Навчальна практика з української мови і літератури у 7 – 8 класах 2012-2013 н р. Учитель Нестеренко С. С




Скачати 12,23 Kb.
Дата конвертації26.01.2017
Розмір12,23 Kb.

Навчальна практика з української мови і літератури у 7 – 8 класах 2012-2013 н.р. Учитель Нестеренко С.С.

 Згідно з Концепцією загальної середньої освіти учні, завершуючи основну і старшу школу, на практичному рівні мають належно володіти українською мовою, тобто вільно, правильно і комунікативно виправдано користуватися нею, бути творчими читачами із гуманістичним світоглядом, високою загальною культурою, самостійним критичним мисленням, естетичними смаками.    Здійсненню цього завдання сприяє засвоєння  не тільки базового курсу української мови й літератури, а також навчальної практики, яка є обов’язковою та необхідною складовою навчально-виховного процесу і передбачає створення умов для  наближення змісту навчальних предметів до реального життя, розширення світогляду молоді.

Проведення навчальної практики з української мови і літератури в основній та старшій школі удосконалює пізнавальну діяльність учнів, залучає їх до пошукової роботи, поглиблює та систематизує  знання, уміння й навички, допомагає усвідомленню практичної складової  навчальних курсів, зв’язків між предметами, що безпосередньо забезпечують мовну й літературну освіту. Особливого значення вона набуває в умовах профільного навчання, тому організація занять повинна бути орієнтована на допрофільну підготовку, урахування особистісно зорієнтованого підходу до навчання, на поглиблення теоретичної та практичної складових профільних предметів.

Форми  організації зазначеної  діяльності з української мови і літератури  можуть бути різними залежно  від змісту, характеру роботи, матеріально-технічної бази закладу, вікових особливостей, рівня підготовки школярів й охоплювати такі види занять: презентації науково-дослідних проектів учнів, шкільні наукові конференції, екскурсії, експедиції, творчі конкурси, змагання, диспути,заняття за інтерактивними методиками.        

З цією метою учні залучаються до роботи з різноманітними об’єктами, навчальною та довідковою літературою, наочністю, комп’ютерами, пошуковими системами (каталоги, мережа Internet). Це дає змогу використовувати здобуті знання й набуті уміння для пошуку шляхів розв’язання проблем у змінених життєвих ситуаціях, бачити нові можливості підвищувати вмотивованість навчання,  розвивати навички самостійної роботи. Залежно від видів навчальної практики звітні матеріали можуть бути  у вигляді презентацій наукових проектів, захисту рефератів, укладання альманахів, написання щоденників, виготовлення виробів або обладнання, наочності, розроблення схем, комп’ютерних програм тощо.

  • З цією метою учні залучаються до роботи з різноманітними об’єктами, навчальною та довідковою літературою, наочністю, комп’ютерами, пошуковими системами (каталоги, мережа Internet). Це дає змогу використовувати здобуті знання й набуті уміння для пошуку шляхів розв’язання проблем у змінених життєвих ситуаціях, бачити нові можливості підвищувати вмотивованість навчання,  розвивати навички самостійної роботи. Залежно від видів навчальної практики звітні матеріали можуть бути  у вигляді презентацій наукових проектів, захисту рефератів, укладання альманахів, написання щоденників, виготовлення виробів або обладнання, наочності, розроблення схем, комп’ютерних програм тощо.
  •     

 

  • 1.      Підготовчий, під час якого учні знайомляться з метою та формами проведення навчальної практики, отримують завдання та вимоги щодо представлення результатів проведеної роботи, інструктуються з правил техніки безпеки; 2.      Змістовно-організаційний, під час якого відбувається навчальна діяльність, що передбачена планом проходження практики; 3.      Підсумковий, під час якого проводиться звітування учнів щодо проведеної роботи, перевірка набутих знань і вмінь, підбиття підсумків навчальної практики.

7 клас Тема: Творчий доробок письменників рідного краю. Екскурсія-подорож до садиби митця. Складання мапи життя письменників краю

Мета : Удосконалювати вміння знаходити і записувати цікаві літературні знахідки своєї місцевості, розвивати здібності, художнє мислення, виховувати відповідальність і цілеспрямованість, почуття колективізму й товариськості. Викликати бажання вивчати українську мову, володіти науковою термінологією, визначати істотне в мовному явищі й робити висновки.

Мета : Викликати бажання вивчати українську мову, володіти науковою термінологією, визначати істотне в мовному явищі й робити висновки.

  • Тема. У “музеї” дієслова. Творчий конкурс. Створення макетів, експонатів, стендів

Захист проектів Тема .”Тому роду нема переводу, в котрому браття милують згоду» (Ю.Яновський). Знайомство з родинами однокласників

  • Мета: Удосконалювати вміння редагувати текст, сприяти розвиткові мислення, формувати культуру спілкування.

8 клас Етюд  Тема . Риторика: використання виражальних засобів. Українська література: інверсія в художньому творі, метафора. Сьогодні кинув мені ранок на ліжко золотий сніп…

  • Мета : Сприяти закріпленню правописних навичок і вмінь здійснювати граматичні операції.

Створення літературної газети Тема. Краса людської душі в творах письменників української літератури

  • Мета : Формувати вміння логічно мислити, виховувати наполегливість і зосередженість, розвивати творчу пошукову діяльність щодо художніх образів.

Створення кросвордів Тема. Теорія літератури. Розгадування кросвордів

  • Мета :Сприяти зростанню уваги учнів до слова. Збагачувати лексичний запас. Розвивати кмітливість, мобільність, виробляти вміння розрізняти елементи теорії літератури.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка