Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Комунальний заклад




Скачати 12,65 Mb.
Сторінка1/8
Дата конвертації19.11.2018
Розмір12,65 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Комунальний заклад

Запорізький обласний інститут



післядипломної педагогічної освіти”

Запорізької обласної ради
Оцінка якості освіти в дошкільному навчальному закладі”
ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД РОБОТИ


Автор-укладач:

Кузь Ганна Володимирівна

вихователь - методист

дошкільного навчального закладу (центру розвитку дитини) “Надія” Запорізької міської ради

Запорізької області


м. Запоріжжя

2014 р.

ТВОРЧИЙ ПОРТРЕТ педагога


КУЗЬ ГАННА ВОЛОДИМИРІВНА, 1974 року народження;

освіта: вища, магістр

спеціальність за дипломом: магістр з управління навчальними закладами, викладач дошкільної педагогіки та психології, вихователь дітей дошкільного віку;

педагогічний стаж: 20 років;

працює вихователем-методистом в Центрі розвитку дитини “Надія” м. Запоріжжя;

курси підвищення кваліфікації при КЗ “ЗОІППО” ЗОР пройшла у 2014 році.
Кузь Ганна Володимирівна працює в дошкільному навчальному закладі (центрі розвитку дитини) “Надія” Запорізької міської ради Запорізької області з 1993р. На посаді вихователя працювала 17 років, на сьогодні працює на посаді вихователя-методиста. Має вищу освіту зі спеціальності “Педагогіка і психологія (дошкільна)”, магістр з управління навчальними закладами, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, досконало володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; вміє продукувати оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми організації діяльності дітей; активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечує максимальну самостійність вихованців, вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі, відзначається високою культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування.

Вихователь-методист є керівником районного методичного об’єднання “З питань розумового розвитку ”

У 2008-2009 Кузь Г.В. була учасником обласного семінару при КЗ “ЗОІППО” ЗОР “Особистісно-орієнтовані технології розвитку дитини дошкільного віку: “Радість розвитку” (авторська технологія Піроженко Т.О.)” Виступила під час обласної наради головних спеціалістів відділів освіти за темою «Робота центру розвитку дитини “Надія”. Технологія індивідуального освітнього маршруту».

У квітні 2009 року на звітній міській конференції за результатами діяльності експериментального майданчику мала виступ за темою “Модель організації методичної роботи в ЦРД “Надія”. Використання технології індивідуального освітнього маршруту для реалізації завдань дошкільної освіти” та виступила за темою “Методична робота в ЦРД “Надія”. Використання технології індивідуального освітнього маршруту для реалізації завдань дошкільної освіти” на звітній районній конференції за результатами діяльності експериментального майданчику.

Приймала активну участь у роботі міського експериментального майданчика «Нові форми реалізації дошкільної освіти в умовах діяльності центрів розвитку дитини»

Була у складі авторів освітнього проекту «Рівний доступ до якісної дошкільної освіти в умовах ЦРД», який було представлено на першому обласному конкурсі освітніх проектів у галузі дошкільної освіти при КЗ “ЗОІППО” ЗОР.

Ганна Володимирівна є укладачем Парціальної програми гуртка з театральної діяльності «Фантазія» для дітей дошкільного віку, одним з укладачів програми “Один вдома плюс”, спецкурсу з розвитку соціальної компетентності та відповідальності у дітей дошкільного віку та співукладачем Парціальної програма курсу занять вокальної студії “Домісолька” для дітей дошкільного віку. Всі програми затверджені Департаментом освіти і науки Запорізької обладміністрації, наказ № 978 від 11.11.2013.

Вона є організатором багатьох масових заходів в ЦРД: фестивалі, свята, Дні відкритих дверей. Неодноразово приймала участь у районних, міських та обласних конкурсах.

У 2003 р. стала призером 1 етапу міського екологічного проекту “Дивовижний світ”. Її вірші ввійшли у збірку поезії “З любов’ю до природи”. Узагальнила передовий педагогічний досвід “Оцінка якості освіти в дошкільному навчальному закладі” в 2013 р. та ефективно здійснювала відповідну роботу з цього напряму протягом п’яти років.

Ганна Володимирівна постійно надає необхідну допомогу молодим вихователям, організовує роботу з наставництва молодих педагогів.

Консультує батьків з питань виховання та освіти дітей дошкільного віку.

Директор ЦРД «Надія» ______________________ І.В.Кіченко


АВТОБІОГРАФІЯ

Я, Кузь Ганна Володимирівна, українка, народилась в м. Запоріжжі 01 листопада 1974 року.

Мій батько, Кузь Володимир Борисович, 1949 року народження, працює слюсарем-інструментальником, шліфувальником на казенному підприємство “Науково-виробничому комплексі “Іскра”.

Моя мати, Кузь Людмила Миколаївна, 1947 року народження, працювала начальником відділу кадрів у локомотивному депо станції “Запоріжжя-2”. На сьогодні пенсіонерка.

Маю брата, Кузь Євгена Володимировича, 1972 року народження, який працює слюсарем на комбінаті “Запоріжсталь”

Я отримала таку освіту:

У 1991 році закінчила середню школу №12 м. Запоріжжя.

У 1993 році з відзнакою закінчила Запорізьке педагогічне училище № 2.

У 1995 році закінчила курси з Міжнародної виховної системи “Self-esteem”.

У 1999 році з відзнакою закінчила Бердянський державний педагогічний інститут і отримала повну вищу освіту за спеціальністю “Педагогіка та психологія” (дошкільна), здобула кваліфікацію викладача дошкільної педагогіки та психології, вихователя дітей дошкільного віку.

У 2008 році з відзнакою закінчила Класичний приватний університет, магістр з управління навчальними закладами.

Працюю в центрі розвитку дитини “Надія” на посаді вихователя-методиста, загальний педагогічний стаж 20 років.

У 2014 р. узагальнила передовий педагогічний досвід “Оцінка якості освіти в дошкільному навчальному закладі”.

Була у складі авторів освітнього проекту «Рівний доступ до якісної дошкільної освіти в умовах ЦРД», який було представлено на першому обласному конкурсі освітніх проектів у галузі дошкільної освіти при КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

Є укладачем Парціальної програми гуртка з театральної діяльності “Фантазія” для дітей дошкільного віку, одним з укладачів програми “Один вдома плюс”, спецкурсу з розвитку соціальної компетентності та відповідальності у дітей дошкільного віку та співукладачем Парціальної програми курсу занять вокальної студії “Домісолька” для дітей дошкільного віку. Всі програми затверджені Департаментом освіти і науки Запорізької обладміністрації, наказ № 978 від 11.11.2013.

Двічі була стипендіатом премії міського голови О. Поляка.

За результатами атестації мені було встановлено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та встановлено педагогічне звання “Старший вихователь”

Проживаю за адресою: м. Запоріжжя, вул. Куйбишева б.470 кв.13.

Домашній телефон: 68-27-55.

Контактний телефон: 050-484-58-95



Робочий телефон: 68-78-08
ІНФОРМАЦІЯ

ПРО РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ педагогічної ДІЯЛЬНОСТІ

ВИХОВАТЕЛЯ-МЕТОДИСТА ПЕРШОЇ КАТЕГОРІЇ КУЗЬ Г.В.


Форма участі

Рік

Результативність

Є керівником районного методичного об’єднання “З питань розумового розвитку”

2008-2014рр.

Організація практичних показів занять. Позитивні відгуки слухачів РМО.

Виступ під час обласної наради головних спеціалістів відділів освіти за темою “Робота центру розвитку дитини “Надія”. Технологія індивідуального освітнього маршруту”

2009 р.

Підвищення професійного рівня

Виступ за темою “Модель організації методичної роботи в ЦРД “Надія”. Використання технології індивідуального освітнього маршруту для реалізації завдань дошкільної освіти“ на звітній міській конференції за результатами діяльності експериментального майданчику.

2009 р.

Підвищення професійного рівня

Виступ за темою “Методична робота в ЦРД “Надія”. Використання технології індивідуального освітнього маршруту для реалізації завдань дошкільної освіти” на звітній районній конференції за результатами експериментальної діяльності.

2009 р.

Підвищення професійного рівня

Приймала активну участь у роботі міського експериментального майданчика “Нові форми реалізації дошкільної освіти в умовах діяльності центрів розвитку дитини”

2006 – 2009рр.

Розробка та впровадження інновацій та рекомендацій науковців

Була у складі авторів освітнього проекту Рівний доступ до якісної дошкільної освіти в умовах ЦРД, який було представлено на першому обласному конкурсі освітніх проектів у галузі дошкільної освіти при КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

2009 р.

За підсумками конкурсу зайняли призове місце


Участь у виїзному семінарі для завідувачів Сумської області з теми Форми реалізації дошкільної освіти в умовах діяльності центрів розвитку дитини за участі головних спеціалістів області та міста.

2012 р

Підвищення професійного рівня

Участь у виїзному семінарі для завідувачів та міської адміністрації пгт. Веселе з теми Організація діяльності центру розвитку дитини, психологічний супровід, інклюзивна освіта та соціально-педагогічний патронат

2012 р

Підвищення професійного рівня

Програма з розвитку соціальної компетентності і відповідальності у дітей старшого дошкільного віку «Один вдома» увійшла до збірки методичних матеріалів Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку: форми здобуття, організація і зміст роботи схвалено для використання в ДНЗ (лист інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12.04.2011 р.)

2012 р

Отримала позитивні рецензії науковців.

Участь у другому Всеукраїнському батьківському форумі.

Лютий 2012 р

Підвищення професійного рівня

Учасник IV Міжнародного Форуму “Особистість в єдиному освітньому просторі”.

2012 р

Підвищення професійного рівня

Учасник обласного семінару з проблеми “Використання ІКТ в освітньому просторі дошкільного навчального закладу”.

2013 р

Підвищення професійного рівня

Учасник міської творчої групи “Моніторинг якості дошкільної освіти відповідно до нової редакції Базового компоненту в Україні: створення методичного пакету діагностичного інструментарію”.

2012-2013рр

Підвищення професійного рівня. Розробка та впровадження інновацій та рекомендацій науковців

Укладач Програми курсу занять театральної студії для дітей дошкільного віку, затвердженої Департаментом освіти і науки Запорізької обладміністрації

2013 р.

Підвищення професійного рівня. Розробка та впровадження інновацій.

В групі укладачів Програми спецкурсу “Один вдома плюс”, затвердженої Департаментом освіти і науки Запорізької обладміністрації.

2013 р.

Підвищення професійного рівня. Розробка та впровадження інновацій.

Є одним із укладачів Парціальної програми курсу занять вокальної студії для дітей дошкільного віку, затвердженої Департаментом освіти і науки Запорізької обладміністрації.

2013 р.

Підвищення професійного рівня. Розробка та впровадження інновацій.

Учасник наукового семінару “Інклюзивна освіта – важливий чинник підвищення конкурентоспроможності на ринку праці молоді з особливими потребами”.

2014 р

Підвищення професійного рівня

Відповідає за організацію культурно-масових заходів: Дня Знань та звітного фестивалю

2001-

2014рр.


Якісне проведення масових заходів. Позитивна оцінка батьків та колег.

Директор ЦРД «Надія» ________________ І.В.Кіченко



З М І С Т



Розділи:







1.

Актуальність проблеми оцінки якості освіти в ДНЗ

10

2.

Теоретичне обґрунтування проблеми досвіду

12

3.

Основна ідея досвіду

25

4.

Умови створення досвіду в ЦРД “Надія”

27

5.

Технологія досвіду

36

6.

Результативність роботи

53

7.

Перспектива діяльності за темою досвіду в майбутньому

56

8.

Можливість використання досвіду в інших дошкільних навчальних закладах

56

9.

Бібліографія

57


Додатки







А.

Аналіз якості дошкільної освіти ЦРД “Надія”

63

Б.

Алгоритм діяльності по насиченню освітнього середовища розвивальними сенсорними символами.

68

В.

Модель особистості випускника ЦРД “Надія”

71

Г.

Профіль соціально-емоціонального розвитку дітей дошкільного віку

73

Д.

Модель освітніх модулів ЦРД “Надія”

75

Е.

Модель індивідуального освітнього маршруту групи

76

Ж.

Схема-модель служби моніторингу ЦРД

78

З.

Положення про службу моніторингу

80

К.

Примірний план діяльності служби моніторингу ЦРД на навчальний рік

83

Л.

Примірний план роботи педагогічного консиліуму ЦРД на навчальний рік

84

М.

Положення про психолого-педагогічний консиліум

86

Н.

Рівні і показники володіння знаннями, (можливий варіант)

89

О.

Ключові характеристики якості дошкільної освіти

91

П.

Форми організації життєдіяльності дітей.

92

Р.

Форми роботи з батьками

93

С.

Програмове та методичне забезпечення освітньо-виховного процесу в ЦРД

94

Т.

Консультативний банк за проблемою досвіду.




Консультация для воспитателей “Как способствовать социальному развитию дошкольника? ”

96

Консультация для воспитателей “Педагоги и родители - творческий тандем”.

99

Консультация для воспитателей “Формы работы детского сада с родителями”

103

Консультація для вихователів “Принципи і типи навчання”

111

Консультація для вихователів “Організація життєдіяльності дітей у контексті реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти”

115

Консультація для вихователів “Зміст навчання дітей дошкільного віку”

119

Консультація для вихователів “Інноваційні педагогічні технології в сучасній дошкільній освіті”

122

Консультація для вихователів “Форми та методи освітньо-виховної роботи з дітьми п’ятирічного віку”

133

Консультація для вихователів “Форми здобуття дітьми дошкільної освіти”

143

Консультація для вихователів “Розвивальне середовище у групі дитячого садка”

151

У.

Семінар – тренінг для вихователів дитячого садка за темою: “Корекція розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку”.

159

Ф.

Семінар-практикум для вихователів “Вчимося проводити діагностування”

163

Х.

Карта досягнень випускника ЦРД

167

Ц.

Фотоальбом

168



  1. Актуальність проблеми оцінки якості освіти

в дошкільному навчальному закладі
На сучасному етапі розвитку суспільства характерним є становлення принципово нових пріоритетів в освітній сфері, найважливіший з яких – підвищення якості дошкільної освіти. Необхідність удосконалення цієї ланки системи освіти потребує достовірної інформації щодо рівня послуг, які надає дошкільний навчальний заклад, задоволення потреб населення в них.

Актуальність дослідження проблем якості освіти зумовлена потребами практики, насамперед, потребами підйому загальноосвітньої й професійної підготовки особистості сучасного типу – конкурентноздатної і затребуваної в різних соціальних системах. Саме навколо проблеми якості освіти розгортаються Болонські домовленості країн європейського простору; проблема якості освіти поступово утверджується як головний критерій порівняння ефективності, ширше – життєздатності не тільки освітніх, але й соціальних систем. Управління дошкільними закладами на сучасному етапі потребує вирішення багатьох проблем однією з яких є саме управління якістю дошкільної освіти. Тому відповідно до наказу “Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні” від 20 березня 2008 року № 241, був виданий наказ МОН за № 309 від 11 квітня 2008 року “Про проведення моніторингу стану дошкільної освіти”.

Світове співтовариство визнало якість освіти головною метою, пріоритетом розвитку суспільства у ХХІ столітті, якому підпорядковані всі інші показники людського життя. У роботах науковців, педагогів-практиків зазначається, що якість є наріжним каменем сучасної парадигми освіти, безперечним пріоритетом освітньої політики більшості країн, і Україна не стала винятком у цьому процесі. У високотехнологічному інформаційному суспільстві якість освіти стає головним аргументом людського розвитку, в забезпеченні такого рівня життєвої та професійної компетентності людини, який би задовольняв її прагнення до самовдосконалення і саморозвитку і, як наслідок, потреби суспільства в освічених і висококультурних громадянах [32, 56].

Як засвідчує практика, Україна завжди забезпечувала своїм громадянам освіту, яка відповідала стандартам і нормам найбільш ефективних і якісних освітніх систем Європи і світу Потреба в створенні національної системи освіти зумовила завдання реформування галузі. Центральним питанням постало питання “якості освіти”. Не втратити колишні надбання й одночасно вийти на нові європейські горизонти якості – головний пріоритет створення національної системи освіти в період утвердження незалежності України. Проблема якості освіти перемістилась у центр філософських, політичних, культурологічних і педагогічних дискусій [2].

Завдання створення нормативно-правової бази освіти, оптимізації мережі закладів освіти, трансформації гуманітарної освіти, створення системи контролю ефективності освітньої діяльності, переходу до ступеневого принципу підготовки фахівців тощо стали розглядатись виключно під кутом зору якості освітніх послуг. “Якість освіти” поступово перетворилась у принцип і головний критерій ефективності освітньої системи. Управління якістю освіти утвердилось як проблема, поза вирішенням якої про ефективність реформування системи, а тим більше про становлення конкурентоздатної національної системи освіти не може бути й мови.

Дослідженню цієї проблеми в науковій літературі приділялось вкрай мало уваги. Можна назвати лише декілька видань українських авторів. Це роботи С. Гончаренка, Л. Горбунової, І. Зязюна, Є. Кулачківська, Л. Єршової-Бабенко, С. Клепка, М. Култаєвої, О. Локшиної, В. Лутая, О. Ляшенка, М. Михальченка, С. Сисоєвої, О. Савченко та ін., де ця проблема отримала більш-менш визначене трактування. Управлінські механізми забезпечення якості освіти стають предметом спеціальних досліджень як вітчизняних учених (В. Астахова, В. Бакіров, В. Вікторов, В. Заболотний, В. Кремень А. Одерій та ін.), так і зарубіжних (А. Вронстайн, Б. Вульфсон, В. Кальней, Г. Келс, Ю. Колер, С. Набойченко, С. Шишов та ін.). У Російській Федерації ця проблема висвітлювалась в роботах таких авторів, як П. Гальперін, А. Савельєв, Н. Селезньов, А. Стрижов. Узагальнюючи теоретичні дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених, можна зробити висновок, що даних про системні дослідження щодо оцінки якості дошкільної освіти в Україні бракує, тому необхідність розробки практичної моделі оцінки якості в галузі дошкільної освіти не викликає сумніву.

У сучасному світі дедалі поширеним стає усвідомлення того, що освіта є основою економічного і суспільного добробуту як суспільства в цілому, так кожної окремої людини. У той же час, в Україні існує розрив між якістю, яку може забезпечити наявна система освіти, і тими вимогами, що постають перед освітою в зв’язку з проблемами розвитку українського суспільства.

Незважаючи на значну кількість наукових розвідок, не склалося однозначного і зрозумілого трактування поняття “якість освіти”, не вироблено уніфікованої системи визначення якості освіти та управління цим процесом. А також немає комплексного аналізу щодо впливу на якість освіти низки сучасних засобів та технологій, які використовують у сфері освіти протягом останніх років. Водночас не вибудувана чітка модель підвищення якості освіти у руслі євроінтеграційних освітніх реформ [18].

В сучасному дошкільному навчальному закладі оцінка якості освіти зводиться до вивчення якості предметних знань з окремих напрямів навчання дітей, ці знання відірвані від життя. Поза межами уваги залишається вивчення рівня вихованості дошкільників та сформованості їх життєвих компетенцій, які спричиняють особистісний розвиток дитини та можливість продовжувати освіту і вступати до повноцінного шкільного життя.

З огляду на актуальність проблеми і нерозв'язаність цілого спектру питань, матеріали нашого досвіду спрямовані на осмислення впливу нових перетворень у сфері дошкільної освіти на її якість та створення орієнтовної моделі здійснення моніторингу якості дошкільної освіти за критеріями Базового компоненту дошкільної освіти, як стандарту сформованої дошкільної зрілості дитини.



  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка