Небезпека від вогню




Скачати 81,85 Kb.
Дата конвертації14.01.2019
Розмір81,85 Kb.
ВІДКРИТИЙ УРОК З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я у 3 - А класі

Тема : Небезпека від вогню


Мета :Ознайомити дітей з причинами виникнення вогню та з елементарними правилами протипожежної безпеки; формувати навички правильного користування сірниками, електрообладнанням; виховувати повагу до професії пожежника.
Обладнання: таблиці по теми, презентація «Вогонь –друг, вогонь – ворог», учбовий фільм, іграшки до гри.

ХІД УРОКУ



І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте, які служби створені для допомоги населенню.

  • З якою метою створені ці служби ?

/ СЛАЙД 2 101 – пожежна служба

102 – міліція

103 – швидка допомога

104 – газова служба /



ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо і поміркуємо про вогонь, його корисну і шкідливу дію, вплив на життя людини. Ви повинні знати, що вогонь – серйозна стихія, і ігри з ним небезпечні. Вам уже 8-9 років, тому будемо вивчати правила поведінки з вогнем. Ці знання ви повинні засвоїти. Від цього залежатиме ваше життя та здоров’я оточуючих.


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Загадка

Що за гість, що лише дрова їсть ? Скільки б не їв – а ніколи ситий не буває ?. ( Вогонь)


2. Створення проблемної ситуації « Чи корисний вогонь?»

- Дуже часто можемо чути : стережися вогню, будь з вогнем обережний, пожежа – страшне лихо, під час пожежі загинули люди і згоріло майно.

Можливо, варто взагалі відмовитися від вогню, не впускати його в наше життя і не буде біди ?

/ Відповіді дітей /



3. Вирішення проблеми

- Для чого використовують вогонь ?

- Де без вогню не можна обійтися ?

/ Відповіді дітей ілюструвати малюнками з презентації : СЛАЙД 3,4,5, 6 і доповнювати віршованими рядками /



  • Якщо холоди настали-

допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

але ти стій осторонь.


свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

ми подякуємо.


  • На вогні готують їжу,

пиріжки мама пече.

В кухні ти, малюк, не грайся –

вогонь миттю припече.


  • Летить ракета в небесах

вогонь із сопла рветься – ах!

Такий він сильний, мудрий, дужий,

вогонь потрібний людям , друже !
4. Підсумок.

Без вогню людині жилося б важко. Вогонь став людям у великій пригоді. Жодного дня ми не можемо обійтись без нього.


5. Роздуми « А якщо вогонь не поважати ?»

- Якщо до вогню ставитись без поваги, дражнити його, поводитись з ним необачно, він перетворюється із теплого слухняного кошеняти в дикого, жорстокого, злого звіра.

Але й іншим буває вогонь –

злим, як змій, і жорстоким, як ворог.

Не зігріє він ваших долонь,

може все спопелити на порох.

Причини пожежі можуть бути різноманітними. Але завжди вона починається тому, що з вогнем поводились необережно або залишили його без нагляду.
6. / ПЕРЕГЛЯД УЧБОВОГО ФІЛЬМУ /
7. Повторення причин пожежі

- Давайте ще раз повторимо причини виникнення пожеж.

/СЛАЙД 10, 11, 12, 13 /

Діти :* Недбале поводження з сірниками, запальничками. Ігри з ними.

Вчитель: На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

чим скінчиться може гра.



* Просушування одягу, речей над відкритим вогнем або поблизу нього ( над включеною плитою, на каміні)

* Відкриті дверцята пічки, з якої може впасти жарина.

* Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, петарди, хлопавки.

Новий рік! Зійшлись малята,

щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам-прикрасам – зась,

хвоя щоб не зайнялась.

* Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.

Наказали мама й тато

всі електроприлади разом не вмикати,

Бо нагріється розетка,

спалахне вогнем умить,

і від того й дім згорить.



* Залишені без нагляду працюючі електроприлади.

Електропраска – кожен знає –

у побуті допомагає.

Та пам’ятати має кожний :

лишать без нагляду її не можна.
Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

На галявині вогнище

Полум’я стелиться низько-низько / присідають /

Далі багаття розгоряється / піднімаються /

І вогонь коливається / руками показати/

Ми взяли водичку прямо із кринички / нахил /

Полили, загребли / імітація /

І з галявини пішли / крокують /


8. Робота над оповіданням Г. Блінова

а) Читання вчителем оповідання

ЯК СТОБІД ХОТІВ НАЛЯКАТИ ВОВКА

Одного разу Марфа Іванівна сказала Стобіду:



  • Побудь трошки сам, а мені треба йти в справах. Ось тобі папір, фарби, пензлик; якщо хочеш, малюй. Набридне малювати – збудуй башту з кубиків або розглянь книжку з малюнками.

Стобід заходився малювати космічний корабель, та лише розмазав фарби на папері. Взявся будувати башту, але не виходило, бо він ставив великі кубики на маленькі. Книжка йому також не сподобалася, і він почав дивитись у вікно. На вулиці йшов дощ, перехожі ховалися від парасольками.

- Як добре було влітку в саду ! – згадав Стобід і вирішив: - Влаштую в кімнаті сад! Ні, ліс !

Він швиденько почав знімати з підвіконня вазони з квітами і розставляти їх на підлозі, з коридора приніс волохатий зелений килимок і розмірковував : що б ще зробити ? Звичайно, поселити в лісі звірів ! З іграшок Стобід знайшов лише маленьку білочку, яку примостив між гілками герані, і сірого вовка з висунутим язиком, котрого посадив під вазоном з великим колючим алое, схожим на ялинку.

Задоволений своєю роботою, Стобід розташувався на підлозі і почав уявляти собі, що він заблукав у лісі і на нього полює вовк. Чим захиститися ? Рушниці немає, навіть палиці ніякої нема…

І Стобід згадав розповідь Марфи Іванівни про хлопчика, який жив у селі і в школу ходив через ліс. Одного зимового вечора, коли він ішов лісом, до нього став підкрадатися вовк. У хлопчика, звичайно, не було ніякої зброї, в портфелі лежали лише зошити і коробка сірників, що його просили передати мамі. І ось він став видирати аркуші зошита, підпалювати їх і кидати під лапи вовкові. Вовк щоразу лякався і відступав. Так хлопчик вийшов з лісу, тільки зошита йому було жаль.

- А у мене навіть не зошит, а аркуш, - подумав собі Стобід, схопив його зі столу і побіг на кухню по сірники.

Звичайно, він знав, що сірниками гратися не можна. Марфа Іванівна навіть заховала їх високо на полиці. Та Стобід вирішив, що один сірничок запалити можна.

Він підставив стілець, дістав сірники, підпалив папір і кинув його в бік іграшкового вовка. Запалений папір упав на килимок, і той миттєво запалав. Язики полум’я підстрибнули і побігли вгору по шторах, перекинулися на книжкову полицю, з неї – на шафу. Кімната наповнилася димом, вогнем, стало важко дихати. На Стобіді загорілася курточка. Від жаху він заплющив очі, а обличчя й груди обпік такий біль, що він закричав і упав.

Полум’я, наче дикий звір, вже підповзало до нього, щоб накрити зовсім. Так і згорів би Стобід, якби в цю мить не повернулася Марфа Іванівна . Вона швидко зняла пальто і накинула його на Стобіда, миттєво викликала пожежну команду і «швидку допомогу».

В лікарні Стобіда лікували дуже довго. Піднімати повіки йому ще дуже важко, і, коли лікар підходить до його ліжка, він, перед тим як привітатися, говорить : «Ніколи не буду більше гратися сірниками…»


б) Бесіда за прослуханим.

- Якими справами Марфа Іванівна порадилася зайнятися Стобіду ?

- Чи дотримався він її ?

- Що вирішив влаштувати ?

- Що уявив під час гри ?

- Як вирішив захиститися ?

- Що з того вийшло ?

- Що ж засвоїв Стобід, перебуваючи у лікарні ?


9.Робота з підручником. Складання правил поведінки під час пожежі.

* Якщо пожежа невелика, спробуйте залити вогонь водою (тільки підключені електроприлади не можна гасити водою ), або затоптати, або накинути на нього ковдру.




  • Кличте на допомогу дорослих, викликайте за номером 101 пожежну команду.




  • Вибігайте з приміщення, де горить, за руку виводьте інших малюків. Щільно закрийте за собою двері.




  • Якщо в кімнаті дуже багато диму, вибирайтеся з неї повзком, закрийте ніс і рот рушником. Головне – не ховайтеся під ліжком, в шафі тощо. Не панікуйте !




  • Якщо загорівся електроприлад, спробуйте відключити його від електромережі.

10. Робота в зошиті. Завдання 1, 2, 3
V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Тестові завдання.



1) Гратися сірниками

а) дуже весело б) цікаво в) небезпечно

2) Вогонь можна запалювати

а) тільки з дітьми б) з дорослими в) самому

3) На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102 б) 101 в) 103

4) На Новорічне свято я обов’язково візьму

а) бенгальські вогні б) петарди в) веселий настрій

5) Суши білизну

а) на каміні б) над газовою плитою в) у ванній кімнаті

6) Якщо в квартирі багато диму, закрий вологим рушником

а) ніс і рот б) очі в) рот
2. Гра «Врятувати вірних друзів»

Беруть участь 2 або більше учнів.

У намальованому крейдою квадраті (1,5 х 1,5 м) розставляють іграшки (10-15 шт). Одному з учасників зав’язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі – іграшки, виникла пожежа, очі застилає дим, погано видно. За сигналом ведучого учасник гри прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з «палаючої квартири. Після цього ті самі дії виконує наступний учасник. Перемагає той, хто «врятує» більше іграшок за такий самий час.
VІ. Підсумок уроку.


  • Коли вогонь приносить нам користь ?

  • Назвіть причини виникнення пожеж .

( Підготовлені учні читають віршовані правила безпеки.)

Вогню боятися не треба,

Якщо порядок в домі в тебе,

Якщо працюють справно речі:

Магнітофони, праски, печі,

І телевізор, й газплита –

Пожежа в дім не завіта !
Якщо підете в гості з дому

Надовго до своїх знайомих,

Про газ та струм не забувайте:

Ретельно все перевіряйте,

Без нагляду не залишайте

І прилади всі вимикайте!


Якщо в сім’ї маленькі діти

Уміють сірники палити,

То пустощі з вогнем завжди

Призвести можуть до біди.

Дітей самих не покидайте

І сірники від них ховайте !


Якщо колись в якусь годину

Ви десь помітили жарину –

Її ви швидко погасіть,

Бо з іскри може все згоріть.



Всі знайте вимоги пожежні

І будьте пильні й обережні !


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка