Лєснікова Ю. В. Тематичне планування проектної діяльності у 5-11 класах



Скачати 42,49 Mb.
Сторінка1/2
Дата конвертації23.03.2017
Розмір42,49 Mb.
  1   2
Головне управління освіти і науки

Черкаської обласної державної адміністрації

Черкаський обласний інститут післядипломної

освіти педагогічних працівників


Технологічна освіта

Лєснікова Ю.В.
Тематичне планування проектної діяльності у 5-11 класах

(Планування варіативних модулів

з трудового навчання та технологій,

інформаційно-методичні матеріали для вчителя)



Черкаси

2011

Тематичне планування проектної діяльності у 5-11 класах. Планування варіативних модулів з трудового навчання та технологій та інформаційно-методичні матеріали для вчителя. Технологічна освіта. – Черкаси: ОІПОПП, 2011. – 83с.



АВТОР:
Ю.В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

Тематичні плани варіативних модулів нової редакції навчальної програми з трудового навчання для 5-9 класів та Технологій у 10-11 класах відповідають вимогам методики організації проектно-технологічної діяльності учнів під час виконання проектів практичного спрямування. Рекомендується для вчителів трудового навчання та Технологій.




Вступ

Реформування української системи освіти відбувається у відповідності до світових тенденцій, які встановлюють пріоритет творчого розвитку, критичного мислення особистості над традиційним заучуванням знань і вмінь. Відповідно до цього змінюються традиційні підходи до змісту освіти, і зокрема, в трудовому навчанні учнів. Так, сучасний розвиток суспільства та виробництва потребує не лише відтворювати техніко-технологічні знання та прийоми роботи інструментом, а й застосовувати такі знання та вміння на практиці – через розв’язання творчих завдань (виконання навчальних і творчих проектів). Досягнення цієї мети забезпечується змістом трудового навчання, який розроблено відповідно до Державних стандартів освітньої галузі “Технологія. Структура та зміст інваріантних та варіативних модулів навчальної програми побудована таким чином, щоб учні спочатку освоїли основи технології обробки певних матеріалів, а потім приступили до проектної, творчої діяльності. Тобто підсумком варіативного модулю має бути спроектований та виготовлений учнем виріб та проектно-технологічна документація. Розподіл навчального часу між окремими етапами проектування підпорядкований структурі та послідовності проектної діяльності учнів.

Трудове навчання у 5-9 класах базується на практичній діяльності учнів. Засвоєння теоретичного матеріалу доцільно проводити під час практичних робіт, не витрачаючи на це окремого навчального часу, тому теоретичні уроки засвоєння нових знань доцільно планувати на початку вивчення невідомої для учнів технології. Переважна кількість уроків варіативних модулів має бути за типом – уроки формування вмінь та навичок. Така саме вимога відноситься і до планування навчального часу варіативних модулів навчальної програми «Технології», проте на створення та формування змісту проектно-технологічної документації учнів старшої школи у цифровому форматі слід передбачати можливість практичних уроків у комп’ютерних класах.

Проектування та виготовлення виробів з дроту (6 кл. )

Тематичний план (10 год. )



уроку

Етап

проектування

Тема уроку

Завдання на урок

У- 6

У- 7

Організаційно-підготовчий


Розробка технічного завдання.
Розробка технічної пропозиції.

Визначити вимоги до об’єкту проектування (призначення, конструкція, матеріали).

Заповнити таблицю аналізу об’єктів проектування.

Записати висновок по технічній пропозиції.


У- 8
У- 9

Конструкторський етап

Ескізне проектування.
Економічне та екологічне обґрунтування проекту.

Виконати ескіз об’єкту проектування.

Підрахувати собівартість виробу.

Провести екологічне дослідження.


У- 10
У- 11

Технологічний етап

Виготовлення основи та елементів виробу.

Виготовити основу.

Виготовити окремі елементи.



У-12
У-13




Виготовлення дротяного контуру виробу.

Монтаж виробу.



Виготовити контур.
Змонтувати виріб.

У-14
У-15

Заключний



Оздоблення виробу.

Захист проектів.



Оздобити виріб.

Презентувати власний виріб.



Відповісти на питання.





Варіативний модуль ( 7-9 кл. )

Технологія електротехнічних робіт
Тематичний план

(16 год. + 4 год. резервні)






уроку

Етап

проектування

Тема уроку

Завдання на урок

У-17
У-18




Проводи та електричне коло.

Способи з’єднання елементів кола.



Виконати монтаж простого електричного кола.

Виконати монтаж кола з послідовним та паралельним з’єднанням провідників.



У-20
У-21




Побутові нагрівальні та освітлювальні прилади. Контрольно-вимірювальні прилади.

Скласти схему будови світильника.

Виміряти параметри простого електричного кола.



У-22
У-23




Побутова електроарматура та її застосування.

Ознайомитись з будовою електротехнічної арматури. Виконати демонтаж та монтаж лампового патрона.

У-24
У-25

Організаційно-підготовчий

Розробка технічного завдання.

Розробка технічної пропозиції.



Визначити вимоги до об’єкту проектування.

Заповнити таблицю аналізу об’єктів проектування.



У-26

У-27


Конструкторський етап

Особливості різних видів графічної проектної документації.

Виконати ескіз об’єкту проектування - підвісної лампи. Накреслити схему власного світильника.

У-28
У-29




Економічне обґрунтування проекту.

Екологічне обґрунтування проекту



Підрахувати собівартість світильника.
Провести екологічне дослідження.

У-30

У-31


Технологічний етап

Виготовлення абажура для світильника.

Виготовити абажур.

У-32

У-33





Виготовлення основи світильника.

Змонтувати, використовуючи електроарматуру, виріб.

У-34

У-35





Оздоблення світильника.

Оздобити абажур.

Оздобити виріб.



У-36

У-37


Заключний

Захист проектів

Презентувати власний виріб.

Відповісти на питання.


Варіативний модуль



Технологія виготовлення виробів плетених гачком та в’язаних спицями ( 7-9 кл. )

Тематичний план (16 год. + 2 год. резервні)




уроку

Етап

проектування

Тема уроку

Завдання на урок

У-17
У-18

Організаційно-підготовчий

Розробка технічного завдання.

Розробка технічної пропозиції.



Визначити вимоги до об’єкту проектування.

Заповнити таблицю аналізу об’єктів проектування.



У-20
У-21

Конструкторський етап

Ескізне проектування.

Макетування майбутнього виробу.



Виконати ескіз об’єкту проектування

Зробити макет сумки у масштабі.



У-22
У-23




Економічне обґрунтування проекту.

Екологічне обґрунтування проекту



Підрахувати собівартість виробу.
Записати висновок щодо екологічної експертизи виробу.

У-24
У-25

Технологічний етап

Схеми для в’язання гачком і спицями.

Розрахувати необхідну кількість петель за схемами.

У-26

У-27





В’язання елементів виробу гачком.

Зв’язати елементи виробу

У-28

У-29





В’язання елементів виробу спицями.

Зв’язати елементи виробу

У-30

У-31





Монтаж проектованого виробу.

З’єднати елементи виробу.

У-32

У-33





Оздоблення сумочки.

Оздобити виріб.

У-34

У-35


Заключний

Захист проектів

Презентувати власний виріб.

Відповісти на питання.