«Людина частина природи чи частина суспільства?»



Скачати 42,14 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір42,14 Kb.
ТипРегламент
Урок з розвитку критичного мислення у 3 класі з курсу «Я у світі»

Тема. Людина – частина природи. Людина – частина суспільства.

Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

  • характеризувати людину як частину природи та людину як частину суспільства;

  • пояснювати, що відрізняє людину від тварини;

  • порівнювати дії людини і тварини у поданих ситуаціях;

  • дискутувати на тему «Людина – частина природи чи частина суспільства?»;

  • аргументувати свою думку з цього приводу;

  • пояснювати своє ставлення до цього питання.

План змісту уроку.

  1. Людина – найбільше та найдорожче багатство кожної країни.

  2. Людина – частина природи чи частина суспільства?

  3. Розв’язування ситуативних завдань.

Обладнання уроку.

Підручник «Я у світі», 3 клас, Н.М.Бібік, Харків, «Основа», 2014.

Картки для роботи в групах.

Регламент уроку.


  1. Вступна частина – до 8-10 хвилин.

  2. Основна частина – до 25 хвилин.

  3. Заключна частина – до 10 хвилин.

Організація пізнавальної діяльності учнів.

  1. Вступна частина.

Вчитель пропонує дітям питання:

  • Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни?

Діти обдумують питання 1-2 хвилини. Можна дати час на обговорення в парах (до 3 хвилин)

Метод «Кошик ідей»

(Мета методу – актуалізувати опорні знання, мотивувати до пізнавальної діяльності, сприяти вдумливому читанню тексту)

На дошці вивішується кошик. До «Кошику ідей» збираються всі думки, навіть якщо вони помилкові. У кошик ідей можна «складати» факти, думки, імена, проблеми, поняття, що стосуються теми уроку. Потім протягом уроку всі ці думки може бути звязано в логічні ланцюжки.

Діти мають дійти висновку, що людина – це найбільше і найдорожче багатство кожної країни. Адже все в країні робиться для блага її людей, і, водночас, усе це творить людина.

Вчитель: Отже, тема нашого уроку присвячена людині. Перед нами постає питання. Людина – це частина природи чи частина суспільства?

Метод «Мозковий штурм»

(Мета методу – навчити висловлювати гіпотези стосовно вирішення конкретної проблеми, сприймати думку іншої людини, порівнювати й оцінювати власну та іншу думку)


  • Що таке суспільство?Як ви розумієте це слово?



  1. Основна частина.

Вчитель ще раз озвучує тему уроку та оголошує очікувані результати: «Мені хотілося б щоб після цього уроку ви змогли б характеризувати людину як частину природи та частину суспільства; аргументовано пояснювати, що відрізняє людину від тварини, а також змогли довести, чи потрібне людині суспільство».

Вчитель: Для того, щоб відповісти на головне питання нашого уроку, ми попрацюємо в парах (підручник, с.5-6)



Метод «Читання в парах, обговорення в парах»

(Мета методу – сприяти різним видам мислення, покращити розуміння тексту учнями, навчити розумінню основної думки тексту й формулюванню запитань)

Учні обєднуються в пари. Один з учнів читає перший абзац і стисло його переказує. Другий учень ставить питання з цього уривку. Після читання й обговорення кожного абзацу учні міняються ролями.

  • По завершенню роботи в парах пояснити своєму партнеру/партнерці, якої думки з приводу головного питання притримуєтеся ви?

Далі вчитель пропонує метод «Займи позицію»

(Мета методу – навчити учнів визначати свою позицію щодо суперечливого питання, формулювати аргументи на її захист, сприймати аргументи інших сторін)

Біля дошки стають діти, які вважають, що людина – частина природи. В кінці класу ті, хто вважає людину частиною суспільства. Посередині класу ті, хто вважає, що людина – це частина природи і частина суспільства.



Учитель обирає кількох учнів і просить їх обґрунтувати свою позицію (пояснити, чому вони стоять саме тут). Учитель просить учнів не лише висловити свою позицію, а й пояснити її. Можна запропонувати такий початок відповіді: «Я вважаю, що людина є частиною природи, тому що …»

Якщо після викладу різних поглядів, хто-небудь з учнів змінив свою думку, він може перейти до іншої групи і обґрунтувати причину свого переходу.

Для обговорення вправи вчитель може запропонувати учням назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.

Діти приходять висновку, що людина – частина природи. Але для того, щоб стати людиною, їй необхідне суспільство. У суспільстві людина розвиває свій мозок, мовлення, вчиться радіти, плакати, мріяти, відчувати. Саме цим людина відрізняється від тварини.



  1. Заключна частина.

Робота в групах

Виконання ситуативних вправ.



  1. Уявіть подані ситуації. Обговоріть, як будуть поводитися тварина і людина.

  • Мавпеняті і дитині дали конструктор.

  • Цуценя і дитина загубилися в парку.

  • Кошеня й дитина натрапили на перекинуту шпаківню.

  1. Підкресліть ознаки людини, як представника суспільства.

Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає.

Вчитель запрошує учнів обговорити в загальному колі:



  • Що є в людини від природи?

  • Що відрізняє людину від тварини?

  • Що робить людину людиною?

  • Чи потрібне людині суспільство?

  • Що потрібно робити вам як учням для того, щоб бути справжніми членами суспільства?

Каталог: doc -> files -> news -> 581
581 -> Екологічний проект «переробка макулатури. Виготовлення паперу в домашніх умовах»
581 -> Інтенсифікація та гуманізація навчального процесу в початковій ланці
581 -> Навчальний проект : «Розвиток бізнес-мислення на уроках математики» Вчитель математики
581 -> «А ксонометричні проекції геометричних т іл»
581 -> Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом
581 -> Уроку з української мови та основ здоров’я для 8 класу Тема уроку з української мови «Неозначена форма дієслова (інфінітив)» Тема уроку з основ здоров’я «Безпека в побуті»
581 -> Конспект уроку у 8 класі на тему: «we like travelling» Тема уроку : Подорож Мета уроку
581 -> Німецька дорога казок. Маршрут пані Метелиці. Frau Holle Route
581 -> Тема уроку. Система пуску двигуна. Мета уроку: сформувати знання про призначення та будову системи пуску двигуна трактора
581 -> Десяткові дроби, дії множення та ділення


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка