Методичні рекомендації щодо проведення конкурсу «Учитель року-2014»



Скачати 350,46 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір350,46 Kb.
ТипМетодичні рекомендації


Керівникам методичних служб

управлінь та відділів освіти
Шановні колеги!

Дніпропетровський ОІППО надсилає для використання в роботі методичні рекомендації щодо проведення конкурсу «Учитель року-2014».

Звертаємо вашу увагу на те, що ці рекомендації є орієнтовними. Кількість і зміст конкурсів можуть змінитися. Повні і остаточні рекомендації будуть розміщені на офіційному сайті Конкурсу.

З повагою

Проректор ДОІППО В.І. Кудирко

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ І та ІІ туру КОНКУРСУ

«Учитель року - 2014»

(далі - Конкурс)

Для проведення першого (районного) туру Конкурсу утворюються на місцях оргкомітети і журі з кожного фаху.

Склад районного (міського) оргкомітету Конкурсу і журі затверджується районним (міським) відділом (управлінням) освіти за поданням районного (міського) методичного кабінету та фахових асоціацій учителів (за їх наявності).

Оргкомітети районного (міського) туру затверджують порядок проведення Конкурсу.

У порядку викладаються форми проведення Конкурсу, порядок представлення матеріалів та інші питання.



(Попередньо проводиться відбірковий тур – на рівні загальноосвітнього навчального закладу.

Кожний загальноосвітнійнавчальний заклад, який бере участь у Конкурсі, самостійно вирішує, яку процедуру взяти за основу вибору свого представника на перший тур Конкурсу.

Функцію журі може взяти на себе відповідний орган управління даного загальноосвітнього навчального закладу. Обрані представники беруть участь у районному (міському) Конкурсі.)

Перший – районний (міський) тур

Рекомендуємо розпочати перший (районний, міський) тур з 1 жовтня 2013 року.

Відповідно до порядку, затвердженого районним (міським) оргкомітетом Конкурсу визначаються переможці першого туру.

Переможці першого туру беруть участь у другому (обласному) турі.


Перший тур Конкурсу рекомендуємо провести у два етапи:

  • перший (заочний)

  • другий (очний)

На першому (заочного) етапі першого туру Конкурсу:

  • експертиза та рецензування матеріалів, що представлені конкурсантами;

  • відбір учасників фіналу другого туру Конкурсу, відповідно до критеріїв відбору.

Учасниками другого етапу стають переможці першого (заочного) етапу. На другому етапі рекомендуємо для учасників такі конкурсні завдання: - самопрезентація (регламент – до 10 хв.);



  • конкурсний урок (регламент 30 хв.);

  • самоаналіз уроку (регламент 10 хв.);

  • майстер-клас (регламент 25 хв.).

(Якщо переможець першого туру з якої-небудь причини не може взяти участь у другому турі Конкурсу, відповідний оргкомітет має право направити для участі у Конкурсі конкурсантів, які посіли друге або третє місце в І турі Конкурсі.)

Для участі в другому (обласному) турі Конкурсу керівники відповідних органів управління освітою офіційним листом направляють до відповідного фахового оргкомітету Конкурсу наступні матеріали:

  • лист-представлення за формою;

  • витяг з протоколу засідання оргкомітету першого туру Конкурсу про висунення кандидатури на участь у другому (обласному) турі Конкурсу;

  • заяву учасника ІІ туру Конкурсу за зразком;

  • інформаційну картку учасника ІІ туру Конкурсу;

  • узагальнення досвіду роботи (для участі у номінації «Директор школи» - конкурсний матеріал у вигляді есе ) (до 12 друк. стор.);

  • фотографії (портрет та 2-3 сюжетні про педагогічну діяльність в електронному варіанті – тип – IPEG, розмір – до 5 МБ);

  • додаткові матеріали (за бажанням вчителя: розробки уроків – до 3-х, розробка позакласного заходу);

  • якщо для проведення конкурсного уроку та самопрезентації необхідно додаткове обладнання, надаються відповідні заявки;

  • перелік матеріалів, наданих на Конкурс;


(Зразки бланків документів - на офіційному сайті Конкурсу www.ur.gov.ua)

Всі документи надаються у паперовому вигляді (крім узагальнення досвіду, фотографій та додаткових матеріалів). Узагальнення досвіду, фотографії та додаткові матеріали надаються тільки на електронних носіях.

Прийом матеріалів здійснюється до 31 листопада 2013 року (при поштовому відправленні за штемпелем не пізніше 31листопада 2013 року) за адресою: Дніпропетровський ОІППО, вул. Свердлова, буд. 70 к. 204, м.Дніпропетровськ.

Не підлягають розгляду матеріали, підготовлені з порушенням вимог до їх оформлення.



Вчителі трудового навчання крім основних документів надають (на електронних носіях):

  • відеоурок - завершений фрагмент уроку трудового навчання з кількома етапами;

  • детальний план-розробку відкритого навчального заняття з усіма завданнями і самоаналіз.

Матеріали, що подаються для участі у другому турі Конкурсу, не повертаються.
КОНКУРСНІ ЗАВДАННЯ

ДРУГОГО ТУРУ КОНКУРСУ

Конкурсне випробування «Майстер-клас» буде проводитись для вчителів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Основною метою проведення конкурсного випробування «Майстер-клас» є ознайомлення з новими технологіями, новими методиками і авторськими напрацюваннями якомога більшої кількості вчителів визначеного фаху в регіоні.

Конкурсне випробування «Творче завдання/практична робота» буде проведене у відбірковому етапі другого туру Конкурсу.

У 2014 році для учасників Конкурсу планується запровадження нових конкурсних випробувань:

  • для вдосконалення навичок використання ІКТ у контексті вміння структурувати інформацію, оформлювати її, використовувати авторські ілюстрації, дотримуватись єдиного стилю та оригінальності та сприяти оптимізації навчального процесу буде проведене конкурсне випробування «Інтернет-ресурс».

  • конкурсне випробування «Презентація досвіду» надасть Конкурсантам можливість познайомитися з новими технологіями, новими методиками і авторськими напрацюваннями, які втілюються на практиці.

  • без оцінювання, для формування першого враження та ознайомлення з унікальністю особистості вчителя, для визначення лідерських якостей та креативності конкурсанта запроваджується конкурс «Самопрезентація».

Відбірковий етап ІІ обласного туру Конкурсу

На першому (відбірковому) етапі ІІ туру Конкурсу проводяться наступні Конкурсні випробування:



«Інтернет-ресурс»

Учасники Конкурсу не пізніше 10 грудня 2013 року розміщують на особистому або шкільному інтернет-сайті, блозі і т. п. навчальні методичні та (або) інші авторські розробки, які відображають інноваційний досвід роботи та демонструють якість подання освітньоїі нформації в мережі Інтернет.



Конкурсне завдання оцінюється заочно.

«Презентація досвіду» (регламент до 20 хвилин, включаючи відповіді на питання)

Формат: усне подання (презентація) конкурсантом свого професійного досвіду, в якому відображаються інноваційні підходи до освіти, сутність використовуваних освітніх технологій, відповідність до сучасних вимог в освіті.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

Творче завдання/практична робота

Формат: розв’язання нестандартних психолого-педагогічних ситуацій/ виконання практичної роботи (залежить від специфіки предмету), що передбачає лабораторну роботу, розгорнутий конспект уроку, твір-есе тощо. Зміст, критерії оцінювання та тривалість виконання Конкурсного завдання визначає журі.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

Співбесіда

Формат: дискусія за змістом проблеми, над якою працює вчитель. Кількість запитань визначає журі.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

На відбірковому етапі другого туру визначаються учасники фінального етапу другого туру Конкурсу (не більш як 10 осіб з кожної номінації).



Фінальний етап

На другому (фінальному) етапі проведення ІІ туру Конкурсу «Учитель року» проводяться наступні Конкурсні випробування:


Самопрезентація

Формат: самопрезентація, самопредставлення у вільній формі з використанням будь-яких форм презентації.

Тему самопрезентації визначає сам учасник Конкурсу.
Самопрезентація учасника не оцінюється, але вона покликана сформувати перше враження та ознайомитись з унікальністю особистості вчителя, визначити лідерські якості та креативність Конкурсанта.
Конкурсний урок

Формат: проведення уроку у навчальному закладі, запропонованому організаторами Конкурсу. День проведення, тема уроку та клас визначаються напередодні жеребкуванням. Урок має бути ілюстрацією представленого досвіду роботи вчителя, його творчого підходу щодо використання сучасних інноваційних технологій та здатності продукувати нові.



Оцінюється під час проведення Конкурсу.

Самоаналіз уроку

Самоаналіз проводиться безпосередньо після проведення уроку. Він являє собою розбір і оцінку уроку загалом і окремих його сторін.

Формат: власний аналіз і оцінка уроку в цілому та окремих його етапів. Учасник аналізує хід уроку, результати своєї та учнівської діяльності на уроці, оцінює особливості та рівень підготовки учнів. Порівнює з уроками, які проводить у своїх класах, вказує на свої помилки та прорахунки. Учасник має показати вміння чітко і конкретно формулювати мету, завдання та визначати тип уроку. Члени журі можуть ставити питання для одержання додаткової інформації про результати діяльності вчителя та учнів на уроці.

Оцінюється під час проведення Конкурсу.

Майстер-клас

Формат: ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа передового педагогічного досвіду») педагогів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів, заснованого на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів.

Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.
На другому етапі проведення ІІ туру Конкурсу «Учитель року» визначаються переможець та лауреати Конкурсу з кожної номінації.
Підведення підсумків Конкурсу


              1. За результатами випробувань другого етапу визначаються переможець та два лауреати Конкурсу. Переможцем стає учасник, який набрав найбільшу кількість балів у ІІ турі Конкурсу.

              2. При однаковій сумі балів переможець визначається за більшою кількістю балів, набраних за проведення уроку.

              3. На кожному етапі члени журі оцінюють роботу конкурсантів за бальною системою з урахуванням специфіки навчального предмета. Максимальну кількість балів визначає журі.

              4. Результати проведення всіх етапів другого (обласного) туру Конкурсу оформляються протоколами засідання журі, які підписує голова, відповідальний секретар та всі присутні члени журі.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ КОНКУРСНИХ МАТЕРІАЛІВ

ПОРТФОЛІО

Портфоліо – це комплект матеріалів, які демонструють вміння вчителя вирішувати завдання своєї професійної діяльності, обирати стратегію та тактику професійної поведінки і призначений для оцінки рівня професіоналізму вчителя.

Пропонуємо орієнтовні розділи портфоліо
Розділ 1. «Мої досягнення»

1.1.«Офіційні документи (копії документів про закінчення школи, сертифікатів офіційно визнаних міжнародних, регіональних, міських, міжвузівських та внутрішньовузівських олімпіад, Конкурсів, фестивалів, інших заходів, документи про участь у грантах, закінчення музичної, художньої, спортивної або іншої школи, сертифікатів про проходження практик, стажувань, тестування, участь у проектах і програмах, журнальні, газетні та фото документи та копії інших документів, що свідчать про успіхиКонкурсанта).

1.2.«Життєвий досвід» (автобіографія, відгуки з тих місць роботи, де Ви працювали і т.п.)

1.3. «Навчання у вузі» (Ваші оцінки на всіх етапах навчання у вузі, коментарі до них, улюблені предмети, викладачі, мотиви навчання, основні періоди та етапи навчання, зміни поглядів на свою майбутню професію, вуз, список курсових і дипломних робіт, відгуки викладачів і наукових керівників,керівників навчальних, переддипломних і дипломних практик, список місць проходження практики та виконаних робіт).

1.4. «Наукова діяльність» (список наукових праць, наукове листування, анотації до своїх робіт, надані Вамирецензії на наукові праці, монографій, підручників і навчальних посібників, відгуки на ваші роботи).

1.5. «Курси за вибором і творчі роботи» (список додаткових курсів, оцінки, сертифікати, коментарі, придбані компетенції, список або структуроване уявлення у тому чи іншому вигляді своїх творчих робіт, відгуки на них, у тому числі в ЗМІ тощо). Цей розділ дозволяє прослідкувати про процес індивідуального становлення педагога.



Розділ 2. «Я усвіті людей»

2.1. «Участь у суспільному житті» (характерВашої громадської активності, займані посади, проекти і програми,у яких брали участь, їх результативність).

2.2. «Хобі, інтереси» (сфера Вашихвільнихінтересів, занять, хобі, їхприклади, ілюстрації, значення в життівзагалі і в професійному, зокрема).

Розділ 3. «Погляд на себе і в майбутнє»

3.1. «Мої цінності й ідеали» (те, що Ви цінуєте, що вважаєте важливим, прагнете, поважаєте).

3.2. «Мої життєві плани» (Ваше уявлення про власну місію, життєва і професійнамета, стратегії, плани, способита час їх досягнення тощо)

3.3. «Мійдевіз» (Вашдевіз, кредо на новому етапіжиття).



Розділ 4. Результати педагогічної діяльності

Матеріали даного розділу повинні давати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності вчителя за період роботи в загальноосвітньомунавчальному закладі.



Розділ 5. Науково-методична діяльність

У цьому розділірозміщуються методичні матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога:

• обґрунтування вибору освітньої програми і комплекту навчально-методичної літератури;

обґрунтування вибору навчальних і виховних педагогічних технологій;

• обґрунтування застосування у своїй практиці тих або інших засобів педагогічної діагностики для оцінки власної професійної діяльності;

• використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, технологій навчання дітей з проблемами розвитку і т. п.;

• робота в методичному об'єднанні загальноосвітнього навчального закладу,

• участь у професійних і творчих педагогічних Конкурсах;

• участь у методичних і предметних тижнях, семінарах, конференціях;

• проведення власнихнаукових досліджень;

• підготовка творчого звіту, реферату, доповіді, статті;інші документи.

Розділ 6. Позаурочна діяльність з предмету

Розділ містить матеріали:

• список творчих робіт, рефератів, навчально-дослідницьких робіт, проектів, виконаних учнями з предмета;

• список переможців олімпіад, Конкурсів, інтелектуальних змагань та ін;

• сценарії позакласних заходів, фотографії і відеокасети із записом проведених заходів (виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн-ринги тощо);

• програми роботи гуртків та факультативів;

• інші інформаційно-аналітичні матеріали.

Розділ 7. Навчально-матеріальна база

У цьому розділі розміщується виписка з паспорту навчального кабінету (при його наявності):

• список словників та іншої довідникової літератури з предмету;

• список наочних посібників (макети, таблиці, схеми, ілюстрації, портрети та ін);

• наявність технічних засобів навчання (телевізор, відеомагнітофон, музичний центр та ін);

• наявність комп'ютера та комп'ютерних засобів навчання (програми віртуального експерименту, контролю знань, мультимедійні підручники і т. п.);

• аудіо - та відеопосібники;

• наявність дидактичного матеріалу, збірок завдань, вправ, прикладів рефератів і творів тощо;

• інші матеріали за бажанням вчителя.

Основна мета портфоліо - оцінювання роботи вчителя за темою самоосвіти, характеру його діяльності, відстеження творчого і професійного становлення вчителя, сприяння формуванню навичок рефлексії (самооцінки). Структура портфоліо може бути різноманітною.

Коментар до портфоліо має бути вдумливим, відображати власні думки вчителя відносно його діяльності, надати повну картину творчого зростання педагога. Він може бути представлений у вигляді окремого листа читачеві, виступу, короткого параграфа з вираженням своїх думок, есе, пояснювальної записки і т. д.

Підходи до побудови портфоліо можуть бути різноманітними, залежно від індивідуальних особливостей вчителя. Важливо, щоб учитель проаналізував свою роботу, власні успіхи, узагальнив і систематизував педагогічні досягнення, об'єктивно оцінив свої можливості і побачив способи подолання труднощів і досягнення більш високих результатів.
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСВІДУ РОБОТИ

На даному етапі Конкурсант повинен продемонструвати креативність свого професійного мислення, вміння виділяти педагогічні проблеми, розчленовувати їх на завдання, знаходити в процесі дослідницької або практично-експериментальної діяльності способи їх вирішення, оформити все це у вигляді авторських програм, концепцій, систем, методик, технологій, передового педагогічного досвіду, що несуть в собі оригінальні стратегію і тактику.

Авторська робота повинна бути представлена на електронних носіях та в друкованому вигляді (до 12 сторінок).

Мета - показати науково-методичну підготовку учасників Конкурсу, вміння узагальнювати власний досвід.

Етапи роботи вчителя над узагальненням досвіду

Вибір теми.

Ознайомлення з літературою за обраною темою.

Планування роботи з обраної теми.

Збір та обробка матеріалу. Систематизація накопичених фактів з власного досвіду роботи.

Аналіз та обробка матеріалу.

Відповідне літературне оформлення.

Структура представлення досвіду роботи (орієнтовно - 12 сторінок)

Проблемно-орієнтований аналіз діяльності (до 2 сторінок).

Обґрунтування актуальності досвіду і його практичної значущості (2 сторінки).

Визначення провідної педагогічної ідеї досвіду, її складових частин (1 сторінка).

Технології реалізації провідної педагогічної ідеї та її компонентів (до 5 сторінок).

Результативність представленого досвіду (1 сторінка).

Бібліографія (1 сторінка).
Рекомендації щодо оформлення та змісту матеріалів

передового педагогічного досвіду:

Обкладинка (титульний аркуш):

• Назва установи, що представляє матеріал.

• Заголовок, назва наданого матеріалу.

• П.І.Б., посада того, хто представляє матеріал.

• Рік подання матеріалу.

Інформаційний лист:

• Відомості про автора досвіду, адреса, контактний телефон; П.І.Б., рік народження, освіта, кваліфікаційна категорія і рік присвоєння;

• Відомості про те, якими матеріалами представлений досвід, їх точне місцезнаходження;

• Інформація про послідовників досвіду, їх відгуки і зауваження, конкретні адреси розповсюдження передового досвіду (П.І.Б., посада, назва навчального закладу).


Рецензія

Відгуки та зауваження експерта на представлену роботу (вказати П.І.Б., посаду експерта).



Анотація

Це скорочений виклад змісту матеріалу про досвід у наступній послідовності : уявлення автора-упорядника, основний зміст матеріалу про досвід, читацьке призначення матеріалу.



Зміст

Дає розгорнутий перелік усіх рубрик (розділів, глав, параграфів) відповідно тексту із зазначенням сторінок. У цілому вона повинна відображати основні аспекти розглянутої в роботі проблеми.



Вступ

Актуальність розглянутого досвіду, тема, предмет матеріалу, сформульовані в заголовку, вказується науково-практична значимість, проблематичність розглянутого досвіду з тим, щоб у читача створилася певна установка на сприйняття його змісту і виник цілеспрямований інтерес. Доцільно окреслити коло питань, які будуть розглядатися у досвіді. Необхідно відзначити індивідуальний внесок кожного автора. Вступ не повинен повторювати анотацію.



Основна аналітична частина

Дається виклад розглянутого досвіду, висвітлюються існуючі підходи та шляхи вирішення. Основну частину можна почати з опису досягнутих результатів у досвіді педагога. Важливо виявити та обґрунтувати ті конкретні суперечності, які зумовили творчий пошук. При описанні дослідів в особистих і загальних висновках повинно проявитися авторське ставлення до нього.



Висновки та рекомендації

Містять відомості про фактичний стан проаналізованої проблеми.

Тут простежуються причинно-наслідкові зв'язки між використовуваними педагогом засобами та отриманими результатами. У заключній частині може бути дано висновки і рекомендації, а також прогнози, що відображають перспективи розвитку даного досвіду, проблеми та шляхи їх вирішення.

Висновки є дуже важливим розділом роботи і можуть носити характер рекомендацій, спрямованих на ефективне вирішення розглянутих у досвіді проблем, або характер прогнозу, тобто випереджального досвіду, що розкриває можливості передового досвіду у визначенні на його основі подальшої розробки окремих наукових проблем, так і теорій практики навчально-виховного процесу в цілому.



Додаток

Складається при необхідності. Таблиці, приклади, матеріали довідникового характеру не повинні повторювати текст роботи, а служити її доповненням.



Примітка

При описі досвіду посилання на додатки обов'язково.

Перелік можливих матеріалів додатків до опису досвіду роботи:

• Авторські програми, модифіковані програми, проекти.

• Опис досвіду роботи.

• Фотографії вчителя, кабінету, стендів.

• Тематичне планування.

• Поурочні плани.

• Система уроків, занять за темою досвіду.

• План самоосвітньої роботи.

• План роботи факультативів.

• План гурткової роботи.

• Комп'ютерне забезпечення занять.

Сценарії вечорів, свят і т.д.

• Тексти лекцій, виступів, доповідей, рефератів та ін.

• Творчі роботи учнів.

• Дані про успішність учнів.

• Участь учнів у суспільному житті громади.

• Робота з вивчення своєї області, району, господарства (досягнення і перспективи розвитку).

• Дані про випускників та колишніх учнів (успіхи, що мають відношення до системи роботи вчителя).

• Заохочення вчителя (нагороди, звання).

• Перевірка ефективності досвіду.

• Послідовники.
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРС

Мета: вдосконалити навички використання ІКТ у контексті вміння структурувати інформацію, оформлювати її, використовувати авторські ілюстрації, дотримуватись єдиного стилю, оригінальності та сприяти оптимізації навчального процесу.

Критерії оцінювання:


  • Концептуальність і ергономічність:

  • відповідність типу ресурсу його змісту; цілісність і взаємопов'язаність складових частин ресурсу і вмісту;

  • позиційність та адресність;

  • доступність і простота використання;

  • забезпечення зворотного зв'язку.

  • Змістовність:

  • актуальність контенту;

  • його інформативність, інноваційність та оригінальність;

  • авторський характер опублікованих матеріалів;

  • відображення досвіду використання ІКТ у викладанні навчальної дисципліни.

Практична значимість:

  • актуальність використання (в освітньому закладі, регіоні тощо учасника Конкурсу);

  • можливість використання широким колом викладачів і учнів;

  • придатність для використання у різних навчальних ситуаціях.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ

Усне подання (презентація) Конкурсантом свого професійного досвіду, в якому відображаються інноваційні підходи до освіти, сутність використовуваних освітніх технологій, відповідність до сучасних вимог в освіті.

Презентація досвіду може бути подана у вигляді мультимедійної презентації.

Оформлення мультимедійних презентацій
Оформлення слайдів

Дотримання єдиного стилю оформлення (уникати стилів, які будуть відволікати від змісту презентації); допоміжна інформація не повинна переважати над основною інформацією (текст, малюнок).

Фон: виберіть для фону холодні тони - синій або зелений.

Використання кольору: на одному слайді рекомендується використовувати не більше трьох кольорів: один для фону, інший для заголовка, третій для тексту; для фону і тексту слайда потрібно вибрати контрастні кольори.

Анімаційні ефекти: використовувати можливості комп'ютерної анімації для подання інформації на слайді, але не зловживати різними анімаційними ефектами (вони не повинні відволікати увагу від змісту слайда).
Подання інформації

- Зміст інформації: використовувати короткі слова і пропозиції; мінімізувати кількість прийменників, прислівників, прикметників; заголовки мають привертати увагу аудиторії.

- Розташування інформації на сторінці: переважно горизонтальне розташування інформації; найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрана; якщо на слайді є картинка, напис повинен розташовуватися під нею; бажано, щоб на слайдах залишалися поля, не менше 1 см з кожної сторони; всі слайди (крім першого) повинні містити порядковий номер, розташований у правому нижньому куті (розмір шрифту - не менше 20 пт).

- Шрифти для заголовків - не менше 24 пт; для інформації - не менше 18 пт; шрифти без зарубок легше читати з великої відстані; не можна змішувати різні типи шрифтів в одній презентації; для виділення інформації слід використовувати жирний шрифт, курсив або підкреслення; максимальна кількість текстової інформації на одному слайді - 15 рядків тексту, набраних Arial 18 пт).

- Способи виділення інформації: рамки, заливки, межі; різні кольори шрифтів, штрихування; малюнки, діаграми, схеми для ілюстрації найважливіших фактів.

- Обсяг інформації: не варто заповнювати один слайд дуже великим обсягом інформації: глядачі можуть запам'ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень; найбільша ефективність досягається тоді, коли ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді; максимальна кількість графічної інформації на одному слайді - 2 малюнки (фотографії, схеми тощо) з текстовими коментарями (не більше 2 рядків до кожного).

- Види слайдів: для забезпечення різноманітності слід використовувати різні види слайдів з текстом, з таблицями, діаграмами, фотографіями, ілюстраціями, схемами.

- Ілюстрації: при використанні фотографій обробляйте їх в AdobePhotoShop, змінити розмір зображення, збережіть командою «Файл - Зберегти для web», формат файлів вибирайте png або jpeg, так щоб максимальний розмір файлів не перевищував 500 КВ.



САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ

Мета - дати уявлення про учасника як про особистість, про його лідерські якості, креативність.

Самопрезентація - самопредставлення у довільній формі з використанням будь-яких форм презентації.

Регламент даного Конкурсного випробування – до 10 хвилин.

Тему самопрезентації визначає сам учасник Конкурсу.

Самопрезентація учасника в цьому році не оцінюється, але вона покликана сформувати перше враження про Конкурсанта, його унікальний образ, дати журі уявлення про його особистісні, лідерські якості, креативність.

Успіх самопрезентації залежить від уміння представити себе іншим людям, привернути увагу, інтерес людей до власних цінних якостей. У побудові успішної самопрезентації немає дрібниць. В ній важливо все: зовнішність Конкурсанта, його одяг, мова, інтелект, стиль поведінки, манера триматися на сцені, яка проявляється у вільних рухах, умінні саморегуляції. Розробляючи сценарій самопрезентації, пам'ятайте, що головними цілями в цьому Конкурсі є наступні позиції: виділитися, запам'ятатися, переконати, зробити своїми прихильниками членів журі. На цьому і буде будуватися стратегія успіху, але єдиного рецепту як це зробити не існує - у кожного він свій.

У книзі К.С. Станіславського «Робота актора над собою» є рядки: «Чи знаєте ви таких акторів, яким варто тільки з'явитися на сцені, і глядачі їх вже люблять? За що? За красу? Але дуже часто її немає. За голос? І він нерідко відсутній. За талант? Він не завжди заслуговує захоплення. За що ж? За ту невловиму здатність, яку ми називаємо шармом».

Правильним буде сказати, що головною складовою самопрезентації, не залежно від особистості Конкурсанта та обраної форми подання є щирість.

Конкурсне завдання «Самопрезентація» може бути виконано у будь-якій формі. Варіантів подання самопрезентування величезна кількість - це може бути і вистава одного актора, і презентація (у тому числі з використанням мультимедійної презентації та відеофільми), шоу, монолог, сповідь, акція, лекція і так далі. Учасник під час самопрезентації може бути на сцені один, може скористатися допомогою групи підтримки, але тут головне не забувати, що саме Конкурсант є головною дійовою особою.

КОНКУРСНИЙ УРОК

Мета - показати індивідуальні особливості педагога - митця, педагога-професіонала, педагога-людини, індивідуальний стиль діяльності і своєрідність моделі навчання, педагогічні знахідки та авторські методичні прийоми, професійну компетентність.

Конкурсний урок учителя - незвичайний урок. Він вимагає особливого настрою як під час підготовки до нього, так і у процесі його проведення та аналізу зробленого. Щоб вміючи увійти у світ практичної педагогіки, мало володіти лише міцними теоретичними знаннями з обраної спеціальності і, здавалося б, непоганими виконавськими навичками, продемонстрованими на навчальних заняттях. Успішний початок у педагогічній діяльності дуже багато в чому залежить також від уміння з перших хвилин уроку привнести в дитячий колектив дух радості і співтворчості, викликати цікавість та інтерес з боку учнів до того, що відбувається на уроці, що передбачається ще зробити (адже вони теж з нетерпінням чекають зустрічі з учителем.)

Це як би загальна рекомендація. Що ж стосується конкретної підготовки до конкурсного уроку, то її можна провести за трьома напрямами.

Можна налаштуватися, наприклад, на урок, уже проведений і написаний кимось. Даний варіант підготовки найпростіший. Він не потребує особливих зусиль з боку вчителя. При цьому урок може вийти і високоефективним, і в радість дітям. Але... одночасно він може виявитися єдиним у такому роді. З тієї простої причини, що без прояву особистої творчості підготовка вчителя до уроку, тим більше конкурсного, - шлях аж ніяк не найбільш раціональний.

Є й інший шлях. Проаналізувати в черговий раз спеціальну літературу, оновивши раніше отримані знання і неодмінно врахувавши інформацію про учнів і умови матеріальної бази школи, вчитель може сам скласти план уроку, який потім буде чітко витримувати під час заняття. Цей шлях підготовки до уроку складніше попереднього, і все ж він більш виправданий, так як значно ближче до практичних умов його реалізації.

Але на цьому підготовка до уроку не закінчується, а тільки починається. Необхідно, крім того, подумки уявити собі місце проведення і весь хід уроку, його початок і закінчення. Важливого значення набувають особистісні та поведінкові риси вчителя - зовнішній вигляд, уміння чітко висловлювати свої думки, володіти голосом, визначати найбільш вигідне власне місце знаходження по відношенню до учнів і т.п. Все це кілька разів бажано обіграти різними способами: інтонації і висоти власного голосу, відпрацюванням окремих елементів рухів перед дзеркалом, визначенням ключовими словами основних видів вправ.

По ходу уроку бажано:

 розпочавши урок, на рівні спілкування «вчитель-учень», постаратися поступово перейти на більш глибокі взаємні відносини, як би між самим з собою, адже лише при повнійгармонії з учнівським колективомможна створити умови для нормального навчального процесу, досягти бажаних успіхів у результаті навчання. Головне, вчителю треба пам'ятати, що учні йдуть назустріч рівному їм, а не тому, хто грає в рівність, знаючій та дотепній людині.

Хотілося б відзначити, що чим більше педагог вкладе праці в підготовку і проведення свого уроку, тим довше його буде супроводжувати професійний успіх.

До аналізу конкурсного уроку кожен педагог повертається зазвичай не один раз, особливо в моменти творчого пошуку.

САМОАНАЛІЗ КОНКУРСНОГО УРОКУ

Мета і завдання уроку.

Актуалізація знань.

Формування пізнавальної мотивації.

Засвоєння нового навчального матеріалу.

Закріплення нових знань.

Подання домашнього завдання.

Визначення форми уроку.

Професійна діяльність учителя під час уроку.

Мотивованість і активність учнів.

Психологічна атмосфера уроку.

Використання технічного обладнання та наочності на уроці.

Самоаналіз проводиться безпосередньо після проведення уроку. Він являє собою поетапний аналіз і оцінку уроку загалом і окремих його сторін.

Самоаналіз уроку як конкурсний захід - це виступ педагога, який проводив заняття, і його бесіда з членами журі (що припускає відповіді на питання, необхідні для отримання додаткової інформації про хід та результати діяльності вчителя і учнів на уроці, про оцінювання цієї діяльності).

В ході п'ятихвилинного виступу педагог може висловити свої міркування з приводу рівня підготовки дітей, з якими довелося працювати, порівняти умови проведення конкурсного заняття з тими, в яких педагог працює на своєму робочому місці, поділитися своїми невикористаними знахідками (додатковими методичними прийомами). Крім того, не потрібно боятися вказати на власні помилки - журі сприйме це позитивно. Слід пам'ятати, що посилання на незапланований рівень підготовленості дітей та інші «недоліки» класу некоректна.

Оцінюється здатність учасника Конкурсу до рефлексії, вміння побачити помилки і недоліки, визначити рівень власної успішності.

Педагогу важливо, як кажуть психологи, мати «внутрішній фокус контролю», тобто шукати причини ефективності або неефективності своєї діяльності у своїх професійних діях.

Для конкурсанта важливо логічно вибудувати такі види конкурсних випробувань: узагальнення досвіду роботи – конкурсний урок - самоаналіз конкурсного уроку.



МАЙСТЕР-КЛАС

Майстер-клас - особлива форма ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа передового педагогічного досвіду»), заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів.

Проводячи майстер-клас, учитель ніколи не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти учасників у процес, зробити їх активними, розбудити в них те, що приховано навіть для них самих, зрозуміти й усунути те, що йому заважає в саморозвитку. Всі завдання вчителя і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву учасників, створити таку атмосферу, щоб вони проявили себе як творці. Це м'яке, демократичне, непомітне керівництво діяльністю.

Складові майстер-класу:


  • Постановка проблемної задачі шляхом створення проблемної ситуації.

  • Побудова алгоритму рішення даної задачі шляхом «програвання» навчальних ситуацій.

  • Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів рішення задачі.

  • Рефлексія.

Критерії якості підготовки і проведення майстер-класу

Для визначення ефективності підготовки і проведення майстер-класу ми пропонуємо використовувати наступні критерії.



Презентативність.Вираженість інноваційної ідеї, рівень її представленості, культура презентації ідеї, популярність ідеї в педагогічних, методичних та практичних аспектах освіти.

Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність (масштаб і рівень реалізації ідей). Вибір, повнота та оригінальність вирішення інноваційних ідей.

Прогресивність. Актуальність і науковість змісту і прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходять за рамки стандарту і відповідних тенденціям сучасної освіти та методики навчання предмета, здатність не тільки методичного, але і до наукового узагальнення досвіду.

Вмотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації, включення кожного в активну творчу діяльність зі створення нового продукту діяльності на занятті.

Оптимальність. Достатність використовуваних засобів на занятті, їх поєднання, зв'язок з метою і результатом (проміжним і кінцевим).

Ефективність. Результативність, отримана для кожного учасника майстер-класу. Який ефект розвитку? Що це дає конкретно учасникам? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.

Технологічність. Чіткий алгоритм заняття (фази, етапи, процедури), наявність оригінальних прийомів актуалізації, проблематизації («розриву»), прийомів пошуку і відкриття, подиву, осяяння, рефлексії (самоаналізу, самокорекції).

Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь готовності до поширення і популяризації свого досвіду.

Загальна культура. Ерудиція, нестандартність та інноваційність мислення, стиль спілкування, культура інтерпретації досвіду.

РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСНИХ ЗАВДАНЬ

У НОМІНАЦІЇ «ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ»
ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

«МІЙ ВНЕСОК У РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ РЕГІОНУ»
Формат: в електронному вигляді та розміщене на інтернет-ресурсі конкурсанта (шкільний сайт, власний блог або сайт).

Комплект матеріалів, складається з наступних розділів:

- титульний аркуш;

- загальні відомості про вчителя трудового навчання;

- результати педагогічної діяльності;

- результати виховної діяльності;

- результати комплексного методичного забезпечення освітнього процесу.

ВІДЕОУРОК

Регламент: не більше 60 хвилин (включаючи 10 хвилин для самоаналізу уроку).

Формат: завершений відеофрагмент уроку трудового навчання з кількома етапами (на компакт-диску у форматі avi).

Додаток до відеофрагменту уроку –письмова розробка всього уроку з усіма завданнями і самоаналізом уроку на електронному носії.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРЧОЇ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Формат: усне подання конкурсантом свого професійного досвіду, демонструє вміння аналізувати, узагальнювати, виявляти та застосовувати інноваційні ідеї в своїй професійній діяльності (мультимедійний супровід - не більше 15 слайдів).



Завдання:

показати рівень професіоналізму, продуктивність (актуальність досвіду, його практичну значимість представленої роботи; інноваційний характер досвіду роботи); логічність побудови представленої роботи; відповідність змісту заявленій темі;культуру публічного виступу.




РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСНИХ ЗАВДАНЬ

У НОМІНАЦІЇ «ДИРЕКТОР ШКОЛИ»

Метоюзапровадження даної номінації є сприяння підвищенню ефективності діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Задачі:

  • виявлення найбільш успішних керівників загальноосвітніх навчальних закладів;

  • вивчення і розповсюдження досвіду ефективного управління;

  • формування банку даних кращих керівників загальноосвітніх навчальних закладів;

  • публічне визнання особистого внеску керівника загальноосвітнього навчального закладу в розвиток системи освіти України;

  • формування позитивного іміджу керівника загальноосвітнього навчального закладу;

  • залучення зацікавленої уваги керівників органів управління освітою до досягнень керівників загальноосвітніх навчальних закладів для найбільш ефективного використання їх потенціалу;

  • заохочення кращих керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

У даній номінації може брати участь керівник, який досяг за період не більше ніж п'ять останніх років значних результатів в загальноосвітньому навчальному закладі, який він очолює на даний час.

КОНКУРСНІ ЗАВДАННЯ ДРУГОГО (ФІНАЛЬНОГО) ЕТАПУ КОНКУРСУ
«ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ»

(регламент до 20 хвилин, включаючи відповіді на питання)

Формат: презентація конкурсантом власного досвіду керівництва загальноосвітнім навчальним закладом, в якому відображаються інноваційні підходи до управлінської діяльності, сутністьосвітніх технологій, щовикористовуються, відповідністьїх сучасним вимогам.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ/ПРАКТИЧНА РОБОТА

Формат: виконання творчого завдання/практичної роботи. Зміст, критерії оцінювання та тривалість виконання конкурсного завдання визначає журі.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

МАЙСТЕР-КЛАС

Формат: обмін досвідом управління, навчання і виховання з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів на базі районних методичних кабінетів, заснований на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної управлінської, педагогічної, психологічної та методичної задачі.



Конкурсне завдання оцінюється під час проведення Конкурсу.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

З ПІДГОТОВКИ КОНКУРСНОГО МАТЕРІАЛУ

З НОМІНАЦІЇ «ДИРЕКТОР ШКОЛИ»

Матеріал, який надається на Конкурс, повинен бути викладений у вигляді єдиного тексту (есе).

Обсяг роботи повинен бути не більше 15 сторінок друкованого тексту формату А4 без фотографій, схем та малюнків.

Сформулюйте в роботі головне досягнення школи за період не більше п’яти останніх років, яким Ви дійсно пишаєтесь.



Етапи роботи над матеріалом:

    • формулювання досягнення;

    • визначення засобів, за допомогою яких ви його досягли;

    • опис діяльності з досягнення цього результату.

У матеріалі повинні знайти відображення відповіді на питання:

    • чим це досягнення є значимим саме для Вашої школи;

    • що дав цей результат особисто Вам, Вашій школі, всім учасникам навчально-виховного процесу;

    • які проблеми школи та управлінської діяльності заважали цьому досягненню;

    • які управлінські рішення дозволили цього досягнути;

    • за рахунок яких ресурсів (матеріальних, кадрових та ін.) вдалося це зробити;

    • чи довелося вносити зміни в діючі локальні акти школи чи приймати нові для досягнення цього результату (якщо так, то які);

    • чи отримав даний результат визнання учасників навчально-виховного процесу, колег-директорів, керівництва.


ОРІЄНОВНІ ТЕМИ ТВОРЧОГО ЗАВДАННЯ /ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

З НОМІНАЦІЇ «ДИРЕКТОР ШКОЛИ»

(для виконання даного конкурсного завдання учасник отримує по одному завданню з кожноїгрупи питань)

І група

  1. Підготувати план (програму)інноваційного розвитку школи.

  2. Розробити функціонал учасників навчально-виховного процесу(члени журі визначають чий функціонал розробити)

  3. Розробити алгоритм річного плану роботи директора школи.

  4. Підготувати орієнтовний перелік питань для розгляду на нараді при директорові(члени журі визначають місяць проведення наради).

  5. Підготуйте інформаційно-аналітичні довідки на основі аналізу різних напрямів діяльності школи та педагогічного колективу (1-2 довідки) (члени журі визначають напрям).

  6. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року – план реалізації на рівні навчального закладу.

  7. Підготувати заявку на отримання гранту в міжнародних і українських фондах (додаток 7).

  8. Початкова школа працює за новим Державним стандартом освіти.. Підготуйте виступ на тему: «Початкова школа: сучасні технології управління».

  9. Розробити алгоритм щорічного звітування керівника загальноосвітнього навчального закладу.

  10. Скласти план, розробити форми підготовки і проведення педагогічної ради.

  11. Розробити план роботи структурних підрозділів школи з підготовки учнів старших класів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

  12. Підготувати щоденну, щотижневу та щомісячну циклограми управлінської діяльності директора школи.

ІІ група

  1. Скласти орієнтовний перелік знань, умінь та якостей сучасного керівника навчального закладу.

  2. Розробити план (орієнтовний)організаційних та ремонтних робіт з підготовки навчального закладу до нового навчального року.

  3. Скласти договір (угоду, меморандум) про співпрацю з іншим навчальним закладом у вашому місті, в іншому місті, в іншій країні.

  4. Розробити проект школи Вашої мрії.

  5. Визначити правила спілкування директора з колективом співробітників навчального закладу, що дозволяють забезпечити успіх адміністративного управління.

  6. Розробити структурно-логічну модель управління школою.

  7. Визначити п’ять найважливіших проблем школи і скласти план розв'язання цих проблем.

  8. Розробити орієнтовний алгоритм організації стажування молодого спеціаліста.

  9. Розробити програму діяльності педагогічного колективу школи з дітьми групи ризику.

  10. Описати основні методи проведення фандрейзингу для стимулювання роботи педагогів.

  11. Довести необхідність шкільної адміністрації у життєдіяльності навчального закладу.

  12. Розробити положення про самообслуговування в школі.


Методичні рекомендації підготовлені за матеріалами фахівців

відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи відділення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти


Каталог: uploads -> editor -> 2020 -> 124242
124242 -> Уроку "Організація домашньої роботи"
2020 -> Ботаніка: історія розвитку, завдання, об’єкти дослідження
124242 -> Iii ступенів Розвиток зв’ язного усного мовлення Методика проведення усного твору в 3 класі
124242 -> Урок тренінг з основ здоров’я Фактори впливу на репродуктивне здоров ’ я молоді
124242 -> Учнів 5 класів до навчання в основній школі в межах реалізації нового Державного стандарту
124242 -> Нестандартні уроки, як засіб пізнавальної
124242 -> Презентація Решетової Є. В. Педагогічний такт, його сутність і прояви
124242 -> Зорова сенсорна система. Будова ока
124242 -> Щодо проведення Дня української писемності та мови
124242 -> Урок української літератури в 11 класі тема: Трагедія роду Половців у романі Ю. Яновського


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка