Логістика електронної торгівлі




Скачати 292,53 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації11.05.2017
Розмір292,53 Kb.
  1   2
Логістика електронної торгівлі*
Розвиток глобальної мережі Інтернет, соціальних мереж та мобільних засобів комунікацій усе більше стимулює розвиток електронного бізнесу. За даними звіту Ecommerce Europe 2014 року, кількість користувачів Інтернету сягає 2 668 млн чол., що становить 37% населення земної кулі. Ще 1878 млн осіб.(25% населення земної кулі) є користувачами соціальних мереж і 73,4% – інтернет-користувачі через мобільні телефони. За даними Gemius S.A., Factum Group, на червень 2014 року в Україні було майже 19 млн осіб у віці від 15 років, які хоча б раз на місяць послуговувалися Інтернетом. За рік кількість користувачів зросла майже на 14%, а це понад 2 млн осіб.

Ще 5 років тому е-продажі на ринку В-2-С України становили 310,9 млн євро. Нині цей показник зріс у 6 разів. Станом на початок 2014 р., за даними [1], товарообіг e-commerce України – 1850 млн євро. Динаміку його зростання показано на рис.1.61.





Рис. 1.61. Динаміка зростання товарообігу В-2-С e-commerce України
Примітки: побудовано авторами на основі European B-2-C Ecommerce Report 2014

Рівень охоплення населення Інтернетом в Україні оцінюється 50%. Хоча цей показник з року в рік зростає, однак він залишається одним із найнижчих серед європейських країн (див. табл.1.61).



Таблиця 1.61

ТОП-5 країн Європи з найнижчим проникненням Інтернету




Країна

Рівень проникнення Інтернету

Online населення, млн чол.

Туреччина

46%

34,7

Україна

50%

22.7

Румунія

55%

11.7

Болгарія

56%

4.0

Росія

59%

84.0

Примітки: побудовано авторами на основі Worldbank.org/ Eurostat, 2014


Загалом у Європі 2013 року цей показник становив 74%. До ТОП-5 європейських країн з найвищим показником входять скандинавські країни (Норвегія – 96%, Швеція – 95%, Фінляндія – 92%), а також Данія – 95% і Нідерланди – 95%. Найнижчі показники – у країнах Східної та Південної Європи. Слід зазначити, що значний прорив у цьому зробила Росія. Поза торік рівень проникнення Інтернету становив 48%, а вже за рік – 59%.

Разом із збільшенням е-покупців в Україні істотно зросла і кількість е-продавців (рис. 1.62).





Рис. 1.62. Динаміка розвитку інтернет-магазинів в Україні
Примітки: побудовано авторами на основі [3]; * – немає даних
Нині на українському ринку інтернет-торгівлі представлені такі бізнес-моделі діяльності підприємств: підприємства, для яких торгівля в Інтернеті є професійним бізнесом, і які мають у своїй структурі підрозділи з логістики, що забезпечують високу якість обслуговування клієнтів; мережі торговельних підприємств, які мають великий асортимент товарів і завдяки наданню послуг із доставки збільшують обсяги продажів; інтернет-магазини, які мають власні сайти, працюють як посередники між споживачем і традиційним роздрібним магазином та, як правило, не мають служб доставки; традиційні роздрібні магазини, які мають власні сайти, що виконують функції вітрин і є доповненням до основного бізнесу.

Значне зростання пояснюється передусім переходом від офлайн- до онлайн-торгівлі або мультик анальних продажів (коли в ритейлера є й онлайн-майданчик, і точки роздрібного продажу). Підтвердження цього – три великі гравці офлайн-ринку в рейтингу: «Алло» (№2), «Фокстрот» (№4) і Comfy (№10). На фінансових результатах компаній позначилося і зростання інтернет-продажів у регіонах. Цьому сприяє низка факторів від проникнення Інтернету до офлайн-реклами. Не менш значущим інфраструктурним чинником є налагоджений процес доставки в регіони, зручні сервіси і тарифи, які надають приватні поштово-логістичні компанії. За даними Prom.ua (виторг якої за підсумками 2013-го сягнув $150 млн), понад 70% замовлень на їхньому майданчику були міжрегіональними.



Е-комерція та е-логістика. Електронна комерція (e-сommerce, e-тrade) – це процес купівлі та продажу товарів і/або послуг через укладання комерційних угод з використанням електронних засобів Інтернету (часто як допоміжні використовують традиційні інструменти – факс, телефон) [4].
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка