Мовою відомих науковців…




Дата конвертації13.04.2017
Розмір13,7 Kb.

Мовою відомих науковців…

  • Проект – це будь-яка робота, виконана “від щирого серця“, яка має певну цільову настанову. (У. Кільпатрик)
  • Проект – комплекс пошукових, дослідницьких, графічних та інших видів робіт, виконаних з метою практичного або теоретичного розв‘язання значущої проблеми. (Є. Полат)
  • Проект – це інноваційна форма організації освітнього середовища, в основі якої лежить комплексний характер діяльності тимчасового колективу спеціалістів. (Л. Ващенко)
  • Метод проектів - це комплекс пошукових, дослідницьких, графічних та інших видів робіт, виконаних з метою практичного або теоретичного розв‘язання значущої проблеми.

З ІСТОРІЇ ПРОЕКТУВАННЯ…

  • *Метод проектів був розроблений американським педагогом У. Кільпатриком у 20-х рр. ХХ століття в США як практична реалізація концепції інстументалізму. Його ще називали “методом проблем”, і розвивався у межах гуманістичного напрямку, у філософії та освіті, у педагогічних поглядах Джона Дьюї.
  • *У викладанні англійської мови метод проектів активно став використовуватися в кінці 80-х років ХХ століття.
  • *Надмірне захоплення мотодом проектів завдало величезної шкоди систематичному навчанню, тому педагоги розчарувалися у цьому методі в середині ХХ століття
  • *У вітчизняній практиці метод проектів став активно використовуватися з кінця 90-х років минулого століття і зараз переживає “друге народження”

Методичні основи проекту

  • В основі методу лежить розвиток пізнавальної діяльності учнів, уміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення
  • Метод проектів завжди орієнтований на самостійну роботу учнів – індивідуальну, групову, парну – яку учні виконують протягом певного часу.
  • Цей метод включає в себе сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю.

Основні завдання методу

  • Розвиває критичне мислення.
  • Стимулює учнів до розв”язання проблем, які мають на увазі володіння деякою сумою знань.
  • Вчаться вирішувати пізнавальні, творчі завдання в співробітництві, при цьому виконують різні соціальні ролі.
  • Учні набувають навички роботи з інформацією (відбирають потрібну інформацію, аналізують її, систематизують).

Метод проектів доцільно використовувати у звичайному класі як самостійну, індивідуальну або групову роботу учнів обов’язково з використанням сучасних засобів інформаційних технологій, зокрема комп’ютера чи мультимедіа проектора

  • Метод проектів доцільно використовувати у звичайному класі як самостійну, індивідуальну або групову роботу учнів обов’язково з використанням сучасних засобів інформаційних технологій, зокрема комп’ютера чи мультимедіа проектора

Технологія методики проектів

  • Етапи:
  • Аналітичний (сприйняття інформації)
  • Підготовчий (обговорення та пошук матеріалу)
  • Адаптивний (розробка плану дій)
  • Практичний (збір інформації)
  • Узагальнюючий (захист проекту, самооцінка)
  • Типологія проектів
  • За пріоритетним видом
  • діяльності:
  • Творчі, рольові,
  • соціальні,
  • Дослідницькі, пошукові,
  • ігрові
  • За предметно-змістовою
  • сферою інтересів:
  • Екологічні, правові,
  • економічні,
  • політехнічні, художні,
  • інформаційні,
  • телекомунікаційні
  • За зверненням до аудиторії:
  • шкільні,
  • регіональні,
  • міжнародні.
  • За рівнем реалізації
  • міжпредметних зв‘язків:
  • монопредметні,
  • міжпредметні,
  • надпредметні
  • За характером
  • партнерських взаємодій:
  • кооперативні, змагальні
  • конкурсні
  • За формою
  • представлення захисту:
  • пленарні, стендові,
  • мультимедійні, рольові
  • творчі
  • За терміном виконання:
  • короткі,
  • середньої тривалості,
  • тривалі

Творчі проекти

  • Підсумок роботи:
  • Колективний колаж
  • Вечір
  • Свято
  • Газета
  • Фільм

Інформаційні проекти

  • Підсумок роботи:
  • Стаття
  • Доповідь
  • Реферат
  • Відеофільм
  • Презентація
  • Публікація
  • Обговорення на конференції

Соціальні проекти

  • Підсумок роботи:
  • Випуск інформаційних вісників
  • Підготовка інструкторів
  • Використання придбаних навичок соціального спілкування в реалізації нових проектів

Методичний паспорт проекту

  • Автор проекту
  • Назва проекту
  • Тип проекту
  • Навчальні предмети
  • Клас, або класи
  • Кількість учнів
  • Мета (практична, виховна та розвиваюча)
  • Очікувані результати(перелік вмінь та навичок, які матимуть учні по завершенні реалізації проекту)
  • Опис проекту (чітка схема діяльності учнів по етапах роботи над проектом)
  • Вхідні знання та навички (знання та навички, які учні повинні мати перед початком роботи в проекті, необхідні для виконання проектних завдань)
  • Матеріально-технічне, інформаційно-технічне та методичне забезпечення (обладнання, витратні матеріали, навчальна та методична література, інтерв‘ю, фотоматеріали тощо)
  • Оцінювання знань та вмінь
  • Очікуваний кінцевий продукт проекту

Соціально-орієнтовний проект

  • Соціально-орієнтовний проект
  • “Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави”
  • - Вікторина “Що ти знаєш про Україну”
  • - Заочна відеомандрівка “Країна, у якій я живу”
  • Години спілкування: “Істина, свобода та відповідальність”,
  • “Я – громадянин і патріот держави”,
  • “Я – учень своєї школи”,
  • “Українці за кордоном. Що ти знаєш про діаспору?”.
  • - Створення колажу «Історія моєї родини»
  • Трішки практики

Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе. Петроній

  • Метод проектів сприяє забезпеченню умов для розвитку індивідуальних особливостей і нахилів дитини, учить творчо мислити та інтелектуально вдосконалюватися.
  • Цінним є поєднання індивідуальних завдань з елементами колективного пошуку, розвиток комунікативних якостей.
  • ОТЖЕ,


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка