Методичні рекомендації щодо роботи за новим підручником "Українська мова" 2 клас авт. Захарійчук М. Д., видавництво "



Скачати 11,75 Kb.
Дата конвертації14.10.2018
Розмір11,75 Kb.
ТипМетодичні рекомендації

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо роботи за новим підручником “Українська мова” 2 клас (авт. Захарійчук М.Д., видавництво “Грамота”)

  • Підготувала методист
  • Чутівського райметодкабінету
  • Юрченко Л.Г.

Мета курсу:

  • Формування ключової комунікативної компетентності:
  • Здатність успішно
  • користуватися
  • мовою, всіма видами
  • мовленнєвої діяльності
  • У процесі спілкування
  • пізнання навколишнього світу
  • вирішення важливо життєвих завдань

ЧОТИРИ НОВИЗНИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ПІДРУЧНИКА

  • Введення текстової основи
  • Введення 17 уроків писемного мовлення
  • Пропонуються як зразок-опора готові письмові висловлювання: поетичні та прозові авторські художні твори
  • Тематичний підхід щодо добору текстів на один урок

ТЕКСТОЦЕНТРИЧНА ТЕХНОЛОГІЯ

  • Використання текстів у процесі
  • засвоєння мовних знань і формування мовленнєвих умінь і навичок називаємо текстоцентричними технологіями
  • Дані технології дозволяють забезпечити реалізацію принципу перспективності з основною та старшою школою

Включення системи текстів відповідної тематики як дидактичного матеріалу із розробленими завданнями спрямоване на вивчення української мови на 6 рівнях:

  • Включення системи текстів відповідної тематики як дидактичного матеріалу із розробленими завданнями спрямоване на вивчення української мови на 6 рівнях:
  • фонетико-фонематичному;
  • лексико-семантичному;
  • словотворчому;
  • морфемному;
  • морфологічному;
  • синтаксичному.

ПЕРЕВАГИ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • ТЕКСТИ Є ЗРАЗКОМ УСНОГО І ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
  • СПРИЯЮТЬ ЗАСВОЄННЮ МОВНИХ ТА МОВЛЕННЄВИХ ЗНАНЬ
  • РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВИХ ЗДІБНОСТЕЙ
  • ВИКОРИСТАННЮ ІНТОНАЦІЙ ЯК РИТОРИКО-МЕЛОДІЙНОГО БОКУ МОВЛЕННЯ (ЛОГІЧНИЙ НАГОЛОС, ПАУЗА, ТЕМП, МЕЛОДИКА, ТЕМБР ГОЛОСУ)
  • ФОРМУВАННЮ ТА РОЗВИТКУ ДІАЛОГІЧНИХ ТА МОНОЛОГІЧНИХ ВИСЛОВЛЮВАНЬ
  • ВІДТВОРЕННЮ ЧУЖИХ І СТВОРЕННЮ ВЛАСНИХ ВИСЛОВЛЮВАНЬ
  • АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
  • ФОРМУВАННЮ УМІННЯ ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНІ ДУМКИ І ПЕРЕКОНАННЯ
  • РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ І ЕСТЕТИЧНОЇ ЧУТЛИВОСТІ УЧНЯ
  • ВИХОВАННЮ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ

ДОБІРКА ТЕКСТІВ

  • - ЖАНРОВА ТА ТЕМАТИЧНА РІЗНОМАНІТНІСТЬ
  • - ТВОРИ СУЧАСНОЇ ДИТЯЧОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ, ПОЕЗІЯ, ДИТЯЧА ПЕРІОДИКА, ТВОРИ УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ);
  • - ТВОРИ ПРО ПРИРОДУ У РІЗНІ ПОРИ РОКУ, ПРО ЛЮДЕЙ ПРАЦІ, ТВОРИ, ЯКІ УТВЕРДЖУЮТЬ ДОБРО, ЛЮДЯНІСТЬ, ПРАЦЕЛЮБНІСТЬ; ЗНАЙОМЛЯТЬ З ТРАДИЦІЯМИ; ПІЗНАВАЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНІ, ЕНЦИКЛОПЕДИЧНІ
  • ОСНОВНИЙ КРИТЕРІЙ – НАСИЧЕНІСТЬ ТЕКСТУ КОМУНІКАТИВНО-ЗНАЧУЩОЮ ЛЕКСИКОЮ, МОВНИМИ ЯВИЩАМИ, ЯКІ ВИВЧАЮТЬСЯ НА УРОЦІ
  • РЕАЛІЗАЦІЯ ВИХОВНОГО АСПЕКТУ ТА ЗАВДАНЬ ПРОГРАМИ З ПРЕДМЕТА

СТРУКТУРУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗМІСТУ

  • РОЗДІЛИ:
  • Звуки і букви (37 год.)
  • Слово (31 год.)
  • Корінь слова.Спільнокореневі слова (9 год.)
  • Речення (12год.)
  • Текст (5 год.)
  • Мова і мовлення (4 год.)
  • Писемне мовлення (17 год.)
  • Повторення вивченого (4 год.)

РУБРИКИ ПІДРУЧНИКА

  • СПІЛКУЙМОСЯ КРАСНО
  • ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ
  • ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИК
  • ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
  • ПОТРІБНО ГЛИБОКО ЗАСВОЇТИ ВІДОМОСТІ У РАМЦІ З ПОЗНАЧЕННЯМ КНИЖКИ
  • ПОДАЮТЬСЯ З ПРОПЕДЕВТИЧНОЮ МЕТОЮ
  • ВІДОМОСТІ ПРОСТО У РАМОЧЦІ

ПИСЕМНЕ МОВЛЕННЯ

  • І півріччя – кожен восьмий урок;
  • ІІ півріччя – кожен шостий урок
  • - ТЕКСТОЦЕНТРИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПОЄДНАНІ З ІЛЮСТРАЦІЙНИМ МАТЕРІАЛОМ
  • (СЕРІЇ МАЛЮНКІВ, МАЛЮНКИ ХУДОЖНИКІВ, ФОТОГРАФІЇ, СЛАЙДИ, ФОТОВИСТАВКИ, МУЛЬТФІЛЬМИ)
  • Учень має вміти підписувати малюнок, серію малюнків, складати і записувати кілька зв’язних речень (до 40 слів), використовуючи виражальні засоби

Уроки розвитку писемного мовлення

  • Подаються під рубрикою “Описуємо, розповідаємо, міркуємо”
  • До кожного уроку додається:
  • предметний, сюжетний малюнок, серія сюжетних малюнків; художній текст – зразок, план, опорні слова
  • Дієвим є метод імітації (наслідування)
  • Звертається увага на смислову сторону тексту (розуміння) , проводиться лексична робота

ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

  • ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОЦЕНТРИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ПОЛЕГШУЄ ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ, ОСКІЛЬКИ ТАКІ ВИДИ РОБОТИ Є ЧАСТИНОЮ ТЕКСТУ, ЯКИЙ ОПРАЦЬОВУВАВСЯ НА УРОЦІ, А ВДОМА УЧЕНЬ ПРОДОВЖУЄ РОБОТУ НАД ЦИМ ТЕКСТОМ, ТІЛЬКИ ВИКОНУЄ ІНШІ ЗАВДАННЯ
  • ЗАВДАННЯ МАЮТЬ НОСИТИ ТВОРЧИЙ, ПОШУКОВИЙ ХАРАКТЕР
  • ФОРМУВАТИ УМІННЯ ВЧИТИСЯ

ЗОШИТ ІЗ ДРУКОВАНОЮ ОСНОВОЮ

  • ДОПОВНЮЄ НАВЧАЛЬНИЙ ЗМІСТ ПІДРУЧНИКА
  • ЯКЩО ТЕКСТ ПІДРУЧНИКА ВЕЛИКИЙ, ВІН ДІЛИТЬСЯ НА ЧАСТИНИ, ОДНА З ЯКИХ ПОДАЄТЬСЯ У ЗОШИТІ
  • ВКЛЮЧАЄ ТРИ ВПРАВИ:
  • - МАТЕРІАЛ (ВПРАВИ) ДЛЯ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ КАЛІГРАФІЧНОГО ПИСЬМА ( КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА)
  • - ТЕКСТИ, ОКРЕМІ СЛОВА, РЕЧЕННЯ, СПРЯМОВАНІ НА ЗАСВОЄННЯ, УСВІДОМЛЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ТЕМИ
  • - ЗВ’ЯЗНИЙ ТЕКСТ, ЯКИЙ УЧИТЕЛЬ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ ДЛЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ, КОЛЕКТИВНОЇ АБО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ У КЛАСІ.

КНИГА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

  • Методика роботи за текстоцентричними технологіями
  • Орієнтовне календарно-тематичне планування
  • Орієнтовний зміст уроків на основі текстоцентричних технологій
  • Коментарі щодо проведення каліграфічних хвилинок
  • Інформація для вчителя ( теоретичний матеріал до теми)
  • Блок додаткових питань до кожного тексту
  • Додаткові види роботи ( словникові, вибіркові диктанти, творчі види робіт)
  • дякую за увагу!

Каталог: doc -> files -> news -> 363
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
363 -> Уроку з художньої культури «О. Довженко І кіно. Місце Довженка в українській художній культурі»
363 -> Павло Тичина як поет-синтезист: системний аналіз поезій збірки «Сонячні кларнети» в 11 класі «Книга передчуття сподіваного щастя»
363 -> Мотиви – психічне явище спонукання до виконання тієї чи іншої дії, вчинку. На уроках ставлю за мету
363 -> Урок читання у 2 класі Потапова Наталія Семенівна, учитель початкових класів вищої категорії нвк «Міцва – 613»
363 -> Урок репортаж «Життя та діяльність Д.І. Менделєєва»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка