Основна аналітична частина




Дата конвертації14.05.2017
Розмір84,4 Kb.
Відомості про автора
Я, Гончарова Людмила Дмитрівна, народилася 01.06.1977 року у місті Рубіжне Луганської області. З 2000 року проживаю в місті Свердловську. Працювала в Свердловському ліцеї №1 учителем географії з 2000 по 2011 роки. З 2011 року працюю заступником директора з НВР в ЗОШ № 8 та продовжую викладати географію. Закінчила ЛДПУ ім. Т.Г. Шевченка в 1999 році, і маю диплом з відзнакою про вищу педагогічну освіту за спеціальністю «учитель географії та народознавства». Маю кваліфікацію «Спеціаліст І категорії», яка присвоєна мені у 2011 році. Мій педагогічний стаж становить 14 років.

Основна аналітична частина
Як і будь-який творчий учитель, постійно працюю над пошуком різних педагогічних засобів, форм, методів, спрямованих на подолання суперечностей та недоліків масової педагогічної практики.

Тема, над якою я працюю: «Розвиток різнобічної особистості на уроках географії». Вважаю, що ця тема актуальна, бо особистість з великою кількістю розвинених компетенцій завжди знайде своє застосування в житті.



Основними завданнями вважаю:

  • формувати стійкий інтерес до вивчення географії у кожного учня;

  • забезпечити можливість дітям виявляти свої творчі здібності на уроках географії;

  • застосовуючи різноманітні методи «навчити дітей вчитися»;

  • розвивати вміння отримання максимальної кількості інформації, використовуючи географічні карти, атласи, навчальні таблиці, підручники;

  • навчаючи, виховувати патріотизм, екологічну культуру, моральні та етичні ціннісні орієнтири в своїх учнях.

Головні напрямки моєї роботи:

1) навчальна діяльність:

а) на своїх уроках я застосовую такі форми та методи: загальна робота класу, індивідуальна робота над виконанням певного завдання, парна та групова робота, роботи за варіантами по рядах;

б) при проведенні уроків моїх учнів намагаюся навчити: максимально використовувати різні джерела географічної інформації: як то текст підручника, малюнки, схеми, таблиці, картосхеми, атласи, карти; даю випереджаючі завдання: підготувати реферат, повідомлення з заданої теми, де учні використовують різні джерела інформації: «Інтернет», енциклопедії, додаткову літературу; цього навчального року проводжу конкурс на кращий творчий проект в 6-7 класах з географії, де учні виконують різні творчі завдання: складають кросворди, пишуть міні-твори, збирають гербарій, пишуть реферати, малюють малюнки за цим розділом і за цю роботу я ставлю додаткові оцінки, які підвищують загальну оцінку з теми. В кінці року буде підведено підсумки і за кращий творчий проект в паралелі 6 класів та 7 класів – оцінку за рік буде підвищено на 1 бал. Це є найкращим стимулом для учнів;

в) при виконанні індивідуальних завдань використовую розроблені для всіх класів дидактичні картки з завданням;

г) постійно використовую вправи на розвиток мислення, наприклад:

- вправи на аналіз, синтез (проаналізуйте вплив тектонічної будови на рельєф Африки)

- на порівняння (порівняйте погоду в Україні взимку та влітку);

- на узагальнення (визначте характерні риси рівнинного рельєфу);

- на абстрагування ( виберіть слова, які належать до певної теми, та назвіть тему: течія, ґрунт, водопад, вітер, річка,низовина, океан;

- на розвиток вміння класифікувати: (як класифікують карти? гори? рівнини?)

- на розвиток вміння робити судження та висновки: ( чому чоловіки на Україні живуть менше за жінок?)

- на логічні висновки або проблемні питання (Азовське море найменше за глибиною, і є найпріснішим, воно ж повинно бути дуже солоним)

д) використовую різні нестандартні завдання, як то:

- приліпити до великої карти об’єкти ( провінції лісостепу);

- складіть схему взаємозв’язків в ПК;

- напишіть міні-твір про свої враження після віртуальної подорожі в екваторіальний ліс, або Патагонію в Південній Америці;

- знайдіть логічну пару:

1. Індійський океан А. Карське море

2. Північно-Льодовитий океан Б. Філіппінське море

3. Тихий океан В. Середземне море

4. Атлантичний океан Г. Аравійське море

- складіть кросворд або ребус, або розгадайте;

- виправте географічні помилки в тексті

- розселіть тварин по своїх ПЗ;

2) виховна діяльність – я була класним керівникам в 2-х класах: мій 11 клас випустився в 2007 році, а потім я протягом року була класним керівником в 5 класі до переходу на роботу до ЗОШ № 8. Виховна діяльність простежується на позакласних заходах під час проведення у квітні традиційного тижня природничих наук.У виховній роботі багато уваги я приділяю особистісному розвитку учнів, формуванню в них загальнолюдських цінностей та різноманітних компетенцій.

3) науково-методична діяльність – постійно брала участь в роботі вчителів м/к природничих наук (більше 10 виступів) та кафедри природно-математичних наук Свердловського ліцею № 1 (останній виступ у жовтні 2010 р. – «Зміст та класифікація інноваційного процесу») в роботі міського м/о вчителів географії для якого підготувала 6 доповідей за цей період, в 2010 році в педагогічних періодичних виданнях надруковано 5 моїх уроків, з вересня 2010 по серпень 2011 року працювала методистом з ІТН Свердловського ліцею № 1. Після переходу до ЗОШ № 8 продовжую цей напрямок діяльності в рамках м/к вчителів природничих дисциплін, а також я є куратором відділення природничо-математичних дисциплін, створеного в ЗОШ № 8 у 2011 році.
Труднощі, з якими я зіткнулася в процесі роботи та шляхи їх подолання.

В процесі своєї роботи в останні 4- 5 років зіткнулася з відсутністю у переважної більшості учнів внутрішньої мотивації до процесу навчання та взагалі до подальшого життя. Вважаю, що це пов’язано з тими труднощами, які виникли у їхніх батьків, взагалі у нашому суспільстві, як економічними так і соціальними. Діти бачать, що відбувається в реальному житті і вважають, що неможливо завдяки успіхам у навчанні знайти своє місце у житті. Додає негативу цьому фактові ставлення в сучасному суспільстві до роботи вчителя: це і неповага до роботи вчителя з боку батьків, і низька оплата праці вчителів. Тому вчителю все складніше і складніше змотивувати дітей до навчання. Виходячи з вищезазначеного, вибір теми, над якою я працюю невипадковий: «Розвиток різнобічної особистості на уроках географії». Намагаючись на своїх уроках розвивати творчі здібності та різноманітні компетенції у своїх учнів, сподіваюсь, що в їхньому подальшому житті вони будуть застосовуватися та допоможуть дітям знайти своє місце у суспільстві .



Результативність моєї роботи.

Вважаю свою діяльність результативною, бо за останні 5 років жоден з моїх учнів не має низького рівня знань на кінець року, тобто успішність учнів становить 100 %. Якість знань моїх учнів за 2012-2013 навчальний рік складає 58%, що на 3% більше ніж у 2011-2012 н.р.

Одним із показників результативності моєї діяльності є участь учнів у ІІ та ІІІ турі Всеукраїнських олімпіад з географії та у конкурсах.

Результативність участі моїх учнів у олімпіадах з географії наведена у таблиці:



рік

Прізвище, ім’я учня

клас

Міська олімпіада

Обласна олімпіада

2004-2005

Козлова Катерина

10

1







Марченко Олександр

9

1




2005-2006

Козлова Катерина

11

1

5




Марченко Олександр

10

1

3




Головенько Василь

7

1




2006-2007

Марченко Олександр

11

1







Лядський Костянтин

8

1




2007-2010

Декретна відпустка

2010-2011

Глотова Поліна

7

1







Мурзін Микита

7

2




2011-2012

Анікіна Христина

7

4




2012-2013

Анікіна Христина

8

1




У 2010-2011 році учень 5-А класу Зайченко Сергій (під керівництвом Гончарової Л.Д.) брав участь в 5 Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницьких робіт « Юний дослідник » з роботою « Такі різні ґрунти ». Результати конкурсу: перемога в міському та обласному етапах та 2 місце у Всеукраїнському етапі.

Намагаюсь розповсюджувати свій досвід:


  1. В журналі « Краєзнавство. Географія. Туризм » видавництва « Шкільний світ » №17 за травень 2010 року надруковано урок географії для 8 класу з додатками « Погода в Україні в різні пори року та її передбачення ».

  2. В 2010 році в вересні в журналі « Географія » № 17 видавничої групи « Основа » надруковано урок природознавства з додатками « Атоми. Молекули. Дифузія » для 5 класу.

  3. В 2010 році в грудні в журналах « Географія » № 23-24 надруковано 3 уроки з розділу « Південна Америка » для 7 класу.

  4. У вересні 2013 року в журналі « Географія » № 18 видавничої групи « Основа » надруковано урок « Науково-технічна революція » для 10 класу.

Беру участь у професійних конкурсах. Надсилала матеріали на конкурс для вчителів « Майстерня європейської інтеграції » у 2010 році. Також у 2010 році у конкурсі від видавництва « Шкільний світ » я стала дипломантом (увійшла до складу 3 фіналістів), за що нагороджена дипломом від видавництва. А у Всеукраїнському конкурсі « Цікава школа », який проводився у 2011 році і відбувається 1 раз на три роки стала переможцем і нагороджена дипломом Академії педнаук України.

Намагаюся підвищувати свій професійний рівень, тому беру участь у семінарах тренінгах за участю психологів із ЛНУ, В. Громового, Л. Галіциної та ін..

ТЕМА МОЄЇ САМООСВІТИ: «Розвиток різнобічної особистості на уроках географії».

ПЕРЕЛІК ЛІТЕРАТУРИ, ВИВЧЕНОЇ З ЦІЄЇ ТЕМИ за останні 5 років:

1. Г.Д. Довгань. Інтерактивні технології на уроках географії. - Х.: Основа, 2005.

2. О.В. Крылова. Интересный урок географии. М.: Просвещение, 2000.

3. Г.Ю. Ксензова. Перспективные школьные технологии. М.: Мысль, 2001.

4. А.В. Даринский. Урок географии в средней школе. М.:Мысль, 2004.

5. И.И. Баринова. Внеурочная работа по географии. М.:Просвещение, 1990.

6. В.М. Лізинський. Прийоми та форми в навчальній діяльності. К.: Ранок, 2009.

7. О. Пометун. Енциклопедія інтерактивного навчання. К.: 2007.



8. Ресурси Інтернету.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка