Петраківський нвк «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»




Сторінка1/6
Дата конвертації23.11.2016
Розмір2,05 Mb.
  1   2   3   4   5   6
Петраківський НВК «Дошкільний навчальний заклад—

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

Катеринопільської районної ради

Вчитель хімії Овчаренко Наталія Петрівна

«Не можу уявити собі хіміка, що не знає висот поезії, картин малярства, доброї музики. Навряд чи він створить що-небуть значне у своїй царині…»

А. Арбузов

Опис власного досвіду.

Сучасна методика викладання хімії вимагає активної самостійної діяльності учнів у навчально-виховному процесі, тому я намагаюся забезпечити навчання кожного учня як цілісної особистості . Тому головним завданням вважаю є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що досягається шляхом впровадження інноваційних технологій.

У своїй практичній діяльності я віддаю перевагу колективній та груповій роботі учнів. Своєю працею вчителя намагаюсь розвивати інтерес до свого предмету – хімії. Якби не проводився урок, потік інформації, термінів, визначень, формул створює перевантаження для учнів. Зняти втому, емоційно направити учнів на подальше сприйняття навчального матеріалу допомагає музичне, художнє, літературне оформлення уроку хімії. Для цього розумною мірою застосовую вірші, загадки, ребуси, кросворди.

Практикую під час вивчення різних тем використовувати уривки із творів художньої літератури і залучити учнів до пояснення описаних явищ очима хіміка. Таким чином учні мають змогу розширити свої знання, позмагатися, поспілкуватися, а також поліпшити оцінки з теми, що вивчається.

В своїй роботі притримуюсь слів російського хіміка А.Арбузова, який сказав : «Не можу уявити собі хіміка, що не знає висот поезії, картин малярства, доброї музики. Навряд чи він створить що-небудь значне у своїй царині…».Для цього намагаюсь підібрати цікавий матеріал, продумати активну участь учнів у роботі так, щоб матеріал привертав увагу вже самою постановкою питання, спрямованої на пошук відповідей.

Загадки про хімічні елементи використовую на уроках з хімії під час вивчення тем : « Прості речовин повітря», « Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук», «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва», «Загальні відомості про метали».

Моє педагогічне кредо: «Щоб вдосконалити свій розум, необхідно більше мислити або завчати ».

Хімія в усній народній творчості

та художній літературі

7 клас

Тема. Хімія – природнича наука.

Цариця є серед наук,

Що математикою звуть,

Та є не менш важлива ця наука

Що зветься хімія вона

   

Сила хімічної науки,

Що створив російський геній,

Дала зброю людям в руки

У праці їх щоденній.

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями,-

Скрізь вона тобі послужить,

Всюди вона з нами.

На заводі і в друкарні,

У відкритті галактик,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

Найдавніша на планеті,

Поміж всіх наук - цариця,

Хіміє, ти наша

Вірна помічниця.

   

Ми Менделєєва прославим хором.

В періоди і групи шляхи він нам проклав.

Пропахли ми амоніаком і хлором.

На світі ми не лише для забав.

Ось Гідроген – він утворить воду.

Ось Оксиген – життя без нього – не життя.

Карбон і Силіцій –королі природи.

Про це вже знає і мале дитя.

Ми, елементи, станем у пригоді:

У полі, в школі, в побуті, в біді

У перукарні, в космосі на кожному заводі.

Вивчайте нас і користуйтесь нами,

Люди молоді!

Сперечатись нині годі.

Досконале все в природі –

Річка , поле, камінець

Треба кремній і вуглець.

Бром, іридій чи ксенон,

Скандій,олово,радон,

Літій,натрій чи астат.

З ними поле зацвіта,

З ними дужчає людина,

Молодіє Україна,

Вся планета – наша мати.

Та людина має знати

Все про різні речовини –

Од найменшої росини

До складних,як світ, сполук…

Й берегти живе од мук –

Цвіт калини, пташку ранню –

Од хвороби, вимирання.

Речовини всі для чого?

Ледацюг карає строго

Хімія за незнання…

Тож рушай не навмання

В ту країну пречудову,

Щоб продовжити розмову

Про незвичні речовини –

Друзів й недругів людини…

Там дива на кожнім кроці,

І на кожному уроці.

Хімія –країну звуть.

В добрий час!В щасливу путь!

   

Я до всього справу маю:

Грунт у полі удобряю,

Я перу і прибираю,

Я годую й одягаю,

І метал я добуваю,

Я лікую й зберігаю,

Я будую й освітляю,

І у космос я літаю.

А запитання моє:

Відгадайте, хто я є?

(хімія)

Тема . Фізичні і хімічні явища.

Взимку стало холодати

І ставок вже не пізнати

Там де була рідина,

Лиш дзеркальна площина.

Що за диво кристалічне?

Це фізичне чи хімічне?

(фізичне)

На дворі живе корова.

Молоко п’єм для здоров’я,

А побуде в теплій хаті –

Будем сир й сметану мати.

Що за наслідок логічний?

Він фізичний чи хімічний?

(хімічний)

На вогні пластинка мідна

Почорніла, вірогідно.

Що за явище незвичне?

Це фізичне чи хімічне?

(хімічне)

Осінь стала вмить до діла –

Листя геть все пожовтіло.

Що за результат класичний?

Він хімічний чи фізичний?

(хімічний)

Памятка про кількість речовини і сталу Авогадро

В хімії всі речі дивні.

Кількість – річ не примітивна.

В газах є, в кислотах, солях,

А вимірюється в молях.

Моль – величина магічна,

Стала в ній – число логічне,

Авогадро воно зветься,

Величезним всім здається.

Не зникає в часу леті

Шість на десять в двадцять третій.

Задача

Стовп стоїть ось електричний

Он і другий – діло звичне.

Дріт стовпи ті два єднає

Довжину півсотні має,

Ну а маса: 6 кіло

Алюмінію було.

Число атомів назвіть

Скільки містить оцей дріт?

Скільки треба молів взяти,

Щоб аж п’ять стовпів з’єднати?

Тема. Хімічні елементи, їхні назви і символи .

H

Я найперший елемент

В усьому світі – Гідроген,

“Аш” - у формулі читайте

І прошу:запам’ятайте –

Я у солях, в кислоті,

Я у річці, у воді.

Я – найлегший.Ось він я!

Водень - це моє ім’я.

   

Гідрогеном звуть мене,

Бо народжую я воду.

Любить кислота мене.

Там я роблю трошки шкоду:

Маю здатність я таку-

Дірки всюди пропечу.



He

Я іду за першим вслід.

Я – це з Космосу привіт,

Бо мене знайшли на Сонці

Але я і за віконцем.

Гелій є також в повітрі.

У швидкому леті вітру.

C

Я – Карбон , або вуглець.

Я –вугілля,олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу,бо діамант.

Хоч я шостий, все ж важливий –

Я в усіх живих клітинах.

N

В формулі читайте “Ен”.

По-латині – Нітроген.

Ми азотом називаєм,

Що в повітрі помічаєм,

У комахах і рослинах,

В наших генах, у клітинах (Так, пробрався навіть в ген цей невтомний Нітроген!) .

O

Я скрізь навколо тебе є

Бо кисень - О2- ім’я моє.

Я в деревах, у траві,

В твоїх я жилах, у крові.

Я по-латині – Оксиген.

Запам’ятай і полюби мене!

   

Оксиген знайдеш усюди.

Знають мене добре люди.

Ось зі мною сполук палітра:

Вхожу я у склад повітря,

Добре воду озоную,

Крейду з содою шаную.

І , куди вже правду діти,

Всі мої брати – оксиди.



Na

Я – Натрій,

Я з металами стою,

Хоч м’який, мов масло.

Жовтим полум’ям горю,

Й довго не погасну.



Я поширений доволі:

В воді, в склі, в кухонній солі.

Mg

В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю,

Тому вона гірка на смак.

Я – Магній- дванадцятий знак!

Al

Найбільш поширений метал,

Як глина, у землі лежав.

Але знайшли чудовий спосіб

Й видобувають його й досі.

Він легкий у каструлях наших,

В яких ми варим борщ чи кашу,

У літаках сріблясто-білих,

Потужних, але легкокрилих.

Він срібний, наче сніг чи іній,

І зветься гарно – алюміній.

   

Це в якому розумінні

Світ без міді так бідує?

Хвалькуватість ця дивує

Там і швидкість, там і слава

Де мої в пошані сплави

Звуть мене крилатим здавна,

Алюміній – річ державна.

Я живу в звичайній глині,

У бокситах, у рубіні,

І без мене так чи так

Не зліта в політ літак.

Я легкий, гнучкий та дужий,

А до слави я байдужий.

Si

Я так поширений в природі,

Що після кисню другий йду.

Є у піску, в гірській породі,

Я цар каміння у природі .

Силіцій – звуся по-латині.

Є у рослинах і в тварині!

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка