Методичні вказівки до практичних занять з медичної біології. Модуль 3 «Популяційно-видовий, біогеоценотичний і біосферний рівень організації життя»



Сторінка1/4
Дата конвертації24.12.2017
Розмір5,42 Mb.
ТипМетодичні вказівки
  1   2   3   4
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ

Модуль 3

«Популяційно-видовий, біогеоценотичний і

біосферний рівень організації життя».


ПІБ студента__________________________________
Факультет____________________________________
Група_________________________________________

УДК 61:57 (072)

ББК 28.0

М 54

Л.Т.Котляренко, І.Б.Привроцька, О.Т.Тусик, Т.В.Бігуняк, Л.Н.Рибіцька, О.Ю.Ружицька, Х.Ю.Недошитко. Методичні вказівки до практичних занять з медичної біології. Модуль 3 «Популяційно-видовий, біогеоценотичний і біосферний рівень організації життя». – Тернопіль, 2011. – 53 с.

Розглянуто і затверджено на засіданні кафедри медичної біології, мікробіології, вірусології та імунології від 17.12.2010 (протокол № 4).

© Л.Т.Котляренко, І.Б.Привроцька,

О.Т.Тусик, Т.В.Бігуняк, Л.Н.Рибіцька,

О.Ю.Ружицька, Х.Ю.Недошитко

ЗАНЯТТЯ № 7
Теми: 1. Тип Саркоджгутикові (Sarcomastigophora). Клас Справжні амеби (Lobosea).

2. Представники класу Тваринні джгутикові (Zoomastigophora) – паразити людини. Тип Апікомплексні (Apicomplexa).

3. Тип Апікомплексні (Apicomplexa). Представники класу Споровики (Sporozoea) – паразити людини. Тип Війконосні (Ciliophora). Представники класу Щілиннороті (Rimostomatea) – паразити людини.
Робота 1. Характеристика підцарства Найпростіші (Protozoa).

Дайте характеристику Найпростішим.


Будова _________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________



________________________________________________________________________________

Органели загального призначення ________________________________________________

________________________________________________________________________________



Органели спеціального призначення ______________________________________________

________________________________________________________________________________



Органели руху __________________________________________________________________

________________________________________________________________________________



Живлення ______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________



Розмноження ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________


Робота 2. Амеба дизентерійна (Еntamoeba histolytica) – збудник амебіазу.

Під мікроскопом (7х40) розглянути препарат мазка фекалій людини (забарвлення гематоксиліном). Знайти цисти. Розглянути та замалювати схему життєвого циклу дизентерійної амеби (таблиця).




Робота 3. Амеба кишкова (Еntamoeba coli) – непатогенна, коменсал.

Під мікроскопом (7х40) розглянути препарат мазка фекалій людини (забарвлення гематоксиліном). Знайти цисти. Замалювати. На малюнку позначити цитоплазму і 8 ядер.


Циста

1.

2.


Робота 4. Порівняльна характеристика різних видів амеби.

Заповніть таблицю.




Характеристики

Види амеби

Еntamoeba histolytica

Еntamoeba coli

Поширення






Морфологія






Інвазійна стадія

для людини






Механізм зараження






Особливості будови цисти






Локалізація в організмі людини






Живлення






Патогенна дія







Лабораторна діагностика






Джерело зараження







Робота 5. Трипаносоми – збудники трипаносомозів.

Під мікроскопом (7х90) розглянути препарат мазка крові (забарвлення за Романовським). Між численними еритроцитами рожевого кольору знайти трипаносоми. Замалювати декілька трипаносом і еритроцитів. На малюнку позначити: цитоплазму, ядро, блефаропласт, ундулюючу мембрану, джгутик.




Джгутикова форма

1.

2.

3.

4.

5.



Робота 6. Порівняльна характеристика трипаносом.

Розглянути життєві цикли Trypanosoma brucei (рис. 1) та Trypanosoma cruzi (рис.2). Заповнити таблицю.



Рис.1 Рис.2




Характеристики

Види трипаносоми

Trypanosoma brucei

Trypanosoma cruzi

Хвороба







Поширення






Морфологія






Інвазійна стадія

для людини






Механізм зараження






Локалізація в організмі людини






Патогенна дія







Діагностика






Профілактика






Робота 7. Лейшманії – збудники лейшманіозів.

Під мікроскопом (7х90) розглянути зафарбований препарат лейшманій (лептомонадна, або джгутикова форма). Замалювати. Позначити: цитоплазму, ядро, джгутик, блефаропласт.




Джгутикова форма

1.

2.

3.

4.



Робота 8. Порівняльна характеристика лейшманій.

Розглянути життєві цикли Leishmania donovani (рис. 1) та Leishmania tropica (рис.2). Заповнити таблицю.



Рис.1 Рис.2




Характеристики

Види лейшманій

Leishmania donovani

Leishmania tropica

Хвороба







Поширення






Морфологія






Інвазійна стадія

для людини






Механізм зараження






Локалізація в організмі людини






Патогенна дія






Діагностика





Профілактика






Робота 9. Трихомонада піхвова (Тгісhomonas vaginalis) – збудник урогенітального трихомонозу.

Під мікроскопом (7х40) розглянути препарат мазка виділень піхви жінки (забарвлення гематоксиліном). Знайти трихомонади. Замалювати. На малюнку позначити: цитоплазму, ядро, джгутики, ундулюючу мембрану, блефаропласти, аксостиль.




Трофозоїт

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Дайте характеристику Тгісhomonas vaginalis.



Поширення _____________________________________________________________________

Морфологія ____________________________________________________________________

Інвазійна стадія для людини _____________________________________________________

Шляхи зараження _______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Локалізація в організмі людини __________________________________________________

________________________________________________________________________________

Патогенна дія ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Діагностика ____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________



Профілактика __________________________________________________________________

________________________________________________________________________________
Робота 10. Лямблія кишкова (Giardia lamblia) – збудник лямбліозу.

Під мікроскопом (7х40) розглянути препарат мазка фекалій людини (забарвлення гематоксиліном). Знайти лямблії – вегетативні форми та цисти. Замалювати. На малюнку вегетативної форми позначити: присмоктувальний диск, цитоплазму, два ядра, чотири пари джгутиків, два аксостилі. На малюнку цисти позначити цитоплазму, двоконтурну оболонку та ядра.





Вегетативна форма

1.

2.

3.

4.

5.



Циста

1.

2.

3.


Дайте характеристику Giardia lamblia

Поширення _____________________________________________________________________

Морфологія ____________________________________________________________________

Інвазійна стадія для людини _____________________________________________________

Шлях зараження ________________________________________________________________

Локалізація в організмі людини __________________________________________________

Патогенна дія ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Діагностика ____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________
Робота 11. Малярійний плазмодій (Р1аsmodium vivax) – збудник триденної малярії.

Розглянути життєвий цикл Р1аsmodium vivax та позначити стадії розвитку.







Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка