Матеріали підготувала



Скачати 23,57 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір23,57 Kb.

Матеріали підготувала

Матеріали підготувала

вчитель біології

Великосорочинської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Демочко О.В.


ВИКОРИСТАННЯ

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ

ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) спрямовані на те, щоб дати якомога більше інформації за допомогою цифрових навчальних засобів.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) спрямовані на те, щоб дати якомога більше інформації за допомогою цифрових навчальних засобів.


Cкільки б ти не жив,

все життя слід

учитися.

Сенека

Навчати

Навчати

майбутніх користувачів інформаційного суспільства масово та достатньо швидко


Як результат — зміна відносин учень — учитель, учень — учень, учень — навколишнє середовище, учень — джерела інформації.

Формувати інформаційну культуру учнів повинен кожен вчитель, а не



лише вчитель інформатики

Учитель повинен вміти все те,

що потрібно учневі. Східна мудрість

Спосіб розширення індивідуальної активності учнів.

  • Спосіб розширення індивідуальної активності учнів.
  • Спосіб самоорганізації праці та самонавчання.
  • Включення фізичних потенціалів організму дитини, які направляються на активізацію процесу мислення.
  • Спосіб покращення уваги та розвиток різних видів пам’яті: зорової, слухової, образної, змістової і навіть рухової.
  • Джерело додаткової інформації з предмету, а використання візуальної інформації завжди має позитивний ефект.
  • Можливість особистісно-орієнтованого навчання.
  • Ще один інструмент дослідження.
  • Покращення темпу проведення уроку.

Комп’ютерні технології:

Використання Power Point презентацій

Новизна презентаційних матеріалів стає більш зрозумілою у сучасному мобільному житті людини.

  • актуалізація знань;
  • мотивація навчальної діяльності;
  • супроводження пояснення учителем нового матеріалу;
  • первинне закріплення знань;
  • узагальнення та систематизація знань;
  • додаткова інформація з теми;
  • захист учнівських проектів.

Метою презентації на уроці можуть бути:

Створення Power Point презентацій
  • Презентація – опорний конспект.
  • Текст повинен бути досить стиснутим, зрозумілим і простим для розуміння.
  • Підбір матеріалу повинен відповідати принципам науковості, доступності, наочності.
  • Матеріал, який потребує обов’язкового засвоєння, необхідно виділити яскравіше, оригінальніше.
  • Важливий матеріал необхідно надавати учням декілька разів у різній формі.

Будова хламідомонади

Виберіть частину клітини, щоб отримати про неї інформацію

Вічко
  • Червоного кольору.
  • Бере участь у сприйнятті світла.

Цитоплазма
  • Рідина, що заповнює клітину.
  • Забезпечує зв’язок між органелами.
  • В ній відбувається обмін речовин.

5

8

4

7

9

2

3

6

1

Джгутики
  • Забезпечують рух клітини.

Скоротливі вакуолі
  • Виводять зайву воду з клітини.
  • Регулюють тиск усередині клітини.

Ядерце
  • Тут зберігаються хромосоми, що відповідають за передачу спадкової інформації

Ядро
  • Бере участь в передачі спадкової інформації.
  • Регулює всі процеси в клітині.

Піреноїд
  • Тут утворюється крохмаль.

Клітинна стінка
  • Складається з целюлози.
  • Захищає.
  • Підтримує форму клітини.

Хлоропласт з хлорофілом
  • Зумовлює зелене забарвлення
  • Бере участь у фотосинтезі

Показати всі позначення

Нажміть клавішу «Enter», щоб розпочати роботу

1

6

5



4

2

Ниркова чашечка



Ниркова миска

Мозкова речовина

Ниркові ворота

Ниркова пірамідка

Показати всі позначення

Показати всі підписані позначення

Будова нирки

3

Кіркова речовина



Виберіть частину органа, щоб отримати про нього інформацію.
  • Робить уроки цікавими, динамічними, доступнішими для розуміння.
  • Надає більше можливостей для участі у колективній та творчій роботі учнів.
  • Допомагає легше сприймати та засвоювати важкі запитання.
  • Допомагає учням перебороти комплекс боязні відповіді біля вчителя та стати впевненішими.
  • Створює в класі атмосферу відкритості та у кожного власні відношення до матеріалу, який вивчається.



Використання мультимедійної

дошки

Робота з мультимедійною дошкою

  • Можливість робити позначки й записи поверх виведених на екран зображень.
  • Спільна робота над документами, таблицями або зображеннями.
  • Конференц-зв'язок.          
  • Зміна будь-яких документів або зображень на екрані, використання будь-яких позначок.
  • Збереження на комп'ютері в спеціальному файлі всіх позначок, які вчитель робить під час уроку.
  • Демонстрація роботи одного учня всім іншим учням класу демонстрація навчальних відеороликів.
  • Створення малюнків на інтерактивній дошці, схем і карт під час проведення уроку, які можна використати на наступних заняттях, що заощаджує час на уроці.

ВІДЕОФРАГМЕНТИ
  • Покращує кінцеві результати;
  • Допомагає підтримувати увагу досить тривалий час;
  • Забезпечує створення оптимального психологічного клімату;
  • Урізноманітнює види діяльності учнів.

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ


Як чудово та артистично не розповідає вчитель,

але в пам’яті учня залишається:

лише 20% від почутого,

30% - того що бачать,

50% - того, що чують і бачать,

70% - того, що говорять,

90% - того, що говорять і роблять.

У ч и т е л ь

У ч е н ь

Співпраця


      • Підвищення

      • професійної

        майстерності.
    • Зацікавлення учнів

    • своїм предметом.
    • Посилення інтересу

    • до навчання.
    • Залучення учнів до

    • пошуку, дослідження.
    • Відчутність реальних

    • результатів своєї праці.
    • Задоволення від

    • інтелектуального

      розвитку.
    • Поглиблення змісту

    • навчального матеріалу.
    • Розвиток навичок

    • мислення високого рівня.
    • Свобода вибору.
    • Уміння працювати

    • в команді.
    • Підготовка до олімпіад,

    • конкурсів,

      науково-дослідницької

      діяльності.

Творча самореалізація.

Задоволення потреби в саморозвитку та самовдосконаленні.

Заміна авторитарного стилю спілкування демократичним.

Проектна діяльність – творча співпраця вчителя й учнів

ВІРТУАЛЬНІ ЛАБОРАТОРНІ

  • Забезпечують моделювання досліджуваних об'єктів;
  • Проводяться на реальних, сучасних установках і пристроях, які частіше всього відсутні в школах.
  • Різноманітного виду
  • Призначення: навчального, ілюстративного, експериментального, узагальнюючого
  • Складні процеси – зрозуміліші.

Використання інтерактивних моделей

Ковтання

Вдихання повітря

Газообмін у тканинах

Модель, що демонструє

процес трансляції в клітині

ЕЛЕКТРОННІ ПІДРУЧНИКИ ТА ПОСІБНИКИ

  • Дистанційний курс «Шкільний курс з біології
  • (6-11 класи)» - засіб для самонавчання як

    гіпертекстовий електронний довідник.

  • Мультимедійний підручник «Біологія 7 клас»:
  • теоретичний матеріал, контрольні запитання,

    тестові завдання, ілюстративний матеріал,

    анімації, відео-фрагменти, звуковий супровід.

  • Мультимедійний підручник «Біологія 8 клас»:
  • теоретичний матеріал, наочні демонстрації,

    тестові завдання, анімації, звуковий супровід.

Навчальний посібник "Біологія. 10-й клас"

Посібник містить унікальний матеріал: 

  • 31 урок загальноосвітнього та поглибленого рівня
  • близько 600 тестових питань; 
  • більше 30 статей додаткового довідкового матеріалу, 650 словникових статей, 50 біографій вчених-біологів; 
  • більше 1000 ілюстрацій, анімацій та схем; 
  • відеозаписи лабораторних робіт та експериментів.
  • не відповідає програмі


Недоліки:

Аудіо-відео посібники


При використанні аудіо-відео зростає: 
  • швидкість сприйняття в 5 разів;
  • рівень запам'ятовування в 2,5 рази;
  • рівень успішності на 80-100%;
  • поліпшується пам'ять і увагу на 85-90%.

Біологія 7,8 класи

  • 60 конспектів усіх уроків до курсу «Біологія».
  • 54 медіа-презентації.
  • Детальна інструкція зі створення власних уроків за допомогою програми «Електронний конструктор уроку».
  • Комп’ютерна програма «Електронний конструктор уроку»:
    • зручне середовище для створення власних уроків та презентацій до них;
    • можливість безпосереднього та швидкого редагування будь-якої частини уроку, а також презентації до нього;
    • Інтегровані в програму готові конспекти уроків та презентації до них;
    • 115 прийомів роботи на уроці;
    • дидактичні та додаткові матеріали до кожного уроку;
    • 834 ілюстрації до курсу.

ВІРТУАЛЬНА ЛАБОРАТОРІЯ

  • Підтримує та доповнює існуючі друковані підручники з біології для 10–11-их класів;
  • може застосовуватися для самонавчання.
  • - не відповідає програмі;

    - у процесі використання цього засобу учень тільки спостерігає хід виконання лабораторних і практичних робіт, а проявити свою творчість не може.


Недоліки:

ПОШУКОВА РОБОТА У МЕРЕЖІ INTERNET

  • Позитивно впливає на розвиток дитини.
  • Відкриває для дітей новий світ.
  • Надає величезну кількість інформації.
  • Дозволяє знайомитися і спілкуватися.
  • Допомагає займатися творчістю.
  • Дає можливість приймати участь

  • цікавих дистанційних проектах.


Інтернет ресурси вчителю біології

Всеукраїнська Інтернет – олімпіада

Брали участь:

  • учні з 22 областей України, Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя;
  • 452 команди;
  • загальна кількість учасників – 2712 школярів.  
  • Результат:

    дистанційний тур

  • команда «Екстрім 1» - 86 балів зі 100 можливих;
  • команда «Екстрім 2» - 93 бали (кращий результат в Україні);
  • обидві команди нагороджені дипломами І ступеня.
  • очний тур

  • команда «Екстрім 2» запрошена на Всеукраїнський форум Малої Академії наук України;
  • третє місце серед шести кращих команд України.

Алгоритм підготовки вчителя до проведення занять з використанням ІКТ

  • Ознайомлення із змістом шкільної програми і підручника;
  • Ознайомлення з матеріалами, що подаються через мультимедійні засоби навчання;
  • Відбір у конструктор уроку або в презентацію матеріалу, що є необхідним на певних етапах проведення уроку;
  • Проектування власних педагогічних дій відповідно до електронного варіанту уроку, для досягнення поставленої навчальної мети.

Той, хто припиняє вчитись є старим, незалежно чи в 20 чи в 80 років. Той, хто постійно вчиться, залишається молодим. Найчудовішою річчю в житті є вічна молодість думки.

Той, хто припиняє вчитись є старим, незалежно чи в 20 чи в 80 років. Той, хто постійно вчиться, залишається молодим. Найчудовішою річчю в житті є вічна молодість думки.

(Генрі Форд)




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка