«Перетворення ритму»




Скачати 53,43 Kb.
Дата конвертації05.11.2018
Розмір53,43 Kb.
Тема уроку : «Перетворення ритму»

Мета: формувати вміння визначати емоційний зміст музики, розкривати зміст музики, характер, настрій пісень під час їх виконання; розвивати зацікавлене ставлення до музики, музичні здібності, почуття ритму, уміння порівнювати музичні твори; виховувати інтерес, любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитись.

Музичний матеріал: Музичне привітання. Висота звучання. Прослуховування п’єси «Гра на бубні» із «Дитячого альбому» А. Хачатуряна. Ритмічний супровід української народної поспівки - «Ходить квочка». Виконання вокальних вправ. Розучування української народної пісні - «Ой минула вже зима». Виконання пісні - «Гра».

Обладнання та наочність: О. Лобова «Музичне мистецтво» , підручник для 2 класу ; портрет А. Хачатуряна; ілюстрації до музичних творів та із зображенням музичних інструментів.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Музичне вітання «Урок музики у нас».

Урок музики у нас

Запросив усіх у клас.

Привітаймось дружно всі : «До, ре, мі, фа, соль, ля, сі».


  1. Актуалізація опорних знань.

Виконання музичних вправ.

  1. Зарядка для голосу.

Вправа із закритим ротом,

На кінчик язичка присіло веселе Ля,

А тепер його замінило сумне Льо,

Щоб розвеселити сумний звук, заграємо на сопілці – Ді – де – да – до – ду.





  1. Вправа з рухами «Ранок починається»

- Ранок почався і хлопчик Петрик пішов до школи (вправа «По дорозі Петрик йшов»),

- А ішов він до школи , щоб навчатися (вправа «Раз, два, три, чотири»),

- Поки ішов до школи то зіпсував свої чобітки (вправа «Тук – тук, чобіток»),

- А в цей час шпак вчить півника співати (вправа «Сів шпак на шпаківню») ,

- А зяблик змагався з сороками в знанні музичних звуків (вправа «Зяблик»),

- А маленькі курчатка ще не ходять до школи, їх навчає всьому мама – квочка (вправа «Ходить квочка коло кілочка»).



  1. Щойно ми виконали вправу «Ходить квочка» з ритмічним супроводом. Розгляньте малюнки (підручник стор. 84.). Які із зображених музичних інструментів шумові? (маракаси, бубон, барабан)

- Послухайте звучання цих інструментів.

- Якої з перелічених властивостей не мають шумові звуки та інструменти: висоти, тривалості, гучності, забарвлення? (На відміну від музичних, шумові звуки не мають визначеної висоти звучання. Саме ця властивість відрізняє музичне звучання від шумового.)



3. Повідомлення теми уроку.

4. Сприйняття нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

На стор. 86 записана поспівка «Кап – кап». Подивіться, як краплини «записали» висоту звучання поспівки на нотному стані. Це ритмічний запис пісні, тільки замість ритмічних знаків використали великі та маленькі краплинки. Проплескаємо ритмічний малюнок пісні. Виконаємо цю поспівку : першу фразу – запитально, другу – з інтонацією відповіді, з музичним супроводом. Молодці, діти, але ми з вами знаємо, що крім музичного супроводу є ще й ритмічний. Тож виконаємо поспівку «Кап – кап» з музичним та ритмічним супроводом, плескаючи в долоні ( I I П I П П I I I I П П I П П I I ).

Подивіться, як записано поспівку нотами. Який запис більш зручний?

(Музику записують нотами на нотному стані.)


  1. Діти, зверніть увагу на картину відомого українського художника І. Куїнджі «Весна». Розтанув де не де сніг, на проталинах починає з’являтися перша травичка, по дорозі біжить невеличкий струмочок, а на деревах от - от почнуть зеленіти листочки. Таку картину ми можемо побачити і з нашого шкільного вікна. А тепер послухайте українську народну пісню «Ой минула вже зима» . (Підручник стор. 87.) Про що у ній ідеться?

- Як ми можемо об’єднати картину і пісню, що у них спільного?

- Розучимо 1 – й куплет пісні «Ой минула вже зима». Звертаємо увагу на інтонування звуків, ритмічний малюнок пісні, розспівування складів, чіткість вимови тексту пісні. (Виконання пісні вчителем та учнями).

- Коли ви прийшли до школи, то дуже хотіли вивчити все і зразу. Іноді так поспішали відповісти на уроці, що «ковтали» склади в словах. А що з цього виходить ми з вами знаємо з пісні В. Шаїнського - «Гра».(Підручник стор. 78.) Виконаємо пісню, чітко вимовляючи слова. Пам’ятаємо, що приспів повторюється двічі, вдруге – з ритмічним супроводом. Виконуючи пісню не забуваємо про «зерно» - інтонацію. Молодці, гарно виконали пісню. Продовжимо наш урок невеличкою розминкою.

Фізкультхвилинка. Виконання вправи «Вітер віє нам в лице» з танцювальними рухами.


  1. Важко уявити життя людини без музики. Кожного дня ми чуємо безліч різноманітної музики і не завжди це народні пісні та танці. Існують люди , які пишуть музику. Пропоную вам послухати загадку та пригадати , як називають того , хто створює музику.

Художник

Малює портрети,

Письменник

Складає історії,

Віршують рядочки

Поети …

А музика?

Хто її створює?

  • Пригадали ? Звичайно, людина, яка створює музику – це композитор.

Композитор повсякчас

Пише музику для нас.

Пише танці та пісні

І дарує їх мені.

5. Сприйняття, аналізування музичного твору.

- Шумові інструменти звучать різноманітно та яскраво. Тому музиканти часто використовують їх у своїх творах.



До нас завітала чудова музика вірменського композитора Арама Хачатуряна, який написав п’єсу «Гра на бубні». У цьому творі шумового інструмента зображено музичними звуками.

  • Прослухайте цю п’єсу. Який інструмент звучить? (фортепіано)

  • Що змальовано фортепіанними звуками? (удари бубна)


6. Підсумок уроку:

Вправа «Мікрофон».

  • Який музичний твір ми сьогодні прослухали? (п’єса «Гра на бубні»)

  • Хто автор цієї музики? (композитор А. Хачатурян)

  • Яку нову піcню ми вивчили? Давайте виконаємо 1 – й куплет цієї пісні.

  • Який супровід існує для пісень? (музичний та ритмічний)

  • Якими знаками записують ритмічний та музичний супровід? (ритмічні знаки , ноти)


7. Вихід учнів із класу під музику українського народного танцю «Гопак».


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка