Музичне мистецтво



Скачати 82.16 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір82.16 Kb.
ТипУрок


Відділ освіти Підволочиської державної адміністрації

Підволочиський районний методичний кабінет

Новосілківська ЗОШ І-ІІ ступенів

Тема уроку:






Музичне мистецтво

6 клас



Конспект уроку

підготував

вчитель - музичного мистецтва

Новосілківської ЗОШ І-ІІ ступенів

Маршалок А.Т.

2012


Мета: виховання інтересу до музики класиків і сучасних композиторів;

Формування освітніх компетентностей:

1. предметної – розвиток вокально-хорових навичок;

2. інформаційної – формування уявлень учнів про життя і творчість австрійського композитора Й. Штрауса,а також щодо історії виникнення вальсу.

3. загально-культурної – збагачення емоціонально-естетичного досвіду;

4. комунікативної – вчити висловлювати особисте ставлення, аргументувати свої судження.

Тип уроку: -- комбінований.

Обладнання й матеріали: комп’ютер,фортепіано, ноти:О.Злотник «Цвіт землі», портрети композиторів, диски.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вхід під музику О. Злотника «Цвіт землі».

Музичне вітання: Добрий день вам, діти, я вітаю вас! Добрий день учителю,здрастуй любий клас!

ІІ.ПОВТОРЕННЯ МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Під яку музику ви ввійшли у клас?(«Цвіт землі»)

Хто написав цю пісню?(український композитор – О.Злотник)

Який характер цього твору?( мелодійний, пісенний,вальсовий).

Який настрій передає музика? (світлий,гарний,добрий)

Про що говориться в пісні?(тема рідної землі,образ землі)

У чому краса та перетворювальна сила музики?

Учитель: музика впливає на життя, вона здатна з величезною силою впливати на людину ,породжувати в неї почуття і думки, формувати

Її ставлення до інших людей,до навколишнього світу, змінювати характер, зміцнювати силу волі, пробуджувати сміливість, виховувати благородство, гуманність, доброту, надихати на трудові звершення.

Отже, музика впливає на життя через людину, і в цьому її величезна перетворювальна сила.

а) Розcпівування учнів для вироблення м’якої атаки звуку, розспіву голосних.

б) Гра «Живий рояль».

Учні діляться на три групи, за кожною з них закріплюється один зі ступенів – І, ІІI, V. Учитель по черзі вказує на одну із груп і групи відтворюють свої звуки – мінорний тонічний тризвук і акорд.



Учитель: А зараз ми продовжимо працювати над піснею «Цвіт землі».

В) Вокальна-хорова робота:

Робота над чіткою вимовою тексту під час виконання пісні О.Злотника «Цвіт землі»;

Повторення І і ІІ куплетів, розучування ІІІ куплету;

Виконання пісні на 2 голоси ( клас ділиться на дві групи);

Робота над виразним виконанням.
Виконайте пісню „Цвіт землі” ніжно, граціозно і радісно.

Співайте стримано, передаючи весняний настрій.



Г) Виразне виконання пісні «Цвіт землі» О. Злотника.

Учитель: Які почуття викликає у вас пісня?

Які пісні ми вже виконували в темпі вальсу? Пригадаймо їх.



Д: ( „Хлоп’ята і дівчата”, „Лелека”, „Веснянка” і „Цвіт землі”).

ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Учитель: Сьогодні на уроці ми познайомимося з незнайомим для вас музичним твіром Й.Штрауса. Тема нашого уроку: «Король вальсів».

Учитель: Звання „Короля вальсів” назавжди присвоєне одному композитору.

Слухайте уважно. Розважальну музику композитори писали завжди, оскільки люди в усі часи розважалися і відпочивали з музикою.

Музика для розваг у різні часи була різною, відповідно до способу життя, традицій, стилю. Єдине, що об'єднує розважальну музику усіх часів і народів – танцювальність. Кожн а епоха народжує нові танці — без них неможлива музична культура людства. Та серед них є один, що не дає забути про себе вже понаддвісті років. Сьогодні ми з вами поговоримо про музичний жанр, який користується величезною популярністю протягом століть. Звичайно він змінювався із часом. Це жанр, якому відкриті душі практично всіх людей.

Мова йде про танець – вальс. Давно відомо, що мода примхлива й непостійна. І найчастіше кожен новій напрямок у моді супроводжують танцювальні сенсації. Це з повною вірогідністю засвідчує історія. Скільки в історії з’явилося нових танців? Згадаймо назви деяких із них. (діти перелічують назви танців , які вони знають). Який із цих танців найстарішій? А який наймолодший? Дійсно, вальс і молодий, і старий.



а) Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

А тепер ми скористаємося з запитаннями інтелектуальної

гри «Що? Де? Коли?»

Що? Назва «вальс». Вальс – це із німецької «кружляти в танці» -- парний танець, заснований на плавному кружлянні в поєднанні з поступальним рухом. Особливостями музичної мови вальсу є тридольність – забезпечується

зручністю виконання вальсових рухів.



Коли? Свій родовід вальс веде від жвавого селянського танцю лендлеру, що був поширений

У Південній Німеччині й Австрії. Вперше про вальс згадується у 1775 року. Батьківщиною вальсу вважають славне місто Відень.



Де? Як же вальс поширювався по Європі, а потім і по всьому світу?

Мабуть, як і усна народна творчість, вальс поширювався спочатку в країни-сусіди: Францію, Чехію, Польщу. Вальс стрімко вривається в бальні зали й зустрічає лютий опір аристократичних салонів. А як же етикет? Дозволити публічні обійми танцюючих? Сором! Ганьба! І вальсу оголошують війну.

Його висміювали, забороняли, але не перемогли. У XIX столітті вальс одержав повне визнання й досяг всесвітньої популярності, з якою вже не розлучиться ніколи. Його починають створювати композитори-професіонали.

У першій половині XIX століття столицею вальсу знову стає Відень! Із цим містом пов’язана одна із найяскравіших сторінок у біографії танцю. Адже саме тут, у Відні, народилися легкі й витончені мелодії валсів, що зачарували весь світ. Їхніми авторами стали Йозеф Лайнер, Йоганн Штраус-батько і Йоганн Штраус-син. Саме останнього назвали «королем вальсу».(Портрет Іоганна Штрауса-сина).

Невдовзі за помахом його чарівної палички уся країна закружляла під прекрасні, граціозні звуки вальсу. За своє недовге життя австрійський композитор і диригент Йоганн Штраус створив 500 танців, з них - понад 150 вальсів, які швидко поширювалися світом і здобували все нових і нових прихильників.

б)Відомості про Й. Штрауса

Йоганн Штраус – видатний австрійський композитор, скрипаль і диригент, творець віденської класичної оперети. З дитинства він навчався гри на скрипці і займався композицією.

Серед його різноманітних за характером творів значне місце посідають вальси, польки, кадрилі, марші,галопи. Але найповніше розкрився талант композитора у вальсах — він збагатив цю форму танцю і створив його класичний тип. Недаремно сучасники композитора називали його «королем вальсу».

Вальси Штрауса «Весняні голоси», «Казки Віденського лісу», «Троянда з півдня», «На березі голубого Дунаю» здобули велику популярність та всесвітнє визнання. Йоганн Штраус прожив довге щасливе життя не тому, що не знав прикрощів, а тому, що не зосереджувався на них і намагався помічати в житті лише світле і прекрасне. Найбільшою насолодою для нього була творчість. З великим натхненням він писав музику вдень і вночі, усюди, де знаходився (вдома, в дорозі, на прийомах) і на чому міг (на клаптиках паперу, подушці, манжетах сорочки).

У творах Йоганна Штрауса звучить невимовна радість і ніжність, щедра любов до людей і до життя, захоплення красою людини і світу. Таку музику, осяяну світлом і відчуттям радості життя, здатен створити лише той, хто сам почував себе щасливим. Композитор ніби каже своєю музикою: «Життя прекрасне!» і запрошує нас із цим погодитись.

Прослухайте вальс „ На прекрасному голубому Дунаї” і поміркуйте, які почуття в ньому панують.



IV. СЛУХАННЯ МУЗИКИ

а)Слухання. Вальс Й. Штрауса „На прекрасному голубому Дунаї”

(Для аналізу прослуханого твору діти діляться на 3 групи, проводиться гра «Аукціон», перед прослуховуванням даються запитання.)



б)Гра «Аукціон». Умови: вчитель задає питання. Учні, щоб його «викупити»,

мають « робити ставки» -- дати відповідь на це питання. Одна відповідь

коштує 3 бали. Хто дасть більше правильних відповідій – той і переможець.

Аналіз прослуханого твору

Чи отримали ви насолоду від цієї музики?

Охарактеризуйте виражальні засоби вальсу Й. Штрауса

Які особливості звучання відрізняють вальс Й. Штрауса від вальсів інших композиторів?

Скільки розділів у вальсі? Спробуйте їх охарактеризувати

Чому музика, створена майже півтора століття тому, і сьогодні хвилює, радує, надихає слухачів?



Учитель: відомості про вальс Й. Штрауса „На прекрасному голубому Дунаї”

У творчості Йоганна Штрауса вальс перестав бути лише танцем. Він перетворився на розгорнутий і змістовний симфонічний твір, в якому використана вся гама виражальних можливостей оркестру.

Одним із найпопулярніших творів композитора є вальс «На прекрасному голубому Дунаї». У цьому творі він використав мелодію вальсу «Хвилі і водоверті», написаного на 14 років раніше.

Як і всі вальси Йоганна Штрауса, «Голубий Дунай» написаний для симфонічного оркестру. Твір складається з низки самостійних вальсів, поєднаних загальним задумом.



V. ПІДСУМКИ УРОКУ:

Які музичні твори пролунали на цьому уроці?

Чим вони схожі між собою?

Чим вони відрізняються?

Що таке вальс?

Кого назвали королем вальсу? Чому?



Учитель: Йоганн Штраус прославився не лише вальсами. Він – автор 16 оперет, серед яких найвідоміші «Летюча миша», «Весела війна», «Циганський барон»... Композитор жартував: «Мелодії течуть з мене, як вода з крана».

Не дивно, що автор таких життєрадісних і запальних творів мав веселу вдачу і любив пожартувати.

Музиканти переказують одну кумедну історію. Якось Йоганн Штраус зайшов до взуттєвого магазину.

Обдивився, приміряв з десяток черевиків і, нарешті, розчаровано махнув рукою:

- Бачу, не знайду те, що шукаю.

- А що ви, пане, шукаєте? — спитав продавець.

- Два черевики, які скрипітимуть в унісон, - відповів композитор.

Напевне, почуття гумору в «короля вальсів» було таке ж яскраве, як і його музика.





Каталог: bitstream -> 123456789 -> 483
483 -> Сумський державний університет
483 -> Урок музичного мистецтва в 8 класі Тема уроку: музика в діалозі з сучасністю. 2012 ТЕМА музика в діалозі з сучасністю. Розкриваючи
483 -> Уроку №49 Завдання: птб на уроках з акробатики та гімнастики. Навчати перекиду вперед
483 -> Уроку №51 Завдання: Бесіда: «Значення коригувальної гімнастики для формування постави»
483 -> Конспект уроку з фізичної культури в 4 класі
483 -> Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку: 2012 Епіграфи до уроку: «Музика повинна викрешувати вогонь із людських сердець»
483 -> Уроку №62 Завдання: Удосконалювати техніку комбінації елементів вправ з рівноваги
483 -> Портфоліо педагогічного досвіду вчителя фізичної культури Кременецької зош – інтернат І – ІІІ ступенів


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка