Перспективний педагогічний досвід анотаційний збірник про досвід роботи




Сторінка1/3
Дата конвертації25.09.2018
Розмір0,86 Mb.
  1   2   3
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти

у Херсонській області



Перспективний

педагогічний досвід
АНОТАЦІЙНИЙ ЗБІРНИК

ПРО ДОСВІД РОБОТИ

ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ПТНЗ

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХЕРСОН -2010

У збірнику зібрані анотаційні матеріали про перспективний педагогічний досвід заступників директорів , методистів, викладачів, майстрів виробничого навчання, бібліотекарів, психологів,соціальних працівників, вихователів ПТНЗ області.

Рекомендується для використання в роботі.

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«Вище професійне училище №2 м. Херсона»

м. Херсон, Миколаївське шосе, 52; тел.37-34-96



ЯКУНІНА СВІТЛАНА БОРИСІВНА

Посада, предмет, який викладає викладач, математика

Кваліфікаційна категорія вища

Педагогічне звання старший викладач

Тема досвіду: «Раціональне поєднання форм і методів навчання, професійна спрямованість навчання, застосування на уроках нетрадиційних форм і методів навчання»

Анотація досвіду :

Якуніна С.Б. постійно веде інтенсивний пошук форм, методів та прийомів навчання, які б ставили учнів у позицію активних учасників навчального процесу, вміло використовує проблемно-пошукові методи, ігрові моменти, змагання, вікторини, кросворди тощо.

С.Б.Якуніна розробила навчальний посібник з вищої математики для ІІІ ступеню навчання, який містить основний теоретичний матеріал, вправи для розв’язування, питання для самоконтроля. Завдяки йому можна вивчати матеріал самостійно, можна здійснювати різнорівневе навчання, можна ліквідувати прогалини в знаннях учнів, здійснювати самоконтроль вивченого матеріалу учнями.

Переважна більшість уроків має професійну спрямованість .Для цього викладач розробила та вміло використовує на уроках задачі з професійною спрямованістю.


СТЕПАНЕНКО ЛЮДМИЛА ВАСИЛІВНА

Посада, предмет, який викладає викладач, математика

Кваліфікаційна категорія вища

Педагогічне звання старший викладач

Тема досвіду: «Особистісно-орієнтоване навчання, активізація пізнавальної діяльності учнів, впровадження інноваційних технологій у навчання»

Анотація досвіду:

Степаненко Л.В. в основі сучасного уроку поклала принцип діяльності, тобто організовує навчально-пізнавальний процес таким чином, щоб забезпечити максимально можливу активність учнів при постійно діючому зворотному зв’язку. Ось чому вона впроваджує особистісно-орієнтовану систему навчання. Велика увага приділяється професійній спрямованості, бо без знань математики і без вмінь їх використовувати на практиці, сучасних споруд не побудуєш. Ось чому викладач продовжує роботу по тісному зв’язку математики (особливо геометрії) з різними галузями будівництва.

Практикуються сучасні технології для проведення уроків. Особливу роль в цьому процесі займають комп’ютерні технології з використанням мультимедійної дошки, викладач використовує комп’ютерні ліцензовані програми, ефективність яких важко переоцінити.

Степаненко Л.В. велику увагу приділяє виховним заходам, які друкувалися у газеті « Джерела». Це дуже творча, з тонкою душею поетеси, людина.


ХОРУЖЕНКО ІРИНА ГЕНАДІЇВНА

Посада, предмет, який викладає викладач , хімія, біологія та основи екології

Кваліфікаційна категорія перша

Педагогічне звання

Тема досвіду « Особистісно-орієнтоване навчання при викладанні хімії та біології»

Анотація досвіду:

Хоруженко І.Г. володіє різними педагогічними технологіями навчання та виховання учнів, але надає перевагу особистісно-орієнтованому навчанню. Методи і прийоми, які використовуються, спонукають учнів до активної діяльності: створення яскравих наочно-образних уявлень; навчально-пізнавальні ігри; створення ситуації успіху; проблемних ситуацій;поштовх до пошуку альтернативних рішень; виконання творчих завдань.

Ірина Геннадіївна в 2008 році була оголошена переможцем обласного конкурсу-огляду на краще комплексно-методичне забезпечення предмета «хімія» серед ПТНЗ Херсонщини.

МАЗУРОК ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Посада, предмет, який викладає викладач, матеріалознавство,

спецтехнологія



Кваліфікаційна категорія вища

Педагогічне звання : старший викладач

Тема досвіду : «Комплексно-методичне забезпечення уроків спец технології та матеріалознавства», «Шляхи підвищення професійної майстерності учнів»

Анотація досвіду:

Мазурок О.О. приділяє велику увагу підготовці до уроків . яка проводиться за системою: підготовка до навчального року, планування системи уроків по темам і програмам, підготовка до уроку. Створюючи та систематизуючи матеріали, викладач з професійною майстерністю використовує інформацію для підвищення майстерності учнів. Сучасні дидактичні поняття наочності включають різні види сприймання (зорове, слухове, на дотик).Методи ілюстрацій та демонстрування підвищують рівень знань учнів. Систематизовані плакати, схеми, макети, натуральні зразки.

Викладач використовує різноманітні форми і види контролю знань, розробив лабораторно-практичні роботи з предметів «Матеріалознавство» та «Спецтехнологія»
ХУДЕНКО МИКОЛА СТЕПАНОВИЧ

Посада, предмет, який викладає Викладач, історія, географія, основи філософії

Кваліфікаційна категорія І категорія

Педагогічне звання

Тема досвіду : «Впровадження інноваційних технологій на уроках історії»

Анотація досвіду:

Викладач приділяє увагу сучасним методам проведення уроків, разом з учнями проводить пошукову роботу з історії рідного краю. Цей матеріал використовується для проведення виховних заходів серед учнів, що сприяє патріотичному вихованню і зростанню національної свідомості, любові до Батьківщини.

Для кращого сприйняття матеріалу учнями, викладач використовує наочність, роздатковий матеріал, схеми, плакати.

Створено комплексно-методичне забезпечення предметів, в співпраці з викладачем ДПМ Руденко Ю.В. проводять тижні, присвячені Дню Перемоги, Дню Збройних сил України, Дню визволення Херсона, що підвищує рівень патріотичного виховання учнів.

Микола Степанович приймає участь в житті козацького куріня, залучаючи своїх учнів до членства в цьому полку.

НІКІТЕНКО НАТАЛІЯ АНДРІЇВНА

Посада, професія, за якою майстер здійснює підготовку:

майстер виробничого навчання , штукатур, лицювальник-плиточник, маляр.



Кваліфікаційна категорія І категорія

Педагогічне звання

Тема досвіду : «Розвиток професійної майстерності учнів»

Анотація досвіду:

Основний принцип роботи Наталії Андріївни – від відомого –до невідомого, від простого до складного. При цьому надає перевагу впровадженню в навчальний процес сучасних будівельних технологій та матеріалів. Під час підготовки до уроку Наталія Андріївна ретельно продумує зміст, форми та методи проведення уроку, його структуру, залежну від мети, яка ставиться перед учнями. Вона вміло підбирає необхідну наочність, прилади та матеріали, які сприяють якісному засвоєнню учнями навчального матеріалу. Головні напрямки педагогічної діяльності Нікітенко Н.А. – розвиток професійних умінь та навичок учнів; умінь застосовувати свої знання на уроках виробничого навчання та під час проходження виробничої практики.

Учні Нікітенко Н.А. постійно беруть участь у виставках учнівської творчості та конкурсах професійної майстерності. Результат плідної роботи майстра: учень Дроненко Олександр посів третє місце на всеукраїнському конкурсі фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії лицювальник-плиточник у 2005 році; а учень Семенчук Денис посів перше місце на всеукраїнському конкурсі фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії маляр у 2009 році.
ХЕРСОНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ СУДНОБУДІВНИЙ ЛІЦЕЙ, Острівське шосе, 1,

телефон (0552) 27-26-59
Решетько Тетяна Олександрівна

Викладач хімії та біології, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист



Тема досвіду: Нетрадиційні форми і методи проведення уроків.

Анотація досвіду:

Викладач розробила навчально-методичні посібники з предмету «Хімія»: «Матеріали професійної спрямованості з предмету «Хімія»», «Інноваційні технології на уроках хімії» «Навчати незвично, навчати цікаво» (позакласні заходи).

В своїй роботі впроваджує новітні технології, використовує опорні конспекти та логічні схеми.

Кабінет хімії повністю комплексно-методично забезпечений різноманітним матеріалом з усіх розділів програми.

Стаття Тетяни Олександрівни «Використання новітніх технологій на уроках хімії в професійно-технічному ліцеї» була опублікована в науково-методичному збірнику Всеукраїнської науково-практичної конференції з теми: «Уніфікація природничо-математичної освіти в контексті Європейського виміру».

Матеріали її уроків були надруковані в журналі «Все для вчителя» та «Джерела».


Вічна Оксана Володимирівна

Викладач математики, спеціаліст вищої категорії



Тема досвіду: Професійна спрямованість уроків математики, використання алгоритмів та опорних схем на уроках математики.

Анотація досвіду:

Впроваджує в навчальний процес комп’ютерні технології: демонстраційні презентації, відеоматеріали. Розвиває творчі здібності через виготовлення моделей геометричних тіл учнями.

Використовує задачі з професійною спрямованістю. З цієї теми викладачем виданий методичний збірник «Особливості роботи викладача математики в ПТНЗ». Прищеплює любов до предмету, спонукає до розвитку логічного мислення та творчих здібностей під час проведення позакласних заходів.
Яловіцька Ніна Дмитрівна

Викладач української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії



Тема досвіду: Використання нестандартних методів та прийомів на уроках української мови та літератури.

Анотація досвіду:

Викладач у своїй роботі постійно впроваджує різноманітні форми і методи навчання, виховує в учнів любов до рідної мови, бережливе ставлення до традицій. Її уроки завжди проходять нетрадиційно. Підтвердженням цього є також проведені показові уроки: урок-елегія «Не відлюбив свою тривогу ранню» (за творчістю В. Стуса), урок-реквієм «У пошуках тіней забутих предків» (за однойменною повістю М.Коцюбинського); уроки-конференції, уроки-театри та інші.

На уроках плануються і здійснюються міжпредметні зв’язки. Викладачем розроблені завдання з використанням професійної лексики з усіх професій, які отримують учні в ліцеї. Досягає результативності в роботі через залучення учнів до пошукової роботи, читання художньої літератури, участі в позакласних заходах. Однією з форм роботи є проблемне навчання.

Навчально-методичним забезпеченням уроків є розроблена система текстів, різнорівневі вправи, тестові завдання.

Кабінет Ніни Дмитрівни – це сучасна творча лабораторія, яка відповідає вимогам сьогодення.

Уроки викладача надруковані в журналі «Все для вчителя».



Чорна Олена Миколаївна

Майстер виробничого навчання І категорії, викладач спецтехнології з професії «Оператор комп’ютерного набору, діловод», спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.



Тема досвіду: Розвиток самостійної творчої діяльності учнів.

Анотація досвіду:

Викладач розробила «Навчальний посібник» - практикум з професійно-теоретичної підготовки для учнів, які навчаються за професією «Оператор комп’ютерного набору, діловод», в якому систематизувала теоретичний матеріал і розробила ЛПР зі спецтехнології та виробничого навчання при роботі на електронно-обчислювальних машинах. У посібнику всі теми викладені в логічній послідовності, супроводжуються таблицями, схемами, малюнками, тестами, словниками.

Майстерня викладача має весь необхідний перелік комплексно-методичного забезпечення професії. Професійна майстерня обчислювальної техніки забезпечена сучасною комп’ютерною технікою, дидактичним матеріалом згідно Стандарту з професії «Оператор комп’ютерного набору, діловод». Розроблені та використовуються програмні засоби: Універсальна тестова програма, яка може бути використана для всіх предметів і професій, навчально-контролюючі та тестуючі програми з цих тем при підготовці спеціалістів операторів комп’ютерного набору, відео уроки з курсу «Спецтехнологія».
Козлов Віктор Львович

Викладач електротехніки, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.



Тема досвіду: Вивчення електротехніки в опорних конспектах.

Анотація досвіду:

Викладач розробив навчальний посібник «Електротехніка в опорних конспектах», який містить відомості з відповідної теми, розглядаються будова, принцип дії, використання електричних приладів, пристроїв, машин та апаратів. В кінці кожного блоку наведені контрольні запитання за різними рівнями оцінювання.



Снєгур Любов Артемівна

Викладач предметів «Технічне креслення» та «Охорона праці», спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.



Тема досвіду: Використання інноваційних методів навчання на уроках. Комплексно-методичне забезпечення предметів «Охорона праці» та «Технічне креслення».

Анотація досвіду

Використання комп’ютерних технологій на уроках спецдисциплін.

Вивчення предмету «Охорона праці» за допомогою дидактичних алгоритмів навчання. Викладання предмету «Технічне креслення» за допомогою схеми «Від навчального блоку до «Свята знань».
Мамчур Микола Андрійович

Майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту автомобілів», майстер І категорії.



Тема досвіду: Проведення лабораторно-практичних робіт з професії «Слюсар з ремонту автомобілів».

Анотація досвіду:

В посібнику «Лабораторно-практичні роботи з професії «Слюсар з ремонту автомобілів» (І та ІІ модулі) автор представив проведення лабораторних робіт з предмету «Спецтехнологія» згідно державного Стандарту. В навчальному посібнику вказано порядок проведення ЛПР, представлені ілюстровані інструктивно-технологічні карти для дизельних та карбюраторних автомобілів, подано перелік приладів та інструментів для проведення лабораторно-практичних робіт, тестові завдання, які дозволяють визначити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу.



Гущіна Валентина Іванівна

Старший майстер, викладач спецтехнології з професії «Слюсар з ремонту автомобілів», спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.



Тема досвіду: Використання опорних конспектів на уроках спецтехнології.

Анотація досвіду:

Викладач розробила навчальний посібник «Слюсарна справа в опорних конспектах», в якому систематизувала теоретичний матеріал у чітку технологічну послідовність слюсарних операцій, що наближують теоретичну підготовку до виробничого навчання. У посібнику всі теми з програми викладені в логічній послідовності, супроводжуються класифікаційними таблицями, схемами, малюнками, тестами. До кожного виду слюсарної обробки дано призначення, класифікація видів інструменту, матеріал, якість обробки, послідовність виконання прийомів, дефекти та способи їх усунення.


Омельченко Борис Володимирович

Майстер виробничого навчання з професії «Складальник корпусів металевих суден», майстер І категорії.



Тема досвіду: Використання новітніх технологій в суднобудуванні на уроках спецтехнології та виробничого навчання.

Анотація досвіду:

Проведення уроків виробничого навчання з використанням нових матеріалів у суднобудуванні (зварювання порошковим та самозахисним дротом). Виготовлення моделей і макетів складових частин судна для практичного вивчення розбирання та складання конструкцій на уроках виробничого навчання.

Здійснення міжпредметних зв’язків з кресленням, спецтехнологією, інформаційними технологіями.

Застосування ЕОМ при проведенні державної підсумкової атестації.



Пономаренко Володимир Григорович

Майстер виробничого навчання з професії «Електрогазозварник», майстер І категорії.



Тема досвіду: Використання новітніх технологій в зварювальному виробництві.

Анотація досвіду:

Проведення уроків виробничого навчання та уроків спецтехнології з використанням новітніх технологій: Напівавтоматичне зварювання порошковим та самозахисним дротом в середовищі СО2, що забезпечує подвійний захист зварювальної дуги, дає високу ефективність роботи. Застосування кондукторів і шаблонів для покращення якості зварювання поточного методу для прискорення випуску армокаркасів у суднобудуванні.


ПТУ-6 смт .БІЛОЗЕРКА

73489, Херсонська область, Білозерський район,

селище Петрівське, тел./факс 8 – 247, 33 – 6 – 27.

Фатєєва Валентина Володимирівна. Посада: викладач суспільних дисциплін.

Кваліфікаційна категорія: I категорія.

Тема досвіду: Інтерактивне навчання.

Анотація досвіду: Фатєєва Валентина Володимирівна в процесі викладання предметів набула педагогічний стиль роботи, який відзначається демократичним відношенням до учнів з урахуванням індивідуальних здібностей та нахилів. Намагаючись донести мету діяльності в навчанні та вихованні до свідомості кожного учня, залучає до активної участі в роботі, оптимально розподіляє навантаження, заохочує активність, розвиває ініціативу та інше. Вчить учнів здійснювати самоаналіз та самоконтроль в своїх діях.

Викладання предметів здійснюється на сучасних дидактичних принципах, новітніх технологічних технологіях і психологічних вимогах до уроку. Особливу увагу приділяє зв’язку з життям, професійною підготовкою; науковості, наочності, доступності і системності навчання; міцності засвоєння знань, формуванню в учнів вмінь і знання в практичній діяльності.

Навчально-пізнавальну діяльність учнів організовує сучасними методами, з них більше всього використовує інтерактивне навчання, створення ситуації інтересу до навчальної діяльного матеріалу, проведення пізнавальних ігор, навчальних дискусій.

Створила методичне забезпечення предметів. Розробила опорні конспекти, таблиці, схеми, роздавальний дидактичний матеріал.



Для вдосконалення своєї педагогічної майстерності: цікавиться новинками періодики, апробує нові навчальні програми, знаходиться у пошуку нових, більш діючих методів прийомів та форм роботи.

НОВОКАХОВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНИЙ ЛІЦЕЙ,

Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Першотравнева, 28; (05549) 7-21-62;

Дуденко Олександр Васильович

Посада : керівник фізвиховання, викладач фізичного виховання, Захисту Вітчизни.

Категорія, педагогічне звання : Спеціаліст І категорії

Тема досвіду: «Самоконтроль учнів на уроках фізичного виховання»

Анотація досвіду: На уроках фізичного виховання під час самостійних занять (відпрацювання навичок ведення м’яча, оволодіння тактикою ловлі-передачі м’яча) викладач Дуденко О.В. передає навички оцінювання стану свого організму за суб’єктивними та об’єктивними напрямками самоконтролю, вправами і тестами (штрафний кидок, передача м’яча, стрибок у довжину з місця). Самостійно оцінюючи стан свого організму, кожен учень має можливість визначити індивідуальні фізичні якості: силу, швидкість, гнучкість, координацію рухів. Традиційними стали такі позакласні заходи та змагання серед учнів ліцею, як «Козацький гарт», «Старти надій», «Олімпійські резерви». Під час цих змагань, учні демонструють високі результати, підвищують фізичний стан, переможці мають змогу розкрити свої таланти під час обласних змагань.


  1. Дарієнко Тетяна Олексіївна

Посада : викладач фізики та астрономії

Категорія : спеціаліст вищої категорії

Тема досвіду: «Підвищення якості викладання фізики за рахунок впровадження новітніх освітніх технологій»

Анотація досвіду: Дарієнко Т.О. у своїй роботі найбільшу увагу приділяє інтерактивним методам, бо як вона вважає, урок проводиться не для учнів, а разом з ними. Дуже часто на уроках астрономії Тетяна Олексіївна використовує метод проектів. Також багато уваги вона приділяє позаурочній роботі. Гурток «Квант» проводить значну дослідницьку роботу та роботу по виготовленню діючих моделей (дослід Ерстеда, станок Ампера, вирощування кристалів солі та ін..), які гуртківці представляють на науково-практичних конференціях. Вона розробила цікаві форми роботи на уроці: фізичний диктант, інтерактивні вправи «Допоможи роззяві», «Бліцопитування», якісні задачі.


  1. Карпенков Олександр Федорович

Посада : викладач спецдисциплін машинобудівної галузі.

Категорія : спеціаліст І категорії

Тема досвіду: «Забезпечення електронним супроводом уроків теоретичного навчання».

Анотація досвіду: Карпенков О.Ф. працює над розробкою методичних рекомендацій для виконання лабораторно-практичних занять з професії «Електрогазозварювальник; контролер зварювальних робіт», в яких відображено критерії того, що повинен учень знати, вміти по конкретній темі лабораторно-практичної робот, поетапні рекомендації щодо виконання роботи; запитання до самоконтролю; запитання для перевірки якості знань. Олександр Федорович займається створенням схем, технічних малюнків, креслень в електронному форматі, що активізує пізнавальну діяльність учнів, допомагає чітко усвідомити схему, розібратися у вивчаємому матеріалі.


  1. Василішен Володимир Іванович

Посада : майстер виробничого навчання з професії «Токар; фрезерувальник»

Категорія : майстер ІІ категорії

Тема досвіду: «Підготовка висококваліфікованого робітника для сучасного регіонального ринку праці».

Анотація досвіду: При підготовці учнів з професії «Токар; фрезерувальник» до виробничої практики адміністрацією ліцею заключаються договора з підприємствами міста та області, які мають промислово-виробничі специфічні напрями. Саме під час виробничого навчання основним пріоритетним завданням майстер виробничого навчання Василішен В.І. вбачає надання учням основних знань, вмінь та навичок відповідно до специфічного напрямку підприємств, на які працевлаштовують учнів. Під час контрольно-перевірочних уроків Володимир Іванович запрошує представників підприємств дорадчого комітету. Це моделює тісну співпрацю роботодавців з майбутніми фахівцями. Такі відкриті уроки мобілізують активну пізнавальну та творчу діяльність учнів, підвищують їхню зацікавленість до оволодіння цією професією.


  1. Ткаченко Ніна Євсіївна

Посада : викладач спецдисциплін сфери обслуговування.

Категорія : спеціаліст ІІ категорії

Тема досвіду: «Застосування інноваційних технологій на уроках теоретичного навчання при підготовці висококваліфікованих робітників сфери обслуговування для сучасного ринку праці».

Анотація досвіду: Ткаченко Н.Є. є не тільки провідним викладачем, але й головою методоб’єднання сфери обслуговування, а також очолює творчу групу викладачів, яка працює саме над впровадженням освітніх інноваційних технологій. Ніна Євсіївна проводить нетрадиційні уроки (урок-гра, бінарний урок, урок-конференція, урок-екскурсія і т.д.). Творчою групою викладачів та майстрів сфери обслуговування був розроблений збірник тестів з професії «Продавець продовольчих та непродовольчих товарів». Наразі йде робота по створенню міні-підручника з професії «Офіціант. Бармен», створюється відеотека науково-популярних відеофільмів по темам програм відповідних спецдисциплін.
ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ

РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

вулиця Жовтневої революції,45

тел. 49-29-72

1. Зарицька Валентина Володимирівна

Посада : викладач предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства»

Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»

Тема досвіду: «Удосконалення дидактичного забезпечення уроків предмету «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» з метою розвитку творчих здібностей учнів з професії кондитер»

Анотація досвіду

Викладач спрямовує свою педагогічну діяльність на формування творчої особистості учня. З цією метою використовує різні нетрадиційні форми та методи навчання, які спонукають учнів до пошукової, дослідницької роботи. Одним із головних напрямків у роботі, в першу чергу, зацікавити учнів до навчання. З реалізацією цієї мети Валентина Володимирівна більше уваги приділяє навчальним фільмам,які створює разом з учнями на підприємствах, де учні проходять виробниче навчання. До кожної теми розроблений дидактичний матеріал (картки-завдання, таблиці, схеми, опорні конспекти з технології приготування борошняних кондитерських виробів).



2. Бороденко Любов Анатоліївна

Посада : викладач предмету «Устаткування підприємств харчування»

Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»

Педагогічне звання «викладач-методист»

Тема досвіду: «Впровадження нових педагогічних технологій з метою формування творчої ініціативної особистості майбутнього кваліфікованого робітника»

Анотація досвіду

З цією метою на уроках впроваджуються нові форми та методи викладання. Пріоритет віддається роботі в «малих групах» або мікрогрупах, що надає можливість учням набути навичок для спілкування та співпраці, вміти чітко висловлювати власну думку, злагоджено працювати у команді; проводяться «уроки-захисти творчих робіт», на яких учні демонструють схеми з техніки безпеки та принципи дії устаткування для яких їм потрібні не тільки знання, а й уміння розвивати пам'ять, уяву, увагу, зацікавленість предметом; уроки-дискусії, уроки-конференції, уроки - прес-конференції, які дають можливість виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання, порівняти різні види устаткування та самостійно знайти перевагу одного виду над іншим.



3. Тупчієнко Людмила Яківна

Посада : майстер виробничого навчання

Педагогічне звання «майстер виробничого навчання II категорії»

Тема досвіду: «Вивчення та впровадження у виробниче навчання досвіду роботи кондитерського цеху «Херсонський оптовий дім-02» по оздобленню кондитерських виробів».

Анотація досвіду.

Людмила Яківна відноситься до майстрів-новаторів. Вона першою серед майстрів взяла участь на кращий урок-проект «Крок у майбутнє». Під її керівництвом учнями групи кухар-кондитер був розроблений проект, в основу якого покладено дослідницьку роботу по впливу якості дріжджів на якість дріжджових виробів.

Першою почала опановувати секрети роботи з шоколадом, переймаючи досвід кращих спеціалістів Бельгійської Академії шоколаду.

З метою дидактичного забезпечення програми, передбаченої державними стандартами, Людмила Яківна розробила міні-посібники з тем: «Десерти», «Приготування цукерок», «Приготування мармеладу».



ХЕРСОНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗВ’ЯЗКУ І ПОЛІГРАФІЇ

м. Херсон, вул. І. Кулика, 147,

тел. (0552) 35-24-36, 36-61-58


  1. Кучерюк Ольга Антонівна

Посада: Викладач,

Предмет, який викладає: Обладнання швейних підприємств, технологія виготовлення одягу, технологія швейних виробів, технологія розкрою, конструювання одягу.

Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст вищої категорії

Тема досвіду: Використання інтерактивних методів навчання на уроках теоретичного навчання

Анотація досвіду: Використання інтерактивних методів навчання сприяє активізації навчального процесу як при вивченні нового матеріалу, так і при закріпленні вивченого. Кучерюк Ольга Антонівна має певний досвід щодо проведення нестандартних уроків з використанням інформаційних технологій, ігрових елементів та уроків-проектів. Гра як метод навчання є досить результативною та продуктивною, вона стимулює інтерес до навчання, ігри використовуються з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках. Підготовка проекту передбачає поглиблене вивчення першоджерел, вміння пов’язувати теоретичні положення зі специфікою власного досвіду, вимагає здійснення детального аналізу теоретичних підходів до вирішення проблеми та формулювання практичних висновків. Досвід показує, що така робота подобається учням, вона надає широкий простір для самодіяльності.


  1. Кирпа Тетяна Сергіївна

Посада: Викладач

Предмет, який викладає: Всесвітня історія, Історія України, основи філософії

Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст ІІ категорії

Тема досвіду: Інноваційні методи викладання історії

Анотація досвіду: Історія – це така шкільна дисципліна, яка розкриває перед учнями не лише особливості розвитку суспільства, а ще прививає їм смак до духовної сторони існування суспільства. Тому Кирпа Т.С. ставить перед собою завдання: включити у свою практичну діяльність альтернативну інтерпретацію тих чи інших фактів, розмаїття підходів до вивчення нового матеріалу. Кирпа Т.С. вміло впроваджує у навчальний процес інноваційні методи викладання історії у поєднанні з традиційними підходами у навчанні, що дозволяє розвивати творчий потенціал кожного учня.

Тетяна Сергіївна проводить уроки з використанням інтерактивних технологій: рольових ігор, ток-шоу, уроків-проектів, уроків у формі конференції, проведення мозкового штурму за принципом «акваріум», робота в малих групах (вправи: «дзеркало», «ажурна пилка»).





  1. Ільченко Олена Василівна

Посада: Викладач

Предмет, який викладає: Основи правових знань; основи ринкової економіки

Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст І категорії

Тема досвіду: Формування активної життєвої позиції молоді шляхом використання інтерактивних технологій навчання на уроках правознавства та поєднання різних форм позакласної роботи.

Анотація досвіду: У період становлення нового суспільства в Україні, формування в учнів активної життєвої позиції є надзвичайно актуальним. Реалізувати це завдання можна лише в безперервному поєднанні навчальної діяльності та виховної роботи з учнями.

Одним із ефективних шляхів досягнення зазначеної мети є використання інтерактивних технологій навчання.

Ільченко О.В. використовує активні методи навчання, що сприяє активізації навчального процесу як при вивченні нового матеріалу, так і при закріпленні вивченого.

На своїх уроках Олена Василівна використовує інтерактивні технології: творчі завдання, роботу в малих групах, різні види ігрової діяльності.

У позакласній роботі значну увагу приділяє інтелектуальним іграм та заходам, на яких учні можуть проявити свої здібності.

Надзвичайно ефективною формою співпраці з учнями є молодіжний клуб, створений Ільченко О.В.




  1. Леонова Надія Андріївна

Посада: Викладач

Предмет, який викладає: Українська мова та література

Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст вищої категорії, старший викладач

Тема досвіду: Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

Анотація досвіду: Як зробити урок не тільки цікавим, а й захоплюючим, як перетворити його на годину естетичної насолоди, хвилюючу мандрівку з учнями в незвідані світи, в таємниці людського серця, щоб він йшов від люблячого серця до щирих дитячих вуст? Ця думка спонукає Леонову Н.А. до пошуку найефективніших методів та прийомів навчання, які б допомагали з найбільшою силою і повнотою донести до своїх вихованців «вогонь в одежі слова». Тому Леонова Н.А. на уроках створює особливу творчу атмосферу, застосовує такі методи і прийоми аналізу тексту, які активізують розумову діяльність, викликають у дітей певні емоції, ставить різнорівневі запитання, що спонукають цікавитися не лише конкретними фактами, викладеними у змісті твору, але й аналізувати їх, з’ясовуючи причини певних подій.

Леонова Н.А. вміло впроваджує у навчальний процес нові технології навчання. Має певний досвід щодо проведення нестандартних уроків: урок-нарис, урок-дослідження, урок-реквієм, урок-прес-конференція, урок-пам'ять, бінарні уроки, зміст яких тематично пов'язаний з історією, зарубіжною літературою, музикою. На заняттях учні залучаються до ділових ігор та драматичної імпровізації.





  1. Марковська Наталія Георгіївна

Посада: Заступник директора з навчальної роботи

Предмет, який викладає: Інформаційні системи технології обліку; інформатика

Кваліфікаційна категорія: Спеціаліст вищої категорії, старший викладач

Тема досвіду: Застосування компютерних технологій в бухгалтерському обліку

Анотація досвіду: Головним в роботі Марковської Н.Г. є стимулювання майбутніх конторських службовців (бухгалтерія) до оволодіння автоматизацією бухгалтерського обліку шляхом опанування роботи з програмою «1С:Підприємство».

З метою активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку загально- навчальних і спеціальних навичок, формування вміння застосовувати здобуті знання на практиці, викладач використовує різні форми та методи роботи з учнями на уроці: проблемний підхід, евристична бесіда, створення практичних ситуацій, повторне опрацювання недостатньо засвоєного матеріалу, самостійна робота, різні форми перевірки знань, інноваційні технології.

Викладач працює над удосконаленням дидактичного матеріалу. Створює міні-підручники, робочі зошити, які сприяють кращому засвоєнню учнями прикладних програм «1С:Підприємство (версія 7.7)», «Офіс 2000», «1С:Торгівля».


  1. Нечепоренко Тетяна Миколаївна

Посада: Майстер виробничого навчання

Професія, за якою майстер здійснює підготовку: Оператор комп’ютерної верстки

Педзвання: Майстер в/н І категорії

Тема досвіду: Поєднання різних моделей навчання

Анотація досвіду: Активізація пізнавальної діяльності учнів без розвитку їх пізнавального інтересу не лише важке, але й практично неможливе завдання. Ось чому в процесі навчання Нечепоренко Т.М. підбирає такі форми проведення уроків, які сприятимуть підвищенню інтересу до предмета, зроблять його цікавим і результативним. Серед них: КВК – урок, який може згуртувати групу, довести, що лише зацікавленні, цілеспрямовано налаштовані на здобуття знань учні можуть здобути перемогу, уроки з використанням опереджувального навчання – учневі ставиться завдання, самостійно провести практичну частину уроку, учень повинен самостійно вивчити прийоми роботи в різних програмах та вдосконалити їх, такі уроки потребують гарних знань із предмета , а також спонукають до опрацювання додаткових джерел. Досвід показує, що такий взаємообмін знаннями дає добрі результати. При використанні такого прийому виграють всі учасники процесу. Молоді інструктори (учні), відчувають себе впевненими в своїх знаннях, самостверджуються, отримують навички організаторів, а їхні товариші краще засвоюють матеріал, оволодіваючи складними для них прийомами.


  1. Семенченко Юлія Станіславівна

Посада: Майстер виробничого навчання

Професія, за якою майстер здійснює підготовку: Оператор комп’ютерної верстки

Педзвання: майстер виробничого навчання

Тема досвіду: Дидактичні засоби контролю і перевірки знань і умінь учнів

Анотація досвіду: Семенченко Ю.С. має певний досвід щодо проведення уроків виробничого навчання за сучасними інформаційними технологіями, на яких використовуються проектний та проблемний підходи, які сприяють підвищенню успішності учнів, розвитку їх творчих здібностей. Розробила уроки «Комп'ютерна графіка», «Access. Створення таблиці в режимі таблиці. Робота з даними», «Основи ПК. Використання файлових менеджерів», «Текстовий редактор Word. Обчислення в таблицях».

Майстер в/н під час вступного інструктажу застосовує різні способи навчальної взаємодії учнів і майстра: програмований контроль знань дає можливість удосконалити навички роботи на ПК, фронтальне опитування сприяє розвитку професійного мовлення учнів, внаслідок чого спостерігається вільне володіння учнями спеціальною термінологією. Юлія Станіславівна розробляє для учнів творчі завдання, кросворди, ребуси, чим спонукає їх до пошукової діяльності.



ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ № 14

Херсонська обл., м. Нова Каховка, пр. Перемоги – 1,

т. 7-10-44
1.

КОВАНОВА Тетяна Олексіївна

Викладач хімії та біології



Кваліфікаційна категорія,

педагогічне звання

“спеціаліст вищої категорії”, “старший викладач”



Тема досвіду

«Використання міжпредметних зв’язків у викладанні природничих наук яз засіб формування екологічного мислення»



Анотація досвіду

Викладач вважає, що екологічна освіта – суттєва частина загальної освіти школярів. Екологічна освіта повинна поєднуватись з екологічним вихованням цілеспрямовано, вміло, на моральній основі.

На уроках хімії та біології викладач дає завдання екологічного змісту з певною педагогічною метою: сформувати відповідальне ставлення до природи та до власного здоров’я. Використання міжпредметних зв’язків на уроках хімії та біології дає змогу зробити навчання професійно спрямованим, а складні наукові поняття простими та зрозумілими.

З метою систематизації професійно спрямованого дидактичного матеріалу викладач розробила схему-облік матеріалів відповідно до професій (для кухарів, гувернерів, учнів металообробних професій).


2.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка