Масштаб. Види масштабів. Практична робота №3 «Розв`язування задач iз перетворення числового масштабу в іменований»



Скачати 96,38 Kb.
Дата конвертації23.03.2019
Розмір96,38 Kb.
ТипУрок
6 клас .Географія.

Тема:Масштаб.Види масштабів. Практична робота № 3

« Розв`язування задач iз перетворення числового масштабу в іменований».

Мета:Сформувати поняття про масштаб і його види. Навчитися користуватися масштабом для визначення реальних відстаней за допомогою плану,карти і глобуса. Вчити переводити з одного виду масштабу в інший.

Розвивати просторове мислення,математичні здібності. Виховувати посидючість,наполегливість,самостійність,вміння переборювати труднощі.



Тип уроку: комбінований

Обладнання:Підручник,глобус,географічні карти, план місцевості, мультимедійний проектор, ноутбук, дидактичні картки.

Міжпредметні зв,язки:математика

Хід роботи

І.Організаційний момент. 2 хв.

ІІ.Перевірка раніше засвоєних знань.-8 хв.

ІІІ.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.-2 хв.

IV.Вивчення нового матеріалу.- 20 хв.

V. Закріплення вивченого матеріалу.- 8 хв..

VI. Домашнє завдання.- 2 хв.

VIІ.. Підсумок уроку.- 3 хв.



І.Організаційний момент

Психологічний настрой на урок

(лунає приємна музика)

Доброго дня, діти!

Знов осінь завітала в Україну,

І золотом покрила всі сади.

Лелеки відлетіли на чужину

А ми на цей урок прийшли.

Урок для вас сьогодні незвичайний 1

Для мене теж запам’ятається надовго.

Тому в день цей всім хочу побажати

Світла сонця, удача хай прийде.

Як у добрій казці неначе,

І нехай джерелом в ній неспинним

Буде радість і сміх ваш дитячий!
(Вчитель роздає учням картки результативності, пояснює, для чого вони, нагадує про правило піднятої руки).

На уроці в нас буде сьогодні особлива «валюта» - це зірочки та квіточки, чим більше ви їх назбираєте , тим вищу отримаєте оцінку.



ІІ.Перевірка раніше засвоєних знань

Діти, чи любите ви гратися? –

Я теж впевнена, що гра – важлива для дитини, матеріал полегшить на третину.

Пограємо зараз з вами в гру «Світлофор» (слайд) і згадаємо попередньо вивчений матеріал, (роздати червоні та зелені кружечки)

Я вам читаю твердження, якщо воно вірне на вашу думку, піднімаєте зелений кружечок, якщо не вірне – червоний. ( і треба сказати вірну відповідь). Не бійтеся відповідати, приймається люба ваша відповідь, адже на своїх помилках ми навчаємося.


  • 1.Земля має форму плоского диску (-)

  • 2.Аерофотознімок – це фотографія місцевості , яку виконують звичайним фотоапаратом (-) (аерофотоапаратом з літака)

  • 3.На плані місцевості всі предмети зображують умовними знаками (+)

  • 4.План місцевості – це зображення величезної ділянки території(-)

  • 5.Легенда карти – це сукупність її умовних знаків. (+)

  • 6.На плані місцевості північ завжди знизу .(- )

(слайд) «Топографічна таємниця» , робота на картках в парах. ( 1 хв.) тема (Умовні знаки плану місцевості) 2

Перші три пари , які піднімуть руки, читають текст картки правильно по 2 речення і отримують «валюту» ( 2 б.)(Розшифрувати умовні знаки)
ІІІ.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності, повідомлення теми, завдань уроку
Прийом «Відстрочена відгадка»

Одну із загадок картографів ви розгадали під час минулого уроку. Це спосіб зображення об’єктів за допомогою умовних знаків. Тепер настав час зайнятися розгадкою ще однієї головоломки. В який спосіб картографам удається на невеликому аркуші паперу зобразити відстані в десятки, сотні, тисячі кілометрів? Погляньте на карту півкуль. Якщо вірити її назві, тут помістилась уся наша планета, площа якої дорівнює понад 510 млн км2. Крім того, картографи стверджують, що, розгадавши їх другу загадку, ви зможете точно визначати відстань між двома населеними пунктами, не переміщаючись з одного в другий! А поєднавши разом ці дві розгадки, ви зможете не лише вміло користуватися планами місцевості, але й навіть самостійно їх складати.



Число. Тема нашого уроку: «Масштаб.Види масштабів». (слайд)

(сл.)Епіграф уроку “ Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі” Арістотель

(сл.)Девіз уроку: Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково! 3



Завдання уроку : (слайд)

-Сформувати поняття про масштаб і його види.

-Навчитися користуватися масштабом для визначення реальних відстаней за допомогою плану, карти.

- Навчитися переводити з одного виду масштабу в інший.

-Пересвідчитися у необхідності вивчення теми «Масштаб» для застосування отриманих знань у своєму житті.

Якщо трішки додати гумору, то можна сказати так:

-.вашими знаннями з попередніх уроків ми вже помилувалися


- далі потренуємо свій мозок, будемо розв’язувати практичні завдання;

- а в кінці уроку дехто з вас з цього чарівного конверту (показати) витягне для себе дещо цінне та цікаве.



IV.Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя, записи до зошитів.

1. Формування поняття «масштаб»:

а) що показує масштаб;с.36 (слайд)

б) як можна записати масштаб;мал..12, с.36 (слайд)

в) як правильно «прочитати» числовий масштаб. Вправи на «читання» масштабу планів і карт атласу; (слайд)

г) формулювання та запис визначення поняття «масштаб» у зошитах.

4

Масштаб – відношення довжини відрізка на плані або карті до його реальної довжини на земній поверхні.(слайд)

Записи в зошит (слайд)

Масштаб шкільного глобуса – 1: 50 000 000 ( в 1 см 500 км)

План місцевості – 1: 3000; в 1 см 30 м

Топографічна карта – 1: 100 000 ; в 1 см 1000 м = 1 км

Фізична карта України (кольоровий додаток) - 1: 53 00 000 ; в 1 см 53 км

2. Види масштабів. Робота з атласом і заповнення таблиці.(слайд)



Вид масштабу

Спосіб запису

Приклад

Числовий

У вигляді дробу, числівник якого дорівнює 1, а знаменник показує, у скільки разів відстань на плані або карті менша за відстань на місцевості

1 : 1000

Іменований

(пояснювальний)



Словами та цифрами показує, яка відстань на місцевості відповідає 1 см на плані чи карті

В 1 см 10 м

Лінійний

У вигляді лінії, поділеної на рівні відрізки завдовжки 1 см, які відповідають відстані на місцевості

Підручник, географія, 6 кл. Скуратович О.Я., с.36, мал..12

 

5

3. Переведення масштабів з одного виду в другий.



Приклад 1. Переведіть числовий масштаб 1 : 5000 в іменований.(слайд)

Щоб перевести числовий масштаб в іменований, необхідно знаменник перевести із сантиметрів у метри (якщо в знаменнику число має більш ніж п’ять нулів, слід перевести його в кілометри, пам’ятаючи, що в 1 км 100 000 см):

5000 : 100 = 50.

Відповідь. В 1 см 50 м.



Приклад 2. Переведіть іменований масштаб «в 1 см 250 м» у числовий.(слайд)

Щоб перевести іменований масштаб у числовий, потрібно метри (кілометри) перевести в сантиметри та записати у вигляді дробу:

250 * 100 = 25 000.

Відповідь. 1 : 25 000.

4. Визначення дійсних відстаней за планом і картою.

Приклад 1. Визначте відстань на плані в атласі від млина до джерела. (слайд)

Для визначення дійсної відстані на місцевості між двома об’єктами потрібно лінійкою виміряти відстань між ними в сантиметрах, помножити на величину масштабу та перевести в метри (або кілометри).

Відстань на плані між млином і джерелом становить 3,4 см, а величина масштабу — 10 000 см.

3,4 * 10 000 = 34 000 (см) = 340 (м).



Приклад 2. За фізичною картою України в додатку до пр..зошита визначте відстань між Києвом і Полтавою.

6

Відстань на карті між Києвом і Полтавою дорівнює ______ см. Для обчислення великих відстаней зручно користуватися іменованим масштабом. Масштаб фізичної карти України — в 1 см 53 км.

______* 35 = 201 (км).

Фізкультхвилинка (слайд)
Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.


V. Закріплення вивченого матеріалу
«Перевір себе» (4хв.)

Завдання на картках . навпроти кожного твердження поставити знак «+» чи «_». Кожна вірна відповідь – 1 бал. Максимум – 8 балів.

  1. Масштаб показує , в скільки разів відстань на карті більша за відстань на місцевості (-)

  2. Масштаб, записаний у вигляді дробу називають лінійним (-) (числовим)

  3. Масштаб , виражений словами – іменований (+)

  4. Масштаб шкільного глобуса - в 1 см 30 м ( -)

  5. Масштаб це відношення довжини відрізка на плані або карті до його реальної довжини на земній поверхні.(+) 7

  6. Відстань між двома населеними пунктами можна визначити за картою , і не треба при цьому переміщуватися з одного населеного пункту в інший (+)

  7. Іменований масштаб по іншому називають пояснювальний (+)

  8. Масштаб фізичної карти України в кольоровому додатку до пр..зошита : в 1 см 500 км (_)

Ключ до вправи «Перевір себе» (слайд)

1. (-)


2. (-) (числовим)

3. (+)


4. ( -)

5.(+)



6.(+)

7. (+)

8. (_)

(Слайд) Практична робота № 3 « Розв`язування задач на перетворення числового масштабу в іменований».

Робота з друкованими практичними зошитами ., с.7-8

Завдання 1, с.7
VI. Домашнє завдання (слайд)


  1. Опрацювати текст підручника.

  2. Читати конспект., за кольоровим додатком придумати задачі на знаходження відстані між населеними пунктами по фізичній карті України.

  3. Інд. завдання в конвертах для більш сильних учнів – « безпрограшна лотарея» 8

VIІ.. Підсумок уроку (слайд)
Діти, чи розгадали ми з вами другу загадку картографів і у чому вона полягає?

Як масштаб може нам допомогти визначити відстані на карті?Що для цього треба зробити?

Чи потрібно, на вашу думку, в школі вивчати про масштаб? Як ці знання ви зможете використати в своєму житті?

Чи виконали ми сьогодні завдання нашого уроку?



Оцінки за урок ( за картками результативності).
Рефлексія . Прийом «Анкета»

В кінці уроку учні отримують невелику анкету, яка дозволяє здійснити самоаналіз уроку.



1.На уроці я працював(ла)-


Із задоволенням/ без настрою

2.Своєю роботою на уроці я


задовільна(ний)/ не задовільна(ний)

3.На уроці мені було


Цікаво/ не цікаво

4. Матеріал уроку мені був


Зрозумілий/ не зрозумілий

5.Домашнє завдання було


Легким/ важким

9
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка