Методичні рекомендації щодо проведення дня знань у 2013-2014 навчальному році черкаси чоіпопп чор 2013



Сторінка1/5
Дата конвертації11.03.2019
Розмір5,39 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ ЗНАНЬ У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Черкаси

ЧОІПОПП ЧОР

2013
Рекомендовано до друку Вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради. Протокол № 2 від 30 травня 2013 року
Укладачі:

Добровольська Л.Н., завідувач лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського ОІПОПП;

Чорновіл В.О., методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського ОІПОПП

©ЧОІПОПП ЧОР, 2013.



Л.Н. Добровольська, завідувач лабораторії дошкільної

та початкової освіти Черкаського ОІПОПП;

В.О. Чорновіл, методист лабораторії дошкільної

та початкової освіти Черкаського ОІПОПП

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ ЗНАНЬ

У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Перше вересня – урочистий та хвилюючий день у житті кожної людини. Традиційно початок нового навчального року відкривається Днем знань – чудовим осіннім святом, яке нікого не залишає байдужим: ні дорослих, ні дітей Це свято завжди відрізняється яскравістю вражень і переживань, нових надій і несподіваних зустрічей. Воно є особистим і, водночас, загальним, оскільки об’єднує учнів, учителів, батьків.

День знань є своєрідною стартовою відміткою початку нового навчального року і враження від нього надзвичайно впливають на подальшу мотивацію діяльності школяра щодо переходу зі стану відпочинку до праці.

Але найбільш хвилюючим є цей день для першокласників та їхніх рідних. Для них 1 вересня – це день чекання і надії. Стан чекання знайомий всім. На думку Г.А. Цукерман, Н. К. Поліванової, це стан, коли закінчується важлива частина життя. У майбутньому має статися щось вагоме, привабливе, але поки що невизначене. На душі тривожно, долають суперечливі відчуття: смуток розставання з дитячим садком, улюбленими вихователями, радісне нетерпіння, побоювання невідомості… У малюків виявляється то перезбудження, то повна апатія, то раптом живіт болить, то голова, то плакати хочеться, то на місці не сидиться, все з рук валиться. Дитя знаходиться на роздоріжжі свого життя: у проміжку між дошкільним і шкільним дитинством. Запис в школу, придбання форми, портфеля та навчальних приладь додає позитиву у душевному сум’ятті маленького школярика.

Переломним моментом у відчуттях і очікуваннях дитини є перший урок. Адже ті враження, які отримала дитина на порозі довгого шкільного життя залишають помітний слід у серці школярика. Яким буде налаштування малюка на навчання – радісним, піднесеним чи тривожним, засмученим, зляканим – залежить від першого дня перебування першокласника у школі, від розуміння оточуючими (батьками, дітьми, учителями) важливості цієї події. І дрібниць при цьому немає: кожна деталь зустрічі з першим учителем, директором школи, оформлення класної кімнати, шкільного подвір’я, коридорів, створення урочистої атмосфери, знайомство з новими товаришами накладає свій відбиток на майбутнє шкільне життя першокласника.

Діти, які вперше переступають поріг школи, чекають зустрічі з першою вчителькою, бажають, щоб їх помітили та почули, хочуть бути не пасивними спостерігачами, а активними учасниками свята. Необхідно так організувати роботу, щоб першокласники відчули свою значимість і те, що в школі на них чекає багато несподіваних відкриттів, захоплюючих зустрічей, цікавих вражень. Перший урок повинен ввести дітей у світ навчальної діяльності, яка поступово, з часом, займе провідне місце в житті і розвитку учнів. Тому перший урок в 1 класі повинен стати не лише святом, а й уроком введення у справжню навчальну працю. Він повинен відкрити кожному малюку перспективи майбутнього шкільного життя. На цьому уроці вчитель має зацікавити всіх дітей, що прийшли в школу, викликати у них пізнавальний інтерес, бажання вчитися (матеріал не підноситься у готовому вигляді, використовуються схеми і моделі, діти повинні постійно додумуватися, розгадувати, здогадуватися).

У 2013 році 1 вересня – вихідний день (неділя). І саме тому рекомендуємо максимально використати виховний потенціал школи, громадськості, батьків, щоб День знань став по-справжньому теплим родинним святом і запам’ятався першокласникам як хвилююча, яскрава, неординарна подія. Усі заходи для малюків мають переконати їх, що школа – це велика і дружна родина, у якій діти не лише здобувають знання, а й вчаться дружити, спілкуватися між собою, вирішувати проблеми, допомагати один одному, виконувати внутрішній розпорядок, зберігати традиції, гідно нести звання учня.

Для того, щоб художнє оформлення школи створило урочистий настрій, варто прикрасити подвір’я малюнками на асфальті, приміщення − святковими лозунгами, банерами, плакатами, фігурками героїв улюблених казок, мультфільмів, іграшками, квітами, гірляндами, кульками.

Під час виходу першокласників на урочисту лінійку доцільно створити коридор вишитих рушників, різнокольорових стрічок та кульок, супроводжувати дітей гучними оплесками. Під час урочистостей можна прочитати вітальні телеграми, адресовані школярам, вручити символічний ключ до знань, подарувати повітряні кульки з різними побажаннями чи пам’ятні сувеніри.

Після лінійки на перший урок дітям бажано іти разом з батьками. Для проведення першого уроку можна залучити учнів старших класів, батьків, заздалегідь підготувати майбутніх першокласників.

За участь у святі (конкурсах, змаганнях тощо) потрібно кожному учневі вручити нагороду (медалі, ордени, сувеніри, книги). Жодна дитина не повинна залишитись поза увагою, адже враження, які отримають першокласники від першого дня перебування у школі будуть визначати їх подальше ставлення і до школи, і до навчання в ній.

Перший урок у першому класі має стати незвичайним театралізованим дійством, під час якого діти знайомляться один з одним та своїм учителем, торкаються організації навчального процесу. Перший урок можна побудувати у вигляді подорожі по стежках Черкащини, по сторінках казок тощо.

Оскільки у 2013-2014 навчальному році Черкащина буде відзначати дві великі події, а саме: 200-річчя з дня народження Т.Г. Шевченка та 60-річчя утворення області, першокласникам варто запропонувати завдання:

«Незакінчені речення»


  • Ми живемо в області … (Черкаській);

  • Обласний центр – … (Черкаси);

  • Я живу у місті (селі) …;

  • Найбільша річка, що тече по Черкащині … (Дніпро).

  • На Черкащині народився поет Тарас … (Шевченко)

  • Тарас Шевченко народився у селі … (Моринці).

«Пригадай»

Визначити, до якого вірша Т.Шевченка зроблена ілюстрація або вивчити поетичні рядки зі слів учителя.





Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.



Колаж «Черкащина – мій рідний край»

Цю роботу доречно виконувати з допомогою старших учнів або батьків. Спільна робота викликає творче піднесення, сприяє створенню дружньої атмосфери.

Для виконання колажу заздалегідь підготувати ілюстрації, малюнки краєвидів природи (поля, ліси, сади, річки, озера тощо), представників рослинного та тваринного світу, сільської та міської місцевостей. Під час уроку запропонувати учасникам вибрати зображення, які відповідають об’єктам Черкаської області і прикріпити на великому паперовому полотні. Як підсумок, помилуватися мальовничими краєвидами Черкащини і викликати бажання дізнатися більше про куточки рідного краю.
Розпочати урок варто із знайомства, яке провести в ігровій формі різними способами.


  • Учитель представляється і передає учневі на першій парті сонечко зі словами: «Мене звати Олена Іванівна, а тебе?». Учні по черзі, називаючи себе, передають сонечко один одному. Аналогічно можна передавати іграшки, квіти, сердечка, виготовлені із різних матеріалів.

  • Якщо в класі небагато учнів, можна поставити дітей у коло і передавати клубочок ниток, тримаючи кінець у руках учителя. Таким чином відбувається об’єднання дітей в одну спільну родину.

  • Попередньо домовитися, щоб батьки принесли напередодні 1 вересня улюблені дитячі іграшки. Під час свята ці іграшки діставати, запитуючи в учнів чия вона і пропонуючи називати своє ім’я. Наприклад, побачивши свого улюбленця, дитина піднімається і каже: «Це мій котик Мурчик, а мене звати Таня».

  • Пограти в гру «Мікрофон». Журналіст (роль виконує старший учень чи казковий герой) підходить до кожної дитини і запитує як її звати. Можна також поставити питання, що дитині найбільше подобається робити, який у неї настрій тощо.

  • Запропонувати дітям вимовити своє ім’я, визначити перший звук у ньому. Потім учитель викликає вийти до дошки усім дітям, імена яких розпочинається зі звука [а]. Виходять діти з іменами Анна, Андрій, Антон, Артур та ін. Учні представляють себе поіменно, а учитель говорить, що ці діти активні, акуратні (ознаки мають починатися з того ж звуку, що і ймення). Для називання рис характеру дітей можна скористатися словником епітетів:

Б – бадьорий, благородний;

В – вірний, веселий, вправний;

Г – гарний, гумористичний;

Д – добрий, душевний;

Е – енергійний, ерудований;

Є – єдиний;

Ж – жвавий, жалісливий, життєрадісний;

З – знаючий, здібний, завзятий;

І – істинний;

К – красивий, кмітливий;

Л – лагідний, ласкавий;

М – миролюбний, міцний, мудрий;

Н – новий, наполегливий;

О – охайний, оригінальний;

П – практичний, правильний, привітний;

Р – радісний, розумний;

Т – турботливий, товариський;

У – успішний, усміхнений;

Ф – файний;

Х – хоробрий, хороший;

Ц – цілеспрямований, цінний, цікавий;

Ч – чарівний, чудовий;

Ш – шанобливий, шановний;

Ю – юний;



Я – яскравий, ясний.

  • На аркуші паперу з альбому кожна дитина обмальовує свою долоньку. Підходить до дошки і, промовляючи своє ім’я, прикріплює листок до плакату «Планета знань».

  • Учень називає своє ім’я і показує рухи, які йому цікаво виконувати (стрибки, оплески, посмішки, повороти і т.д.).

  • Учні називають своє ім’я і розповідають з ким вони себе асоціюють (можна уточнити: з якою рослиною чи твариною).

  • Діти називають своє ім’я та те, що найбільше люблять робити впродовж дня, передаючи клубок ниток з рук у руки.

  • Учитель роздає дітям квіточки і пропонує з цих квітів сплести віночок. Діти по черзі виходять до дошки, називають своє ім’я, улюблене заняття і прикріплюють квіточку. Наприклад, я – Катя. Люблю малювати.

  • На дошці прикріпити зображення сонечка, що посміхається і закрити його хмаринкою. Під ними розмістити зелені галявини.






Учитель пропонує першокласникам посміхнутися один одному та всьому, що їх оточує. Після цього знімає із сонечка хмаринку, демонструючи, що сонечко теж сміється і все навкруги має засяяти і ожити. Для цього учням пропонується засадити галявини квітами, які є на парті у кожного з них. Діти по черзі виходять до дошки, прикріплюють квіточку, називаючи власне ім’я.





Учитель акцентує увагу на тому, що на дошці утворилася величезна галявина чарівних квітів, яким діти передали частину своєї енергії, тепла, доброти, любові. Як підсумок, наголосити, що тільки разом, дружно, підтримуючи один одного можна усього досягти, усього навчитися.

Крім ігрових вправ на знайомство доцільно запропонувати першокласникам такі завдання (на вибір учителя):



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка