Особливості культур заходу і сходу Презентація до уроку (9 клас)



Скачати 12,92 Kb.
Дата конвертації23.10.2016
Розмір12,92 Kb.

особливості культур заходу і сходу

Презентація до уроку (9 клас)

Підготувала Михайлова Людмила Олексіївна,

вчитель Хутірської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Черкаської районної ради Черкаської області

Мистецька розминка

До яких видів мистецтва ми зверталися під час вивчення різних історико-культурних епох?


архітектура

музика

скульптура

графіка

образотворче

мистецтво

література

театр

кінематограф

хореографія

“Захід є Захід, Схід є Схід, не зустрітися їм ніколи”

“Захід є Захід, Схід є Схід, не зустрітися їм ніколи”

Редьярд Кіплінг


Тема уроку

особливості культур заходу і сходу

Питання для розгляду:

  • Культура Заходу і Сходу.
  • Відмінності цих культур.

таблиця “Відмінності культур”


Захід

Схід

Територіальний принцип

Захід

Схід

Європейські країни,

країни Америки

Країни Азії,

Сходу,

Африки

Поняття “культура”

захід

схід

Сукупність матеріальних і духовних продуктів людської діяльності.

До культури належить те, що робить життя людини витонченим, естетично прикрашеним.

Пригадайте !


- Що становить основу писемності західних країн?

Алфавіт
  • Скільки букв в алфавіті, яким ми користуємося?

33

Писемність

Захід

Алфавіт -

сукупність знаків,

що відображають

звуки.

Схід

Ієрогліф – знак, що передає зміст слова і навіть фрази.






д

а

З

і

х

Світосприйняття

Захід

Людина – центр Всесвіту.

Перетворення природи і підкорення її людству.

Схід

Людина – частина природи.

Гармонія існування людини в навколишньому середовищі.

Провідні релігії

Захід

Християнство

Схід

Іудаїзм, буддизм, мусульманство


Вівтар

Вішну

Будда

Шива

Варун

Сурʼя

християнство


Ярославська Оранта

Обладнання

іконостаса

Волинська

Богоматір

Ікони

Театральне мистецтво

Захід

Сильні емоційні потрясіння.

Поєднання в опері елементів драматургії та музики.

Схід

Не можна виводити глядача з душевної рівноваги.

Поєднання елементів драматургії, музики, акробатики, пантоміми.

Театр “Но”.

ТЕАТР “Но”

Основні джерела тематики п’єс Но: японські легенди, прадавні казки, відомі історичні події, твори класичної японської літератури, китайські легенди.


Головним засобом художнього виражен-ня в театрі Но є музика, спів і танець.

Актор у театрі Но має строгу спеціалізацію й виконує тільки ролі певної групи. Усі актори ̶ чоловіки (це традиція).

У цьому театрі немає стільців, глядачі сидять на дзабутонах (пласкі подушки для сидіння)

Актори театру Но не застосовують грим та міміку. Головний засіб виразності ̶ маски.

Назвіть культурну епоху західноєвропейського мистецтва, в якій культ людини в мистецтві набув своєї кульмінації.


Відродження (Ренесанс)

Образотворче мистецтво

Захід

Зображення людини чи тварини – основа всіх жанрів живопису.

Заборона зображення людей, Бога, тварин.

Провідний жанр – книжкова мініатюра.


Схід

книжкова мініатюра


Зображення

епічних героїв, ліричні та батальні сцени.

Порівняйте живописні твори

Архітектура

Відокремлення середовища, в якому мешкає людина, від природи.

Особливості архітектури визначаються за культурними епохами.

Пов'язана з ландшафтом і гармонійно його доповнює.

Особливості визначаються за національною та релігійною належністю.

Оздоблення має орнаментальний характер.


Схід

Захід

Західна архітектура

АРХІТЕКТУРА сходу


Пагода Шести Гармоній

Пайлоу або Пайфан — різьблена орнаментована тріумфальна брама з каменя або дерева, що зводилися в Китаї на честь правителів, героїв

Ступа – це велика напівсферична споруда, у центрі якої розміщена харміка (приміщення для реліквій), де зберігався прах Будди (потім його послідовників).

Індуїстський храм



Буддійські храми Японії

Храм Акшардхам


Ландшафтні сади

Гонарні вироби


Турецьке гончарство

Українське гончарство

килимарство


Африка

Іран

Перські килими

Українські килими, Полтавщина

Порівняйте !

Захід чи схід?

Домашнє завдання: І варіант – ст. 226-232 ІІ варіант – ст. 233-244


Список використаних джерел:

Література:

Художня культура 9 клас: Методичний посібник/Л. Кондратова.

– Х.: Ранок, 2006. – 208 с.

Художня культура 9 клас: Книжка для вчителя/с.Федун,

О.Чорний. Т.: Мандрівець, 2010. – 216с.

Художня культура: уроки та позакласні заходи 9 -11 класи:/Л.

Шелестова, О. Гайдамака. – К.: Шкільний світ, 2010. – 128 с.

Художня культура 9 клас: Тематичні розробки уроків/Л.

Климова. – Х.: Ранок, 2009. – 288 с.

Художня культура 9 клас: Тематичні розробки уроків/Л. Масол,



О. Гайдамака. – Х.: Ранок, 2009. – 320 с.
Каталог: uploads -> editor -> 5098 -> 407825 -> sitepage 11 -> files
files -> Основи художньої культури
files -> Актуалізація опорних знань Вправа «Прдовж речення»
files -> Н. А. Лємешева, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради навчити людину жити в світі прекрасного
files -> Сайфудінова Г. П., вчитель художньої культури Худяківської зош І-ІІІ ст. Черкаської районної ради Черкаської області технології інтегрованого навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку художня культура
files -> Використання інфрмаційно комунікаційних
files -> Літературний процес на межі ХІХ-ХХ ст. Символізм – один із найзначніших мистецьких напрямів к. ХІХ – п. ХХ ст. Основні естетичні принципи та новаторство поетів-символістів
files -> Використання інформаційно комунікаційних технологій під час вивчення предметів
files -> Зміст уроку музичного мистецтва
files -> Розвиток творчого потенціалу учнів через ікт на уроках художньої культури Підготувала презентацію вчитель художньої культури Городищенської зош і-іііст. №1
files -> Урок №10 Тема. Засоби виразності живопису, ахроматичний, хроматичний колір, насиченість, світлота, відтінок, мазок, пляма, тонова розмивка. Вправи накладання фарб акварелі в техніці «сухим по сухому або багатошаровий живопис»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка