Навчальні програми




Сторінка1/6
Дата конвертації14.06.2017
Розмір0,99 Mb.
  1   2   3   4   5   6
МІНІСТЕРСТВО освіти і науки УКРАЇНИ
Український ДЕРЖАВНИЙ центр позашкільної освіти
Національний педагогічний університет

імені М. П. Драгоманова



навчальні програми

з позашкільної освіти
науково-технічний напрям

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

Випуск 2


Київ – 2014



Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

лист № 1/11-17865 від 11.11.2014 р.
Загальна редакція

Шкура Г.А., Биковський Т.В., кандидат педагогічних наук, доцент


Авторський колектив

Бала О.В., Биковський Т.В., Верхман О.А., Вихренко Т.О., Дежкунова Л.О., Денисюк Д.В., Дзезинський О.І., Домашенко В.С., Драчинський А.Г., Іванов Ю.В., Калита Г.С., Кириленко Н.С., Корнієнко В.Г., Лебедєв Д. В., Лейпник Д.Л., Липецький О.П., Панасюк В.В., Полянська Т.М., Ріллє Г.Б., Тополюкова О.О., Чигрин Н.О., Шкура Г.А.


Редакційна колегія

Войчук Н.В., Ковальова А. В., Сук Л.Е.



Рецензенти

Ковганич Г.Г., заступник директора Центру позашкільної роботи Святошинського району м. Києва;

Попова Г.Д., доцент кафедри позашкільної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук.

Навчальні програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму / за ред. Биковського Т.В., Шкури Г. А. – К.: УДЦПО, 2014. – В. 2. – 207 с.


У збірнику представлено програми з науково-технічного напряму позашкільної освіти початково-технічного, спортивно-технічного, та художньо-технічного профілів навчання.

Видання розраховано на педагогічних працівників позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, спеціалістів, які займаються питаннями позашкільної освіти.

© Український державний центр позашкільної освіти, 2014


Навчальна програма

з радіоелектронного конструювання
Початковий та основний рівні

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Технічна творчість, як одна з найбільш цікавих форм дозвілля школярів, сприяє розкриттю і розвитку творчих здібностей, ініціативи, самостійності та самовизначенню у житті, підвищенню якості трудової підготовки і професійної орієнтації учнів, вмінню орієнтуватись в світі техніки, як невід’ємній складовій частині освіченості кожної сучасної людини.

Навчальна програма реалізується у гуртку науково-технічного напряму предметно-технічного профілю позашкільної освіти.

Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі радіоелектронного конструювання.

Основні завдання полягають у формуванні ключових компетентностей:

пізнавальна - оволодіння знаннями призначення радіоелектронних компонентів, вмінням читати електронні схеми, знаннями радіоелектронного конструювання;

практична - формування умінь і навичок радіоелектронного конструювання, експлуатації електрорадіотехнічних приладів, технологічних процесів;

творча - гармонійний розвиток особистості, розвиток творчої активності, просторової уяви, художнього смаку;

соціальна - формування технічно й технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності, виховання портеби в продуктивній праці, життєвої самостійності; розвиток загальнолюдських позитивних якостей, формування рис колективізму й товариських відносин.

Гурток початкового рівня навчання комплектується з учнів 6-8 класів; основного рівня 1-го року навчання - 8-10 класів; 2-го року навчання - 9-11 класів, а також учнів ПТНЗ. Кількість учнів у гуртку може складати 10–15 чоловік. Заняття гуртка проводяться 2-3 рази на тиждень, тривалість одного заняття - 2-х академічних годин (перший рік навчання), 3-х академічних годин (другий рік навчання) і 3-4 академічних годин (третій рік навчання).

Займаючись у гуртку радіоелектронного конструювання, вихованці розширюють і поглиблюють знання з таких базових навчальних предметів, як фізика, хімія, математика; застосовують знання з електро- і радіотехніки для вирішення практичних завдань.

Для реалізації визначених програмою цілей і завдань у навчально-виховному процесі використовуються ефективні методи навчання, які сприяють самореалізації учнів; фронтальна, групова та індивідуальна робота, зокрема при підготовці до змагань, виставок та інших масових заходів, виконанні творчих робіт.

Критеріями оцінки результатів навчання учнів у гуртку служать: успішне засвоєння програми по роках навчання, набуття відповідних знань і умінь, участь у виставках технічної творчості, конкурсах, практичних конференціях.

Організовуючи навчально-виховний процес, керівник гуртка використовує різні типи занять: вступні, засвоєння нових знань, формування та практичного застосування умінь та навичок, узагальнення і систематизації, контролю отриманих знань, підсумкові. Доцільнішими можуть бути комбіновані заняття, що поєднують у собі різні види діяльності учнів і методи навчання.

У процесі теоретичного навчання вихованці вивчають принципи роботи радіоелектронних приладів, ознайомлюються з призначенням, будовою радіоелементів і схем, технологічними основами розробки, монтажу та складання радіоелектронних пристроїв, сучасної імпульсної техніки, засобами передачі, прийому та відображення інформації, історією та перспективами розвитку вітчизняної радіотехніки й електроніки.

На практичних заняттях учні складають та тестують схеми, конструюють пристрої та прилади, роблять відповідні розрахунки, оволодівають навичками роботи з персональним комп’ютером в обсязі користувача. Використання комп’ютера в навчальному процесі як інструменту професійної діяльності людини підвищує його ефективність, дає вихованцям змогу відчути і побачити корисність своєї праці.

Використання в навчальному процесі комп’ютерної техніки сприяє поглибленню знань у користуванні сучасними засобами обчислювальної техніки, використанню її для креслення принципових електричних схем, розробки друкованих плат.

На підсумкових заняттях здійснюється аналіз роботи гуртка, діяльності кожного вихованця за рік, нагороджуються кращі гуртківці, влаштовується виставка робіт гуртківців, попередньо обговорюються плани роботи на наступний рік.

За даною програмою можуть проводитись індивідуальні заняття, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки №1123 від 10.12.2008 року).

Програма є орієнтовною. За необхідності керівник гуртка може внести до програми певні зміни на свій розсуд, які не повинні впливати на загальний зміст навчальної програми та кількість навчальних годин. Незмінними мають залишатися мета, завдання і прогнозований результат освітньої діяльності.
Початковий рівень, перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН



Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

1

1

2

2.

Історія розвитку радіо

2

-

2

3.

Основні закони електро- і радіотехніки

3

3

6

4.

Електро- і радіотехнічні матеріали

2

1

3

5.

Конструювання та монтаж радіоелектронної апаратури (РЕА)

5

59

64

6.

Пасивні елементи РЕА

8

4

12

7.

Електро- і радіотехнічні виміри. Вимірювальні прилади

4

6

10

8.

Джерела живлення РЕА

6

12

18

9.

Електровакуумні прилади

3

-

3

10.

Напівпровідникові прилади

10

10

20

11.

Екскурсії, виставки

-

2

2

12.

Підсумок

2

-

2

Разом

46

98

144

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка