Макіївська міська рада Управління освіти Макіївської міської ради Макіївський навчально-методичний центр



Скачати 13,52 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір13,52 Kb.
  • Макіївська міська рада
  • Управління освіти Макіївської міської ради
  • Макіївський навчально-методичний центр
  • Макіївська загальноосвітня школа 1-11 ступенів №64
  • Розвиток творчих здібностей учнів на уроках математики

Мороз Людмила Володимирівна, вчитель математики ЗОШ І-ІІ ступенів №64, ● педагогічний стаж -45 років, ● спеціаліст вищої категорії, ● педагогічне звання “учитель-методист”.

  • Кредо:
  • “Щоб бути гарним викладачем, потрібно любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш. ”
  • В.Ключевський
  • Проблема оцінювання й відстеження результату діяльності педагога в напрямі розвитку творчих здібностей, обдарованості особистості сьогодні – одна з ключових проблем освіти.
  • Розвиток і вдосконалення творчого мислення, особливо в період серйозних соціальних змін у нашій країні, дозволить школяру виробити навички знаходити ефективні рішення для будь-яких проблем.
  • Актуальність вибраної теми

Модель творчої особистості

  • Здібності
  • людини,
  • які відносяться
  • до творчих
  • Високий рівень
  • естетичних
  • цінностей.
  • Допитливість -
  • здатність
  • дивуватися,
  • зацікавленість.
  • Дивергентне
  • мислення.
  • Багата уява
  • Точність –
  • здатність
  • удосконалювати
  • і доводити до кінця
  • справу.
  • Сміливість - здатність
  • приймати рішення
  • Гнучкість у
  • мисленні та діях.
  • Швидкість
  • мислення
  • Сприйняття
  • неоднозначних
  • речей.
  • Розвинута
  • інтуіція.
  • Здатність
  • висловлювати
  • оригінальні ідеї,
  • винаходити
  • щось нове

Аспекти творчої діяльності

  • Оперативність, інтенсивність виконання
  • Вольові зусилля при виконанні прийомів
  • Задоволеність результатами, мотиви виконання
  • Виразність прагнення до подолання труднощів і
  • продовження діяльності
  • Різноманітність прийомів, розробка “свого” методу
  • виконання завдання

Показники творчих здібностей

  • Потреба в знаннях
  • Наявність у творчій діяльності ціннісних життєвих орієнтирів
  • Інтерес до самого процесу освіти, самостійність, творчий підхід до розв'язання завдань
  • Прагнення до поглиблення і розширення знань і способів їх засвоєння
  • Уміння застосовувати на практиці засвоєні знання для рішення поставленого завдання
  • Активна участь у позаурочній творчій діяльності

Показники розвитку творчої особистості учнів

  • Високі показники психологічних тестів інтелекту можуть свідчити лише про ступінь навченості та соціалізації дитини, але не про її творчу розвиненість.
  • Низькі показники за тестом креативності можуть бути пов'язані зі специфічною пізнавальною позицією дитини, але аж ніяк не з відсутністю в неї творчих здібностей.

Принципи виявлення творчо розвинених дітей

  • Комплексний характер оцінювання різних сторін поведінки та діяльності дитини.
  • Тривалість ідентифікації(спостереження за поведінкою даної дитини в різних ситуаціях).
  • Аналіз її поведінки в тих сферах діяльності,що максимальною мірою відповідають її схильностям та інтересам.
  • Використання тренінгових методів.
  • Залучення до оцінювання творчо розвиненої дитини експертів.
  • Оцінка ознак творчої розвиненості дитини не тільки стосовно актуального рівня її психологічного розвитку, але й з урахуванням зони найближчого розвитку.

Алгоритм управління процесом розвитку творчими здібностями учнів

  • Збір інформації про рівень розвитку творчих здібностей учнів(щоб впливати, потрібно знати)
  • Систематизація зібраної інформації
  • Планування
  • Мотивація
  • Координація
  • Розпорядження

Комплекс методів пошуку творчо розвинених дітей

  • Різноманітні варіанти методу спостереження за дітьми(у школі,у позашкільній діяльності).
  • Експертне оцінювання поведінки дітей учителями,батьками,вихователями.
  • Проведення уроків за спеціальними програмами, а також залучення дітей до участі у спеціальних ігрових та предметно-орієнтованих заняттях.
  • Експертне оцінювання конкретних продуктів творчої діяльності дітей професіоналами.
  • Організація різноманітних інтелектуальних і предметних олімпіад, конференцій, творчих конкурсів, фестивалів, оглядів тощо.

Можливі прийоми розвитку творчості учнів на різних етапах уроку

  • Актуалізація
  • опорних знань
  • Бліцопитування
  • Математична
  • мозаіка
  • “Так – ні”
  • “Мікрофон”
  • “Світлофор”
  • “Хто більше”
  • “Вірю – не вірю”
  • Інтелектуальна
  • розминка
  • Тестування
  • 2. Мотивація навчальної діяльності
  • Кросворд
  • Приваблива
  • мета
  • Знайди
  • помилку
  • Постав
  • запитання
  • Свої
  • приклади
  • 3. Вивчення нового матеріалу
  • Кросворд
  • Навчальний
  • мозговий
  • штурм
  • Учитель –
  • учень
  • Творча
  • лабораторія
  • Театралізація
  • Шпаргалка
  • Кути
  • 4Формування вмінь та навичок
  • Мандрівка
  • Дерево рішень
  • Мозгова атака
  • Математичний
  • практикум
  • Конкурс
  • запитань
  • Складання віршів у
  • стилі Синквейн
  • Чомучка
  • Експрес-тест
  • Інтелектуальний
  • тир
  • Логічний
  • ланцюжок
  • 5. Систематизація та узагальнення знань
  • Змагання
  • Прес-
  • конференція
  • Мікрофон
  • Карусель
  • Математичний
  • диктант
  • 6. Домашнє завдання
  • Диференційоване
  • Дуже корисне
  • Випереджальне
  • Написання
  • математичних
  • творів
  • Мораль учителя – це вітер,
  • А мораль учнів – це трава,
  • Куди повіє вітер,
  • Туди похилиться трава.
  • /Конфуций, китайский філософ/

Спасибо за

  • внимание



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка