Підготувала учитель української мови та літератури зош №25 м. Рівного Лінчук Леся Андріївна



Скачати 23,76 Kb.
Дата конвертації29.11.2018
Розмір23,76 Kb.

Підготувала учитель української мови та літератури ЗОШ № 25 м. Рівного Лінчук Леся Андріївна


Презентація

як одна із

форм роботи

Планування уроку. Слід проаналізувати тему уроку, з’ясувати його мету, визначити тип та структуру, а також місце презентації на уроці, умови її демонстрування, спрогнозувати результати уроку.



Конструювання уроку. Залежно від вікових особливостей учнів та видів діяльності необхідно змоделювати навчальні ситуації, підібрати матеріали до презентації, розробити види завдань, розпланувати час тривалості як окремих фрагментів, так і всієї презентації загалом.

Планування використання презентації. Скомпоновану презентацію слід переглянути на предмет доцільності змісту, видів та тривалості виконання завдань; продумати оформлення визначити послідовність показу.

Також при підготовці слід врахувати, що розмір презентації залежатиме від призначення, але вона не повинна містити більше 6-13 слайдів.



Порядок створення презентації

Аудиторія. Учитель має врахувати вік учнів та особливості класу, для якого створюється презентація.

Мета презентації. Необхідно уважно переглянути літературу з теми уроку, визначити основні тези, скласти перелік ілюстративного матеріалу (які матеріали вже є, а які треба знайти або створити самостійно).

Увага до деталей. Презентацію не слід засмічувати зайвими відомостями, ілюстраціями, картинками, текстами, кожен слайд має бути доцільним і логічно пов’язаним з іншими.

Доцільність використання анімації та спец ефектів. Не слід зловживати анімацією, аудіо- та візуальними ефектами. Вони мають бути доцільними, щоб привертати увагу, а не відволікати її.

Правила створення презентації

У змістовій частині слід розміщувати короткі тези (без зайвих слів), причому на всіх слайдах необхідно дотримуватися однієї часової форми дієслів, зокрема й у заголовках.

Обсяг інформації на кожному слайді має бути не більшим за одну тезу, одне визначення, кілька фактів, формул, дат.

Для урізноманітнення подачі матеріалу слід використовувати різні типи слайдів.

Розміщення текстів на слайдах. Текст на слайдах повинен бути «читабельним», заголовки повинні відрізнятися від основного тексту, найважливіші слова слід намагатися розміщувати в центральній частині слайда, коментарі та підписи до ілюстрацій доцільно подавати меншим шрифтом унизу слайда.

Вимоги щодо оформлення презентації

У таблицях має бути максимум 4 рядки та 4 стовпці, оскільки у великих таблицях дані дуже важко читати. Комірки з найважливішими даними доцільно виділяти кольором.

Діаграми не слід робити дуже складними. Вони мають містити не більше 5 елементів.

Ілюстрації слід застосовувати такі, на яких добре видно всі деталі. Вони мають бути якісними, достатньо контрастними.

Анімація можлива один раз протягом 5 хвилин.

Шрифти слід обирати такі, які легко прочитати при різних типах освітлення.

Вся презентація повинна бути витримана в одному стилі.

Вимоги щодо оформлення презентації

Презентація до вивчення творчості

Письменників, що входять до одного

літературного

об’єднання, групи, тощо

Поети – воїни прийдешнього


“Празька школа “

поетів в українській літературі- феномен , який не має аналогів у світовій літературі XX століття , оскільки безпосередньо пов’язаний з процесами національного становлення та тими катастрофами , що випали на долю української політичної нації

Юрій Дараган

(1894-1926)

Євген Маланюк

(1897-1968)

Юрій Клен

(1891-1947)

Богдан Ігор Антонич

(1909-1937)

Оксана Лятуринська

(1902-1970)

Олена Теліга

(1907-1942)

Юрій Липа

(1900-1944)

Леонінд Мосендз

(1897-1948)

Олег Ольжич

1907-1944

Олекса Стефанович



(1899-1970)

СПІЛЬНІ ТВОРЧІ РИСИ


Яскравий неповторний історіософізм

Вольові імперативи

Національний пафос

Стильовий синтез лірики

“Пражани “були своєрідним

творчим клубом ,

в якому циркулювалася

низка художніх ,

філософських , політичних ,

ідеологічних ідей ,

об’єднаних певними

загальними рисами

ЯСКРАВИЙ НЕПОВТОРНИЙ ІСТОРІОСОФІЗМ

Я закохавсь в гучних віках ,

Я волю полюбив державну

Є.Маланюк

Ти Богом посланий, Богдане,

Розбить кайдани лихоліть …

Ти визволитель України

Із довголітньої біди

О.Стефанович


Історіософська поетика

пражан уреальнює її

ціннісно-смислові засади,

які пов’язані з героїзмом,

патріотизмом та

національною традицією

Раби-Боярди , вірністію хворі ,

За честь чужу – свою дали в наругу …

Л.Мосендз



І гридень світлого Дажбога

Сурмить блакитну перемогу

На золотім коні

Ю.Дараган

Націє, народжена з огня ,

Націє , великая , молись, -

Яснозбройний Юрій , як колись ,

Осідлав могутнього коня

Ю.Липа

Поважна мова врочистих

вітрил ,

Уривчасті передвіку аннали.

Ми жали хліб. Ми вигадали

млин.

Ми знали мідь . Ми завжди

воювали

О.Ольжич

Вольові імперативи


Поети-воїни – прадавня , особлива каста людей , для яких боротьба була поетичним натхненням , а поезія – митями справжності на полі честі

Захочеш-і будеш , в людині , затям ,

Лежить невідгадана сила

О.Ольжич

Щоб рвались душі крізь іржаві грати ,

Щоб крикнув хтось : ненавидь і люби –

І варто буде жити і вмирати !

О.Теліга

Розливаючи кров у грабунках і гвалтах без ліку ,

У змаганні зі світом , у бою з самим собою ,

Нам дано відділити зло й добро , мале і велике

І прославити вірність , ненависть і жертву героя

О.Ольжич

О знати твердо лиш одно:

Загин або побіда

О.Лятуринська

Так пишно вмерти ,

Ясно жити …

Ю.Дараган

А ще кому знесете ви данину ?

Яким варягам зложите присягу ?

Яку чужу прикрасите ви сагу ?

І перед ким ще схилите коліна ?

Л.Мосендз

Націотворчий пафос


“Тільки вільний , здоровий розвиток нації в Самостійній Державі є передумовою вільної й здорової поезії” (Є.Маланюк )

Вперед , Україно , в тебе-тяжкі стопи ,

Пожари хат димляться з-під них :

Ні Росії , ні Європі

Не зрозуміти синів Твоїх !

Ю.Липа

Вже не Москва , і не Варшава ,

Не за козаччину вже бій ,

А Ураїнськая держава

В уяві блиснула твоїй.

О.Стефанович

Як можна вибрать з нагород ,

Тож із усього-лиш єдине:

Тризуба знак , яко клейнод ,

А прапор-жовто-синій.

О.Лятуринська

Даремне , вороже, радій-

Не паралітик і не лірник

Народ мій – в ураган подій

Жбурне тобою ще невірний

Є.Маланюк

Заметемо вогнем любові межі ,

Перейдемо убрід бурхливі води ,

Щоб взяти повно все , що нам належить

І злитись знову зі своїм народом

О.Теліга

Я твердо вірю , Боже мій,

Лише святий вогонь , ненависть

Прірве з кайданів нарід мій

І поведе його до слави

Н.Лівицька-Холодна

Державу не твориться в будучині ,

Державу будується нині .

О.Ольжьч


Стильовий синтез лірики


Стильову домінанту “Празької

школи “ можна виявити у своєрідному

симбіозі символічного та неокласичного

стильових начал “(М.Ільницький )

В осяйну ж мить , коли останком сил

День розливає недопите сонце ,

Рудим конем летить за небосхил

Моя душа в червоній амазонці

О.Теліга

А потім прийде ніч-старчиха ,

простягне руку під вікном .

І битий шлях мені присниться ,

Похилий хрестик і криниця ,

Й Христос з засмученим чолом

Н.Левицька-Холодна

Чуєш? Зозулею хоче злетіти ,

Хоче у далеч кудись…

Чув же квиління жіноче , що вітер

З мурів , здійнявшись , доніс

О.Стефанович

Поет-мотор !

Поет-турбіна!

Поет-механік людських мас ,

Повстань майбутнього сурмач ,

Що конструює день над ніччю

Є.Маланюк

Співає юний січовик .

Нічного степу вільний пташе ,

Сам знаєш, пишне щастя наше

На вістрі шабель та пік

Ю.Дараган

Корови моляться до сонця …

Від воза місяць відпрягають …

Кужіль , і півень і колиска .

Вливається день до долини ,

Мов свіже молоко до миски

Богдан Ігор Антонич

Ліричний герой,

який він ?

Духовно сильна й вольова людина

Непересічна людська особистість

Новий тип українця з чіткими націо-, державотворчими настановами , з волею до життя

Мужній воїн , який з ідейних переконань віддасть життя за незалежність України

“Я-вогонь , я-вихор ,

а вони спинятися не

звикли “

“А гострозоре , мужнє

покоління

Уже росте на молодій

землі “

“Ім’я сучасного - ми…

Хто спинився – най служить тьмі ,

Хто в поході-звитяжить він…

Та найважливіше:ти будь і

дивись прямовіч “

Найяскравіші збірки і поезії

Євген Маланюк

Збірки :”Стилет і стилос”, “Земля і залізо” , “Земна мадонна” , “Влада” ,

“Перстень і посох”.

Поезії : “Варязька балада” , “Псалми степу” , “Шевченко” , “Сни” , “Ісход”.

Юрій Дараган

Збірка ”Сагайдак”

Поезії : “Луна минувшини “, “Ти”, “Похід” , “Дажбог лякає білі коні “ ,

“То я вітер в дикім полі “ , “Співає юний січовик”.

Леонід Мосендз

Збірка ”Зодіак”.

Поїезії : “Осіння ніч” , “Мені здається:це когорти …”

Наталія Левицька – Холодна

Збірка “Поезії старі й нові “

Поєзії: “Небо знов молоде і блакитне” , “Сім літер , що палають в слові Україна “

Олена Теліга

Збірки: “Душа на сторожі” , “Прапори духу”,”Полум’яні межі”

Поезії : “Сучасникам” , “Вечірня пісня “ , “Мужчинам” , “Поворот” , “Літо”

Оксана Лятуринська

Збірки :“Гусла” , “Княжа емаль” .

Поезії : “Зброя-честі , ім’я-славі “ , “На сторожі “ , “Євшан-зілля”.

Юрій Клен

Збірка “Каравели”

Поезії “Конкістадори” , “Сковорода” , “Божа мати” , “Ми”

Олекса Стефанович

Збірки : “Дорошенко” , “Сонет “ , “Вічна слава “ .

Юрій Липа

Збірки : “Світлість “ , “Суворість “ , Вірую “ .

Богдан Ігор Антонич

Збірки : “Привітання життя “ , “Три перстені” , “Зелена Євангелія” , “Ротації”.

Презентація-це лише інструмент( один із багатьох інших інструментів вчителя на уроці), а тому недоцільно презентацію робити важливішою за урок. Структура уроку не повинна принципово змінюватися, в уроці із презентацією мають бути наявні усі основні елементи, змінюватись може лише їх тривалість.

Використання презентацій на уроці впливають на декілька каналів сприйняття навчаного матеріалу (аудіальний, візуальний тощо), що дозволяє при навчанні враховувати особливості кожного учня.


Каталог: server -> ukrainian
ukrainian -> Планування роботи шкільного методичного об’єднання вчителів української мови, світової та української літератури
server -> Космос завжди приваблював людей своїми таємницями. Тож вирушимо у подорож
server -> Створення середовища для самореалізації та всебічного розвитку особистості через використання сучасних інформаційних технологій на уроках фізики
ukrainian -> Міжпредметна інтеграція: українська мова + музика 10 клас. Завдання до теми «Лексика. Фразеологія. Стилістика»
ukrainian -> Тема. Загадка Богданових скарбів (поема Т. Шевченка „Великий льох”). Мета. Сприяти розумінню ідейно-художнього змісту поеми „Великий льох”
ukrainian -> Соціокультурна тема уроку. Моя країна – Україна. Мета. Узагальнити і систематизувати мовні знання з теми «Односкладні речення. Неповні речення»
ukrainian -> Урок української літератури в 11 класі Тема. Євген Плужник. Поема
ukrainian -> Тема. Григір Тютюнник «Климко». Морально – етичні уроки доброти,чуйності,турботи про рідних. Мета


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка