Об’єми тіл обертання



Сторінка1/6
Дата конвертації11.12.2018
Розмір0,58 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6
Спиця Наталія Іванівна

вчитель математики

вищої кваліфікаційної категорії

Широкинської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів ім. М. В. Ясиненко

Урок геометрії в 11 класі

на тему « Об’єми тіл обертання.»

Використана література:

1.Афанасьєва О.М., Бродський Я.С., Павлов О.Л., Сліпенко А.К.,Математика,

11 клас, Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2011.

2.Солодченко Л.І. Розвиток життєвих компетентностей на уроках

математики, Тернопіль-Харків, Ранок, 2011.

3.Типові тестові завдання до ЗНО, збірник під редакцією А.Р.Гальперіна,

Видавництво «Літера ЛТД» ,2013.

4. Роганін О.М. , Геометрія,11 клас, Комплексний зошит

для контролю знань, Харків, Ранок, 2011.

Тема. Об’єми тіл обертання.

Мета: повторити поняття тіл обертання, способів їх утворення; ознайомити з формулами об’ємів тіл обертання. Виробляти вміння знаходити математичні закономірності в навколишньому світі. Розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні, компетентності продуктивної творчої діяльності.

Обладнання: підручник (О.М.Афанасьєва, Я.С.Бродський, О.Л.Павлов, А.К.Сліпенко); моделі тіл обертання, проектор, екран.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності учнів (доцільно застосовувати з метою формування інформаційних компетентностей).

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми згадаємо як утворюються тіла обертання, розглянемо формули для обчислення об’ємів тіл обертання, прослухаємо доповідь учениці про використання в житті кулі і сфери, а також навчимось розв’язувати задачі на обчислення об’ємів тіл обертання.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (доцільно проводити з метою формування комунікативних компетентностей).


  1. Перегляд слайдів «Тіла обертання та їх об’єми»

(використовується презентація).

  1. Учні заповнюють таблицю

(доцільно застосовувати з метою формування компетентності продуктивної творчої діяльності)

Назва тіла обертання

Формула об’єму

Сторінка підручника

Прямий круговий циліндр

V=H

352


Прямий круговий конус

V = H

368


Куля

V =

363


Загальна інтегральна формула

V= (x)dx

363


Rрадіус основи або кулі,

H висота.

ІV. Розв’язування вправ.



Використовуються типові тестові завдання до ЗНО-2013 ( продемонструвати збірник під редакцією А.Р.Гальперіна)

  1. Знайдіть об’єм циліндра, описаного навколо конуса (див. рисунок),

якщо об’єм конуса дорівнює

15 .



А

Б

В

Г

Д

45

30

15

5

40

Відповідь: А 45 (тест 5, №13, стор.34)

  1. У циліндр вписано конус (див. рисунок той самий). Знайдіть об’єм конуса, якщо об’єм циліндра дорівнює 300 .



А

Б

В

Г

Д

50

150

300

100

200

Відповідь: Г 100 (тест 8, №12, стор. 58)

  1. Об’єм циліндра дорівнює 24 , точка М – середина осі ОА (див. рисунок). Знайдіть об’єм конуса, висота якого дорівнює МО.



А

Б

В

Г

Д

6

12

8

4

2

Відповідь: Г 4 (тест 6, №20, стор.43)

  1. Математична цікавинка (доповідь учениці «Куля і сфера»)

(доцільно проводити з метою формування компетентностей саморозвитку і самоосвіти).

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка