«Наш Донбас це край багатий, як про нього не співати» ( 6 класс)



Скачати 439.72 Kb.
Дата конвертації05.03.2019
Розмір439.72 Kb.
ТипУрок
Донецкая Народная Республика

Харцызская специализированая школа №26



Марафон – проект по теме «Волшебный мир литературного краеведения».

Тема урока: «Наш Донбас – це край багатий, як про нього не співати» ( 6 класс).

Подготовила

Учитель украинского язика и литературы

Шевчук Мария Йосифовна



80957297513

Тема уроку: «Наш Донбас – це край багатий, як про нього не співати»

Мета:

-Поглибити знання учнів про творчість поетів-земляків.

-Формувати вміння аналізувати поезію: визначати тему, ідею, вид лірики, жанр, художні засоби, віршований розмір.

-Розвивати пам'ять, мислення, навики виразного читання.

-Виховувати патріотизм, естетичний смак, любов до рідної Донеччини та творчості поетів 

Обладнання: тексти віршів, портрет письменника, фотографії видатних місць, картини.

Люблю цю землю рідну і чудову.
Жили ми тут, як вміли, як могли.
В дитячу пору, пору світанкову
Хіба ми тут щасливі не були?


Перебіг уроку


  1. Організаційний момент.

Учитель: Я запрошую вас до цікавої подорожі, подорожі стежками нашої Батьківщини, рідного краю, де ми народилися і живемо. Мандруючи ви дізнаєтесь про історію нашого краю, про природу, архітектурні та культурні пам’ятки , про людей, які прославляють наш рідний край.

- Хочу спитати, з яким настроєм ви прийшли на урок? Яким кольорами ви намалювали би свій настрій на початку уроку?

Сподіваюсь, що від сьогоднішнього уроку ви отримаєте тільки позитивні емоції.


  1. Актуалізація опорних знань.

Дидактична гра «Лицарський турнір»

Правила гри. 

Учень виходить до дошки й за пройденою темою ставить учителеві наперед підготовлені питання, на які він хотів би отримати відповіді. У свою чергу педагог ставить питання школяреві.



Бесіда:

  • Хто із поетів, творчість яких ми вивчали  на попередніх уроках, належить до категорії письменників-земляків? 

- Скажіть, які ви знаєте архітектурні та культурні пам’ятки?

3. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель:  Коли хочуть щось добре сказати про народ, то оповідають про його землю, гори, ріки, ліси. Згадують, яких великих людей дала ця земля світові.

Донецький край! Хто тебе не знає?! Ти розкинувся від Сіверського Дінця до Азовського моря. Ти щедрий на легенди, пісні, сказання. Ти, донецький краю, славишся людьми працьовитими, талановитими. Це вони прославили і возвеличили рідну землю своєю творчістю. Серед них — М. Петренко, М. Чернявськйй, В. Сосюра, Б. Горбатов, П. Байдебура, Л. Жариков, П. Безпощадний та багато інших.

4. Опрацювання навчального матеріалу.

Методична ремарка. 

Учні класу поділені на групи:  «Літературознавці», «Актори - читці»,«Мистецтвознавці». Кожна група захищає свій проект, підготовлений вдома. Кожна група представляє свій проект.




  1. Повідомлення «Літературознавців»  «Творчий шлях С.Жуковського»

Багата і щедра на літературні таланти Донецька земля. Вона стала колискою для багатьох письменників: Григорія Кривди і Павла Байдебури, Володимира Сосюри і Бориса Радєвича, Всеволода Гаршина і Микити Шаповала, Миколи Рибалки і Григорія Чернявського та багатьох-багатьох інших.   І серед них славне ім'я відомого поета-лірика, поета-пісняра Станіслава Віталійовича Жуковського.

     Станіслав Віталійович Жуковський народився 18 липня 1938 року в м.Севастополі. Середню освіту здобув на Кіровоградщині в селі Рівному. Після школи вступив до Єнакіївського технічного училища, набув спеціальність помічника машиніста паровоза. Служив у Балтійському й Північному флотах.   Після  закінчення  служби повернувся на Донеччину, працював помічником і машиністом паровоза на Єнакіївському металургійному заводі. Згодом перейшов на журналістську роботу, навчаючись заочно на факультеті журналістики Київського державного університету. У різні роки працював у періодичних виданнях Єнакієвого та Донецька.  З 1974 по 1982 роки обіймав посаду редактора і старшого редактора суспільно-політичної літератури видавництва "Донбас". У 1981 році поета прийняли до Спілки письменників України.  Довгий час працював в апараті Донецької письменницької організації відповідальним секретарем. З січня 2001 року - голова ради цієї творчої Спілки.

     С.Жуковський - автор поетичних збірок "Прагнення краси", "На перехрестях долі", "Вітер часу", "Заповідний степ", "Освідчення в любові", "Сонцецвіт", та збірки пісень у співавторстві "Калинова вода". В 1993 році він став лауреатом обласної премії ім. В.Сосюри. Поза всі життєві відволікання Станіслав Віталійович віддає своє серце і хист палкому, ніжному поетичному слову. Його поезія зіткана з блакитних небес Донеччини і з щебету її дібров та ланів. 


  1. Виразне читання акторами – читцями  поезій С.Жуковського

Учитель: Виразно прочитати вірші, дотримуючись інтонаційних пауз, логічних наголосів, користуючись жестами, мімікою.


ДОНЕЧЧИНА

Дихне над очеретами

Зі сходу вітровій.

Донеччино, Донеччино,

Коханий краю мій.
Затуманію поглядом,

Душею затремчу.

І мрією, і спогадом

До тебе я лечу.
Рясним зелом заклечана,

В байраках і гаях.

Донеччино, Донеччино, -

Весніє на вустах.
В степу далеке марево

Спливає, наче сон.

Небес блакитне маєво

І сивий терикон.
Отут розправив плечі я,

Як України син.

Донеччино, Донеччино,

Земний тобі уклін!
- Тут виріс я і вперше покохав,
Тут довелося труд мені пізнати.
І спів колосся й тихий шепіт трав
Мене учила розрізняти мати.
Тут серед тиші вихлюпну слова
І почуття, і думи сокровенні…
Мій рідний край, як пісня степова,
Що кличе й кличе в простори зелені

  Аналіз прочитаних віршів.   



1.Про що говорить поет у цьому творі?»

2.Визначити  ідею або головну думку вірша.

3 Якими художніми засобами і стилістичним прийомам вдавався автор у даному творі. Наведіть конкретні приклади з вірша.

4.Особисте ставлення до вірша. Укажіть, які емоції він у вас викликає, над чим змушує замислитись.

5. Визначати тему, ідею, вид лірики, жанр, художні засоби, віршований розмір.
5. Фізкультхвилинка
Трава низенька-низенька. (Присідають.)
Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.)
Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.)
То направо, то наліво нахиляє.
{Нахиляються праворуч, ліворуч.)
То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.)
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.)
Птахи летять-відлітають.
(Махають руками-«крильми».)
А учні тихенько за парти сідають.
(Сідають за парти.)


3.Повідомлення «Мистецтвознавців»

Учитель: Картини засвідчують, який прекрасний наш край, яка неповторна його природа. Бачити свою малу батьківщину очима талановитих художників — це ще більше любити її і бути в гармонії з навколишнім світом.

 Галич Валентина Миколаївна Проживає у місті Артемівську Донецької області, майстер сучасної народної вишивки. 


Робота донецької художниці Деменко Аліни.



 Северодонецький художник В.Цветной.

 Маріупольська художниця Людмила Плохотина.




Бесіда з учнями:

-Що зображено на картинах?

-Які відчуття навіюють ці картини?

6. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

Дидактична гра «Рекламна кампанія»

Учням пропонується взяти участь у конкурсі на створення рекламного плаката з теми. Учнів об’єднуємо у декілька груп, забезпечиємо їх необхідними матеріалами ( портрет письменника, картини із зображенням Донецького краю, фото з відомими місцями Донбассу) та даємо певний час на виготовлення рекламного ролика. Реклама може бути представлена у вигляді вірша, кліпу, плаката і т. ін.


7.   Підсумки уроку.

Бесіда-роздум творчого характеру.

У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця між міріадами зір, чисту зелену травичку і тисячі різних квіт, які радували серце своїм розмаїттям. Тут кликали в дорогу перші в’юнкі стежинки, які бігли від батьківського порогу у широкий світ. Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. І, де б людина не жила потім, а зі своїм краєм вона пов’язана невидимою пуповиною, яка не відпускає від себе, живить душу рідним теплом і дає наснагу.
Питання для бесіди:

-Якими словами ви можете описати всій рідний край?

-Які відчуття з’являються у вас при згадуванні рідного краю?

8. Рефлексія («Мікрофон»)

-        Які думки викликав у вас наш урок?

-        Назвіть імена видатних людей, згаданих сьогодні.

-        Що вас найбільше вразило?



9 . Домашнє завдання:  написати есе за темою «Мій рідний край»
Каталог: uploads -> doc
doc -> Методичні рекомендації для проведення І (районного) етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2015»
doc -> Наказ Державіаслужби від 14. 06. 2006 №416
doc -> Правила сертифікації суб’єктів аеропортової діяльності
doc -> Реферат на тему: Франсуа Вієт
doc -> Активність мікроорганізмів-азотфіксаторів у ґрунті західного
doc -> Вправ для навчання аудіювання
doc -> Сучасна практика підготовки баяністів
doc -> «історія розвитку поняття інтеграл»
doc -> Технологія концентрованого навчання дозволяє викладачеві урізноманітнити заняття за формами та методами
doc -> Сьомого скликання


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка