Методична проблема, над якою я працюю



Скачати 11,39 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір11,39 Kb.

МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ Я ПРАЦЮЮ:

  • Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії

ЗНАЧЕННЯ ДАНОЇ МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ:

  • Одним з напрямків модернізації загальної освіти є діяльнісний характер освіти, спрямованість змісту освіти на формування загальних навчальних умінь і навичок, узагальнених способів навчальної, пізнавальної, комунікативної, практичної, творчої діяльності, на отримання учнями досвіду цієї діяльності, на розвиток інформаційної культури. Комп'ютер у школі виступає в якості засобу для навчання, інструменту підтримки різних уроків, у тому числі і уроків географії. Уроки з використанням ІКТ захоплюючі, вони захоплюють своєю новизною, доступністю, масштабом і просто приносять задоволення як вчителям, так і учням.

МЕТА ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ:

  • активізація пізнавальної діяльності, підвищення якісної успішності учнів
  • розвиток навичок самоосвіти і самоконтролю школярів;
  • підвищення рівня комфортності навчання;
  • підвищення активності та ініціативності учнів на уроці
  • досягнення мети навчання
  • Використання мультимедіа - технологій на уроках географії дозволяє учням в яскравій, цікавій формі розглядати поняття і процеси, бачити географічні об'єкти у відеороликах і на фотографіях, закріплювати матеріал у цікавій формі, що сприяє чіткому сприйняттю матеріалу з тієї чи іншої теми. 
  • Найчастіше я використовую презентації. Але до роботи з ними треба підходити творчо. 
  •  Наприклад, зручно використовувати графічну програму для підготовки презентацій POWER POINT, за допомогою якої можна створити слайди для показу діаграм, малюнків, схем, фотографій.

Географія 9 клас

Географія 7 клас

Цілепокладання використання ІКТ на уроках географії.

  • Кожен урок або етап навчання вимагає свого типу програмних засобів. 
  • на уроках освоєння нового матеріалу потрібна демонстраційна програма, яка дозволить в доступній, яскравій, наочній формі довести до учнів теоретичний матеріал. Наприклад, використання відеороликів, заздалегідь підготовлених, відеосюжетів про найбільш яскравих явища природи; даний матеріал необхідно заздалегідь обробити і скомпонувати.
  • На уроках закріплення нового матеріалу доцільно використовувати контролюючі програми, де учні закріплюють отримані знання і необхідні навички даної теми. Наприклад, можна використовувати готові тести створених мультимедіа підручників з географії.
  • на уроках-практикумах можна використовувати готові практичні роботи мультимедіа підручників.
  • цікавим прикладом використання ІКТ на уроці є комп'ютерна лекція, розроблювана засобами Microsoft Office. Це тематично і логічно пов'язана послідовність інформаційних об'єктів, демонстрована всьому класу за допомогою інтерактивної дошки. 
  • Можливі труднощі
  • Способи вирішення проблеми
  • Пошук інформації
  • Учні, найчастіше, губляться у величезному обсязі інформації, вагаються у виборі необхідних даних.
  • Не обробляють і не оформляють, отриманий текст.
  • Давати більше завдань на роботу з текстом, на складання конспектів і розгорнутих планів, як письмово, так і в електронному вигляді
  • Складання графіків і діаграм
  • Деякі учні погано розбираються навіть у примітивних можливостях програми Office Excel
  • Наочно показувати способи роботи з програмою Office Excel
  • Складання презентацій та іншого наочного матеріалу
  • Іноді презентації бувають «перевантажені» текстом або анімацією, що утрудняє сприйняття запропонованих робіт
  • Тактовно вказувати на недоліки виконаної роботи, іноді презентації можна складати на уроці, обговорюючи обрану інформацію та оформлення роботи
  • Виступи учнів з використанням ІКТ
  • Багато учнів замінюють свій виступ презентацією, замість того, що б зробити презентацію яскравим доповненням виступу
  • Пропонувати замінити текст у презентації усним виступом.
  •  
  • Даний тип роботи всі учні виконують легко і з задоволенням

Результати використання ІКТ на уроках географії.

  • ІКТ використовується мною практично на кожному уроці. Це може бути і використання довідкового матеріалу Інтернет-ресурсів, і готовий програмний продукт і продукт, виконаний особисто мною чи учнями. Учні, особливо підліткового віку, завжди прагнуть виділитися і підкреслити свою індивідуальність. І тому подаються роботи, виконані з використанням програм Office Excel, PowerPoint, Movie Maker.Вони бувають дуже незвичайними, яскравими, ефектними. 
  • Навіть учні, що навчаються на середньому рівні, виконують роботи на відмінно.Це завжди створює атмосферу успішності на уроці і збільшує інтерес до досліджуваного предмета. Що і є основною метою використання ІКТ на уроках географії.
  • Я використовую ІКТ на уроках географії протягом п’яти років і за цей час накопичила велику кількість електронного контролюючого і наочного матеріалу.

Професійне кредо:

  • Щоб мати право вчити інших, потрібно постійно вчитися самому.
  • Дякую за увагу!


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка