Методичні рекомендації щодо підготовки й проведення кейс-уроків



Дата конвертації05.12.2018
Розмір36,5 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
Методичні рекомендації щодо підготовки й проведення кейс-уроків

Кейс-урок являє собою освітню технологію, засновану на інтегральному підході методом сканування основної теми на кілька несуміжних розділів. Використовується інтерактивний метод навчання, що дозволяє взаємодіяти всім учням в класі та онлайн, включаючи педагога.

Цей прогресивний метод може застосовуватися при вивченні нового матеріалу, а також він найбільш ефективний на стадії перевірки учнями отриманих знань за рахунок того, що учні самі, досвідченим шляхом і методом дискусій знаходять відповіді на поставлені питання. Це дає більш глибоке засвоєння у порівнянні зі звичайним викладом матеріалу.

При використанні кейс - уроків діяльність вчителя полягає в тому, що він, систематизує різні розділи, створює необхідні акценти, показує пріоритети, регулює таймінг, пояснює незрозуміле, модерує дискусію, підводить підсумки і підтримує творчу і позитивну атмосферу.

В результаті у учнів виробляються навички пошуку інформації, ведення дискусій, системного і критичного мислення, розвивається увага, воля, творча уява.

Найуспішніше  кейс - технології можна використовувати на уроках за темами, які вимагають аналізу великої кількості інформації.

Кейс-уроки призначені для отримання знань з тих дисциплін, де немає однозначної відповіді на поставлені питання, а є кілька відповідей, які можуть конкурувати з аргументації.

При використанні кейс - уроків, передбачаються наступні цілі:



  1.      «Занурення в тему», в ході якого учні емоційно переживають те, що пропонують їм різновекторні розгортки кейса (це формує їх ціннісні установки).

  2.      Системність при вивченні предметів, подій і явищ.

  3.      Розвиток компетенцій учнів.

Цілі і завдання кейс-уроків

Освітні:

  • отримання нових знань, умінь, навичок,

  • засвоєння, закріплення, перевірка вивченого матеріалу.

Розвиваючі:

  • робота з інформацією,

  • активізація пізнавальної діяльності через добування знань досвідченим шляхом,

  • розвиток комунікативних навичок і умінь працювати в команді,

  •  придбання досвіду прийняття рішень і відповідальність за них.

Методичні:

  • демонстрація кейс-уроку та проведення власних презентацій кейсів,

  • відпрацювання аргументів при веденні дискусій.

Графік проведення кейс-уроків (з урахуванням перерв)

Кейс-урок може проводитися в рамках навчальної програми, та крім неї, в варіативному блоці. Наприклад на уроках ОБЖ, групах продовженого дня, в онлайні, під час канікул, карантинів та ін.

Кількість годин, що відводяться на кейс-уроки:

один урок (45 хвилин)

10 розгорток з предметів - 2-2,5 академічні години (90-120 хвилин)

6 розгорток з предметів - 1,5 академічних години (75 хвилин)

2 уроки (90 хвилин)

3-4 уроки (120-180 хвилин)

Зміст уроку має бути сплановано з розрахунком, щоб за відведений час учні могли впоратися з усім, або з більшістю завдань і знайти відповіді на всі головні питання.

Кількість розгорток з предметів і їх вибір може бути спланований на розсуд вчителя-коуча.



Методика підготовки і проведення кейс-уроку

Заздалегідь підбирається і формулюється тема кейс-уроку, планується таймінг, акценти уваги, щоб легко і невимушено провести кейс з початку до кінця і викликати бажання учнів продовжити навчатися по кейсам надалі.

Перед проведенням кейс-уроку, викладач повинен пропрацювати урок самостійно, включивши в нього необхідну кількість часу для проведення дискусій і обговорень.

Урок проводиться в класі, залі, навчальному кабінеті, який повинен бути обладнаний системою для демонстрації кейс-уроку (або індивідуальними планшетами, ПК), а також годинниками з таймером часу.

Учитель стежить за якістю засвоєння матеріалу учнями. Рекомендується давати можливість учням обговорювати переглянутий матеріал. При цьому дискусія повинна бути керована викладачем в рамках встановленого їм хронометражу.

Завдання, запропоновані для виконання під час кейс-уроку, повинні бути обов'язково відпрацьовані після того розділу, в якому вони передбачені. Це сприяє засвоєнню матеріалу і закріпленню його практичними навичками і робить кейс динамічним.



Розділ «Підведення підсумків уроку» опрацьовують після перегляду всього матеріалу. Якщо при проведенні кейс-уроку не вистачило часу, завдання і питання можуть бути роздані учням в якості домашньої роботи.

Рекомендується після кейс-уроків проводити практичні заняття, на яких учні у вигляді дискусії будуть демонструвати отримані знання і навички. А також обговорять ті питання, на які не вистачило часу протягом кейс-уроку.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка