ромео до Джульєтти, дія 2, сцена 1, переклад І. Сташенко.)



  1. Як не любов, то що це бути може?

А як любов, то що таке вона?

Добро? - Та ж в ній скорбота нищівна.

Зло? - Але ж муки ці солодкі, Боже!

(Ф. Петрарка, до Лаури, переклад Д. Паламарчука.)

6. “Трофеї”, що нам дістануться, зложать початки нашому багатству. А така війна справедлива, бо змітати з лиця землі лихе насіння - то річ спасенна і Богові мила”. (Сервантес “Дон Кіхот", Дон Кіхот до Санчо, розділ 8.)

7. О, що, коли б і справді тії очі

На небі сяли, зорі ж - на обличчі?

Обличчя ясні зорі ті затьмило б,

Як сонечко - ліхтар...

(В. Шекспір “Ромео і Джульєтта”, Ромео про Джульєтту, дія 2, сцена 1, переклад І. Стешенко.)

8. Боюсь за тебе й залишусь тому

З тобою тут. Ніколи я не вийду

З цього похмурого палацу ночі.

(В. Шекспір “Ромео і Джульєтта”, Ромео до мертвої Джульєтти, дія 5, сцена 3, переклад І. Стешенко.)

9. “Його уява переповнилася різними химерами, вичитаними з цих книжок: чарами та чварами, битвами та боями, викликами та ранами, зітханнями та коханням...” (Сервантес “Дон Кіхот", про головного героя, розділ 1.)

10. “Юначе добрий мій, о, не дратуй безумного, який удався в розпач. Тікай, тікай звідсіль! Облиш мене... Згадай хоч про; померлих...” (В. Шекспір “Ромео і Джульєтта", Ромео до Паріса, дія 5, сцена 3, переклад І. Стешенко.)

Конкурс 6. “Акторський дебют”

Кожна команда підготувала по два монологи - Ромео і Джульєтти - у власній інтерпретації. В одязі юних акторів мають бути хоча б елементи відповідних костюмів: у дівчини - довга пишна сукня, віяло; у хлопця - плащ, шпага.

Підсумок гри підбиває журі. Відповідно до цього виставляють оцінки.

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми у формі гри підсумували вивчене за темою “Література доби Відродження”. Пригадали, чим цікавий цей період розвитку людства, який внесок зробили такі діячі, як Петрарка, Шекспір, Сервантес у розвиток всієї європейської літератури: адже завдяки творчості Петрарки сонет досягнув досконалості, надовго увійшов у європейську поезію і користується популярністю у наших сучасників; з легкої руки Сервантеса з’явився “вічний” образ Дон Кіхота - уособлення благородних, але наївних людей, які самовіддано обстоюють нездійсненні цілі, є безґрунтовними мрійниками, смішними у своїй неспроможності розібратися в складному житті і безсилі виправити його. Шекспірові ж вдалося створити ренесансну оптимістичну трагедію “Ромео і Джульєтта”, де оспівано справжнє кохання, яке не здатні зупинити жодні перешкоди і про яке мріє, мабуть, кожна молода людина.

Доба Відродження подарувала світові не лише чудових пись­менників, а й представників інших видів мистецтва. У цей період жили і творили геніальні митці: Альбрехт Дюрер, Лукас Кранах (Німеччина), Рогір Ван дер Вейден; Жан Фуке; Мішель Коломб (Нідерлан­ди), Жан Гужон, Франсуа Клуе (Франція); Рафаель Санті, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буонарроті (Італія).



Отже, ми не лише цікаво, а й змістовно провели час, довідалися про невідомі факти з біографії письменників, пригадали вивчене на уроках і навіть спробували себе в ролі Ромео та Джульєтти.

Алла Миколаївна Шинкаренко, учитель зарубіжної літератури Адамівської СЗШ, Криничанського району, Дніпропетровської обл.
Каталог: doc -> files -> news -> 540
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
540 -> Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів
540 -> Тема. Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами Мета
540 -> Тема. Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів її переробки
540 -> Урок математики Типологія уроків математики
540 -> Узагальнення і систематизація знань з теми "Складне речення"
540 -> Остаточна обробка виробу. Догляд за в’язаними виробами
540 -> Контрольні роботи для здійснення тематичного контролю знань з природознавства за 2 клас. Анотація Основна мета навчального предмета «Природознавства»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка