Незвичайні ситуації. Тимчасове вимкнення світла. Мета



Скачати 63,35 Kb.
Дата конвертації05.12.2018
Розмір63,35 Kb.
ПОГОДЖЕНО БЕСІДА БЖД
Заступник з навчально-виховної роботи

__________________________

(підпис, П.І.П.)

«___»_______________20__р



Незвичайні ситуації. Тимчасове вимкнення світла.
Мета: Ознайомити з правилами особистої безпеки: як орієнтуватися у темряві, як користуватися свічкою, гасовою лампою, сірниками, як діяти при загорянні електропроводки, як уникнути ураження електричним струмом.

Сприяти засвоєнню знань, умінь і навичок, які необхідні кожному для збереження життя і здоров’я, вчити небезпечній поведінці вдома. Виховувати увагу, спостережливість, сміливість, рішучість.


Діти, візьміться всі за руки. Уявіть собі, що ви опинились на лісовій галявині. Серед буйної зелені весни. Весело співають пташки. Ласкаве сонечко посилає свої теплі промені, зігріває вас. І вам так добре на серці. Ну, а тепер тепло своїх сердець передайте один одному, усміхніться. Всі разом скажимо:

Хай усьому світу буде добре !

Ось ви поділилися своєю добротою зі своїми товаришами і вам стало не серці ще краще, веселіше. Я хочу, щоб цей настрій ви пронесли через все своє життя. І лише тоді будете щасливими.


  • А коли людину вважають щасливою?

(коли вона працює, навчається добре, має гроші і всі необхідні речі, коли ніхто не хворіє, коли немає ніякої біди, коли всі посміхаються).

  • Так, діти, ви будете щасливими тоді, коли добре навчатиметесь, не будете своїх батьків засмучувати негарними вчинками якщо залишаєтесь вдома наодинці, знаходитесь на вулиці, у громадських місцях.

Дуже часто буває, що людина стає жертвою надзвичайної ситуації, аварії, травмуються по причині неправильної експлуатації приладів, механізмів, речей. Хто ж винен? Перш за все – вона сама.

Ось і сьогодні ми познайомимось ще з деякими правилами. Але ви завжди повинні пам’ятати ті правила, які вивчали раніше на уроках. Тому, їх треба пригадати. А пригадаємо їх, граючи у гру «Заморочки із бочки».



По черзі будете витягувати «заморочку» з номером, я зачитаю запитання, а ви дасте відповідь.

Питання.

  1. Які ви знаєте небезпечні речовини?

  2. В чому їх небезпека?

  3. Як поводитись з невідомими речовинами?

  4. В чому небезпека горючих і легкозаймистих речовин?

  5. Як поводитись з незнайомими речовинами?

  6. Як користуватися побутовою технікою?

  7. Назвіть причини виникнення пожеж.

  8. Як надати допомогу при порізі, ударі, опіку?

  9. Як користуватися водою? газом? електроприладами? сірниками?

  10. Як поводити себе при пожежі?

  11. Як викликати пожежну частину?




  • Ітак, ми пригадали з вами головні правила, які ви повинні завжди пам’ятати і дотримуватися їх.

  • А чому? Навіщо?

  • Так, діти, щоб з вами не трапилося ніякої біди.

  • Але, на жаль, не проходить жодного дня, щоб телебачення і радіо, преса не сповіщали нас про стихії, катастрофи, аварії, надзвичайні ситуації, які трапляються з людьми на Україні. Одним з таких повідомлень, на превеликий жаль, є вимкнення світла. У нас у місті присутні такі незручності, але вони тимчасові. Наша міська влада і держава прикладають великих зусиль, щоб забезпечити людей світлом, відшукуючи кошти для енергетичної галузі на придбання палива, сучасного обладнання. Тому, кожен громадянин України повинен вчасно сплачувати за спожиту електроенергію, економити і в школі, і вдома.




  • Діти, кожен з вас був свідком тимчасового вимкнення світла.

  • Чи були ви готові до цього?

  • Як про це дізнались?

  • Як себе поводили під час темряви?

  • Що необхідно знати, щоб побутові прилади не псувались і не виходили з ладу?

  • Чим ви користуєтесь під час вимкнення світла?

(вчитель уточнює і доповнює відповіді дітей)

  • Давайте прочитаємо правила поведінки під час темряви (плакат на дошці).

Правила


усунення незручностей, пов’язаних із вимкненням світла.

  1. Ознайомтесь із графіком вимкнення світла у вашому районі міста.

  2. Підкоректуйте свій режим. Вчасно зробіть уроки і відпочиньте.

  3. Відпочиньте з дорослими на свіжому повітрі.

  4. Вимкніть з електромережі всі прилади.

  5. Користуйтеся акумуляторними лампами, відкритим вогнем під наглядом дорослих.

  • Запам”ятайте ці правила і дотримуйтесь їх, щоб уникнути небезпечних ситуацій.

Практичні вправи.

  • Діти, а завжди ви і ваша родина встигаєте все зробити, що запланували?

  • Ні. Тому необхідно вам не панікувати. Треба заспокоїтись і почекати, поки ваші очі звикнуть до темряви і тільки тоді відшукати потрібне місце чи предмет, тобто зорієнтуватися у квартирі.

Тому ми зараз з вами виконаємо декілька вправ, які допоможуть вам набути тих навичок, які полегшать орієнтування у темряві:

(вікна класу закривають шторами з цупкої тканини)

а) Клас від дверей проходять на свої місця;

б) Підходять до поличок, шафи;

в) Називають предмети, оточуючі їх, вказують відстань до них.


  • Ось такі вправи, діти, ви можете виконувати і вдома з батьками і меньшими братиками і сестричками. Вони допоможуть вам сміливо орієнтуватися у вашій оселі під час вимкнення світла.




  • Діти, але ваші батьки, коли щось не встигли виконати, і це не можна відкласти на пізніше, користуються найлегшим засобом?

Може, підскажете яким?


  • Так, користуються сірниками, свічками, гасовими лампами.

  • А скажіть, це – небезпечні речі? Чому?

  • Так, вони небезпечні, бо неправильне поводження з ними призводить до пожежі. Тому, щоб не скоїлась біда, необхідно знати правила правильного користування ними.

  • Як ви користуєтесь цими засобами?

(вчитель уточнює і доповнює відповіді дітей).

  • Давайте серед цих “стрічок” з правилами виберемо ті, які відносяться до цього питання і складемо “Пам”ятку”. (діти відбирають необхідні правила і складають “Пам”ятку”).



ПАМ’ЯТКА


  1. Свічку і гасову лампу став у місце, де немає горючих матеріалів.

  2. Не заправляй гасову лампу бензином, а лише гасом.

  3. Після заправки лампи протри резервуар.

  4. Не доливай гас у гарячий прилад.

  5. Повільно і поступово збільшуй полум”я.

  6. Не став свічку у скляний посуд.

  7. Не залишай без догляду свічку або лампу.

  8. Не грайся з освітлювальними засобами.

  9. Не нахиляйся над свічкою, лампою.




  • Перечитайте правила ще раз і запам’ятайте їх (дивись додаток)

  • А що ж може трапитись, якщо не дотримуватись таких правил?

  • А у нас є такі діти?

Я так і вважала, що у нас у класі немає таких дітей, які б не дотримувалися правил безпеки.


  1. Як діяти, якщо горить електропроводка?

  2. Чим загасити електропроводку?

  3. Що сприяє короткому замиканню?

  4. Як уникнути перевантаження проводів?

  5. Якої потужності лампи вкручують в абажури з тканини?

  6. Де ставити праски, електроплити?

  7. На який час можна залишати електроприлади вімкнутими?

. Гра “Виклич допомогу!”

З кожного ряду по 1 учню і викличте допомогу. А я оціню, вкажу помилки, визначу кращого учасника.
Вивчення правил уникнення ураження електричним струмом.


  • Діти, у відповідях на запитання наголошувалося, що електроприлади не можна гасити водою та пінними вогнегасниками, якщо знаходяться прилади під струмом. Чому?

Так, можна уразитися струмом. Але електричним струмом можна уразитися не лише при гасінні пожежі електропроводки, яка під струмом. Електричний струм вражає тих, хто користується несправними електроприладами, хто ходить біля високовольтних ліній, хто торкається обірваних дротів або копає землю, де проведений електричний кабель.

  • Що ви можете зробити, помітивши такі порушення? (Сповістити службу нагляду)

  • А до прибуття спеціалістів? (Загородити небезпечну зону яскравими предметами).




  • А тепер повторимо все, про що ми говорили. Ваші відповіді повинні бути чіткими і точними. З ваших відповідей буде зрозуміло, як ви уважно слухали матеріал.

  1. Гра “Блискавка”

  • Як поводитись під час вимкнення світла?

  • Які засоби можна використовувати для освітлення?

  • Як користуватися свічкою, гасовою лампою, сірниками?

  • Що необхідно робити при замиканні?

  • Як уникнути ураження електричним струмом?

  1. Гра “Доскажи словечко”.

Закінчить віршик потрібним словом:
І дорослим, і малятам

Дуже добре треба знати:

Сірники не для розваги,

З ними страшно……. (ГРАТИ)

Розігрілась праска дуже.

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки….. (ВИМИКАЙ)

Ми самі із братом вдома.

Загорілася солома.

Щоб закрити шлях вогню

Я пожежникам …….. (ДЗВОНЮ)

Горять електроприлади й

дроти


Засип… (ПІСКОМ).

Не лий …. (ВОДИ).

Якщо виникла пожежа,

Не ховайся, а дзвони.

Кожна донечка та син

Мають знати номер… ( 101 )







Каталог: wp-content -> uploads -> 2013
2013 -> Архітектура та скульптура в Україні 19 століття
2013 -> Київський національний лінгвістичний університет
2013 -> «Архітектура І скульптура XX століття» Неокласицизм
2013 -> Тема. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті Розгляд питань
2013 -> Робоча програма навчальної дисципліни пп права людини у сфері кримінальної юстиції
2013 -> Реферат обов’язково повинен мати такі структурні частини : Титульна сторінка; Зміст; Основна частина
2013 -> Програма Фахового вступного випробовування для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, магістра
2013 -> Локальні релігії


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка