Миролюбівський нвк школа-сад Педагогічна рада-тренінг Спрямованність інноваційної діяльності нвк на соціалізацію особистості




Скачати 13,68 Kb.
Дата конвертації02.09.2018
Розмір13,68 Kb.

Миролюбівський НВК школа-сад

Педагогічна рада-тренінг

Спрямованність інноваційної діяльності НВК на соціалізацію особистості

Мета:
  • забезпечити достатній рівень теоретичної підготовки вчителів із проблем соціалізації особистості;
  • мотиваційне поле для змін педагогічної установки кожного вчителя;
  • Проект виховної роботи

  • «Соціалізація дітей в умовах сільських навчально-виховних комплексів»

Визначення ключових питань :
  •   Сутність поняття „ соціалізація”

  •   
  •   Розробка раціональних методичних, психолого – педагогічних шляхів для формування, прояву в учнів соціальних, інформаційних, комунікативних компетенцій
  •   Визначення ефективних заходів для саморозвитку, самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, збереження здоров`я дітей у рамках соціалізації особистості.

  •  

Дитина — це диво, що одного разу сталося. Саме навколо неї, наче навколо Сонця, повинно обертатися все, щоб це сонечко сяяло радісно, щоб блищали дитячі очі, щоб не згасало прагнення пізнавати нове.

АГЕНТИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

ДОШКІЛЬНІ ЗАКЛАДИ

ШКОЛА


ВИШІ

НЕФОРМАЛЬНІ ОБ’ЄДНАННЯ

СІМ’Я

ОРГАНІЗАЦІЇ



Соціалізація особистості - це складний процес її взаємодії з соціальним середовищем, в результаті якого формуються якості людини, як справжнього суб'єкта суспільних відносин

людина як біологічна істота + соціальні навички = особистість

Процес соціалізації відбувається у конкретному середовищі, тобто у сфері соціалізації

Оскільки кожна людина, особливо дитина, соціалізується насамперед через власний життєвий досвід, піраміду СОЦІАЛІЗАЦІЇ особистості слід, створювати, послідовно розкриваючи все ширший спектр взаємозв'язків на різних її рівнях.

Основними сферами соціалізації є

діяльність,

спілкування та

самосвідомість.

У діяльності людина виражає себе як суспільний індивід, проявляє особистісні смисли, виявляє самостійність, ініціативу, творчість та професіоналізм, засвоює нові види активності.

У сфері спілкування відбувається поглиблене розуміння себе та інших учасників комунікативного процесу, збагачення змісту взаємодії та сприйняття людьми одне одного.

Сфера самосвідомості передбачає становлення “Я-концепції” індивіда, осмислення свого соціального статусу, засвоєння соціальних ролей, формування соціальної позиції, моральної орієнтації.

  .


Гіпотеза –

Шкільна соціалізація учнів буде ефективною за умови забезпечення єдності навчання і виховання в стінах школи та в сім’ї.

Основними функціями школи, як виховної організації у процесі соціалізації можна вважати наступні:


  • прилучення людини до культури суспільства;
  • створення умов для індивідуального розвитку і духовно ціннісної орієнтації;
  • автономізація підростаючих поколінь від дорослих;

Виховна мета реалізується двома шляхами:
  • через навчальну діяльність, тобто шляхом виконання послідовних і взаємозв'язаних дій учителя і учнів, спрямованих на свідоме засвоєння системи знань, умінь і навичок. У цій сукупності відрізняються три елементи: зміст навчання, тобто предмет спільної діяльності учителя і учнів, методи і організаційні форми їх діяльності, які вносять зміни в особистості кожного учня і у класному колективі. Якщо ці зміни були запрограмовані учителем, їх можна рахувати результатами навчання;
  • у формі приваблення вихованців до інших видів діяльності і спілкування для розвитку тих якостей особистості, які неможливо в достатній мірі розвинути в процесі навчання.Мета ідейно-політичного, естетичного, трудового виховання не може бути в повній мірі реалізована тільки в процесі навчання.

Які проблеми у вихованні дитини викликають у Вас найбільшу тривогу?:

  • Небажання добре вчитися
  • Лінощі дитини, повільність
  • Неслухняність
  • Агресивність
  • Неавторитетність батьків
  • Неповна сім’я
  • Пріоритет комп’ютерного спілкування спілкування над “живим”
  • “Авторитет” однолітків

Проект виховної роботи

Соціалізація дітей в умовах сільських навчально-виховних комплексів



Тема проекту: Соціалізація особистості за принципом трьох «Я» на засадах гуманістичних ідей Сухомлинського

І. Я – успішний вихованець ДНЗ, учень;

ІІ. Я – система громадянських компетентностей;

ІІІ. Я – система ціннісних ставлень



Підготовка пропозицій щодо технологізації навчально – виховного процесу на основі соціалізації.  (Колективна творча справа)

 На етапі «Я – успішний учень» у  дитини формується цілісне ставлення до себе, до праці, що передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції. Виховується здатність орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей; позиції активного суб’єкта громадянського суспільства, який може і має впливати на долю країни. Тобто,  реалізація напряму «Я – успішний учень» готує дитину до виконання соціальної ролі «Я – успішний працівник»

Другий напрямок «Я – система громадянських компетенцій» виховної діяльності передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх народностей, які проживають в Україні. «Я – система громадянських компетенцій» готує дитину до виконання соціальної ролі у дорослому житті – «Я свідомий громадянин»;

 

Реалізація третього напрямку «Я – система ціннісних ставлень» допомагає учневі реалізуватися в дорослому житті як успішний сім’янин, допомагає засвоєнню  сімейних, родинних та суспільних цінностей, а саме:



- ціннісне ставлення до оточуючих людей;

- культура спілкування і мовленнєвий етикет;

- повага до батьків, сім’ї, родини;

- цінність здорового способу життя;

- формувати навички співжиття у колективі;

- готовність нести відповідальність за свої вчинки.


  • неприйняття агресії і насильства

  • «Я – система ціннісних ставлень»

    готує дитину до виконання соціальної ролі у дорослому житті



    - «Я - успішний сім’янин»

Дякуємо за плідну роботу!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка