Міфологічна тема. Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису




Скачати 369,34 Kb.
Дата конвертації11.10.2018
Розмір369,34 Kb.
6 клас

Тема: Міфологічна тема. Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису.

Мета: ознайомити учнів з творами живопису, графіки,скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва із сюжетами міфологічного жанру; розвивати кругозір і розуміння мистецтва, творчі здібності та фантазію учнів; виховувати допитливість і зацікавленість учнів у вивченні матеріалу та виконанні практичної роботи.



Тип уроку: комбінований, урок оволодіння образотворчою грамотою.

Техніка виконання: гратографія

Обладнання для вчителя: ілюстративний матеріал, книжки.

Обладнання для учнів: альбом, акварельні фарби, парафінова свічка, чорна туш або гуаш, пензлі.
Хід уроку


  1. Організаційний момент.

  2. Актуалізація опорних знань.

Коротке опитування учнів

  • Що таке жанри мистецтва?

  • Які існують жанри образотворчого мистецтва?

  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

  • Сьогодні я вас знову запрошую в світ Образотворчого мистецтва, де ми працюватимемо разом і звичайно розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути:

Успішним

Самовпевненим

Працьовитим

Інформованим

Хоробрим

Уважним

Тобто я вам бажаю Успіху!

Інтерактивний метод "Конструктор"

З окремих літер потрібно викласти слова, ставлячи літери в порядку зростання чисел.

11 5 4 2 7 8 1 3 6 9 12 10 4 2 3 1

и л о і г і м ф о ч й н р а н ж

Отже, сьогоднішня тема це ознайомлення з міфологічним жанром образотворчого мистецтва.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Міфологічний жанр ми можемо зустріти у різних видах образотворчого мистецтва. Це живопис, графіка і скульптура.



У давнину свої уявлення про походження людини, світу люди перетворювали в міф. В античній міфології численні боги були схожі на людей. Образи богів відображали певні стихії, алегоричні порівняння. Бог Марс – бог війни, Феміда – богиня правосуддя, Посейдон – бог води.

Античні образи й сюжети знову стали дуже популярними в 15-16 столітті. Вони надихали таких відомих митців, як Мікеланджело, Рафаель, Боттічеллі та ін.

Найчастіше міфічні сюжети давні греки зображували на своїх вазах. Це були зображення подорожей аргонавтів, історичних битв, звичайного життя греків.





Давньогрецькі посудини – це звичайні побутові речі, але чудові розписи перетворювали їх на справжні твори мистецтва, якими пишаються нині найвідоміші світові музеї.

Образи античних богів надихали не лише античних митців. Французи, англійці, німці, українці і росіяни мають свої легенди, перекази, казки, в яких є цікаві персонажі та сюжети. Навіть у творчості Т.Г. Шевченка зустрічаються античні сюжети.

Сьогодні ми з вами навчимося працювати в техніці «гратографія». Будемо виготовляти композицію-силует у стилі грецького вазопису.

Саме слово “гратографія” означає — “скобління по парафіну”. Ця техніка здавна використовувалась в Україні і в Росії, і називалася “малювання по восковій підкладці”.

  1. Практична робота учнів.

План роботи

  1. Покриваємо аркуш паперу акварельними фарбами - створюємо фон (як що це необхідно). Даємо висохнути.

  2. Наносимо парафіновою свічкою шар парафіну. Торцем парафінової свічки натираємо вздовж і поперек папір, наносячи на нього суцільний тонкий шар парафіну.

  3. Набираємо туш або гуаш на широкий пензель, проводимо ним декілька разів по шматку мила (без мила туш не пристає до парафіну) і покриваємо всю площину паперу. Чекаємо, щоб висохло.

  4. На підготовлений папір кладемо ескіз і ручкою переводимо контури на восковий папір.

  5. Голкою наносимо тонкі контури і лінії, передаємо різну тональність. Широкою площиною ножа вибираємо великі білі плями, широкі лінії - знімаючи з паперу туш, відкриваємо фон паперу.

(Учні працюють самостійно під музику «звуки природи»).

  1. Закріплення нових знань і вмінь.

Інтерактивний метод «Мікрофон»

  • Що нового дізналися на уроці?

  • Чи всі задоволені результатами, які отримали на уроці?

  • Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку?

  1. Підсумки уроку.

Організація виставки учнівських робіт; обговорення з участю всього класу кращих і невдалих робіт; виставлення оцінок, мотивація кожної оцінки.

  1. Домашнє завдання.

Знайти репродукції картин художників історичного жанру.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка