Основні питання Ключове питання




Скачати 14,81 Kb.
Дата конвертації11.12.2016
Розмір14,81 Kb.
  • Навчальний проект
  • Крученової В.М. та Толкачової О.В.,
  • вчителів зарубіжної літератури Березанської ЗОШ I-IIIст.
  • с.м.т. Березанка Миколаївської області
  • 2008 рік
  • Основні питання
  • Ключове питання:
  • М.Гоголь і Україна.
  • Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності та ратної звитяги українського народу в боротьбі за рідну землю.
  • Тематичні питання
  • Що тобі відомо про козацьку добу з уроків історії України? Історична вірогідність повісті. Ймовірні прототипи образу Тараса Бульби.
  • Зображення історичних подій в Україні, побуту й звичаїв Запорізької Січі в данному художньому творі.
  • Чого ти дізнався про військове товариство?
  • Втіленням яких рис запорожських козаків є образ Тараса Бульби?
  • Остап і Андрій. Що спільного між братами і чим вони відрізняються?
  • Проблема життєвого вибору в долях героїв.
  • Чому в повісті так багато пейзажних замальовок? Яку роль вони відіграють?
  • Змістові питання:
  • Відокремити ключові епізоди у повісті.
  • Як і чому поводиться батько із синами при зустрічі?
  • Чому батько поспішає відправитися на Січ?
  • Які особливості побуту, звичаїв українського народу ми бачимо вдома у Тараса Бульби та на Січі?
  • Чого дізнаємось про військове товариство?
  • Які вчинки характеризують Остапа і Андрія?
  • Тарас Бульба серед запорожськіх козаків?
  • Яким був фінал життя головних героїв?
  • З якими пейзажними замальовками ми зустрічаємось у повісті?
  • Чи відчуваємо ми авторське ставлення до героїв, подій? Як ми можемо це визначити?
  • Стислий опис проекту
  • Працюючи над змістом повісті, треба звернути увагу на узагальнене художнє зображення історичних подій в Україні часів Запорізької Січі, на яскравість, колоритність образів головних і другорядних героїв повісті, на лірико-романтичний характер твору. Розкрити трагічність долі головних героїв, звернути увагу на протиставлення життєвого вибору синів Тараса Бульби, їхніх моральних якостей. Необхідно запобігати однозначної оцінки героїв і подій, показати їх у всій складності. Виробляти особисте ставлення до проблем, що порушуються в творі, аргументуючи свою точку зору.
  • При роботі поєднувати індивідуальні і групові форми роботи, залучати ілюстративні матеріали як безпосередньо до твору так і для створення фонового колориту українського життя тих часів.
  • Використовувати додаткову літературу стосовно життя і творчості Гоголя, ресурси Інтернету, інші інформаційні джерела.
  • Активізувати пошукову, дослідницьку роботу учнів, формувати пізнавальні інтереси, мотиваційну сферу діяльності учнів.
  • Навчальні предмети,з якими пов’язаний навчальний проект: Зарубіжна література
  • Українська мова
  • Російська мова
  • Історія України
  • Образотворче мистецтво
  • Музичне мистецтво
  • Класи, яких стосується навчальний проект:
  • 5-7 кл
  • навчальні цілі та очікувані результати
  • Дізнатися загальні відомості про життя і творчість М. Гоголя та його місце у світовій літературі. Зв'язки з Україною та її культурою.
  • Прочитати повість М.Гоголя “Тарас Бульба”
  • Вміти переказувати ключові епізоди.
  • Розповідати про бойове товариство, побут і звичаї запорожців на основі тексту твору.
  • Характеризувати образи Тараса бульби, Остапа, Андрія. Порівнювати братів.
  • Пояснювати роль пейзажів у творі.
  • Висловлювати особисте ставлення щодо предмету розмови.
  • Знати визначення жанру твору, що вивчається.
  • Очікувані результати
  • Досягнення поставлених цілей з урахуванням диференціації навчання

Діяльність учнів

  • Обов'язкове читання тексту твору (всіма учнями).
  • Робота по обговоренню змісту (всі учні)
  • Повідомлення про життєвий та творчий шлях. Ймовірних прототипів(індивідуальні завдання)
  • Збір матеріалу для характеристики героїв і представлення цих характеристик (робота в групах)
  • Підбір цитат для характеристики героїв, описів пейзажів( робота в парах)
  • Створення мультимедійної презентації(індивідуальна робота)
  • Створення друкованої публікації(робота в парах)
  • Добір матеріалу про ілюстрування твору різними художниками та композиторами.
  • 8 уроків
  • Вхідні знання та навички
  • Знання про історичні події, Запорізьку Січ, козаків.
  • Знання з теорії літератури: лірика, повість, епічний рід літератури.
  • Певний рівень навичок аналізу твору, порівняльної характеристики.
  • Навички користування комп'ютером.
  • Навички художнього, образного мислення.
  • матеріали та ресурси
  • Принтер.
  • Засоби для зв'язку з Інтернетом.
  • Сканер.
  • Комп'ютери.
  • Фотоапарат.
  • Програмне забезпечення
  • Програми для підтримки з електронною поштою.
  • Програми для опрацювання зображень.
  • Програми для створення мультимедійних презентацій.
  • Програми для створення публікацій.
  • Учнівська мультимедійна презентація.
  • Бюлетень.
  • Реферати.
  • ресурси Інтернету
  • Веб-сайти
  • Українські освітні портали

Диференціація навчання

  • Визначення обсягу завдань по рівнях компетентності учнів згідно можливостей кожної дитини.
  • Розподіл учнів по групах (згідно можливостей і бажань самих учнів)
  • Індивідуальні завдання пошуко-
  • вого характеру.

Високий рівень навченості

  • обдаровані учні
  • Створення учнівсь-
  • кого веб-сайту
  • Дослідницька робота
  • на тему: ”Які супереч-
  • ливі риси українського
  • козацтва втілив автор
  • в образі Тараса Бу-
  • льби
  • Як би ти проілюстрував повість “Тарас Бульба”?

Оцінювання знань та вмінь учнів

  • Звіт кожної групи і пари про виконання завдань проекту.
  • Врахування активності роботи кожного учня на уроках.
  • Презентація веб - сайту,друкованої інформації

Ключові слова

  • М.В.Гоголь
  • “Тарас Бульба”
  • Історична повість
  • Запорожська Січ
  • Козаки
  • Україна
  • Бажаємо виконавцям проекту
  • цікавої зустрічі з російськім письменником , М.Гоголем, українцем за походженням та духом.
  • Хай знайомство з повістю
  • розширить Ваші знання з історії України, з особливостями художнього зображення подій, характерів.
  • Пошукова, дослідницька діяльність дасть результати і принесе задоволення.
  • Душа розкриється для співпереживань, високих почуттів.
  • В П Е Р Е Д!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка