Майстер-клас «Учитель мусить бути творцем…»



Скачати 134,27 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір134,27 Kb.

Майстер-клас «Учитель мусить бути творцем…»


Отже, після теоретичного блоку ми переходимо до практичної частини. Видатний філософ Конфуцій сказав: «Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи». Том учитель повинен уміло втілювати у своїй практиці новітні технології та інтерактивні методи навчання. Наш майстер-клас «Учитель мусить бути творцем…»

Зверніть увагу на роздатковий матеріал «Інтерактивні прийоми на УРЗМ». Ви бачите відомий вам сенкан, дистанційний диктант, «снігову кулю», «гронування або асоціативний кущ», «портрет», «майстер слова», «ланцюжок», «лабіринт», «розсипанку», прийом «ключових слів».

Деякі з цих прийомів ми продемонструємо вам на нашому майстер-класі.

(Слово О.В.)

(Бірюкова О. В.)



  1. Кожен урок, кожна хвилина спілкування вчителя і учня повинна містити в собі конкретні види роботи, які сприяють розвитку комунікативних  умінь учнів. Почнемо з найпростіших прийомів, які можна використовувати на УРЗМ .

«Фольклорна естафета» - цей вид діяльності допоможе перевірити, як учні вміють розпізнавати види мовленнєвої діяльності.

Клас ділиться на три групи. Одна група зачитує прислів’я, а друга називає вид діяльності, про який ідеться у прислів’ї.

1.Менше говори, то більше почуєш. (Аудіювання)

2. книжку читай – розуму набирай. (читання)

3. Як напише писака, не злиже й собака. (Письмо)
1. Золото здобувають із землі, а знання - з книжок. (читання)

2. Він язик припинати не звик. (Говоріння)

3. Книга корисна, коли її читають. (читання)
1. Хочеш більше знати – умій слухати. (аудіювання)

2. Перо страшне не в гусака, а в дурня. (Письмо)

3. Де розумом не дійду, у книжці знайду. (Читання)


  1. «Юні лінгвісти» (використання моделей).

На уроках РЗМ будь-яку творчу роботу - переказ або завдання творчого характеру – необхідно якнайтісніше пов'язувати з виучуваним граматичним матеріалом. При наявності такого зв'язку урок РЗМ буде органічною частиною роботи над закріпленням знань з граматики, виробленням умінь і навичок використовувати граматико-стилістичні явища. Урок РЗМ у цьому випадку стає підсумковою роботою, що продемонструє практичне засвоєння учнями матеріалу. Зараз я пропоную вам прийом «Юні лінгвісти», що передбачає роботу з опорними моделями, які використовуємо як у класах розвиваючого навчання, так і в традиційних класах. Наприклад, УРЗМ «Лінгвістичне повідомлення на задану тему» пов’язуємо із вивченим матеріалом про дієслово та дієслівні форми.

Завдання групам:



  1. розпізнати за моделлю частину мови;

  2. 2 – скласти усне лінгвістичне повідомлення про цю частину мови.






3. Ефективним видом роботи, що сприяє мовленнєвому розвитку школярів, є репродуктивно - креативні завдання. Вони стимулюють мислення й удосконалюють уміння використовувати образні художні засоби у творчих роботах. Пропонуємо прийом роботи над творчим завданням, який називається «Перо письменника» до теми «Актуальне членування тексту» 9 клас



Завдання группам . Прочитайте текст, визначте в ньому «дане», поширте текст «новим», вживаючи епітети, порівняння, метафори.

Приходила весна. Сніг почав танути. З’являється трава. Повертаються з вирію птахи. Сонце пригріває. Земля оживає.

(слайд на екран 19)

На стомлену від довгого зимового сну землю нарешті приходила довгождана весна-чарівниця. Сніг, що огортав усе навкруги пухнастим покривалом, почав швидко танути, стікаючи в рівчаки та балки. На видолинках з’являється свіжа молода трава. Із вирію повертаються птахи – вісники весни, несучи на своїх крилах тепло, радість й оновлення. Пригріває сонце, торкаючись своїми теплими променями вершечків сонного лісу. З кожним днем земля оживає, змінюється, набираючи сили й дивовижної краси. (Із роботи Потоцької Олени, 9Б клас)

(Борзенкова С. А. )

4. В останні роки досить великого поширення в практиці роботи вчителів набуло написання переказу або власного висловлювання за змістом кі­нофільму, мультфільму, телепередачі або просто відеороліку. Такий вид роботи є досить ці­кавим для дітей і в той же час корисним у виховному та освітньому значеннях. Вашій увазі пропоную прийоми роботи на уроці РЗ М над творчим завданням «Твори добро». Ця продуктивно-креативна діяльність учнів передбачає роботу, яка складається з трьох етапів:



  1. Перегляд відеоролику,

  2. Прийом «Скринька школярика»

  3. Складання власного висловлювання з використанням прийому «Гамбургер»

(Слайд «Гамбургер»)

Структура есе нагадує гамбургер:

1. Вступ (верхня частина, ”булка” ) - одне речення , яке пояснює головну тему чи ідею есе;

2. Основна частина (“м’ясо, сир, салат”) – кілька фраз, у яких викладено факти, докази, пояснення на підтримку головної ідеї;

3. Висновок (нижня частина, “булка”) - одне підсумкове речення , що пов’язує між собою вступ і основну частину.

Другий прийом, який нам знадобиться для цієї роботи – «скринька школярика». Перед вами табличка, що складається з трьох частин: 1- тема висловлювання, 2 – ключові фрази з переглянутого відеоролика і 3 – висновок із побаченого.

Завдання: переглянувши відеоролик, наповнити скриньку (другу колонку) ключовими фразами, а третю – коротким висновком.

5. Продовжуємо наш майстер-клас презентацією інтерактивного методу шести капелюхів мислення Едварда де Боно.

(слайд )


Цей метод економить час і скорочує довгі дискусії. Капелюх використовується, щоб вказати напрям обговорення проблеми. Отже, існує шість капелюхів:

- червоний – діє у сфері емоційної оцінки і почуттів, він надає можливість кожному висловити свої почуття стосовно певної ситуації, робить почуття очевидними,

- білий – нейтральний і об’єктивний, він оперує фактами і цифрами, говорить про те, який матеріал для роздумів дає отримана інформація;

- чорний – це капелюх застереження, він звертає увагу на недоліки, помилки у роздумах, він використовується, щоб окреслити проблеми, труднощі і небезпеки (чорний капелюх використовується тільки у сприятливий для критичних роздумів момент, не слід зловживати використанням цього капелюха, критика повинна супроводжуватись альтернативним варіантом);

- жовтий – позитивний, сонячний, оптимістичний, він шукає переваги, таким чином навіть непривабливим, на перший погляд, ідеям приділяється увага, мислення в жовтому капелюсі пов’язано з позитивною оцінкою, надягнувши цей капелюх, кожен повинен запропонувати свій власний оптимістичний план чи ідею;

- зелений- це творчість і нові ідеї, він розглядає вирішення проблеми з іншої точки зору, вивчає можливості, кожен повинен запропонувати ідею або зберігати мовчання, якщо не в змозі це зробити

- синій –наприкінці обговорення мислитель у синьому капелюсі озвучує висновки, окреслює результати, яких досягли під час обговорення теми.

А тепер вашій увазі практичне застосування методу шести капелюхів мислення на практиці.

(Бірюкова проводить фрагмент уроку)

Не для кого з нас не секрет, шановні коллеги, що діяльність учителя-словесника з формування комунікативної компетентності учнів відбувається не тільки в урочний час, а й у позакласній роботі.

Пропонуємо відпочити, переглянувши літературно-музичну композицію «Хай живуть у тобі і в мені обереги рідного народу…»

(Літературно-музична композиція)

Борзенкова С.А.

Програмуа нашого семінару вичерпана, залишилося тільки підсумувати наш роботу. Пропонуємо це зробити вам, шановні гості, скориставщися методом шести капелюхів мислення.



(Говорять гості….)
Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка