Маркування медичних і фармацевтичних товарів. Види маркування




Сторінка1/2
Дата конвертації11.11.2017
Розмір0,95 Mb.
  1   2
Луцький базовий медичний коледж





Методична розробка лекції

з основ медичного та фармацевтичного товарознавства

на тему
«Маркування медичних і фармацевтичних товарів. Види маркування.

Лікарські засоби і особливості їх зберігання.

Терміни придатності»


Викладач Рачек О.І.
Луцьк 2014
Тема: Маркування медичних і фармацевтичних товарів. Види маркування.

Лікарські засоби і особливості їх зберігання. Терміни придатності.


Курс: ІІІ

Спеціальність: Фармація

Кількість навчальних годин: 2 год.
Науково-методичне обгрунтування теми:
В умовах ринкових відносин зростає роль інформації про товари, оскільки споживачеві важко розібратися в різноманітті існуючих і нових товарів і зробити правильний вибір. З іншого боку, інформація необхідна і для виробника продукції. Він повинен відстежувати виготовлення нових товарів, їх конкурентоспроможність для прийняття рішень про припинення виробництва окремих товарів і розробці нових.

Значне місце серед товарів аптечного асортименту займають лікарські форми (ЛФ). Як відомо, вони являють собою синтетичні хімічні сполуки і речовини тваринного аборослинного походження з певною фармакологічною дією,повинні мати високий рівень чистоти і за якістю цілком відповідати вимогам Державної фармакопеї (ДФ).



Фармацевтичне і медичне товарознавство озброює студен­та знаннями, необхідними для виконання фахових товаро­знавчих функцій: приймання товарів; оцінки їхньої якос­ті; створення необхідних умов зберігання тощо. 
Навчальні цілі:
Знати:

- функції маркування;

- структуру маркування;

-інформаційні знаки, товарні знаки;

- класифікація ЛЗ;

- вимоги до ЛЗ та умов їх зберігання;

- стабільність і терміни придатності;

- зберігання ЛЗ, що потребують захисту від світла, вологи, температури, газів, вимогами до їх упаковки;

- зберіганням пахучих, барвних, летколетких, вогне- і вибухонебезпечних ЛЗ.
Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця:

Виховувати в студентів почуття професійного обов’язку, на матеріалах теми виховувати послідовність, обережність, відповідальність в данній роботі. Розвивати у студентів вміння виділити з усього матеріалу головне та застосовувати здобутті уміння.
Методичне та матеріальне забезпечення:

  • матеріал лекції (презентація)

  • підручники

  • таблиці

Міждисциплінарна інтеграція:


Дисципліни


Знати

Вміти

Попередні (забезпечуючі)
Фармакологія
Охорона праці

Основи економіки фармації




Класифікація ЛЗ.
Охорона праці під час виробництва ЛЗ.
Наказ МОЗ України № 44 від 16.03.93 р. «Про організацію зберігання в аптечних установах різних груп лікарських засобів та виробів медичного призначення».



Виписувати рецепт
Харатеризувати втому, та профілактика втоми.

Вміти заповнювати журнал обліку.

Внутрішньопредметна інтеграція
Товарознавство



Товарознавчі операціїта їх класифікація.

Тара, закупорювальні засоби і пакувальні матеріали.


Характеризувати види тари, закупорювальних засобів і пакувальних матеріалів.


План та організаційна структура




Основні етапи заняття

Навчальні цілі в рівнях засвоєння

Тип лекції, засоби актуалізації студентів, оснащення

Розподіл годин

1.

Організаційні моменти.

Визначення актуальності теми, навчальних цілей та їх мотивація








5 хв

2.

Виклад лекційного матеріалу за планом:


  1. Функції маркування.

  2. Структура маркування.

  3. Інформаційні знаки. Товарні знаки.

  4. Класифікація ЛЗ.

  5. Вимоги до ЛЗ та умов їх зберігання.

  6. Стабільність і терміни придатності.

  7. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від світла.




    1. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від вологи.

    2. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від підвищеної температури.

    3. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від зниженої температури.

    4. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від газів довкілля.

    5. Зберігання пахучих, барвних, летколетких, вогне- і

вибухонебезпечних ЛЗ.




І

І

І

ІІ

ІІ
І
І

І

І

І

І

І

Лекція-бесіда


70 хв

3.

Заключний етап.

Резюме лекції.

Загальні висновки.

Відповіді на можливі питання студентів.

Домашне завдання.





Завдання для експрес-повторення


5 хв.

План


  1. Функції маркування.

  2. Структура маркування.

  3. Інформаційні знаки. Товарні знаки.

  4. Класифікація ЛЗ.

  5. Вимоги до ЛЗ та умов їх зберігання.

  6. Стабільність і терміни придатності.

  7. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від світла.

    1. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від вологи.

    2. Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від підвищеної температури.

7.3 Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від зниженої температури.

7.4 Зберігання ЛЗ, що потребують захисту від газів довкілля.



    1. Зберігання пахучих, барвних, летколетких, вогне- і

вибухонебезпечних ЛЗ.

Зміст лекції.


І. Маркуваннямедичних і фармацевтичних товарів. Види маркування.
В умовах ринкових відносин зростає роль інформації про товари, оскільки споживачеві важко розібратися в різноманітті існуючих і нових товарів і зробити правильний вибір. З іншого боку, інформація необхідна і для виробника продукції. Він повинен відстежувати виготовлення нових товарів, їх конкурентоспроможність для прийняття рішень про припинення виробництва окремих товарів і розробці нових.
Маркування — це текст, умовні позначки або малюнок, нанесені на пакування і (або) товар, а також інші допоміжні засоби, призначені для ідентифікації товару або окремих його властивостей, надання інформа­ції про виготовлювача (виконавця), кількісні та якісні характеристики товару.
Маркування - певний текст, умовні позначення або малюнок, нанесені на товар або його упаковку, призначені для ідентифікації товару або його окремих властивостей, доведення до споживача інформації про виробниках, а так само про кількісні та якісні характеристики товару. У маркуванні відображаються відомості про виготовлювачах, стандартах, яким відповідає товар, сертифікації, гарантії виробника, термін служби товару та основні споживчі властивості. 
Основні функції маркування:


  • інформаційна

  • ідентифікуюча

  • мотиваційна

  • емоційна.


Інформаційну функцію маркування як один із засобів товарної ін­формації вважають основною. Найбільша питома вага припадає на ос­новну та споживчу інформацію, менша — на комерційну. При цьому основна інформація на маркуванні дублює той самий вид інформації в товаросупровідних документах (ТСД). Розбіжність відомостей основної інформації може бути наслідком фальсифікації товарів.
Потреба в такому дублюванні зумовлена спільністю ідентифікуючої функції маркування і ТСД. Однак на відміну від ТСД маркування призначене для всіх суб’єктів комерційної діяльності, а для основної маси споживачів — є практично єдиним доступним засобом інформа­ції про товар, тому в маркуванні питома вага комерційної інформації значно менша.

Ідентифікуюча функція маркування надзвичайно важлива, ос­кільки вона забезпечує простежуваність товарних партій на всіх ета­пах руху товарів.


Емоційна та мотиваційна функції маркування взаємозалежні. Барвис­то оформлене маркування, пояснювальні тексти, застосування загаль­ноприйнятих символів викликають у споживача позитивні емоції і слугу­ють важливою мотивацією для ухвалення рішення про покупку товару.

Маркування має відповідати вимогам стандартів та інших норма­тивних документів. Вимоги до виробничого маркування визначають переважно стандартами на маркування та пакування, а також загально-технічними умовами стандартів на продукцію.


  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка