Підготовка торгового залу до обслуговування




Скачати 64,66 Kb.
Дата конвертації13.06.2017
Розмір64,66 Kb.
Тема: Підготовка торгового залу до обслуговування.

Тема уроку: Попередня сервіровка столу до сніданку.

Навчальна мета:

  • повторити та закріпити теоретичні знання з даної теми на практиці;

  • навчити учнів правил та техніки попереднього сервірування столу до сніданку.

Розвивальна мета:

  • активізувати розумову діяльність учнів;

  • розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;

  • розвивати в учнів вміння та навички правильного сервірування столів до сніданку.

Виховна мета:

  • виховувати старанність в роботі, бережливе ставлення до інструментів та інвентаря;

  • прищеплювати почуття відповідальності;

  • формувати культуру виробничої діяльності, любов до знань, дисципліну, ініціативу;

Тип уроку: комбінований.

Метод проведення: бригадний.

Міжпредметні зв’язки:

«Організація обслуговування відвідувачів», «Кулінарна характеристика страв», «Санітарія та гігієна», «Охорона праці».



Матеріально-технічне забезпечення уроку:

  • обладнання;

  • інвентар;

  • столова білизна;

  • інструкційні карти.

Хід уроку

I Організаційний момент

До початку уроку:



  • перевірити готовність майстерні;

  • розкласти інвентар по робочих місцях;

  • написати на дошці тему уроку.

ІІ Вступний інструктаж (45хв)

  1. Повідомити тему і мету уроку.

  • Яка була тема минулого уроку?

На минулому уроці вивчали санітарно-гігієнічну підготовку торгового приміщення. Отримання та підготовку столового посуду, приладдя.

  • З чого складається підготовка торгового приміщення до прийняття відвідувачів?

Підготовка торгового приміщення розпочинається з прибирання торгового приміщення,розставляння меблів, отримання посуду, приладдя, столової білизни; підготовка їх до використання; попереднє сервірування столу.

  • Яка послідовність прибирання торгового приміщення?

Послідовність прибирання залежить від матеріалу, з якого виготовлена підлога. Якщо підлога з лінолеуму, то спочатку витирають порох з підвіконників, панелей, меблів, світильників, а потім миють підлогу. В ресторанах, де паркетна підлога, спочатку витирають порох з підлоги, гарно її натирають, а потім протирають порох з усіх предметів. Килимову доріжку чистять за допомогою порохотягу.

  • Коли закінчують прибирання торгового приміщення?

Прибирання торгового приміщення повинно бути завершене за дві години до відкриття торгового залу, приміщення добре провітрене.

  • Хто отримує столовий посуд і прибори?

Столовий посуд і прибори отримують метрдотель, бригадир офіціантів або кожен офіціант у сервізній.

  • Правила полірування ножів.

Ножі беруть лівою рукою через рушник, а правою натирають до блиску. При цьому лезо ножа тримають від себе.

Тарілку беруть кутиком рушника в ліву руку, а потім правою рукою іншу частину рушника і полірують, обертаючи її між двома руками.

  • Як полірують фужери?

Фужер беруть рушником за ніжку і натирають. При цьому фужер обертають між двома руками, не натискуючи пальцями. Великий палець, обгорнутий серветкою, повинен торкатися внутрішньої частини фужера.

  1. Пояснення нового матеріалу

А зараз повертаємось до сьогоднішнього уроку «Попередня сервіровка столу до сніданку»

  • Пригадайте послідовність сервірування столу.

Послідовність сервірування така: накривання столу скатертиною, тарілками, приладдям, скляним посудом.

  • Які вимоги висувають до застилання столів?

Скатертина повинна звисати з обох боків стола приблизно на 25-35 см так, щоб пружок її досягав поверхні сидінь крісла, а добре запрасована складка скатертини проходила по осі стола.

  • Як правильно розставляти тарілки на столі при сервіруванні?

Кожну тарілку слід брати великим і вказівним пальцями, витягнутими в одному напрямку вздовж бортика, а рештою пальців підтримувати її. При сервіруванні столу мілкими столовими і закусочними тарілками офіціант повинен переміщуватися вздовж столу справа наліво, а з пиріжковими – зліва направо. Закусочну або столову мілку тарілку розміщують на відстані 2 см від краю столу. Пиріжкові тарілки зручніше розміщувати лівою рукою, тримаючи ручник із стопкою тарілок у правій руці.

  • Як розташовують столове приладдя?

Офіціант бере тацю або тарілку накриту серветкою, яка складена вчетверо, в неї вкладає леза ножів, а зверху кладе виделки. Біля столу офіціант знімає столове приладдя з таці і кладе його в певній послідовності: справа від споживача – ножі лезом до тарілки, а зліва – виделки зубчиками догори.

  • Яка максимальна кількість столового приладдя може бути біля тарілки?

Максимальна кількість приборів – три.

  • Як розташовують десертне приладдя?

Десертне приладдя розміщують за закусочною тарілкою: ніж і ложку ручкою вправо, а виделку - ручкою вліво або у вигляді віяла.

  • Як розташовують скляний посуд?

Більше трьох предметів в один ряд не ставлять. Скляним(кришталевим) посудом для напоїв стіл сервірують з таці або з руки, при цьому фужери, келихи і чарки слід брати тільки за ніжки.

  • Як сервірують стіл наборами для спецій?

Їх розміщують у середній частині столу в спеціальних підставках або на пиріжковій тарілці. Набори з гірчицею, олією і оцтом не сервірують, їх подають на прохання гостей.

Демонстрація попереднього сервірування столу

Майстер показує учням:



  • підготовку робочого місця;

  • накриття столу скатертиною;

  • підготовку столового посуду, приладдя;

  • сервірування столу тарілками;

  • сервірування столу приладдям;

  • сервірування столу скляним посудом;

  • методи складання серветок;

  • сервірування наборами для спецій.

Варіанти сервірування столу до сніданку

  1. Закріплення вивченого матеріалу

  • Яка послідовність сервірування столу?

  • З яких тарілок починають сервірувати стіл?

  • Як розставляють тарілки на столі?

  • Як розташовують столове приладдя на столі?

  • Як розташовують скляний посуд?

  • Варіанти складання серветок до сніданку;

  • Продемонструвати варіанти сервірування столу до сніданку.

  1. Провести підсумки вступного інструктажу.

  2. Правила техніки безпеки, санітарії, гігієни.

ІІІ Поточний інструктаж

Учні самостійно виконують заплановану роботу:



  • Готують приміщення до приймання відвідувачів;

  • Розкладають столи;

  • Отримують столовий посуд, приладдя, білизну;

  • Полірують посуд, приладдя;

  • Застеляють стіл скатертиною;

  • Сервірують стіл тарілками, приладдям, скляним посудом.

Під час виконання вправ учнями проводяться цільові обходи робочих місць майстром в/н:

І обхід - перевірити стан робочих місць;

ІІ обхід – перевірити правильність трудових прийомів;

ІІІ обхід – перевірити правильність ведення самоконтролю;

ІV обхід – перевірити ведення між операційного контролю;

V обхід – зосередити увагу на роботі слабших учнів



IV Додатковий інструктаж

У разі помилки майстер призупиняє роботу учнів і проводить додатковий інструктаж, показує технологічну послідовність окремих операцій, де була допущена помилка.



V Заключний інструктаж

  1. Перевірка майстром виконаного завдання учнями, розбір помилок, їх причини та способи усунення, запобігання, орієнтування учнів на закріплення успіхів і подолання допущених недоліків у наступній роботі.

  2. Оголошення та аргументація оцінок.

  • Відмітити кращих учнів.

  • Призначення чергових.

  • Повідомлення домашнього завдання.

Майстер в/н ________________ Г.В.Шкляр


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка