На допомогу молодому вчителю Поради досвідчених колег




Сторінка1/2
Дата конвертації27.05.2017
Розмір0,56 Mb.
  1   2


На допомогу молодому вчителю

Поради досвідчених колег


  • Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.

  • Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.

  • Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

  • Поясніть учням мету, завдання уроку.

  • Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.

  • Не спішіть виправляти помилки учня, краще, якщо її виправлять однокласники.

  • Намагайтеся організовувати самостійну роботу учнів на уроці,
    пропонуйте учням більше писати, розв'язувати прикладів.

  • На уроці кожен учень має бути задіяний, до кожного шукайте
    індивідуальний підхід.

  • Під час використання технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

  • Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.

  • Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів
    розвивального навчання.


  • Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність,
    бережливість, зібраність.

  • Домашнє завдання потрібно давати з поясненням до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. В перших-сьомих класах обов'язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.

  • Памятайте: урок не повинен бути схожим на попередній








На допомогу молодому вчителю
Рекомендації щодо підготовки до уроку


  • Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.




  • Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.



  • Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання: „Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення? Сформулюй мету уроку ( навчальну, виховну, розвивальну).




  • Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.




  • Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.




  • Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.




  • Продумай структуру уроку і зафіксуй усе знайдене в плані-
    конспекті.








  • Повтори подумки, або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.




  • Спитай себе: "Ти готовий до уроку?




На допомогу молодому вчителю

Самоаналіз уроку


  • Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?







  • Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми та мети уроку)?




  • Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?







  • Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?




  • Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?




  • Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?




  • Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому?
    а) дітям було нецікаво;

б) дітям було важко зрозуміти вас,

в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями.


  • Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали
    дітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?




  • Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок
    уроку (тобто знову наголосити на головному у навчальному
    матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?






На допомогу молодому наставнику

П а м ’ я т к а

  • Разом із молодим спеціалістом глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.



  • Допоможіть молодому спеціалісту скласти календарно- тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.



  • Надайте допомогу у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш складні теми розробляйте разом з молодим спеціалістом.



  • Надайте допомогу у проведенні тематичного обліку знань, у проведенні залікових уроків. Ознайомте молодого спеціаліста з різними видами проведення тематичної атестації учнів.



  • Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, різнорівневих контрольних, самостійних, залікових робіт.



  • Відвідуйте уроки молодих спеціалістів з наступним детальним аналізом. Запрошуйте молодого спеціаліста на свої уроки, разом їх обговорюйте, аналізуйте.



  • Допомагайте підбирати методичну літературу для самоосвіти, систематизувати її, вивчати та узагальнювати.



  • Щиро діліться досвідом роботи, своїми педагогічними знахідками.



  • Ніколи не забувайте відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.



  • Навчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.





На допомогу молодому вчителю
ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ УРОКУ

Клас____________________________________________________________________________

Дата________________________________________________________________________

Учитель,предмет____________________________________________________________

  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка