Перелік типових питань щодо Старого Заповіту в Біблії




Сторінка1/9
Дата конвертації05.12.2018
Розмір1,7 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Перелік типових питань щодо Старого Заповіту в Біблії Сторінка

Християнські Церкви Бога

[057]


Перелік типових питань щодо Старого Заповіту в Біблії

(Видання 1.0 2000-0630-20010824)


Перелік типових питань, що стосуються текстів Старого Заповіту, наведено нижче.

Християнські Церкви Бога

PO Box 369, WODEN ACT 2606, AUSTRALIA

E-mail: secretary@ccg.org



(Авторське право ã 2000, 2001 Wade Cox)
Дозволяється безборонне копіювання поданої статті за умови збереження її цільної структури та виключення будь-яких змін у ній. При цьому, копія повинна мати відповідний надпис. Також необхідно вказати ім'я та адресу видавця. За одержання копії даної статті платня може не стягуватися. Дозволяється наведення коротких цитат у критичних статтях та оглядах без порушення авторського права.
Подану статтю можна придбати у всесвітній мережі інтернет за наступною адресою:
http://www.logon.org та http://www.ccg.org





Зміст





Єдиний істинний Бог…Бог чому Бог, для Бога є безліч імен, під якими припускається множинна сутність-Елохім/Елоах-Елохім-Скільки існує Елохім (ів) -Яхве/Яхве Сонму- видання SHD 3068/3069-дві різних сутності-погляд Бога на поняття "гріха" - Бог та Його Закон

Створення Духа…Янгол ЯХВХ: чи є Христос ЯХВХ - Вшанування син-великий Ангел Старого Заповіту-Хто говорив з Авраамом-Кого бачив Мойсей-Хто говорив з Мойсеєм та Аароном

Сини Бога: Скільки існує синів Бога в особі небесних істот-24 престолу/старійшини-4 живих істот-4 ріки/4 царіва херувиму з головою лева-Що таке сонм-причина повстання-повстання Херувим-Повстання-Покаяння занепалої Громади - статева приналежність янголів Люцифер: Що означає Люцифер-Сатана все ще може нашкодити Бог-Сатана не завжди означає зло - Янголи: Аваддон/Аполліон: Роль янголів - чи можемо ми побачити ангела-принесення молитов ангелам.

Створення в плоті…Нефіліми: формула ДНК людей; До і після Адама - Нефіліми не воскреснуть Адам та Єва: Чому була створена людина-доля людство-Адам засуджує Єву-Життя до Адам-Казки для дітей-яблуко заборонений плід-расові розбіжності-чому віддавати перевагу - м'ясу чи овочам-фізіологія ранніх людей Ной: Передумови або ж причини всесвітнього потопу, що його пережив Ний - Віра Ноя; Авраам: Благословення Агарі/Ізмаїла

Закон…Дві кам'яні таблиці-6 та 4 або 5 та 5-перша Заповідь-Субота-Читання закону Суспільство: Бруд до заходу-не торкайтеся дружини-дітородіння-одяг і т. д.- Клятва - Побиття малюків-смертне покарання-татуювання-не будьте винні нікому-азартні ігри Закони Їжі: Гриби-Інші продукти-свинина, риба-споживання м'яса - Їжа та десять заповідей Десятина та приношення: 3 чи 7 приношення-срібла як викупу-не бери Божого

Ізраїль12 суддів-цар-числення плем'я - порядок племен - Мойсей: Зламані кам'яні таблиці-дружина та діти-Військо фараона-Червоне море-семиденний похід-падіння Єрихону- Червона нитка-кров на дверному косяку-ідоли та боввани: Золоте теля, навіщо вшановувати золоте теля-золоте теля/золотий хрест-племена Ізраїлеві

Єгошуа (Навин)…життя Навина-12 скель/12 апостолів-2 зрадники

Суддів…Суд 9:7-21;-Суддів 19-Гедеон 70 синів; волосся Самсона-Загадка для тридцяти

Рут…Родич Руті

1Самуїлова…1Самуїлова 1:6-1Цар 17:40-Давид

1Царів…1Царів розділ 6

2Царів…2Царів розділ 2

Естер…Естер 9:13 Судові Нюрнберзькі процеси

Йов…7синів 3 дочки - Йов із книги Буття 46:13

Псалми…Псалми 82-псалми 187

Приповісти…Приповісти 8 і 9-притчі 31

Екклизіяст…Eккл. 7:1-дні народження

Пророки

Ісая…Іс. 19:23-пост-ис. 65:1-6;-65:17-25;-26:14;-43:17;-1:29

Єремія…Єрем. 4:15 й надалі

Єзекіїль…Єзек. 46:20;-26:21;-Храм Єзекіїля-Єзек. 20:37-38
Даниїл…Дан. 12:1-2;-2:43;-7:9-10;-Даниїл і 3 у левиному рові
Осія…Ос. 2:15

Йоіль…Йоіль 2:23;-2:28-31

Михей…Мих. 6:4;-5:5

Захарія…Зах. 14:16-19

Календар Бога…Час повень з загубленим числом 7-ювілеї: Що таке ювілей-правила літочислення-пам'ять сурмлення у день очищення-5 місяців на 50-ий або ж 1-ий рік-кінець Ювілею Свята: Відкіля відбувається його імені-зборів у славу Бог-лій на свято-п'ятидесятницю: Шавуот-Сурми: Голос сурми-свято Шофара-Новий рік-очищення: Значення-Данина в півшекля
***********************************
Перелік типових питань, що стосуються Старого Заповіту
Єдиний Правдивий Бог

Чому ви вірите в те, що Бог існує?

Відповідь: Написано — лише дурень щиро вважає в глибині душі, що Бога немає. Усе існуюче необхідно передбачає присутність Бога, його повсюдність: це випливає з закону термодинаміки розподілу простору всесвіту та квантової механіки. З точки зору філософії, причинно-наслідковий пов'язок усіх існуючих речей має єдину природу всюдисущого, а не щось, що виникає в якості нового, на додаток до речей, що вже існували до цього. Чому ви схильні вважати, що Бога немає?
Які ви маєте підстави вважати, що Бог є вічним? Той факт, що Бог створив нас, зовсім не означає, що Він безсмертний. Цілком можливо, що ваш Бог був наділений особливою силою, щоб створити весь світ та, можливо, термін його життя є лише надзвичайно тривалим.

Відповідь: Бог знаходиться поза часом та простором. У Біблії досить чітко викарбувана ідея щодо існування лише Одного Правдивого Бога, Якого Ніхто ніколи не бачив. Він є Однороджений Син, що в лоні Отця, Той Сам виявив був. (Іван 1:18). Він є Єдиний, що має безсмертя, і живе в неприступному світлі, Якого не бачив ніхто із людей, ані бачити не може. (1Тим. 6:16).
Ми підтримуємо загальноприйняту думку про те, що “просторовий поділ всесвіту” виражають числом, помноженим на десять у десятому, сто двадцять третьому ступені. Його не можна записати у звичайній десятеричній системі числення, навіть якби ми взяли всю матерію у всесвіті. Іншими словами, існує крапка відліку, єдина початкова крапка для усього всесвіту.
Тепер нам відомо з загальної теорії відносності, а також з теорії квантової механіки, що пішла пізніше, — основу матерії складає те, що ми називаємо “кварками”.
Вивчаючи процес розпаду "K-мезонів" ми довідалися про те, що час не має спрямованості. Також нам відомо, що будова матерії у всесвіті припускає субстанціональну спрямованість, у рамках якої Простір, Час, Маса, Енергія та Сила Ваги еквівалентно виражають фундаментальну єдину сутність, і цю сутність ми називаємо духом. Прийнято вважати, що в Біблії насамперед йдеться про створення Богом цієї єдиної сутності “ex nihilo” або ж “ні з чого”. Про те ж саме говориться найранішому твір “Пастир Герма”, що не увійшов до Нового Заповіту; у ньому міститься та ж сама доктрина.
Спочатку Бог створив царство духу, а потім царство плоті. Більш докладно про це говориться в статтях Як Бог став сім'єю (№ 187), а також Мета створення та Жертва Христа (№ 160). Природа створення і логічна необхідність єдиного причинно-наслідкового пов'язку та неможливість абсолютного створення стала об'єктом розгляду в роботі Створення: Від антроморфної теології до теоморфної антропології (№. B5).
Мені здається, що у посланні до євреїв є безліч слів, що їх перекладають як "Бог". Чи насправді вони означають те саме? Чому в посланні до євреїв ужито так багато слів, що мають значення "Бог"?

Відповідь: Різні назви Бога обумовлені його численними іпостасями та тією роллю, що Він її відіграв в акті створення світу. До того ж, істота, що належить до сонму ангелів, також може мати ім'я (назву) "Бог" та "Яхве", якщо воно діє в ім'я єдиного істинного Бога. До того ж, “Елоах”— ім'я Бога в однині, а "Елохім" — Його ім'я в множині, що його можна також вживати і стосовно істот-ангелів в однині.
Ім'я "Яхве" в однаковій мірі вживається стосовно багатьох істот із сонму ангелів, включаючи Христа, чого не можна сказати про ім'я "Єгова". "Яховіх” означає "Ієгова Сонмів", "Вседержитель" або ж "Еліон". Вислів про те, що "Я є тим, чим я є" невірно віддзеркалює цю ідею. У тексті Святого Писання буквально зазначається " ‘eyeh ‘asher ‘eyeh” або ж “Я буду тим, чим я стану". Термін "Яхве" означає "Він призначає бути" у формі третьої особи (див. примітки до книги Виходу 3:14 в оксфордському стандартному виправленому виданні (Біблії) із примітками). Імена Бога в різних формах лягли в основу статей Імена Бога (№ 116); а також Преіснування Ісуса Христа (№ 243).
Мені не зовсім зрозумілий принцип уживання різних імен Бога в Біблії. Я прочитав ваші статті, наведені в них аргументи досить слушні, та, звичайно, ви маєте рацію, втім, у ваших статтях немає пояснення щодо того, яке ім'я привласнюється кожній істоті. Так, наприклад, як із книги Буття 1:1 стає зрозуміло, що цей Елохім є Єдиний Правдивий Бог у Дусі Святому? У вірші 26 говориться: "Створимо людину за образом Нашим та подобою Нашою..." Тут, поза усяким сумнівом, йдеться про Елохіма в множині, а не про Єдиного Правдивого Бога. Надалі, у вірші 2:4 зазначається, "ЯХВХ Елохім". Ким же є Елохім, що про нього говориться у вірші 1:1, а також, хто такий ЯХВХ Елохім з вірша 2:4 і по яких ознаках ви їх розрізняєте? У вірші 2:4 говориться, що ЯХВХ Елохім створив Небо та Землю. Чи були вони (небо і земля) створені ЯХВХ Елохімом через них Елохім(ов)?

Відповідь: Так, це надзвичайно важливе питання. У нас є основне правило, яке говорить, що жоден з людей ніколи не бачив Бога, а також ніколи не чув Його голосу і не знає, як він виглядає. Ця думка стає очевидною зі слів Христа, а також оповідань апостолів Івана і Павла, що дійшли до нас. Таким чином, біблійними істотами Елохім(ами), яких бачили люди і до який вони доторкалися, були сини Бога, але не Єдиний Правдивий Бог. Цей Єдиний Правдивий Бог живе в неприступному світлі, та ніхто з людей ніколи ані бачив Його, ані побачити не зможе. Усі ті свідчення, що мали місце в історії, минулого, по суті, знаменням Великого Ангела Старого Заповіту, що дав Закон Мойсею. Цей Ангел утілився потім в Ісуса Христа та інших синів Бога. Сини Його були наближені до Нього і також носили ім'я Бога. Див. статті Імена Бога (№. 116) та Преіснування Ісуса Христа (№ 243). Звідси випливає, що Єдиний Правдивий Бог, Елоах створив усе існуюче за Своєю волею, а всі істоти земні та небесні люди живучі роблять та діють так, як завгодно Йому.
Отже, чи буде правильним моє твердження про те, що ми не знаємо, про якого Елохіма мова йде в книзі Буття 1:1; насправді, це не має значення, оскільки всі Елохіми підкоряються Елоахові? Ви гадаєте, що тут йдеться саме про синів Елоаха, бо у вірші 26 міститься згадування в множині? Таким чином, усе було створено за допомогою Елохімів для Елоаха?

Відповідь: Слово "Бог" у книзі Буття 1:1 апелює до Елоаха; на той момент перший акт створення було вже завершено. Елохім простяг руку Свою. Отже, усюдисущий дух щось і є Елохім. Бог створює і діє як Елохіми, оскільки саме поняття «Елохім» передбачає категорію множини.
Ця ідея про різні іпостасі Бога знайшла своє відображення в книзі Івана 38:4-7. Він (Елохім) вчинив акт створіння, та сини Бога зібралися разом, а Досвітня Зоря заспівала, бо зраділа вона — адже світ був створений. Отже, Елохіми усі робили з волі Єдиного Правдивого Бога (порівн. Іван. 17:3). Було б некоректно ставити питання про те, перед ким стояло завдання спочатку створити світ, це просто означало б спробу відокремити Елохіма від Елоаха. Зверніть увагу на статті Як Бог став сім'єю (№ 187) а також Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174).
Не могли б ви пояснити і надати визначення староєврейському поняттю "Елохім", що зустрічається в книзі послання до євреїв? Хіба це слово не вжите в множині? Чи означає це, що це поняття містить у собі Отця, Сина і святого Духа?

Відповідь: Слово "Елохім" походить з давньоєврейської мови. Воно передбачає категорію множини та може означати як "Бог" в однині, так і "Боги" у множині, в залежності від контексту. Слово, що вживається для номінації Бога в однині, звучить як "Елоах". У халдейській мові це слово вимовляли як "Елахх". Слово в множині, що використовується для номінації Бога в халдейській мові — "Елаххін", що позначає те ж саме, що і Елохім. Бога називають також "Ха Елохім". Арабська мова походить від східно-арамейської або ж халдейської мови. Саме тому слово, що означає по-арабськи "Бог" в однині звучить як "Аллах". Поняття «Елохім» поширюється на всіх синів Бога, що входять до ради Елохіма та складають його духовну основу. У Біблії ж поняття "Елохім" зустрічається в множині; у грецькій мові це поняття знайшло своє відображення в слові “aggelos”, в англійському — "янголи". Так, наприклад, у Псалмах 8:5 міститься фрагмент, що безпосередньо стосується Месії: "А однак учинив ти його мало меншим від Бога". Таким же є й англійський переклад на основі видання KJV; слово "янголи" стало інтерпретацією терміна “aggelos” із Септуагінти (LXX). Те ж саме ми можемо сказати про Вульгату, а також про сірійську версію Біблії. Таким чином, загальноприйнятою стала думка про те, що протягом трьохсот років до і після Христа "Елохіми" були "синами Бога", яких називали "посланцями" чи ж "ангелами". У даному тексті послання до євреїв 2:7, також має місце поняття "ангели". Ангел Старого Заповіту також є Елохімом. До того ж, у Псалмах 97:7 "Елохім" побічно згадується у значенні "владика". То є напрочуд важливий та цікавий момент, що його замовчують прихильниками догмата триєдиного Бога (див. статті Псалом 8 (№ 14)). Трійця є язичеською системою, що віддзеркалює три іпостасі єдиного Бога. Цю систему було запроваджено римським духівництвом у четвертому столітті нашої ери. Зверніть увагу на статті Обрані як Елохім (№ 1); Ангел ЯХВХ (№ 24); Преіснування Ісуса Христа (№ 243); Створення: Від антропоморфної теології до теоморфної антропології (№ B5), а також Доктрина Сократа про душу (№ B6).
У книзі Буття 1:26 говориться, що людина була створена за образзом та за подобою Елохіма. У вірші 2:7 розповідається про те, що ЯХВХ Елохім створив людину з пороху земного. У книзі Об'явлення 21:17 має місце фрагмент про міру людини, тобто, про міру ангела. Я гадаю, що мова йде про двох різних людей і, цілком можливо, про двох різних Богів. Чи насправді слова давніх текстів, що стосуються людини, повсюдно означають одне і теж? Чи дійсно мова йде про тих самих істот?

Відповідь: У Біблії дійсно розповідається про різних Елохімів. Елохім - то є владика, як нам відомо, із книги Псалмів та інших фрагментів Святого Писання. У книзі Об'явлення розповідається про міру людини як про міру ангела, і звідси зробити висновок, що всі ми — брати, адже ми створені за образом та подобою Божою. Це питання має безліч аспектів, які стосуються сонму ангелів. Ми всі маємо стати братами та частиною Міста Божого і прийняти Бога як все, що існує. Зверніть увагу на статтю Боже Місто (№ 180).
Яхве і Яхве Сонму — це одна істота або ж, йдеться про різні явища?

Відповідь: Так, у цьому випадку мова йде про різних істот. Йахове (Яхве) чи Джієгове (англійською мовою) (в єврейській мові немає звуку "джі") був призначений Вседержителем на царювання в Ізраїлі (Повтор. Зак. 32:8 див. видання RSV). А сам Вседержитель або ж "Елліон" є Яхве Сонму. Усі люди та небожителі, котрі виконують волю Яхве Сонму, мають ім'я "Йахове". Христос був головною фігурою Старого Заповіту, як і Великий Ангел Яхве, котрий мав цей титул, однак, були також і інші ангели, які носили титул “Яхве”. У книзі Буття, розділах 18 та 19, ми бачимо вже трьох Яхве, що приходять, аби побачити Авраама. Верховний (головний) Яхве залишився з Авраамом, інші ж два вирушили до Содому, аби зустрітися з Лотом.
Вони зруйнували Содом, адже Господь послав на місто дощ із сірки й огню з неба. Таким чином, було чотири Яхве й Один на Небесах, Той хто пролив вогонь на Содом. Цей Один і є Яхве Сонму. Він послав Месію у світ як законодавця та захисника Ізраїлю. Зверніть увагу також на статті Імена Бога (№ 116); Преіснування Ісуса Христа (№ 243); Ангел ЯХВХ (№ 24); а також Рання теологія Божества (№ 127). Створення світу мало свою мету. Тим часом, Христос мав свою місію в цьому створенні, що йому призначив "Яхве Сонму", він же "Йахови" (порівн. Мета створення і жертва Христа (№ 160).
У своїх статтях ви розрізняєте Йахову (Яхве) (видання SHD 3068) та Йахову (видання SHD 3069). Ви стверджуєте, що Йахови (3069) посідає більш високе місце відносно Яхве (3068). На мою думку, оригінальний рукопис — то лише тетраграма, що була перекладена як ЯХВХ без голосних звуків. Якщо я правильно розумію ситуацію, то звідки перекладачі взяли два різних варіанти імені (слова). А відтак, на цій підставі вони будують ієрархію та поміщають одного ЯХВХ над іншим, хоча, по суті, мова йде про двох ЯХВХ?

Відповідь: У тексті послання до євреїв ці розбіжності збережені. Зміна імені Соферім "Яхве" на "Адонай" є основним пунктом аргументу, що стосується голосних звуків від Адонай. Див. коментарі до Словника термінів Стронга 3068 і 3069, що зустрічаються в посланні до євреїв. Там ви знайдете ці розходження. У виданні 3068 вживається термін "Адонай", а в іншім виданні (3069) — "Елохім".
Не могли б ви пояснити (ці) розбіжності та різницю, що тут має місце? Коли я читав статтю №254 та Повторення Закону, вірш 11:17, то мені припало на думку, що в тому самому вірші мова йде про двох істот. Чи то є насправді так, або ж я помиляюсь ми все ж таки говоримо про двох різних істот? Якщо це так, то, будь-ласка, поясніть ці розбіжності. До того ж, чи не могли б дати тлумачення фрагменту послання до коринтян 6:17-18.

Відповідь: Слово, що перекладається як "Господь" у тексті Повторення Закону позначає "Яхве" (видання SHD 3068) (порівн. Докладний Довідник Біблії Гріна). У Септуагінті не робиться аж ніяких розмежувань між вживанням слова "Куріоз" і воно перекладається таким же чином.
В другому посланні до коринтян, у вірші 6:18, мова йде про "Господа Вседержителя”; у цьому фрагменті не передбачено ніякої різниці. Мають місце розбіжності між сутностями, як у книзі Захарії 2:8-11. "Яхве" послав його, аби врятувати Ізраїль та Єрусалим. Саме "Яхве Сонму". Ці відмінності стають помітним після того, як ми прочитаємо Псалмів 45:6-7 і послання до євреїв 1:8-9 як "Месії".
Чи може Господь дозволити гріх? Я чув проповідь, під час якої священик сказав "Бог не може дозволити гріха, ось чому Христос сказав "Боже Мій, Боже Мій, нащо Мене ти покинув", — але ж він спокутував усі мирські гріхи. Я не можу спокутувати гріх. Чи правда це?

Відповідь: Ні, то є лише міф, розповсюджений тими людьми, які ніколи уважно не читали Псалмів. Христос промовив слова розпачу по-арамейські; ця мова споріднена з давньоєврейською мовою. Слова, що зірвалися з вуст Ісуса Христа, наведені в Псалмах 22:1. Там же, вірш 22:24, ми можемо прочитати про те, що Господь не погордував і не зневажив страждання убогого, і від нього обличчя Свого не сховав, а почув, як він кликав до Нього!

Усі події, про які розповідається в Псалмах 22, стосуються Месії та того факту, що Христос був розп'ятий. У вірші 24 зазначається буквально наступне:

"Бо Він не погордував і не зневажив страждання убогого, і від нього обличчя Свого не сховав, а почув, як він кликав до Нього!".

Ця вигадка набула поширення в зв'язку з помилковим переконанням, що можна спокутувати гріхи без того, щоб збагнути сутність Снопа Колихання та прийняти Його. Отже, не можна дістати прощення та покутування, якщо ми не сприймемо справжнє призначення Єврейської Пасхи. Люди, що не додержуються законів, а натомість відзначають язичеські свята, не розуміють Святого Писання та Законів Бога. Коментарі до книги Псалмів 22, а також тема розп'яття докладно освітлена в статтях, що доступні в інтернеті за наступною адресою: www.ccg.org і www.logon.org


У книзі Ездри 9:15 міститься міркування про те, що Бог є праведний, а в книзі Псалмів 119:172 підкреслюється те, що Закон Бога також справедливий. Чи існує пов'язок між Богом та Його Законом?

Відповідь: Бог є святим, досконалим, праведним, він несе добро, та й він є істина. А Його Закон випливає із природи Бога, а не з його примхи. Докладний аналіз цієї теми можна знайти в статті Різниця в Законі (№ 96), а також у статті Любов і Структура Закону (№ 200).
Створення Духа

Ангел ЯХВХ

Якщо я правильно розумію, то "Яхве Сонму" Є Отцем, а Царем потрібно вважати Христа (Зах. 9:9), однак, у книзі пророка Захарії 14:16 є слова, що стосуються усім нам "будуть приходити з року на рік, щоб вклонятись Цареві, Господу Саваоту, і щоб святкувати свято Кучок". Чи носить також і Христос цей Титул (ім'я) "Яхве Сонму" або ж ми маємо "вклонятись" як Цареві, так і Яхве Сонму?

Відповідь: Христос має декілька імен. Він походить від Отця та виконує волі Його, постійно перебуваючи під Його опікою. Бог є Цар над царями та Господь над панами, та все ж таки ми бачимо, як Христос прийде як Цар на царями та Господь над панами під стегном його. Тому слід вклонятися тільки Яхве Сонму та шанувати Його як Всевишнього. Бо ж ім'я отримав як Христос, так і ми.
Протягом усього часу небесного та земного буття, Христос здобув нове ім'я, що також буде написано на чолах наших. Він відпокутував усі наші гріхи, щоб ми стали країною царів та священиків. У відповідному фрагменті Писання буквально зазначається: "Будуть приходити з року на рік, щоб вклонитися Цареві, Господу Саваоту" (порівн. Об'явл. глави 4 і 5, у яких розповідається про раду, а також викладається суть нашої ролі і ролі Месії).
У книзі Даниїла 2:45 ми читаємо про камінь, що був висічений з гори; далі в книзі пророка Даниїла 7:13-14 йде оповідання про те, як Син Людський прийшов аж до Старого Днями і Йому було дане панування й слава та царство, і всі народи, племена та язики будуть служити Йому. Панування Його панування вічне, яке не спиниться, а царство Його не буде зруйноване.. В мене виникає таке враження, що Син був створений Отцем нібито зовсім інакше, на відміну від усього іншого, що існує на землі. Усе це виглядає майже як клонування, що його Отець вчинив із себе. Як ви можете це прокоментувати? Якщо спосіб створення Христа відрізняється від створення ангелів або ж створення всього живого, то, у такому випадку, чому б нам не "вклонятися" Синові так само, як і Отцеві. Він насправді міг би бути в Отці, а Отець в ньому.

Відповідь: Ні, ми не можемо поклонятися Сину як Отцеві. У Біблії досить чітко говориться: "Бо Хто освячує, і ті, хто освячується усі від Одного" (Євр. 2:11).

Вчення, згідно з яким Отець та Син є суть один Бог, і йому, принесеному в жертву, і слід поклонятися, є доктриною Аттіса. Її було прийнято (ухвалено) на одному з Соборів. Пізніше, вона ввійшла до християнства у четвертому столітті. "Чи Отець нам усім не один? Хіба Бог не один нас створив?” (Малахій 2:10)?


Христос був створений Всевишнім так само, як і інші сини Бога були створені Господом. Але Ісус був посланий на Землю іншим способом; він був "єдинородним богом", “Однороджений Син, що в лоні Отця, Той сам виявив був” Іван 1:18. Докладний аналіз Видінь Даниїла 2 можна знайти в статтях, що висвітлюють природу Бога: Програма вивчення Біблії (№ B1), а також Як Бог став сім'єю (№ 187).
Ким був великий Ангел, що був заступником Ізраїлю в Старому Заповіті?

Відповідь: У першому та другому століттях Церква вважала, що їм був Христос. Так, Юстин Мученик, у листі до римського імператора (близько 150 н.е.) у своїй "Першій Апології" категорично стверджує, що, за найглибшими переконаннях Християнської Церкви, Великим Ангелом Старого Заповіту, що дав Закон Мойсею, був Христос. Про це кажуть доктрини, що їх сповідала Давня Всесвітня Церкви. Див. також в інтернеті за адресою: www.originalcatholicchurch.org.
Протягом століть священики ранньої Церкви, а також прихильники Суботи фактично ототожнювали Христа з архангелом Михаїлм, бо ж у книзі Даниїла зазначалося, що Михайло був Великим Князем, який захищав Ізраїль, та, до того ж, Михаїла ототожнювали з Архангелом. Це переконання лягло в основу теологічного світобачення Адвентистів Сьомого Дня. Вони дотримувалися цієї ідеї, напевне, аж до 1978 р., вважаючи, що Христос був Ангелом Старого Заповіту. У деяких відгалуженнях цієї конфесії й дотепер існує думка про те, що Ангел Старого Заповіту та Архангел Михаїл — то є та ж сама істота. У зв'язку з цим зверніть увагу на статті Ангел ЯХВХ (№ 24); Рання теологія Божества (№ 127); а також Преіснування Ісуса Христа (№ 243).
Хто розмовляв з Авраамом? Чи був то Ісус? Хто зруйнував міста?

Відповідь: То був янгол Яхве, що пізніше втілився в Ісуса Христа. Його назвали Яхве, як і двох інших янголів, що прийшли з ним, аби зустріти Авраама, а згодом ці двоє вирушили до Содому, аби зустрітися з Лотом. Після цього вони (Яхве) зруйнували це місто, пославши на нього з Неба дощ із сірки та вогню Божого. Те ж саме Ангели зробили і з містом Гоморою (Буття 19:24). Цим Яхве на Небесах, хто наслав кару на Содом та Гомору, був Яхве або ж Йаховіх Збору. Ці питання освітлені в статтях: Обрані як Елохім (№ 1); Ангел ЯХВХ (№. 24); Імена Бога (№ 116); а також Преіснування Ісуса Христа (№. 243).
Якщо, за ствердженням Івана, жодна людина не бачила Бога, кого ж тоді бачив Мойсей? Хіба ж не Бога?

Відповідь: Ні, Мойсей не бачив Єдиного Правдивого Бога. Згадайте, адже Христос сказав, що жодна людина не бачила, як Він виглядає, а також ніколи не чула Його голосу; це ж повторили Іван і Павло (Іван. 1:18; 1Іван. 5:20; 1Тим. 6:16). Згідно уяви та переконань ранньої церкви саме Ангел Старого Заповіту передав Закону Мойсею. Див. статті Ангел ЯХВХ (№ 24); Преіснування Ісуса Христа (№ 24); а також Рання теологія Божества (№. 127).
Хто ж тоді збудовував Аарона і Мойсея та повів йому про фараона, як ми бачимо з книги Виходу (коли йдеться про десять поразок)?

Відповідь: Істота, яка захищала Ізраїль в пустелі — то була скеля, тобто Христос. Він же був ангелом Старого Заповіту, що передав Закон Мойсею на горі Сінай. Цей погляд ліг в основу вчення давньої Церкви, і не втрачає своєї актуальності й донині. (пор.: Юстин Мученик, Перша Апологія). Дивитеся статті: Ангел ЯХВХ (№ 24); Рання теологія Божества (№ 127); а також Преіснування Иисуа Христа (№ 243).
Сини Бога

Скільки синів має Бог, відповідно до Біблії?

Відповідь: Про синів Бога згадується в текстах Старого Заповіту, проте, точного числа не надається. У книзі Повторення Закону 32:8 розповідається про те, що синам Божим була дана влада над народами згідно з їх числом (текст у виданні MT пізніше зазнав певних змін, однак у Стандартному Виправленому Виданні Біблії текст передано вірно). За традицією теологи наводять цифру 70, проте, нам відомо, що, насправді їх набагато більше, ніж сімдесят, оскільки про це свідчить видіння пророка Ілії. Йов 1:6; 2:1; а також 38:4-7 лише згадує про синів Божих та про Зорі Поранні.
У книзі Йова 33:23 розповідається про те, що існувала ціла система, до якої входили тисяча чоловік, здатних викупати гріхи інших людей. Звідси походить термін "міріади"; це слово вживалося стосовно до цих людей (котрі спокутували чужі гріхи) (Об'явл. 19:14). Книга Об'явлення називає цифру в 200 мільйонів вершників, що їхали перед чотирма ангелами на ріці Євфрат. Вони мали намір винищити третину людства (Об'явл. 9:16). Ці істоти (що про них, власне, йдеться) цілком могли бути звичайними людьми, та аж ніяк не небожителями.
Таким чином, ми не можемо бути впевнені в тому, чи насправді це число вірне. Отже, число Синів Божих, котрих іноді іменують Посланниками, складає, відповідно до тексту, 200 мільйонів. Іноді незліченне число цих посланців обчислюється арміями. Напевне, більше людей просто не існувало з часів Адама. Більш докладно ми можемо дізнатися про це, прочитавши статті Боже місто (№ 180). Як би там вже не було, але безсумнівним є той факт, що всі ці люди утворять Живий Храм, Житло Господа та Агнця.
Чи не могли б ви пояснити розходження між усіма небесними істотами? Сини Божі, ангели, херувими, нефіліми? Чи всі Сини Божі — ангели, а всі ангели — сини Бога?

Відповідь: Усі ті, хто належить до небесного табору, є синами Бога. Ті, кого було послано до людей, були посланцями Божими, що їх іменують янголами. Вони мають свою ієрархію: херувими, серафими та поранні зорі. Усі вони є синами Бога. Христос є також одним із них.
Нефіліми походять від тих, хто належав до занепалого сонму. Див. статті Нефіліми (№ 154). Для них немає воскресіння. Демони — це сини Бога, які згрішили. І ми всі також будемо синами Бога. Зверніть увагу на статті Як Бог став сім'єю (№ 187), Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174), а також Обрані як Елохім (№ 1).
Не могли б ви коротко пояснити, що означають 24 трони і 24 старця?

Відповідь: До "внутрішнього дорадчого органу" Елохімів входять тридцять істот. До складу цих тридцяти входять двадцять чотири старця, що підкоряються Господові, котрий є Месією. Чотири Живих Істоти є херувимами біля престолу Божого. У них є два старці, що складає одну систему, три системи разом утворять шість більш великих ієрархічних одиниць (легіонів). Бог приглядається з місця оселі Своєї. Отже, загалом, в оселі Бога нашого призначені тридцять небесних істот.
Є також ще й інші істоти, що утворюють раду сімдесятьох. Ця система знайшла своє відображення в Ізраїлі, а також у Кучках та Храмі. Збір, до якої входять двадцять чотири первосвященики та Всевишній, утворював раду старців. Сімдесят плюс два — складають "зовнішній дорадчий орган". Ізраїль був розділений на чотири частини, кожна з який містила в собі дванадцять племен, по троє племен на частину. До того ж, частиною Ізраїлю було духівництво левітів у кучках або на троні (див. Числа 10). Легіони духівництва були призначені на чолі племен. Більш докладно про це можна довідатися зі статті Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174). Подивимося також на статтю Як Бог став сім'єю (№ 187).
Не могли б ви пояснити термін "четверо живих істот" і у чому полягає значення цих істот?

Відповідь: Четверо Живих Істот — це помазані херувими хоронителі, котрі стоять перед троном. Двоє з них були на ковчегу, а двоє інших спостерігали за ними. Див. статті Заповітна Арка (назву більш доцільно перекласти як "Ковчег Заповіту Господнього"(№ 196) — прим. перекл.), а також Значення Бачення Єзекіїля (№ 108). У статті Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174) порозумівається роль цих істот.
По суті, ці херувими панують над всесвітом; крім того, вони — хоронителі престолу Господнього. Сатана разом із двома упалими стали заколотниками; на їхнє місце незабаром прийдуть двоє інших Елохімів, призначених Господом. Вони мають вигляд людей, але з головою лева на стіні Храму Єзекіїля на іншій стороні пальми, що є Христос. Двома ж Елохімами, про яких говориться в Біблії, були Авраам (Побут. 23:6 Євр.) та Мойсей (Вих. 7:1). Зверніть увагу на статтю Люцифер: Носій Світла та Досвітня Зоря (більш доцільно перекласти "Князь Пітьми або ж Зоря Порання") (№ 223). Їх підтримують Енох і Ілія. Див. статті Свідчення (№ 135).
Чи мають ріки, що течуть з Едему, будь-яке символічне значення; чи пов'язані вони з чотирма херувимами біля престолу Господа?

Відповідь: Так, символічно ріки служать утіленням чотирьох елементів створення світу. Питання щодо ролі херувимів у створенні світу знайшло свій розгляд у наступному ряді праць: Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174); Мета Творіння та Церкви Христа (№ 160); Доктрина первинного гріха частина І: едемський сад (доцільніше перекласти як "сад ув Едені") (№ 246), а також Як Бог став сім'єю (№ 187).
Ви згадали про систему, до якої належатиме людина, а також істота з головою лева; яку роль вони виконують та в чому полягають обов'язки цих істот?

Відповідь: Ці (істоти) стежать за тим, як виконується Божа воля. Вони помазані херувими хоронителі, і в храмі Єзекіїля вони є такими. Книга Об'явлення говорить нам про те, що ці херувими знаходяться біля престолу Господнього, і займають ще вищу позицію, ніж двадцять чотири старці. Про це ми можемо довідатися з книги Єзекіїля, глави 1 і т.п., де названі істоти ототожнюються з херувимами. Ці двоє ніколи не змінюють свого місцезнаходження, незважаючи на те, де розташований трон Бога. Виходячи з цієї обставини, ми можемо сказати, що (істоти-херувими) мають чітко визначені обов'язки. Див. статті: Значення видіння Єзекіїля (№ 108); Як Бог став сім'єю (№ 187); Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174), а також Боже Місто (№ 180).

Не могли б ви розповісти про Небесну Громаду якомога детальніше. Хто саме входить до складу тієї Громади, якою є її чисельність, значущість та роль? Чи був Ісус частиною Громади?

Відповідь: Громада складається із синів Бога. Їх звуть посланцями, оскільки в кожного з них є місія, що має відношення до людини. Слово "ангел" грецького походження і позначає посланець . Подібним чином, давньоєврейське слово "Малак", що також означає посланець , в арабській мові трансформувалося в “Малаікат", а уже відтіля, перекочувало в мови Індонезії й надалі.

Ми знаємо, що Громада знаходиться біля престолу Всевишнього та служить Господові. На самому початку і Христос був одним з таких синів Бога. Більш докладно про це можна прочитати в статтях Як Бог став сім'єю (№ 187); Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174), а також Преіснування Ісуса Христа (№ 243).


Ми усі станемо синами Бога і Елохімами, як випливає зі статті Обрані як Елохім (№1). У статті Значення видіння Єзекіїля (№ 108) також міститься цікава інформація, що має відношення до херувимів. Тему нашого подальшого існування досить детально висвітлено в статті Боже Місто (№ 180).
В чому полягала причина повстання Громади?

Відповідь: Вважається, що причиною "заколоту" стало незадоволення громади тим, що Бог створив світ. У Корані, до речі, зазначається дещо інше з цього приводу. Призвідник цього "заколоту" Сатана, день і ніч оскаржує нас перед Отцем нашим Небесним. Саме тому його (Сатану) звуть "той, хто братів наших скаржив". Див. статті Як Бог став сім'єю (№ 187), а також Влада Бога (більш доцільно перекласти як «Панування Бога») (№ 174). Статті Загублена вівця та Блудний Син (№199) також Суд над демонами (№ 80) містять в собі багато цікавого стосовно даної теми.
Чи може херувим вчинити будь-що всупереч волі Отця Небесного та втратити своє положення в небесній ієрархії? Якщо так, то, що чекає на нього в такому випадку?

Відповідь: Так, один, Сатана, та третина Громади біля престолу Господа нашого повстали проти Нього. Вони мають нагоду та можливість покаятися, втім, це стосується й решти синів Божих. Див. статті Суд над демонами (№ 80), а також Загублена вівця і Блудний Син (№ 199). Таким чином, ми знаємо, що милість Божа є невичерпною.
Третя частина Громади повстала, окрім цього, відомо, що "внутрішня рада" налічує 30 істот-янголів. Отже, можна сказати, що число повсталих склало 10. Чи не пов'язано це з тим, що мова йде про десять компонентів; сім епох церков, двоє свідків, а також Месія, який має вирішити проблему, винуватцями якої стали повсталі ангели Табору?

Відповідь: Так, подібні міркування цілком обґрунтовані. Проте, сатаністи називають інші цифри; вони говорять про цифру "дванадцять". Створюється враження, що навіть більш, ніж третина внутрішньої ради могла бути задіяна в повстанні. Але все ж таки, загалом, число повсталих дорівнювало третини (від чисельності громади). Цілком імовірно, що мова йшла про двох херувимів та десять істот. Про точне число ми дізнаємося, коли дістанемось Єрусалима, і Христос знову розповість нам про це.
Десять заповідей Храму не пов'язані з людьми, що отримали порятунок від Месії. Число "сім" має відношення до церков тільки в тому випадку, якщо ми не ототожнюємо сімох ангелів з сьома церквами, а також, якщо ми не беремо до уваги зміни, що можуть відбутися в громаді. До того ж, ми виключаємо людей як новий елемент, привнесений із зовні.
Якщо занепалий сонм ангелів (демони) може покаятися і знову стати синами Бога, то, можливо, ви вірите й у те, що демони, що не покаялися, загинуть навічно? Яка ж, тоді, різниця між нами і ними? Можливо, люди є лише ще одним продуктом творчості, але, по суті, ми нічим не відрізняємося від занепалих ангелів?

Відповідь: Так, ви самі відповіли на своє питання. Людина та сім'я були створені, аби передети людей у руки ангелів, однак, під наглядом Бога. Але коли Сатана став проти, і в такий же спосіб надійшла повстала третина громади, ангелам було доручено зберігати нас. Втім, вони стали наклепниками замість того, щоб бути нашими духовними батьками. Янголи розпочали спробу розладнати намір Господа та перешкодити нашому порятунку. Після заключного повстання наприкінці тисячоліття, демони набудуть фізичної форми та загинуть. Це означає, що вони будуть кинуті до безодні та загинуть людською смертю, як ми можемо бачити з книги Єзекіїля 28, а також Ісаї 14. Більш докладно про це можна довідатися зі статті Падіння Єгипту (№ 36); а також Люцифер: Носій Світла і Досвітня Зоря (№ 223). Занепалі ангели займуть місце в часовому просторі між тілесним воскресінням та Другим або ж Загальним Воскресінням з Мертвих. Можна легко уявити собі труднощі, з якими їм доведеться зштовхнутися, коли мова дійде до Судного Дня, коли злочини, що вони скоїли протягом 6000 років, стануть предметом розгляду вищих сил. Їх буде засуджено за всі ті лиходійства, які трапилися через їхню котрі що вони не зуміли запобігти, не говорячи вже про злодіяння, що були зроблені ними серед людей.
Напевне, з метою уникнути розплати вони сприяли розвитку теорій і доктрин містичних культів, особливо орфічних. Ці доктрини набули значного поширення серед людей, що мають певне відношення до занепалого чи бога теосу. Сатана має скласти окуп, аби знову потрапити до небес. Спроба людей, напевне, була реакцією та бажанням повернутися до колишнього стану та уникнути другого й тілесного воскресіння, підкоряючись при цьому обраним від Першого Воскресіння.
Доктрина про душу також є вигадкою Сократа, своєрідним вимислом про "психо" (душа — прим. перекл.), своєрідною реакцією на появу орфічних доктрин, з яких випливає, що душа безсмертна. За переконаннями прихильників вищезгаданих вчень, після смерті душа прямує до "гностичних" небес. Вічна душа — це ще одна неправда, що ґрунтується на переконанні в безсмертній природі демонів та в тому, що вони не можуть прийняти покаяння. Христа було знижено від Елохіма до форми людини; він помер на хресті, після чого він воскрес та вознісся на небо. Якщо він міг це зробити, то кожний із демонів міг би на це розраховувати. Бог не має обмежень у своєму створінні. Див. статті Преіснування Ісуса Христа (№ 243); Суд над демонами (№ 80); Воскресіння Мертвих (№ 143); Душа (№ 92); Загублена вівця і Блудний Син (№ 199); Доктрина Сократа про душу (№ B6).
Я уважно прочитав статтю за назвою Нефілім (№ 154). З того, що і ній написано випливає, що грішні ангели, від яких походять нeфіліми, були людьми (чоловіками). Чи можемо ми, беручи до уваги цей умовивід, зробити висновок про те, що створення духу більшою мірою стосується чоловіків ніж жінок? До того ж, чи існують, будь-які істоти-духи яких ми могли б віднести скоріше до жіночої ніж до чоловічої статі?

Відповідь: Нам усім добре відомо, що Сини Бога мають властивість набувати матеріальної форми. Отже, якщо вони з'являються у вигляді чоловіків, то, безумовно, вони також мають здібності втілюватися також і в жінок, що вони досить часто і робили, (згадаємо, наприклад, Фатіму). До того ж, ангели нерідко з’являлися перед людством у вигляді тварин, наприклад подібно до віслюка Валаама. Так, Сатану називають змієм, бо він з’явився жінці у цьому обличчі. Ми помилково вважаємо, що світ духів є усього лише копією світу, у якому живемо ми самі. Таким чином, виходить, що ми дивимося через скло в темряві.
Світові духів притаманна властивість пересуватися у часі та просторі, без будь яких обмежень, що стримують наше мислення та розуміння. Маса, простір, час, сила ваги та енергія є еквівалентними виразами однієї і тієї ж першопричини, що розуміється нами як дух. Деякі наші вчені роблять помилку, припускаючи існування іманентного Бога за визначенням.
Коли світ вже був створений, всі Сини Божі зібралися разом. Їхні наставники (напутники), зорі поранні, радісний окрик здіймали. Сатана теж знаходився серед них як Ранкова Зірка та помазаник Херувим хоронитель. Роль жінки полягала в тому, щоб народжувати на світ Божих нащадків.
Демони ж, з’явилися перед людством у чоловічому вигляді з наміром перешкодити створенню світу. Звісно, вони також могли б з'явитися як жінки, але, у такому разі, їм довелося б народжувати та виховувати своїх дітей. Імовірно, що вони не досягли належної духовної зрілості, для того щоб узяти на себе таку відповідальність без участі Святого Духа Божого. До того ж, жінка знаходилась у сфері їхнього впливу. Грішні Ангели втратили Святого Духа в собі, коли повстали і були вигнані з небес. Згодом це змусило Демонів вигадувати інший спосіб увійти в небесні сфери. Таким чином, вони більш не були в лоні Отця. Див. статті Єдиносущий Отець (більш доречно було б перекласти як "Єдиносущі в Отцеві") (№ 81).
Коли ми воскреснемо, то ніхто з нас не буде мати ніякої статевої належності. Друге воскресіння, напевно, теж передбачає відсутність статі. Див. статті Воскресіння Мертвих (№ 143), а також Часовий Підсумок Віку (варто перекласти "Хронологія подій століття") (№ 272)
Чи відомі вам якісь уривки Святого Письма крім Псалмів 8:5, що розповідають про духовних істот (крім Батька, а також Того, хто став Христом) елохімів?

Відповідь: Звичайно, у Святому Письмі є декілька подібних текстів. Так у книзі Виходу 7:1 згадується про Мойсея. В оригіналі давньоєврейського тексту книги Буття Авраам згадується як елохім, що англійською мовою було б перекладено як Великий Князь.
Крім цього, у різних текстах Сатана теж зветься елохімом або теосом. До того ж, Апостол Павло говорить, що у Новому Заповіті існує безліч теосів (theoi polloi) чи елохімів. У книзі Захарії 12:8 також повідомляється про те, що будинок Давида буде як елохім, як Ангел Яхве перед нами. Бо написано: "Я сказав: ви боги. Коли тих Він богами назвав, що до них слово Боже було, а Писання не може порушене бути" (Іван 10:34-35). Див. статті Обрані як Елохім (№ 1) : Первинні церковні вчення та прихід Трійці.
У Псалмах 45:6-7 розповідається, що Христос, наш елохім, був намащений оливою радості понад друзів Його. Таким чином, у цьому випадку, мова йде про раду. У Псалмах 82 також розглядається цей аспект. Інші посилання на цю тему зазначені в самій статті. Крім того, див. статтю Ангел ЯХВХ (№ 24).
Чи дійсно 1000 жертв, що Соломон приніс у Кучках, мають відношення до ради, яка складається зі 1000 синів Божих? До того ж, число 1000 зустрічається ще у декількох уривках. Так, Іова 33:23-24 розповідь про 1000 та спокуту через Месію; у книзі Буття 20:16 згадується про 1000 шекелей срібла, що було сплачено Авраамові за виправдання Сари. Однак, рада повинна була вирішити проблему у мирний спосіб; чи ж, Пісня Пісень, де говориться про 1000 щитів (Ефес. 6:16 візьміть щита віри, яким зможете погасити всі огненні стріли лукавого). Отже, чи пов'язані всі ці фрагменти Святого Письма з Божою радою 1000?

Відповідь: Так, відповідний уривок з книги Буття 20:16 є своєрідним компромісом між рядками, що ми про можемо прочитати в книзі Іова, де йшлося про спокуту одного з тисячі. Додамо до цього ще й іронію Авімелеха, який вжив термін "брат", щоб висловити свої страждання.

З наведеного вище, безсумнівним є тільки те, що гріх, є злочином проти Бога. Ось чому за Христа було сплачено тридцять срібняків. Тому що це було злочином проти ради (до її складу входить 30 істот) і ця сума розглядалася як ціна за раба.


Люцифер

Що означає ім'я Люцифер?

Відповідь: Люцифер, дослівно означає «носій світла». Це ім'я безпосередньо зв'язано з "родом діяльності" Сатани — адже він був Ранковою Зіркою нашої планети. До того ж пришестя Христа наприкінці цього століття, відзначиться не тільки судним днем, але і тисячолітнім ювілеєм його правління. Ця подія буде мати також і повчальний характер. Більш докладно про це можна дізнатися зі статті Люцифер: Князь (букв. носій) Світла та Порання Зоря Князь (букв. носій) Світла та Порання Зоря (№ 223).
Вертаючись до того, як Сатана став перед Богом з ангелами, про що розповідається в Іова, мені було б цікаво довідатися, — чи він і дотепер має таку ж велику силу, чи ж він вже втратив свою могутність. Чи правда, що він може впливати на ангелів?

Відповідь: Так, Сатана — обмовник наших братів, до того ж він все ще впливає на третину сонму, що перебуває під його проводом. Однак, вважається, що деякі з ангелів уже розкаялися з часів діянь ранньої Церкви. Згадаймо, отже, Христос повів, що Він бачив, як Сатана падав з небес подібно до того, як блискавка рушає донизу. Диявола буде скинуто, і він знає, що його смертна година невдовзі проб'є. Книга Об’явлення говорить, що час упалого ангела незабаром прийде, і від цього він гнівається на Церкву. Тому що Сатана напевно знає про те, що година розплати вже дуже близька, знає, що ми вже живемо за часів, коли йому доведеться відповідати перед Всевишнім за всі скоєні ним злочини. Але все ж таки, до часу блудниці в пустелі ще мине 1260 років. У цьому зв'язку, П'ята Печатка все ще тяжіє над нами і блудниця верхи на звірі, сп'янілому від крові святих, от-от буде винищена. Див. статті Часовий Підсумок Віку (варто перекласти "Хронологія подій століття") (№ 272), а також Роль Четвертої Заповіді в історичних Церквах Бога, що дотримувалися Суботи (№ 170).
Мені здається, що Люцифер і Сатана — це одна й та ж істота. Але тут виникає невеличка проблема, оскільки Сатана не завжди був злим? На розум приходять слова Єзекіїля 28:15, згідно яким Сатана був бездоганний у своїх дорогах від дня твого створення. І це схоже на правду. Отже, чи можна бути кращим, ніж сама досконалість?

Відповідь: Люцифер був помазаним Херувимом хоронителем біля Трону Господнього, і досконалі були шляхи його; він відрізнявся від інших синів Божих. Саме ім'я Люцифер означає, "носій світла", тому що він був ранковою зіркою нашої планети і наставником сонму. Див. статті Люцифер: Князь (букв. носій) Світла та Порання Зоря (№ 223).
Однак, ставши проти волі Отця Небесного, Люцифер і третя частина сонму повстали та перетворилися на чудовиськ. Вони намагалися досягти рівності з Богом, і цим зробили жахливий гріх. Упалі ангели не пройшли іспит вірою. Після створення Адама, вони стали обмовниками наших братів. Але Христос був зовсім іншим, він не прагнув до рівності з Богом і не намагався захопити те, що Йому не належало. Він зволів заробити свій дарунок панувати над іншими покірливістю. Тому, Він умалив Самого Себе, прийнявши вигляд раба, ставши подібним до людини; і подобою ставши, як людина, Він упокорив Себе, бувши слухняний аж до смерти, і то смерти хресної... (Фил. 2:5-7). Див. статті Мета Творіння та Церкви Христа (№ 160).
Ісус Христос об'явився Сином Божим у силі, за духом святости, через воскресіння з мертвих (Рим. 1:4). Див. статті Предіснування Ісуса Христа (№ 243). Всі творіння Чесноти досконалі, але ми можемо внести в них істотне безладдя, і ми вже зробили це. Його наміри досконалі, вони підкріплені мірами безпеки, так що всі ми, завдяки цьому, теж досягнемо досконалості, коли здійсниться пришестя Месії. Див. статті Часовий Підсумок Віку (слід перекласти як "Хронологія подій століття") (№ 272).
Деякі з моїх друзів вважають, що земля є місцем заслання грішних ангелів. У Євангелії від Луки 8:31 я знайшов місце, у якому демони благали, щоб їхній не вкидали в безодню. Одначе, написане в книзі Об’явлення 9:11, 11:7,17:8, 1Петра 3:19, 2Петра 2:4 і Іуди 6 переконує мене в тому, що земля є чимось набагато більшим. Чи справді Аваддон/Аполліон — це цар, увязнений для того, щоб згодом його звільнили, чи він і Сатана — це різні істоти? Так де ж знаходиться це місце? Напевне, в океані?

Відповідь: Ми можемо бачити, що у Новому заповіті має місце термін "Тартарос", що вживається лише стосовно занепалого сонму. Слово Аваддон чи Аполліон — означає руйнівник; крім того, цей термін застосовується стосовно Сатани та його системи. Нам відомо, що упалий сонм або демони, панують над землею і людством протягом 6000 років. Але треба пам’ятати, що з поверненням Месії, Сатана та демони будуть кинуті до в’язниці на тисячу років.
Безодня, якої так страхалися демони, означає смерть, і всі наведені тексти говорять про те, що упалим призначено вмерти подібно до будь-якої іншої людини. Їх очікує друге воскресіння, як і будь-якого іншого. Ця тема знайшла свій розгляд у статтях Суд над демонами (№ 80), а також Загублена вівця та Блудний Син (№ 199). Хронологія основних подій розглядається в статті Часовий Підсумок Віку (слід перекладати як "Хронологія подій століття") (№ 272).
Ангели

Коли виникає питання з приводу місця та ролі ангелів, або ж хтось намагається з’ясувати хто ж вони такі, найбільш узагальненою відповіддю є твердження, що вони усього лише посланці. Таким чином, ангели виконують функції слуг або ж посильних. Однак, насправді це не зовсім так. Так, 38-а глава книги Іова дає пояснення щодо того, як був створений світ і все що було в ньому. У вірші 7, говориться, що разом співали всі зорі поранні та радісний окрик здіймали всі Божі сини, коли Господь створив світ. Мені здається, що термін "Божі сини" у цьому випадку, стосується саме ангелів. Отже, якщо вони вже існували на той час коли були створені земля та людина, то чим же вони займалися до того часу (якими вони були до тієї миті)?

Відповідь: Так, ви вірно міркуєте, стосовно ангелів. Справа в тому, що слово "ангел" грецького походження і дійсно значить "посланець"; у Біблії так називали всіх небесних істот. В Септуагінті слово "aggellos" вживалося для номінації різних ідей. Так само, це ж слово застосовувалося для перекладу поняття "Божі сини" у Повторенні 32:8. Але, протягом постхрамового періоду, зміст іудейських письмен був змінений. Так, у переробленому варіанті було написано "сини Ізраїлю". Ці зміни були внесені для того, щоб збільшити роль синів Ізраїлю, оскільки Христа ототожнювали з Ангелом Яхве, вважаючи його Божим сином.
Глава LXX Ісая 9:6 говорить "Ангел Дивний Порадник"; ці слова відносяться до Месії, що був Божим сином. Далі, у книзі Іова 1:6 і 2:1 уживається термін "Aggeloi", "ангели Божі " у значенні "Божі сини". Те ж саме ми бачимо і в книзі Іова 38:4-7, де слово "ангели" теж вживалося в значенні "Божі сини". На жаль, з часом первісний зміст давньоєврейських текстів неминуче розчиняється в товщі століть. Так, у друкованому виданні перекладачі нечітко передали ідею про Поранні Зорі. У книзі Неемії говориться про те, що за його часів виникла необхідність донести Послання до євреїв якомога більшій кількості людей, бо прості люди більш не могли розуміти Святе Письмо, тому що розмовляли арамейською мовою.
По суті, Ангели й справді були Божими посланцями. Але до створення світу, не було нікого, кому було б потрібно приносити послання, і за тих часів вони просто були синами Божими. Коли ж Бог створив людей, то ангели стали виконувати функції посланців, таким чином, усіх, хто виконував обов'язки "оповісників" Божих стали іменувати ангелами. Див. статті Ангел ЯХВХ (№ 24); Предіснування Ісуса Христа (№ 243), а також Як Бог став Сім’єю (№ 187). Більш докладна хронологія плану приведена в статті Боже Місто (№ 180).

Чи існували люди, які були наділені здатністю впізнавати ангелів одразу? До того ж, якщо ангели з'являлися в людському обличчі, то, як нам відрізнити їх від подібних до себе?

Відповідь: Патріархи стародавньої церкви впізнавали ангелів, ми можемо стверджувати це на підставі того, що написано в Біблії. Це "перевірка на качок" Якщо вона ходить як качка і кахкає як качка, то це — качка. Іноді вони знаходяться серед нас, а ми про це навіть не знаємо. Таким чином, ми несподівано для самих себе, стаємо об'єктом забави для ангелів. Бог сповіщає світ про свої наміри через Своїх слуг та пророків.
Ці люди говорять від імені Божого. Отже, сини Господа в сонмі Його відіграють роль вісників Вседержителя, яких іменують "ангелами" чи ж Божими посланцями. Див. статті по темі "Сини Господа", наприклад Ангел ЯХВХ (№ 24), а також Як Бог став Сім’єю (№ 187).
У мене склалося враження про вірш 48:16 книги Буття, як про деякий другорядний текст, який розповідає про молитву до ангелів. Як насправді треба розуміти цей текст?

Відповідь: Цей текст, до якого відносяться коментарі Стефана, — єдиний у Біблії, у якому молитви звернені саме до Христа. Мойсей говорив з ним віч-на-віч і стояв, подібно до Давида, між ним (Христом) та Ізраїлем. Коли Давид у Псалмах 45:6-7. говорить: " тому намастив Тебе Бог, Твій Бог, оливою радости понад друзів Твоїх", — він також звертається до Месії. У кожнім з наданих вище випадків, це звернення звучить як пряме прохання до Христа, благання про захист Ізраїлю. Див. статті Предіснування Ісуса Христа (№ 243).
У будь якому з цих випадків, звертання до Месії набувають повчальний характер. Ми ніяк не змогли б довідатися, що Ангел Спокути був елохімом Ізраїлю, призначеним Богом, якби Патріархи Церкви не донесли до нас свої свідчення у Святому Письмі. Усе це є прямим доказом того, що пророки мали безпосередній зв'язок із Христом. І тому ми молимося і поклоняємося Єдиному Істинному Богу.
Створення плоті (людини)
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка