Літературне читання 2 клас Вчитель Параскун Ніна Олександрівна




Скачати 197,29 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір197,29 Kb.
Березанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Березанської районної ради Миколаївської області



Літературне читання 2 клас
Вчитель Параскун Ніна Олександрівна

Розділ « Оповідання про світ дитинства »

Підручник Олександри Савченко «Літературне читання » для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою .

Тема . Чесний вчинок . Життя дано на добрі справи .

Михайло Конончук « Гірке морозиво » ( стор.122-123).

Мета. Ознайомити дітей із твором М. Конончука «Гірке морозиво». Вчити давати характеристику прочитаного. Розвивати зв’язне мовлення, вміння висловити свою думку, цінувати думки товаришів. Виховувати доброту і чуйність, чесність, викликати бажання наслідувати добрі вчинки однолітків.

Обладнання: таблиці для розчитування, тлумачний словник, підручник з літературного читання для 2 класу за ред. О. Я. Савченко.
Хід уроку

І. Організація классу.

- Всі прочули ви дзвінок На улюблений урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка, А за ними і хлоп’ятка. Ласкавинки посилаймо. Працювати починаймо!



ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Розчитування (за складовою таблицею)

2. Звуконаслідувальні вправи для розвитку дихання .

3.Розвиток зв’язного мовлення ( за схемою опорою)




Схема-опора на екрані.






Наш клас дружний, працьовитий. На уроках літературного читання ми читаємо багато цікавих творів для дітей. Зараз ми вивчаємо розділ «Оповідання про світ дитинства». У цьому розділі ми прочитали оповідання Василя Сухомлинського «У привокзальному садку », « Про що думала Марійка», «Горбатенька дівчинка», Всеволода Нестайка « Руденький», Віктора Кави «Він живий»; Це цікаві й повчальні історії про людей і тварин, про любов до природи рідного краю.



  • Мені приємно, що ви вмієте ЗВ’ЯЗНО, ПОСЛІДОВНО, ЦІКАВО розповідати, та ще й ВИСЛОВЛЮВАТИ своє СТАВЛЕННЯ до прочитаних творів.

  • Саме так ми повинні навчитися висловлювати свою думку у процесі монологічних висловлювань, щоб бути зрозумілим один одному, порозумітися, знайти спільну мову.


ІІІ. Перевірка домашнього завдання

- Яким було домашнє завдання?



Виразне читання оповідання учнями. Складання зв’язної розповіді за малюнками .

Оцінювання відповідей учнів однокласниками, вчителем за схемами-опорами .



Читацькі

характеристики



Аналітико-комунікативні характеристики

Оцінка-бал

(учні користуються схемами-опорами)

Спосіб читання

(по складах, плавно, цілими словами)

Правильність

(наявність чи відсутність помилок)

Виразність

(інтонування, передача голосом свого ставлення)



Послідовно

(зв’язний текст)

Правильно

(розкриває зміст, добирає точні слова)

Цікаво

(вживає образні вирази)





Враховуючи якість читацьких та аналітико-комунікативних характеристик відповіді учні (учитель) дають словесну й бальну їй оцінку, порівнюють з попередніми успіхами учня.


Підсумок перевірки домашнього завдання вчителем.
ІV. Передбачення теми уроку учнями

  • 1. Повідомлення теми уроку. Вправа «Передбачення»

- А який твір і якого автора ми будемо читати сьогодні?

Як цей твір знайдемо в підручнику? (с. 116). Дуже добре, якщо й закладинка допоможе.




  • Так, у нашому діалозі з літературними героями та автором беруть участь:

автор – Михайло Конончук і його оповідання « Гірке морозиво » .


2. Передбачення змісту тексту за заголовком.

- Прочитайте заголовок твору, який ми будемо читати і передбачте, про що може йти мова в тексті? Починайте свою відповідь словами: «Я вважаю…», «На мою думку…» (Діти висловлюють свої припущення). Як розумієте вислів «Гірке морозиво» ?


V. Постановка цілей і задач уроку.

.1. Самопостановка завдань

- Якою ви б хотіли, щоб була на уроці ваша вчителька?

- Як будете працювати ви? Я пропоную вам обрати одну з букв: „А”, „Л”,„П” „Н” і відповісти на запитання одним словом, яке починається з цієї букви . Яким я хочу бачити себе сьогодні на уроці?”

- Наші бажання співпали. І я б хотіла щоб ми були такими (на екрані) -

2. Планування роботи

Щоб добре працювати – роботу треба спланувати.

Я пропоную попрацювати за таким планом:

- Так, знайомство з автором допоможе зрозуміти текст, розмірковувати, зробити висновки – тому треба поставити на початок. Потім – прочитати текст, і вже тільки після цього виконати останні завдання.





  • Визначення учнями мети уроку




Познайомимось з оповіданням …

Навчимося …

Закріпимо вміння…

Будемо досліджувати…

Будемо цінувати…


VІ. Підготовка до сприймання змісту тексту

  • Перед ознайомленням з текстом варто, на мій погляд, пояснити значення наступних слів:

Словникова робота

Віддаси спіткнувся почимчикував зашарілася

  • А ось Маринка підготувала інформацію з «Тлумачного словничка» про слово «Зашарілася».

Порівняйте наше пояснення цього слова і пояснення словничка.

  • Мудра книжка цей «Тлумачний словник». То не будемо забувати нею користуватися.


Онде - ось , поряд , близько.

Коструб – груба палиця , на яку спираюься при ходьбі .

Почимчикував – повільно пішов .

Мерщій – швидко .

Зашарілася – почервоніла .


VII. Сприймання нового матеріалу.

Виразне читання оповідання вчителем із зупинками та передбаченням .

Вчитель читає текст до речення « Постривай , Петрику !»



І зупинка

Хто дійові особи оповідання ?

Де вони зустрілися ?

Що запропонував Петрик ?

Як ви думаєте , що відбудеться далі ?
Вчитель читає текст оповідання до речення « Постривай . Я щось не розумію .»

ІІ зупинка

Кого зустріли Петрик з Оленкою ?

Як вчинив хлопець?

Чи справдились ваші передбачення?
Вчитель читає текст оповідання до кінця.

ІІІ зупинка

Як поставилась дівчинка до пропозиції Петрика ?

Які почуття вона переживала? Як вчинила Оленка ?

Чи зрозумів її поведінку Петрик ?

VIII. Фізкультхвилинка

  • Тож сідайте, малята, будем знову працювати.


VIII.Робота над усвідомленням змісту тексту

1. Перше читання твору учнями . Враження від прочитаного.

- Прочитайте текст пошепки, з’ясуйте, які перші враження у вас виникли після прочитання оповідання?

Діти: - На мою думку, ……… (вчитель підказує модель виловлювання

Що вас вразило, можливо здивувало, чи сподобалось? Висловіть свою думку .

2. Постановка проблемного питання



- А я не можу, діти, збагнути, чи зрозумів хлопчик свою поведінку ?

3. Вправа «Займи позицію». Висловлення думок «за» і «проти» вчинку Петрика .




4. Розмірковування .

  • Як ви думаєте , чому Михайло Конончук розповів нам цю історію ?

  • Як би ви вчинили на місці Оленки ?

  • Чи хотіли б ви мати Петрика за друга ? Чому ?

5. Робота в парах . Вправа «Інтервю».

  • Які питання ви хотіли б поставити героям твору ? ( І ряд в парі добирає питання до Петрика , ІІ ряд – до Оленки , ІІІ ряд – до дідуся )

6. Вправа «Знайди відповідь»

ІХ. Підсумок уроку.

- Чи насправді гірке на смак морозиво ?

- Чий вчинок ви хотіли б наслідувати ?

Яку пораду дали Петрикові ?


Рефлексія

-Що найбільше сподобалось на уроці?

- Кому ми скажемо «спасибі?»

- Яка інформація була найбільш цінною?



Х. Домашнє завдання.

Виразно читати ст. 122-123, відповідати на питання , підготуватися до читання в особах.



Додаткове завдання за вибором – скласти оповідання про ваш чесний вчинок , або товариша .


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка