Підготовка до твору проблемного характеру на тему "Сутність духовних шукань Гамлета"



Скачати 40,34 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір40,34 Kb.
ТипУрок
Урок 7

Тема: Підготовка до твору проблемного характеру на тему "Сутність духовних шукань Гамлета",

Свою найбільшу загадку Гамлет забрав із собою я могилу...

Й. В. Гете

Mema: узагальнити знання учнів про трагедію В.Шекспіра "Гамлет", дати цілісну характеристику головного героя, визначити сутність духовних шукань Гамлета; розвивати навички мовлення учнів, уміння складати план характеристики
образу, висловлювати свою думку, добирати аргументи для відповіді; виховувати моральні якості учнів, формувати їхню
світоглядну позицію.

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

Обладнання: тексти трагедії В.Шекспіра „Гамлет”

Хід уроку

  • Слово вчителя

В останні хвилини життя Гамлет звертається до свого дру­га Гораціо з проханням розповісти про нього. Той, вражений його смертю, хотів з допомогою тієї ж самої отрути, що вби­ла Лаерта, Гамлета й Клавдія, покінчити із собою, але Гам­лет заклинає його:

Помучся ще на цім безладнім світі,

Щоб розказать про мене.

А після повідомлення про прихід Фортінбраса Гамлет по­вторює;

Ти подбай, щоб він

Про все дізнався. А тепер— мовчання.

Отже, Гамлет так і не розкрив своєї головної таємниці. Смерть опустила завісу над його шуканнями й страждання­ми. То про що ж Гамлет просив Гораціо? Яку загадку він за­брав із собою в могилу? І що б міг розповісти про неї Гора­ціо? Сьогодні ми спробуємо розгадати таємницю Гамлета, хоча однозначної відповіді тут бути не може, бо, як слушно зазначив Г.Гейне, „у „Гамлеті” людство бачить свої різні об­личчя...”.

  • Переказ тексту із творчим завданням.

Розкажіть про історію стосунків Гамлета із різними пер­сонажами. Як у цих стосунках виявилися риси характеру героя?

    • Гамлет і Клавдій;

    • Гамлет і королева;

    • Гамлет і Офелія;

    • Гамлет і його друзі;
      Гамлет і Лаерт;

    • Гамлет і народ;

    • Гамлет і його батько.

  • Бесіда.

  • Що найбільше Гамлет цінує в людях?

  • Як він ставиться до життя і смерті?

  • Чому він удає із себе божевільного?

  • Як Гамлет сприймає атмосферу Данського королів­ства?

  • Проблемні ситуації.

1 .Чому Гамлет зволікає із помстою?

2. Гамлет — активний чи бездіяльний герой?

3. Чому після розповіді Привида про вбивство батька Гамлет одразу ж не здійснює помсту, а вагається, запрошує акторів і навіть після вистави не вбиває короля, а здійснює задум лише тоді, коли сам був уже смертельно поране­ний?

  1. На совісті Гамлета не одна смерть: смерть Полонія, Офелії, матері, Клавдія, Лаерта, Розенкранца і Гвльденстерна. Когось він убив свідомо, хтось помер без його безпосе­редньої участі, випадково. Одначе так чи інакше Гамлет при­четний до всіх цих смертей. То чи можна назвати Гамлета героєм у повному розумінні цього слова?

  2. Як ви гадаєте, чому навколо Гамлета панує атмосфера смерті? Чи винен Гамлет у цьому?

  • Складання плану-характеристики героя.

I. Задушлива атмосфера Данського королівства.

  1. Таємниці придворного життя.

  2. Гамлет і королівська родина.

II. Випробування помстою.

  1. Гамлет і батько.

  2. Гамлет і Клавдій.

  3. Гамлет і Полоній.

  4. Гамлет і його друзі.

Ш. Трагедія кохання Гамлета і Офелії.

  1. Справжня причина божевілля Офелії.

  2. Винен чи не винен у її смерті Гамлет?

IV. Смисл духовних шукань Гамлета.

  1. Роздуми про життя і смерть.

  2. Призначення людини у світі.

  1. Сутність трагедії Гамлета.




  • Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему "Сутність духовних шукань Гамлета". Підготуватися до те­матичної атестації.




Каталог: svitova
svitova -> Реферат на тему: Світова енергетика
svitova -> Тема. Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету Мета: навчальна : ознайомити учнів з поняттям «історичний колорит»
svitova -> Головною метою вивчення предмета «Світова література» в загальноосвітніх навчальних закладах є виховання в молоді високої читацької і загальної культури, естетичного смаку шляхом залучення її до найвищих досягнень світової літератури та
svitova -> Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання
svitova -> Світова економіка
svitova -> Робоча програма світова література для студентів 1-го курсу зі спеціальностей
svitova -> О. М. Ніколенко (керівник колективу)
svitova -> Відділ освіти Дунаєвецької райдержадміністрації Дунаєвецький районний методичний кабінет
svitova -> Загальна характеристика розвитку світової культури та літератури ХІХ століття у тісному зв’язку з Україною
svitova -> Повідомлення про зоряне небо. Віртуальна подорож. Читання міфів про аргонавтів та їх обговорення. Мета заняття


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка